Augustin Roman, directorul general al regiei de vanzari on-line a Intact Media Group:
Augustin Roman, manager general la Intact Interactive, spune ca anul acesta compania se va focusa exclusiv pe on-line-ul grupului Intact. Partea de dezvoltare va fi coordonata de Sorin Danilescu, iar de vanzari va raspunde Catalina Zaman. „Partea tehnica este cea mai usor de adus la un nivel foarte bun”, declara Augustin Roman. Primul obiectiv important al Intact Interactive pe acest an este lansarea, la 1 martie, a noului site antena1.ro.
„Financiarul”: Ce isi propune Intact Interactive in 2010?
Augustin Roman: In 2010, Intact Interactive actioneaza pe doua planuri, ambele dedicate 100% site-urilor In­tact: dezvoltare, respectiv vanzare de pu­bli­citate. Astfel, ne propunem sa ne fo­cu­sam doar pe ceea ce inseamna on-line-ul grupului Intact, pentru ca, pana in pre­zent, cu mici exceptii, acestui domeniu nu i s-a dat importanta in Intact Media Group, iar celelalte grupuri mari de media au facut investitii insemnate in ultimii ani. Business Unit-ul (BU) de dez­voltare este condus de Sorin Danilescu, iar BU de vanzari de Catalina Zaman.
Spuneati ca va veti concentra pe dezvoltarea site-urilor din grup, ce inseamna acest lucru, la ce sa ne asteptam?
In primul rand, am mai spus-o, situa­tia site-urilor din Intact Media Group este la pamant din toate punctele de vedere: infrastructura, cms-uri (content ma­na­ge­ment system), project mana­geri sau echipe editoriale. Vom incerca sa indrep­tam aceste lucruri cu rabdare fara sa sarim pasi care sa ne coste apoi in viitor. Deja echipa de dezvoltare, condusa de Sorin Danilescu, a pus la punct sistemul de servere impreuna cu partenerul nostru Hostway, probabil cel mai bun data-center din Bucuresti, iar la acest serviciu au apelat gsp.ro, antena1.ro, radiozu.ro si site-urile de business.
Un alt lucru important realizat in ultima parte a anului 2009 a fost dezvoltarea in-house a unui VMS (video management system), care este strategic pentru un trust de presa cu cinci posturi TV! Acesta a fost deja implementat pe www.antena1.ro si pe www.gsptv.ro si a sustinut in ultima vreme transmisiile live ale www.an­tena3.ro. Apoi, vom incerca sa livram know-how-ul acumulat in ultimii cinci ani, timp in care gsp.ro a fost in topul site-urilor din .ro, catre site-urile din grup care vor colabora cu Intact Interactive.
Cat ar trebui sa insemne la sfarsitul anului 2010 ponderea site-urilor din grup in businessul Intact Interactive si cat a insemnat in 2009?
Procentul actual este de 100% in cadrul BU de vanzari, insa nu excludem ca el sa se micsoreze in BU de dezvoltare. In 2009 a insemnat 75% din regia de vanzari.
Ce schimbari implica noua strategie adoptata de Intact Interactive?
Schimbarile sunt majore. Anul tre­cut, Intact Interactive era o regie de vanzari deschisa pietei, anul acesta se focuseaza pe dezvoltarea site-urilor Intact si pe un portofoliu format din aceste site-uri. In plus, in 2010 vom fi si o agentie interactiva in toata regula pentru ca avem toate instrumentele pentru a face acest lucru: creatie, dezvoltare, audienta. Pe finalul anului, am dezvoltat un astfel de proiect pentru Timisoreana. In opt zile am construit de la zero (idee, design, dezvoltare) un site care a transmis valorile brandului si care a atins peste 200.000 de unici in cele doua saptamani ale campaniei. Nu cred ca a existat un proiect mai eficient in .ro in 2009.
Care sunt termenele pana cand site-urile din grup vor fi la nivelul de dezvoltare asteptat?
Este dificil de spus. Partea tehnica este cel mai usor de adus la un nivel foarte bun, pentru ca Sorin Danilescu a creat o echipa foarte competitiva de dezvoltare, iar partenerii nostri externi, RUN, 3waves din Timisoara sau Diff Studious, sunt foarte buni profesionisti. Mai delicata va fi munca de formare a echipelor de projecti si editoriale. Insa, cu rabdare, vom reusi pana la finele anului sa aducem la un nivel foarte bun site-urile. Am purtat multe discutii in ultima vreme cu partenerii Intact Interactive din grup si chiar se doreste sa se faca o treaba excelenta. Altfel, ne-am propus ca noul www.antena1.ro sa fie on-line la 1 martie si se lucreaza intens la acest prim obiectiv important.
Care este portofoliul actual al Intact Interactive si ce planuri aveti in privinta acestuia?
In acest moment, portofoliul este unul echilibrat, format numai din bran­duri: gsp.ro si celelalte 24 de site-uri ale Gazetei Online, gsp.ro fiind in 2009 zilnic in top 3 cele mai vizitate site-uri din .ro, avem doua site-uri de business, www.sfin.ro si www.financiarul.com, patru site-uri in nisa woman: www.euforia.tv, www.good­food.ro, www.goodhomes.ro si www.re­vistafelicia.ro, probabil cel mai bun site de stiri al industriei auto – www.top­gear.ro – un site cu o comunitate foarte activa si… interactiva: www.ra­diozu.ro, dar si trei site-uri de enterta­inment-news: www.antena1.ro, www.an­te­na2.tv si www.mycon­fiden­tial.ro.
Care vor fi cele mai importante produse/servicii pe care le veti oferi pentru celelalte site-uri din afara grupului?
In afara grupului nu putem vorbi decat de servicii de dezvoltare. Putem construi proiecte de la zero sau reface proiecte existente. Am purtat multe discutii in ultima vreme cu partenerii Intact Interactive.
Anul trecut, publicitatea on-line a scazut cel mai putin, iar anul acesta sunt estimari de crestere de pana la 30%, cum vedeti evolutia pietei?
Publicitatea in media electronica va castiga tot mai mult teren in anii urmatori. Are mai multe atu-uri. In primul rand ofera cifre exacte, iar par­tenerii ii pot masura eficienta in mod corect. In al doilea rand, poate fi expusa in orice format: text, foto, flash, video etc. In al treilea rand, poate fi interactiva.
Care credeti ca vor fi tendintele in on-line in 2010?
Se va accentua jurnalismul ante­prenorial, jurnalismul in timp real, sprijinit de tehnologia care avanseaza intr-un ritm alert si vom asista, cel putin in .ro, la o crestere a serviciilor on-line.
CARTE DE VIZITA
Redactor „Sportul Romanesc” (septembrie 1995-iulie 1997
Redactor/sef departament corespondenti/ sef departament „Fotbalul mic” „ProSport” (iulie 1997-iunie 2003)
sef departament fotbal/director executiv „Gaze­ta Sporturilor” (iunie 2003-martie 2007)
Primul pas catre on-line. „In vara lui 2004 mi-am luat inima in dinti, am trecut pragul biroului lui Tolo si i-am zis ca vreau sa ma ocup de editia on-line a Gazetei Sporturilor”, declara Gusti Roman.
Pe 1 august 2005 este numit director executiv al „Gazetei Sporturilor”
Din martie 2007 este administratorul Gazetei Online, ce include gsp.ro si alte 24 de site-uri afiliate

