Ce artist scoate cei mai multi bani din buzunarele melomanilor romani? In lipsa cifrelor oficiale, liderul vanzarilor de CD-uri in 2009 pare sa fie Cleopatra Stratan.
Albumele Cleopatrei Stratan („La varsta de cinci ani“) sau ale formatiei Holograf („Primavara incepe cu tine“) sunt pe primele locuri in topul celor mai vandute albume ale artistilor autohtoni in 2009, in care mai figureaza nume precum Puya, Andra, Loredana, Akcent si Parazitii. Acestea au fost preferintele melomanilor care au trecut pragul magazinelor specializate sau au cumparat ziare sau reviste care se vindeau la pachet cu CD-uri.
Surprinzatoare sunt diferentele de stiluri muzicale ale celor aflati in fruntea topului. „In cea mai mare masura, gusturile in materie de muzica influenteaza vanzarile unui gen sau ale altuia, insa la decizia de cumparare a unui album contribuie si notorietatea artistului, pretul si frecventa cu care acesta este difuzat la radio si TV“, crede Olivia Stoica, PR Coordinator la MediaPro Music. La aceasta lista se mai adauga si designul amba­la­jului, crede Sa­­vina Cenuse, PR&Event Marketing Manager de la Cat Music.
Concret, la casa de discuri Roton, cele mai mari vanzari nu le-a avut un cantaret, ci o compilatie de muzica veche: albumul aniversar al Radio Romania, „80 de ani in 80 de muzica“. „Prezenta acestei colectii in topul vanzarilor arata ca ascultatorul de muzica din Romania este avid de muzica buna, veche“, explica reprezentantii Roton. Au urmat Akcent – „Fara lacrimi“ – si „Integrala“ celor de la Iris. Rockul este pe primul loc in clasamentul vanzarilor MediaPro Music (Holograf, un album best-of), urmat insa de un CD hip-hop: Puya – „Romanisme“ – si de cel mai recent album semnat Andra.
Cum casele de discuri refuza sa faca publice numarul de unitati vandute pentru fiecare album, lider absolut pare a fi Cleopatra Stratan, care ocupa primele doua locuri in vanzarile Cat Music.
Desi joaca un rol important in optiunea de cumparare, in 2009, notorietatea nu a avut rolul decisiv. In timp ce Cleopatra a cucerit prin charisma si originalitate, Holograf si-a atras cumparatorii si datorita faptului ca acesta este primul album scos intr-o perioada mai mare de timp. Un alt exemplu ar fi Loredana (locul al patrulea in topul MediaPro Music): desi este la fel de cunoscuta si scoate anual un album nou, CD-urile ei sunt mai putin cautate pentru ca stilul abordat este mai putin „digerabil“, au explicat specialistii din domeniu.
Mai putine CD-uri, mai mult Internet
Reducerile de cheltuieli care au afectat anul trecut toate domeniile nu au ocolit nici piata muzicala. „In 2009, vanzarile in retail (magazine de muzica – n.red.) au scazut cu mai mult de 50%, comparativ cu anul precedent“, a spus Savina Cenuse. „Pentru 2010, estimam in continuare o scadere a vanzarilor directe – in magazinele de specialitate – si o crestere a vanzarilor online (download legal), precum si a inserturilor (in ziare si reviste – n.red.)“, a adaugat ea. Nici Olivia Stoica nu este mai optimista. „Am vandut mai putine albume in 2009 decat in anul precedent, iar trendul descendent de vanzari in retail pe suport fizic pastreaza aceasta tendinta si in 2010“, spune ea.
Tot mai putin
Desi nu se pot suprapune perfect vanzarilor de CD-uri, numarul marcajelor cumparate de la ORDA arata ca pia­ta muzicala se micsoreaza continuu

Citeste articolul pe: Capital

Cine sunt cantaretii romani din topul vanzarilor de CD-uri

Ce artist scoate cei mai multi bani din buzunarele melomanilor romani? In lipsa cifrelor oficiale, liderul vanzarilor de CD-uri in 2009 pare sa fie Cleopatra Stratan.
Albumele Cleopatrei Stratan („La varsta de cinci ani“) sau ale formatiei Holograf („Primavara incepe cu tine“) sunt pe primele locuri in topul celor mai vandute albume ale artistilor autohtoni in 2009, in care mai figureaza nume precum Puya, Andra, Loredana, Akcent si Parazitii. Acestea au fost preferintele melomanilor care au trecut pragul magazinelor specializate sau au cumparat ziare sau reviste care se vindeau la pachet cu CD-uri.
Surprinzatoare sunt diferentele de stiluri muzicale ale celor aflati in fruntea topului. „In cea mai mare masura, gusturile in materie de muzica influenteaza vanzarile unui gen sau ale altuia, insa la decizia de cumparare a unui album contribuie si notorietatea artistului, pretul si frecventa cu care acesta este difuzat la radio si TV“, crede Olivia Stoica, PR Coordinator la MediaPro Music. La aceasta lista se mai adauga si designul amba­la­jului, crede Sa­­vina Cenuse, PR&Event Marketing Manager de la Cat Music.
Concret, la casa de discuri Roton, cele mai mari vanzari nu le-a avut un cantaret, ci o compilatie de muzica veche: albumul aniversar al Radio Romania, „80 de ani in 80 de muzica“. „Prezenta acestei colectii in topul vanzarilor arata ca ascultatorul de muzica din Romania este avid de muzica buna, veche“, explica reprezentantii Roton. Au urmat Akcent – „Fara lacrimi“ – si „Integrala“ celor de la Iris. Rockul este pe primul loc in clasamentul vanzarilor MediaPro Music (Holograf, un album best-of), urmat insa de un CD hip-hop: Puya – „Romanisme“ – si de cel mai recent album semnat Andra.
Cum casele de discuri refuza sa faca publice numarul de unitati vandute pentru fiecare album, lider absolut pare a fi Cleopatra Stratan, care ocupa primele doua locuri in vanzarile Cat Music.
Desi joaca un rol important in optiunea de cumparare, in 2009, notorietatea nu a avut rolul decisiv. In timp ce Cleopatra a cucerit prin charisma si originalitate, Holograf si-a atras cumparatorii si datorita faptului ca acesta este primul album scos intr-o perioada mai mare de timp. Un alt exemplu ar fi Loredana (locul al patrulea in topul MediaPro Music): desi este la fel de cunoscuta si scoate anual un album nou, CD-urile ei sunt mai putin cautate pentru ca stilul abordat este mai putin „digerabil“, au explicat specialistii din domeniu.
Mai putine CD-uri, mai mult Internet
Reducerile de cheltuieli care au afectat anul trecut toate domeniile nu au ocolit nici piata muzicala. „In 2009, vanzarile in retail (magazine de muzica – n.red.) au scazut cu mai mult de 50%, comparativ cu anul precedent“, a spus Savina Cenuse. „Pentru 2010, estimam in continuare o scadere a vanzarilor directe – in magazinele de specialitate – si o crestere a vanzarilor online (download legal), precum si a inserturilor (in ziare si reviste – n.red.)“, a adaugat ea. Nici Olivia Stoica nu este mai optimista. „Am vandut mai putine albume in 2009 decat in anul precedent, iar trendul descendent de vanzari in retail pe suport fizic pastreaza aceasta tendinta si in 2010“, spune ea.
Tot mai putin
Desi nu se pot suprapune perfect vanzarilor de CD-uri, numarul marcajelor cumparate de la ORDA arata ca pia­ta muzicala se micsoreaza continuu

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 125 ori.

Publica un raspuns