Dacia si-a dezvelit conceptul Duster in tacere, fara sa organizeze o conferinta de presa
o conferinta de presa proprie, desi s-a prezentat cu un concept.
Zilele dedicate presei au fost deschise de cel mai mare producator european de automobile, Volkswagen, care a prezentat cea mai noua generatie a hatchback-ului de clasa mica, Polo. Acesta continua stilul de design impus de noua conducere a concernului prin Golf 6, cu trasaturi reci, germane, fara floricele si emotie, ci doar linii clare, drepte, sculptate parca din gheata. Dar noul Polo vine si cu imbunatatiri la nivelul platformei tehnice, cu o greutate scazuta, cu un sasiu rigidizat pentru o mai mare siguranta a pasagerilor, cu ESP standard si noi motoare diesel si pe benzina, dar si cu cutia DSG. Desi nu se anunta ca un mare favorit, Polo ar putea sa devina un cosmar pentru modele de succes lansate in 2008, precum Mazda 2 sau Ford Fiesta. Celelalte marci din grupul VW au adus si ele noutati, Seat lansand oficial noul Exeo, expus deja anul trecut la Paris, acum debutand caroseria ST, de tip wagon, iar Skoda a prezentat noul sau crossover Yeti. Acesta ar putea fi o piatra de incercare pentru brandul ceh detinut de nemti datorita interesului tot mai mare al pietei pentru vehicule de tip SUV/MPV, desi din punctul de vedere al designului modelul pare un Roomster mai mare si mai cizelat.
Moda crossoverelor
Ceilalti competitori din Europa – Renault, Ford, Opel, Peugeot – au avut si ei la randul lor noutati importante, fiecare incercand sa ocupe noi teritorii cu modelele lansate. Renault a marcat la capitolul noutati in primul rand cu noua familie Scenic, cele doua modele expuse insusindu-si elementele de design de pe noile Megane si Laguna. La randul sau, Clio, ajuns la momentul face-liftului, vine cu o parte frontala noua, care insa nu atinge la fel de bine calitatile stilistice ale lui Megane. In schimb, o aparitie speciala a fost Megane RS 250, o versiune de-a dreptul furtunoasa a compactei, avand nu doar o silueta stralucitoare, ci si performante impresionante: 250 CP si 340 Nm. Brandul romanesc Dacia a dezvaluit primul sau concept-car veritabil, cu o infatisare ciudata, si care nu a beneficiat de o conferinta de presa pentru a fi prezentat in detaliu.
Ford si-a expus la Geneva un nou concept, despre care s-a spus ca va precede modelul ce se va construi la Craiova. Oficialii companiei au refuzat sa confirme in ultimele luni aceasta versiune, iar saptamana aceasta Iosis MAX Concept a fost prezentat drept viitorul, metaforic vorbind, al clasei compacte, asa cum este el vazut de divizia europeana a Ford. Conceptul este, ce-i drept, un MPV, unul futurist asa cum sunt toate conceptele, care ar putea sa ne dea cateva detalii despre cum vor arata modelele acestui constructor in anii ce vin, in special C-MAX si B-MAX.
Opel s-a multumit sa atraga atentia cu Ampera, versiunea europeana a lui Chevrolet Volt, lasand pentru saloanele viitoare lansarea noii generatii Astra, de exemplu. Celalalt brand al GM din Europa, Chevrolet, a marcat debutul lui Spark, un vehicul care poarta un nume cunoscut in toata lumea si care va fi in continuare un model global. Diferentele dintre vechiul Spark/Matiz sunt imense, astfel ca putem anticipa un succes major al acestui automobil popular.
Masini cu parfum de epoca
Grupul Fiat a avut o lista scurta de noutati, cel mai insemnat fiind Fiat 500 Cabrio, un vehicul special din punctul nostru de vedere, unul care ne face sa ne amintim ca masinile nu inseamna doar cai putere sau economie de carburant, ci si emotie. Continuand succesul lui „cinquecento“ lansat acum doi ani, versiunea decapotabila vine cu un parfum poraspat, dar inspirat din viata boema a secolului trecut. Alfa Romeo, un brand care se straduieste sa creasca si sa faca uitate defectele modelelor sale din anii ’90, a prezentat MiTo GTA, sub forma de concept, dar unul pre-serie, ceea ce nu poate decat sa-i bucure pe fanii acestei marci.