Citeste articolul pe: Financiarul

„Vom reusi pana la finele anului sa aducem la un nivel foarte bun site-urile Intact Interactive“

Augustin Roman, directorul general al regiei de vanzari on-line a Intact Media Group:
Augustin Roman, manager general la Intact Interactive, spune ca anul acesta compania se va focusa exclusiv pe on-line-ul grupului Intact. Partea de dezvoltare va fi coordonata de Sorin Danilescu, iar de vanzari va raspunde Catalina Zaman. „Partea tehnica este cea mai usor de adus la un nivel foarte bun”, declara Augustin Roman. Primul obiectiv important al Intact Interactive pe acest an este lansarea, la 1 martie, a noului site antena1.ro.
„Financiarul”: Ce isi propune Intact Interactive in 2010?
Augustin Roman: In 2010, Intact Interactive actioneaza pe doua planuri, ambele dedicate 100% site-urilor In­tact: dezvoltare, respectiv vanzare de pu­bli­citate. Astfel, ne propunem sa ne fo­cu­sam doar pe ceea ce inseamna on-line-ul grupului Intact, pentru ca, pana in pre­zent, cu mici exceptii, acestui domeniu nu i s-a dat importanta in Intact Media Group, iar celelalte grupuri mari de media au facut investitii insemnate in ultimii ani. Business Unit-ul (BU) de dez­voltare este condus de Sorin Danilescu, iar BU de vanzari de Catalina Zaman.
Spuneati ca va veti concentra pe dezvoltarea site-urilor din grup, ce inseamna acest lucru, la ce sa ne asteptam?
In primul rand, am mai spus-o, situa­tia site-urilor din Intact Media Group este la pamant din toate punctele de vedere: infrastructura, cms-uri (content ma­na­ge­ment system), project mana­geri sau echipe editoriale. Vom incerca sa indrep­tam aceste lucruri cu rabdare fara sa sarim pasi care sa ne coste apoi in viitor. Deja echipa de dezvoltare, condusa de Sorin Danilescu, a pus la punct sistemul de servere impreuna cu partenerul nostru Hostway, probabil cel mai bun data-center din Bucuresti, iar la acest serviciu au apelat gsp.ro, antena1.ro, radiozu.ro si site-urile de business.
Un alt lucru important realizat in ultima parte a anului 2009 a fost dezvoltarea in-house a unui VMS (video management system), care este strategic pentru un trust de presa cu cinci posturi TV! Acesta a fost deja implementat pe www.antena1.ro si pe www.gsptv.ro si a sustinut in ultima vreme transmisiile live ale www.an­tena3.ro. Apoi, vom incerca sa livram know-how-ul acumulat in ultimii cinci ani, timp in care gsp.ro a fost in topul site-urilor din .ro, catre site-urile din grup care vor colabora cu Intact Interactive.
Cat ar trebui sa insemne la sfarsitul anului 2010 ponderea site-urilor din grup in businessul Intact Interactive si cat a insemnat in 2009?
Procentul actual este de 100% in cadrul BU de vanzari, insa nu excludem ca el sa se micsoreze in BU de dezvoltare. In 2009 a insemnat 75% din regia de vanzari.
Ce schimbari implica noua strategie adoptata de Intact Interactive?
Schimbarile sunt majore. Anul tre­cut, Intact Interactive era o regie de vanzari deschisa pietei, anul acesta se focuseaza pe dezvoltarea site-urilor Intact si pe un portofoliu format din aceste site-uri. In plus, in 2010 vom fi si o agentie interactiva in toata regula pentru ca avem toate instrumentele pentru a face acest lucru: creatie, dezvoltare, audienta. Pe finalul anului, am dezvoltat un astfel de proiect pentru Timisoreana. In opt zile am construit de la zero (idee, design, dezvoltare) un site care a transmis valorile brandului si care a atins peste 200.000 de unici in cele doua saptamani ale campaniei. Nu cred ca a existat un proiect mai eficient in .ro in 2009.
