Desi te taxeaza cu 0,71 euro/minut, iar convorbirea tine aproape doua minute, nu-ti poti afla nici macar propriul numar de telefon: Operatoarea iti sopteste incurcata ca poate „este dat la confidential”
Anuntat cu mare tam-tam inca de anul trecut, serviciul universal de informatii privind abonatii de telefonie este un fiasco. Persoanele interesate in obtinerea vreunor informatii cu privire la abonatii din retelele de telefonie mobila care apeleaza acest numar nu fac decat sa arunce banii pe fereastra: in schimbul sumei de 0,71 euro/minut (de inmultit cu doua minute, pentru ca nicio convorbire nu dureaza mai putin de-atat) poti afla ca propriul tau numar de mobil „este dat la confidential” si ca una dintre rudele tale, care detine trei abonamente in diverse retele mobile, toate pe numele sau, nu figureaza in baza de date cu niciunul dintre acestea…
In ciuda tuturor acestor realitati, Kostas Papadopoulos, directorul general al serviciului de informatii InfoClick, se impauneaza cu realizarile sale, sustinand ca „peste opt milioane de noi utilizatori pot accesa 118800 ca urmare a noilor acorduri de interconectare”… Si este perfect adevarat: pot accesa serviciul, ca doar nu-i impiedica nimeni; numai ca nu pot obtine si informatiile dorite…
Cea mai incompleta baza de date
Potrivit unui comunicat al InfoClick, furnizorul serviciului universal al abonatilor de telefonie desemnat de ANCOM a anuntat ieri ca registrul abonatilor si serviciul de informatii privind abonatii a devenit accesibil si pentru cei aproximativ opt milioane de utilizatori ai retelelor Cosmote, Zapp, RCS&RDS si Atlas Telecom, ca urmare a noilor acorduri de interconectare dintre InfoClick si operatorii de telefonie. Numarul este apelabil si din retelele Vodafone, Orange, Romtelecom si UPC.
„Prin urmare, 118800 poate fi apelat de oriunde si la orice ora direct de pe telefonul mobil sau fix, din principalele retele cu cel putin 10.000 de utilizatori fiecare”, noteaza documentul remis presei, mintindu-ne ca „registrul abonatilor ofera cea mai complexa baza de date la nivel national si cuprinde datele de contact ale abonatilor individuali sau companii provenind din toate retelele de telefonie fixa si mobila din Romania si care au fost de acord ca acest date sa fie facute publice”. „Detaliile de contact ale abonatilor includ numere de telefon din reteaua nationala fixa sau mobila, numere de fax si alte date de identificare precum adresa postala”, completeaza InfoClick.
Promovare gratuita?!
Baza de date a serviciului universal de telefonie, actualizata in mod constant, cuprinde date de contact ale abonatilor din cele mai variate domenii, de la cabinete medicale, cinematografe, restaurante, companii de taxi, pana la saloane de infrumusetare, case de traduceri sau hoteluri. Numarul national scurt 118800, devenit operational incepand cu 31 octombrie 2009, este in concordanta cu planul national de numerotare din Romania si cu legislatia europeana implementata in toate statele europene. „118800, cel mai extins registru al abonatilor din Romania, ofera datele actualizate ale abonatilor persoane fizice, companii si institutii publice, 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. Registrul este un serviciu prin care companiile, liber profesionistii, consultantii si alti reprezentanti ai mediului profesional se pot promova in mod gratuit potentialilor parteneri de afaceri,” a declarat Kostas Papadopoulos, General Manager, InfoClick.
Nici site-ul nu functioneaza
Si pentru a va informa corect, va spunem ca nici site-ul creat special pentru a veni in intampinarea celor care doresc sa obtina informatii despre abonati (www.118800.com.ro) nu functioneaza: indiferent ce numar de telefon cauti, fie ca este dintr-o retea de telefonie mobila, fie ca este una fixa, „nu s-au gasit rezultate”.