Peugeot este un alt producator european care a decis sa nu lase deoparte interesul pentru zona crossover, noul 3008 fiind un exemplu in acest sens. Acesta combina caroseria monovolum cu trasaturile unui SUV, pastrand totodata stilul de design cunoscut de toata lumea.
Asiaticii nu au lipsit de la acest salon, conceptul i MiEV si versiunea Air Sport de la Mitsubishi facand deliciul celor prezenti si demonstrand ca viitorul automobilului se afla pe maini bune. La fel a facut si Kia cu noul No. 3 Concept, un MPV care se afla la numai un pas de transformarea sa in versiune de serie. Mazda si-a facut si de data aceasta temele, noul Mazda 3 MPS aratand ca spiritul sportiv nu va lipsi nici de la aceasta generatie a compactei. In fine, Nissan a expus Qazana, un alt concept, un nou crossover, de data aceasta fiind vorba despre continuarea experientei Qashqai, la o scara mai mica.
Infiniti Essence
Pentru Europa, Infiniti este o noutate, deoarece acest brand s-a lansat de mai putin de un an pe aceasta piata.
Insa eforturile diviziei de lux a Nissan sunt suficient de intense pentru a impune acest brand intr-o lume dominata de masinile germane.
Noul concept Essence nu este doar un model nou, ci injunghie practic pe la spate creatiile designerilor italieni si germani la un loc.
Cu o silueta ce-ti taie respiratia si motorizari de top, conceptul are toate sasnele sa starneasca interes in jurul unui eventual model de serie ce se va construi.
Motorul sau are 3.7 litri, dar va fi ajutat de un alt motor, de data asta electric, ce va actiona puntea spate.
Astfel, puterea totala va ajunge la circa 600 CP, adica enorm chiar si pentru o masina sport.
Audi TTRS, Mercedes E Klasse Coupe, BMW Serie 5 GT
In zona premium lucrurile au fost la fel de animate, cu cei trei concurenti europeni – Audi, Mercedes si BMW – atacati din ce in ce mai intens de japonezii de la Lexus si Infiniti. Audi a prezentat noul A4 allroad, un model devenit traditional pentru acest brand, dar si noul TTRS, o versiune extrema a roadsterului aflat la a doua generatie. Acesta din urma se lauda cu un inedit motor de 2.5 litri, cinci cilindri, a carui putere ajunge la 340 CP, cu un consum demn de un city-car: 9,5 litri la 100 km.
Mercedes a starnit atentia presei cu cel mai nou model al sau, E Klasse Coupe, un automobil select, ce aduce cu sine si o regandire a strategiei acestei marci, prin transferul coupeului din clasa medie in cea superioara.
Nu in ultimul rand, BMW a dezvaluit conceptul Serie 5 Gran Turismo, o continuare logica a ideii X6. Celalalt brand al bavarezilor, MINI, a adus in Europa MINI E, vehiculul electric, dar si One Clubman si performantul MINI John Cooper Works cabrio.
Bentley ContinentalSupersports
Un model ce s-a bucurat de foarta multa atentie din partea presei in perioada de teasing, Continental Supersports si-a facut in sfarsit aparitia in public si devine astfel cel mai rapid Bentley construit vreodata. Avand o caroserie de tip coupe, un motor de 6.0 litri, W12, si o putere de 630 CP, luxosul model atinge viteza de 100 km/h in doar 3,7 secunde, valoarea maxima a vitezei ajungand la 329 km/h. Insa ceea ce este si mai interesant la acest model ce va costa o avere, este ca poate functiona cu etanol, permitandu-le celor care vor cumpara masina sa faca unele economii.