Care sunt termenele pana cand site-urile din grup vor fi la nivelul de dezvoltare asteptat?
Este dificil de spus. Partea tehnica este cel mai usor de adus la un nivel foarte bun, pentru ca Sorin Danilescu a creat o echipa foarte competitiva de dezvoltare, iar partenerii nostri externi, RUN, 3waves din Timisoara sau Diff Studious, sunt foarte buni profesionisti. Mai delicata va fi munca de formare a echipelor de projecti si editoriale. Insa, cu rabdare, vom reusi pana la finele anului sa aducem la un nivel foarte bun site-urile. Am purtat multe discutii in ultima vreme cu partenerii Intact Interactive din grup si chiar se doreste sa se faca o treaba excelenta. Altfel, ne-am propus ca noul www.antena1.ro sa fie on-line la 1 martie si se lucreaza intens la acest prim obiectiv important.
Care este portofoliul actual al Intact Interactive si ce planuri aveti in privinta acestuia?
In acest moment, portofoliul este unul echilibrat, format numai din bran­duri: gsp.ro si celelalte 24 de site-uri ale Gazetei Online, gsp.ro fiind in 2009 zilnic in top 3 cele mai vizitate site-uri din .ro, avem doua site-uri de business, www.sfin.ro si www.financiarul.com, patru site-uri in nisa woman: www.euforia.tv, www.good­food.ro, www.goodhomes.ro si www.re­vistafelicia.ro, probabil cel mai bun site de stiri al industriei auto – www.top­gear.ro – un site cu o comunitate foarte activa si… interactiva: www.ra­diozu.ro, dar si trei site-uri de enterta­inment-news: www.antena1.ro, www.an­te­na2.tv si www.mycon­fiden­tial.ro.
Care vor fi cele mai importante produse/servicii pe care le veti oferi pentru celelalte site-uri din afara grupului?
In afara grupului nu putem vorbi decat de servicii de dezvoltare. Putem construi proiecte de la zero sau reface proiecte existente. Am purtat multe discutii in ultima vreme cu partenerii Intact Interactive.
Anul trecut, publicitatea on-line a scazut cel mai putin, iar anul acesta sunt estimari de crestere de pana la 30%, cum vedeti evolutia pietei?
Publicitatea in media electronica va castiga tot mai mult teren in anii urmatori. Are mai multe atu-uri. In primul rand ofera cifre exacte, iar par­tenerii ii pot masura eficienta in mod corect. In al doilea rand, poate fi expusa in orice format: text, foto, flash, video etc. In al treilea rand, poate fi interactiva.
Care credeti ca vor fi tendintele in on-line in 2010?
Se va accentua jurnalismul ante­prenorial, jurnalismul in timp real, sprijinit de tehnologia care avanseaza intr-un ritm alert si vom asista, cel putin in .ro, la o crestere a serviciilor on-line.
CARTE DE VIZITA
Redactor „Sportul Romanesc” (septembrie 1995-iulie 1997
Redactor/sef departament corespondenti/ sef departament „Fotbalul mic” „ProSport” (iulie 1997-iunie 2003)
sef departament fotbal/director executiv „Gaze­ta Sporturilor” (iunie 2003-martie 2007)
Primul pas catre on-line. „In vara lui 2004 mi-am luat inima in dinti, am trecut pragul biroului lui Tolo si i-am zis ca vreau sa ma ocup de editia on-line a Gazetei Sporturilor”, declara Gusti Roman.
Pe 1 august 2005 este numit director executiv al „Gazetei Sporturilor”
Din martie 2007 este administratorul Gazetei Online, ce include gsp.ro si alte 24 de site-uri afiliate

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 645 ori.

Publica un raspuns