Functionalitatea sporita pare mai importanta decat problemele economice
Echipamentele mobile care ofera utilizatorului functionalitate crescuta, respectiv netbookuri, camcordere, aparate foto DSLR, telefoane inteligente si console mobile de jocuri, cunosc o crestere a vanzarilor de aproximativ 7% in 2009, dupa un procent de 185 in 2008, potrivit unui studiu realizat pe piata europeana de compania de analiza britanica Futuresource.
In total, anul trecut s-au vandut in Europa aproximativ 155 de milioane de astfel de echipa­mente digitale, iar anul acesta cifra totala va depasi 170 de mi­lioane de unitati, spun cerceta­torii industriei. Piata creste anul acesta deoarece s-a marit numarul de utilizatori, devenind interesati si utilizatorii mai tineri, sau mai varstnici, publicul feminin este mai activ ca niciodata, iar anul acesta gadgeturile au fost apreciate si de catre europenii cu venituri mai mici. Utilizatorii de pe batranul continent continua de asemenea sa fie printre consumatorii care isi schimba cel mai des echipamentele electronice.
Timpul de utilizare a unei camere foto a scazut de la sase-opt ani la trei-cinci ani, potrivit Futuresource, iar durata medie de folosire a echipa­mentelor audio-video personale a scazut de la cinci-sapte ani la numai doi-patru ani.
Unul dintre cele mai importante motoare ale industriei de electronice portabile il reprezinta faptul ca gadgeturile constituie principalul model de cadou ales de europeni, studiile companiei britanice aratand ca aproape 60%-70% din vanzarile unor categorii de produse pot fi doar pentru cadouri.
Situatia difera insa de la tara la tara si de la produs la produs. Faptul ca se inmultesc ca­dourile high-tech face de asemenea ca produsele sa devina din ce in ce mai putin obiecte personale de uz indelungat, din contra, ele se schim­ba foarte rapid.
Unde cresc vanzarile
Vanzarile de netbookuri, mini­lap­topuri ieftine care ofera functiile unui computer, aproape ca se du­bleaza anul acesta, la 11 milioane de unitati vandute in Europa, fata de 5,9 milioane de uni­tati in 2008, spun analistii. Ramane deocamdata un segment redus ca im­portanta, dar este una dintre nisele cu cele mai bune cresteri. Laptopurile nu sunt afec­tate direct de vanzarile de net­book, care ra­mane un echipament secundar, ne­putand inlocui un computer.
Pe segmentul camerelor video, vanzarile sunt stimulate anul acesta de aparatele video de buzunar ief­tine lansate de majoritatea produ­catorilor pentru fanii YouTube si ai social media. Este de asemenea un segment nou, in formare, iar cres­terile sunt impresionante. Futu­resource apreciaza ca modelele cele mai cautate ofera filmare standard pe suport de circa 1 GB si conec­tivitate WiFi sau 3G pentru tran­sferul clipurilor pe internet. Van-­
zarile vor fi afectate in 2010-2011 de performantele mai bune ale telefoa­nelor smartphone, spun analistii.
Alt segment „fierbinte” in acest an il reprezinta echipamentele mo­bile pentru internet (MID), cele care ofera functiile computerului mobil, dar nu au si telefon incorporat (sau pot folosi doar aplicatii de comu­nicatii on-line). Futuresource consi­dera iPod Touch un exemplu de astfel de echipament, dar ia in calcul si playerele MP4 care au acces la internet. Vanzarile sunt estimate la peste trei milioane de unitati pe an. Este un domeniu afec­tat de te­le­foa­nele mobile care ofera din ce in ce mai mult functionalitati similare, iar analistii dau ca exemplu faptul ca iPhone a depasit la vanzari iPod Touch.
De altfel, telefoanele mobile inte­li­gente reprezinta una dintre cate­goriile care se mentin pe crestere anul acesta. Pe piata europeana, cres­terea vanzarii de telefoane smart­phone a fost de 62% in 2008, com­parativ cu anul anterior, atingand aproximativ 27 de milioane de unitati. Anul acesta sigur se vor vinde mai multe. Printre princi­palele functionalitati citate se nu­mara accesul la internetul mobil, functii audio-video, acces la aplicatii, navigatie GPS si altele.
