Capturarea navelor de catre pirati in Golful Aden este mai putin costisitoare decat navigarea in jurul Africii, a declarat presedintele Asociatiei bulgare de agenti maritimi, dupa ce doua nave britanice, avand la bord marinari romani si bulgari.
Potrivit capitanului Nikola Hristov navigarea in jurul Africii ar insemna costuri suplimentare de 1,5 milioane de dolari, adica cel putin 30 de zile in plus pe mare cu costuri zilnice de 30.000-40.000 de dolari, informeaza site-ul Novinite.com.
Acest lucru inseamna ca ar fi mai rentabil riscul capturarii navei in Golful Aden si chiar plata rascumpararii cerute de piratii somalezi.
„Ar fi cel mai bine daca, in loc sa se expuna riscului, NATO si ONU ar crea o forta speciala si ar solutiona problema. Precum a procedat Marina regala britanica. Este ridicol sa discutam despre piraterie dispunand de mijloacele de comunicare, de spionaj si de control de azi. Numai daca exista un fel de sprijin secret al piratilor ce vizeaza destabilizarea regiunilor”, a declarat Hristov.
Directorul Autoritatii bulgare de navigatie maritima, Hristo Donev, a anuntat ca patru vase, ce navigheaza sub pavilion bulgar, traverseaza in prezent zona in care actioneaza piratii somalezi.
„Toate navele au fost asigurate impotriva capturarii. Dar asta nu inseamna nimic deoarece daca navele sunt capturate pentru o luna, acest lucru inseamna pierderi foarte mari (…)”, a afirmat Donev.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Calcule economice: Riscul capturarii navelor de catre pirati, mai putin costisitor decat ocolirea Africii

Capturarea navelor de catre pirati in Golful Aden este mai putin costisitoare decat navigarea in jurul Africii, a declarat presedintele Asociatiei bulgare de agenti maritimi, dupa ce doua nave britanice, avand la bord marinari romani si bulgari.
Potrivit capitanului Nikola Hristov navigarea in jurul Africii ar insemna costuri suplimentare de 1,5 milioane de dolari, adica cel putin 30 de zile in plus pe mare cu costuri zilnice de 30.000-40.000 de dolari, informeaza site-ul Novinite.com.
Acest lucru inseamna ca ar fi mai rentabil riscul capturarii navei in Golful Aden si chiar plata rascumpararii cerute de piratii somalezi.
„Ar fi cel mai bine daca, in loc sa se expuna riscului, NATO si ONU ar crea o forta speciala si ar solutiona problema. Precum a procedat Marina regala britanica. Este ridicol sa discutam despre piraterie dispunand de mijloacele de comunicare, de spionaj si de control de azi. Numai daca exista un fel de sprijin secret al piratilor ce vizeaza destabilizarea regiunilor”, a declarat Hristov.
Directorul Autoritatii bulgare de navigatie maritima, Hristo Donev, a anuntat ca patru vase, ce navigheaza sub pavilion bulgar, traverseaza in prezent zona in care actioneaza piratii somalezi.
„Toate navele au fost asigurate impotriva capturarii. Dar asta nu inseamna nimic deoarece daca navele sunt capturate pentru o luna, acest lucru inseamna pierderi foarte mari (…)”, a afirmat Donev.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 370 ori.

Publica un raspuns