Citeste articolul pe: Curierul National

118800 este o teapa scumpa

Desi te taxeaza cu 0,71 euro/minut, iar convorbirea tine aproape doua minute, nu-ti poti afla nici macar propriul numar de telefon: Operatoarea iti sopteste incurcata ca poate „este dat la confidential”
Anuntat cu mare tam-tam inca de anul trecut, serviciul universal de informatii privind abonatii de telefonie este un fiasco. Persoanele interesate in obtinerea vreunor informatii cu privire la abonatii din retelele de telefonie mobila care apeleaza acest numar nu fac decat sa arunce banii pe fereastra: in schimbul sumei de 0,71 euro/minut (de inmultit cu doua minute, pentru ca nicio convorbire nu dureaza mai putin de-atat) poti afla ca propriul tau numar de mobil „este dat la confidential” si ca una dintre rudele tale, care detine trei abonamente in diverse retele mobile, toate pe numele sau, nu figureaza in baza de date cu niciunul dintre acestea…
In ciuda tuturor acestor realitati, Kostas Papadopoulos, directorul general al serviciului de informatii InfoClick, se impauneaza cu realizarile sale, sustinand ca „peste opt milioane de noi utilizatori pot accesa 118800 ca urmare a noilor acorduri de interconectare”… Si este perfect adevarat: pot accesa serviciul, ca doar nu-i impiedica nimeni; numai ca nu pot obtine si informatiile dorite…
Cea mai incompleta baza de date
Potrivit unui comunicat al InfoClick, furnizorul serviciului universal al abonatilor de telefonie desemnat de ANCOM a anuntat ieri ca registrul abonatilor si serviciul de informatii privind abonatii a devenit accesibil si pentru cei aproximativ opt milioane de utilizatori ai retelelor Cosmote, Zapp, RCS&RDS si Atlas Telecom, ca urmare a noilor acorduri de interconectare dintre InfoClick si operatorii de telefonie. Numarul este apelabil si din retelele Vodafone, Orange, Romtelecom si UPC.
„Prin urmare, 118800 poate fi apelat de oriunde si la orice ora direct de pe telefonul mobil sau fix, din principalele retele cu cel putin 10.000 de utilizatori fiecare”, noteaza documentul remis presei, mintindu-ne ca „registrul abonatilor ofera cea mai complexa baza de date la nivel national si cuprinde datele de contact ale abonatilor individuali sau companii provenind din toate retelele de telefonie fixa si mobila din Romania si care au fost de acord ca acest date sa fie facute publice”. „Detaliile de contact ale abonatilor includ numere de telefon din reteaua nationala fixa sau mobila, numere de fax si alte date de identificare precum adresa postala”, completeaza InfoClick.
Promovare gratuita?!
Baza de date a serviciului universal de telefonie, actualizata in mod constant, cuprinde date de contact ale abonatilor din cele mai variate domenii, de la cabinete medicale, cinematografe, restaurante, companii de taxi, pana la saloane de infrumusetare, case de traduceri sau hoteluri. Numarul national scurt 118800, devenit operational incepand cu 31 octombrie 2009, este in concordanta cu planul national de numerotare din Romania si cu legislatia europeana implementata in toate statele europene. „118800, cel mai extins registru al abonatilor din Romania, ofera datele actualizate ale abonatilor persoane fizice, companii si institutii publice, 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. Registrul este un serviciu prin care companiile, liber profesionistii, consultantii si alti reprezentanti ai mediului profesional se pot promova in mod gratuit potentialilor parteneri de afaceri,” a declarat Kostas Papadopoulos, General Manager, InfoClick.
Nici site-ul nu functioneaza
Si pentru a va informa corect, va spunem ca nici site-ul creat special pentru a veni in intampinarea celor care doresc sa obtina informatii despre abonati (www.118800.com.ro) nu functioneaza: indiferent ce numar de telefon cauti, fie ca este dintr-o retea de telefonie mobila, fie ca este una fixa, „nu s-au gasit rezultate”.

Citeste articolul pe: Curierul National

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 750 ori.

Publica un raspuns