Pe segmentul foto, desi per total scad vanzarile de aparate foto, pe segmentul aparatelor semiprofe­sioniste, DSLR, cresterea a fost de 13% anul trecut si va continua in 2009.
Probabil ca anul viitor se vor vin­de peste 180 de milioane de echi­pamente digitale portabile in Euro­pa, iar dintre acestea aproape o treime vor fi telefoane inteligente, care preiau din functiile diverselor ca­te­gorii de produse. Vanzarile bune vor face ca, in 2012, 400 de milioane de europeni sa foloseasca gadgeturi mobile, iar focusul incepe sa fie pe echipamente cu conexiune wireless la internet.
Victorie pentru smartphone
Vanzarile de telefoane mobile in Europa au scazut in trimestrul al doi­lea cu 6%, comparativ cu minus 14% in primul trimestru, dar van­zarile de telefoane inteligente, smartphones, au crescut cu 25%, spune compania de analiza IDC. Cifrele arata ca uti­li­zatorii renunta la telefoanele „cla­sice” pentru echipamentele de bu­zunar care ofera mai multe functii. Se pare ca marii producatori incep insa sa introduca functii „smart” si la telefoanele entry-level, pentru a stimula vanzarile.
In Europa s-au vandut aproxi­mativ 33,2 milioane de telefoane mobile obisnuite si circa 8,8 mili­oane de smartphones, spune IDC. Nokia continua sa fie lider de piata pe batranul continent, dar mai are o cota de numai 36,2%, in timp ce Samsung, numarul 2, a urcat la 28,9%. Locul 3 revine in continuare Sony Ericsson, cu aproximativ 12%, dar LG s-a apropiat de rivalul sau, atingand 11,5%, spune IDC.

Citeste articolul pe: Financiarul

Gadgeturile portabile continua sa creasca in vanzari pe piata europeana

Functionalitatea sporita pare mai importanta decat problemele economice
Echipamentele mobile care ofera utilizatorului functionalitate crescuta, respectiv netbookuri, camcordere, aparate foto DSLR, telefoane inteligente si console mobile de jocuri, cunosc o crestere a vanzarilor de aproximativ 7% in 2009, dupa un procent de 185 in 2008, potrivit unui studiu realizat pe piata europeana de compania de analiza britanica Futuresource.
In total, anul trecut s-au vandut in Europa aproximativ 155 de milioane de astfel de echipa­mente digitale, iar anul acesta cifra totala va depasi 170 de mi­lioane de unitati, spun cerceta­torii industriei. Piata creste anul acesta deoarece s-a marit numarul de utilizatori, devenind interesati si utilizatorii mai tineri, sau mai varstnici, publicul feminin este mai activ ca niciodata, iar anul acesta gadgeturile au fost apreciate si de catre europenii cu venituri mai mici. Utilizatorii de pe batranul continent continua de asemenea sa fie printre consumatorii care isi schimba cel mai des echipamentele electronice.
Timpul de utilizare a unei camere foto a scazut de la sase-opt ani la trei-cinci ani, potrivit Futuresource, iar durata medie de folosire a echipa­mentelor audio-video personale a scazut de la cinci-sapte ani la numai doi-patru ani.
Unul dintre cele mai importante motoare ale industriei de electronice portabile il reprezinta faptul ca gadgeturile constituie principalul model de cadou ales de europeni, studiile companiei britanice aratand ca aproape 60%-70% din vanzarile unor categorii de produse pot fi doar pentru cadouri.
Situatia difera insa de la tara la tara si de la produs la produs. Faptul ca se inmultesc ca­dourile high-tech face de asemenea ca produsele sa devina din ce in ce mai putin obiecte personale de uz indelungat, din contra, ele se schim­ba foarte rapid.
