Cateva greseli simple – precum un numar prea mare de campuri intr-un formular de inregistrare sau butoane amplasate neglijent – pot reduce drastic numarul de vizitatori si vanzarile unui magazin online, spune Paul Schwartfeger, co-fondatorul Etre, o agentie specializata in comunicare digitala din Marea Britanie, una dintre cele mai dezvoltate piete din lume in ceea ce priveste vanzarile si publicitatea online.
„Lucrurile foarte simple care au un impact negativ major asupra vanzarilor online pot sa fie greu observabile de catre companii, pentru ca fiecare departament dintr-o firma tinde sa se concentreze pe propriile obiective si mai putin pe ceea ce vor de fapt clientii”, a spus Schwartfeger in cadrul unei conferinte organizate de Orange Romania, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila.
„Departamentul juridic vrea un lucru, cel de marketing altceva, vanzarile ceva diferit, in timp ce utilizatorii sunt rareori consultati.”
Potrivit expertului britanic, in mod ideal companiile trebuie sa apeleze la agentii specializate in depistarea problemelor pe care le au clientii cand vor sa cumpere ceva de pe un site, dar exista anumite reguli simple pe care companiile le pot aplica pentru a nu-si alunga potentialii utilizatori. ”Una dintre cele mai mari si mai simple greseli pe care le putem vedea la multe magazine online este crearea unui formular cu foarte multe detalii de completat. Noi am studiat aceasta problema si am constatat, spre exemplu, ca un formular de inregistrare cu 15 campuri de completat ii face pe aproape 95% din potentialii clienti sa abandoneze procesul. Un formular cu 10 campuri ii convinge pe 10% din clienti sa mearga mai departe, in timp ce un formular si mai simplu, cu doar cinci campuri de completat, atrage peste 15% din utilizatori”, a spus Schwartfeger.
Totusi, cele mai bune rezultate in eliminarea problemelor de pe un site sunt obtinute prin monitorizarea experientei utilizatorilor intr-un mediu controlat, unde este inregistrat timpul petrecut de client pe fiecare pagina. Laboaratoarele companiilor de specialitate monitorizeaza si elementele grafice care le atrag privirea clientilor sau cele mai frecvente cauze ale esecurilor in inregistrarea sau finalizarea unor comenzi pe un magazin online. „Experienta utilizatorilor pe site este cea care poate diferentia o companie de alta si care determina daca un client se mai intoarce sau nu sa cumpere de la o anumita firma”, a spus el.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Cum greselile simple de site pot afecta vanzarile online

Cateva greseli simple – precum un numar prea mare de campuri intr-un formular de inregistrare sau butoane amplasate neglijent – pot reduce drastic numarul de vizitatori si vanzarile unui magazin online, spune Paul Schwartfeger, co-fondatorul Etre, o agentie specializata in comunicare digitala din Marea Britanie, una dintre cele mai dezvoltate piete din lume in ceea ce priveste vanzarile si publicitatea online.
„Lucrurile foarte simple care au un impact negativ major asupra vanzarilor online pot sa fie greu observabile de catre companii, pentru ca fiecare departament dintr-o firma tinde sa se concentreze pe propriile obiective si mai putin pe ceea ce vor de fapt clientii”, a spus Schwartfeger in cadrul unei conferinte organizate de Orange Romania, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila.
„Departamentul juridic vrea un lucru, cel de marketing altceva, vanzarile ceva diferit, in timp ce utilizatorii sunt rareori consultati.”
Potrivit expertului britanic, in mod ideal companiile trebuie sa apeleze la agentii specializate in depistarea problemelor pe care le au clientii cand vor sa cumpere ceva de pe un site, dar exista anumite reguli simple pe care companiile le pot aplica pentru a nu-si alunga potentialii utilizatori. ”Una dintre cele mai mari si mai simple greseli pe care le putem vedea la multe magazine online este crearea unui formular cu foarte multe detalii de completat. Noi am studiat aceasta problema si am constatat, spre exemplu, ca un formular de inregistrare cu 15 campuri de completat ii face pe aproape 95% din potentialii clienti sa abandoneze procesul. Un formular cu 10 campuri ii convinge pe 10% din clienti sa mearga mai departe, in timp ce un formular si mai simplu, cu doar cinci campuri de completat, atrage peste 15% din utilizatori”, a spus Schwartfeger.
Totusi, cele mai bune rezultate in eliminarea problemelor de pe un site sunt obtinute prin monitorizarea experientei utilizatorilor intr-un mediu controlat, unde este inregistrat timpul petrecut de client pe fiecare pagina. Laboaratoarele companiilor de specialitate monitorizeaza si elementele grafice care le atrag privirea clientilor sau cele mai frecvente cauze ale esecurilor in inregistrarea sau finalizarea unor comenzi pe un magazin online. „Experienta utilizatorilor pe site este cea care poate diferentia o companie de alta si care determina daca un client se mai intoarce sau nu sa cumpere de la o anumita firma”, a spus el.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 419 ori.

Publica un raspuns