Unde cresc vanzarile
Vanzarile de netbookuri, mini­lap­topuri ieftine care ofera functiile unui computer, aproape ca se du­bleaza anul acesta, la 11 milioane de unitati vandute in Europa, fata de 5,9 milioane de uni­tati in 2008, spun analistii. Ramane deocamdata un segment redus ca im­portanta, dar este una dintre nisele cu cele mai bune cresteri. Laptopurile nu sunt afec­tate direct de vanzarile de net­book, care ra­mane un echipament secundar, ne­putand inlocui un computer.
Pe segmentul camerelor video, vanzarile sunt stimulate anul acesta de aparatele video de buzunar ief­tine lansate de majoritatea produ­catorilor pentru fanii YouTube si ai social media. Este de asemenea un segment nou, in formare, iar cres­terile sunt impresionante. Futu­resource apreciaza ca modelele cele mai cautate ofera filmare standard pe suport de circa 1 GB si conec­tivitate WiFi sau 3G pentru tran­sferul clipurilor pe internet. Van-­
zarile vor fi afectate in 2010-2011 de performantele mai bune ale telefoa­nelor smartphone, spun analistii.
Alt segment „fierbinte” in acest an il reprezinta echipamentele mo­bile pentru internet (MID), cele care ofera functiile computerului mobil, dar nu au si telefon incorporat (sau pot folosi doar aplicatii de comu­nicatii on-line). Futuresource consi­dera iPod Touch un exemplu de astfel de echipament, dar ia in calcul si playerele MP4 care au acces la internet. Vanzarile sunt estimate la peste trei milioane de unitati pe an. Este un domeniu afec­tat de te­le­foa­nele mobile care ofera din ce in ce mai mult functionalitati similare, iar analistii dau ca exemplu faptul ca iPhone a depasit la vanzari iPod Touch.
De altfel, telefoanele mobile inte­li­gente reprezinta una dintre cate­goriile care se mentin pe crestere anul acesta. Pe piata europeana, cres­terea vanzarii de telefoane smart­phone a fost de 62% in 2008, com­parativ cu anul anterior, atingand aproximativ 27 de milioane de unitati. Anul acesta sigur se vor vinde mai multe. Printre princi­palele functionalitati citate se nu­mara accesul la internetul mobil, functii audio-video, acces la aplicatii, navigatie GPS si altele.
Pe segmentul foto, desi per total scad vanzarile de aparate foto, pe segmentul aparatelor semiprofe­sioniste, DSLR, cresterea a fost de 13% anul trecut si va continua in 2009.
Probabil ca anul viitor se vor vin­de peste 180 de milioane de echi­pamente digitale portabile in Euro­pa, iar dintre acestea aproape o treime vor fi telefoane inteligente, care preiau din functiile diverselor ca­te­gorii de produse. Vanzarile bune vor face ca, in 2012, 400 de milioane de europeni sa foloseasca gadgeturi mobile, iar focusul incepe sa fie pe echipamente cu conexiune wireless la internet.
Victorie pentru smartphone
Vanzarile de telefoane mobile in Europa au scazut in trimestrul al doi­lea cu 6%, comparativ cu minus 14% in primul trimestru, dar van­zarile de telefoane inteligente, smartphones, au crescut cu 25%, spune compania de analiza IDC. Cifrele arata ca uti­li­zatorii renunta la telefoanele „cla­sice” pentru echipamentele de bu­zunar care ofera mai multe functii. Se pare ca marii producatori incep insa sa introduca functii „smart” si la telefoanele entry-level, pentru a stimula vanzarile.
In Europa s-au vandut aproxi­mativ 33,2 milioane de telefoane mobile obisnuite si circa 8,8 mili­oane de smartphones, spune IDC. Nokia continua sa fie lider de piata pe batranul continent, dar mai are o cota de numai 36,2%, in timp ce Samsung, numarul 2, a urcat la 28,9%. Locul 3 revine in continuare Sony Ericsson, cu aproximativ 12%, dar LG s-a apropiat de rivalul sau, atingand 11,5%, spune IDC.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 446 ori.

Publica un raspuns