Aston Martin One-77
Avand probabil cea mai frumoasa evolutie a unui brand dupa ce a trecut prin momente grele, ce frizau falimentul, Aston Martin a adus la Geneva One-77, un bolid cu o aparitie spectaculoasa si care ar trebui sa fie si profitabila. One-77 are un sasiu de tip monococa din fibra de carbon, ce-i confera o rezistenta invers proportionala cu greutatea. De altfel, vehiculul este doldora de tehnologie care sa-i permita sa reziste celor 600 CP pe care ii va dezvolta motorul de 7.3 litri, inclusiv in timpul acceleratiei de la 0 la 10 km/h ce se realizeaza in mai putin de 4 secunde.
Spyker C8 Aileron
Una dintre cele mai exotice masini prezentate la Geneva a fost modelul Spyker C8 Aileron, al unui producator mai putin cunoscut de public si mult mai familiar pasionatilor. Acest model a fost introdus anul trecut la acelasi salon, sub forma de concept, de data aceasta fiind gata versiunea de serie ce se va produce incepand cu acest an. Masina utilizeaza un motor de 4.2 litri, V8, provenit de la Audi, si beneficiaza astfel de 400 CP. Ajutata de o cutie manuala in 6 trepte, masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4,5 secunde si ajunge pana la viteza maxima de 300 km/h.
Lansari
Alfa Romeo: MiTo GTA
Aston Martin: V12 Vantage, One-77
Audi: A4 allroad, A5 Cabrio, TT RS
Bentley: Continental Supersports
BMW: 5 Gran Turismo,
BMW Z4, X5/X6 M
Chevrolet: Spark, Cruze
Citroen: DS Inside
Dacia: Duster
Fiat: 500 Cabrio
Fisker Karma
Ford: Iosis Max Concept, Ranger,
Focus ST
Honda: S2000 Ultimate Edition,
Accord Type S, Insight Hybrid
Hyundai: i-xonic Concept
Infiniti: Essence, G37 Cabrio
Kia: No.3 Concept
Lamborghini: Murcielago SV
Lexus: RX 450h
Maybach: Zeppelin
Mazda: Mazda 3 MPS, MX-5
Mercedes-Benz: E Klasse Coupe
MINI: JCW Cabrio, One Clubman,
Mini E
Mitsubishi: Prototype i MiEV,
i-MiEV Sport Air
Nissan: Qazana, NV200, 370Z
Opel: Ampera, Insignia SportsTourer
Peugeot: 308CC, 3008
Porsche: 911 GT3, Cayenne diesel
Renault: Clio, Scenic,
Megane GrandTour, Megane RS
Rolls-Royce: EX200/RR4, Phantom
Saab: 9-3X
SEAT: Exeo ST
Skoda: Yeti
Suzuki: Alto
Toyota: Prius
Volkswagen: Polo
Volvo: S80

Citeste articolul pe: Financiarul

Geneva: Modele exotice si crossovere pentru relansarea industriei auto

Dacia si-a dezvelit conceptul Duster in tacere, fara sa organizeze o conferinta de presa
o conferinta de presa proprie, desi s-a prezentat cu un concept.
Zilele dedicate presei au fost deschise de cel mai mare producator european de automobile, Volkswagen, care a prezentat cea mai noua generatie a hatchback-ului de clasa mica, Polo. Acesta continua stilul de design impus de noua conducere a concernului prin Golf 6, cu trasaturi reci, germane, fara floricele si emotie, ci doar linii clare, drepte, sculptate parca din gheata. Dar noul Polo vine si cu imbunatatiri la nivelul platformei tehnice, cu o greutate scazuta, cu un sasiu rigidizat pentru o mai mare siguranta a pasagerilor, cu ESP standard si noi motoare diesel si pe benzina, dar si cu cutia DSG. Desi nu se anunta ca un mare favorit, Polo ar putea sa devina un cosmar pentru modele de succes lansate in 2008, precum Mazda 2 sau Ford Fiesta. Celelalte marci din grupul VW au adus si ele noutati, Seat lansand oficial noul Exeo, expus deja anul trecut la Paris, acum debutand caroseria ST, de tip wagon, iar Skoda a prezentat noul sau crossover Yeti. Acesta ar putea fi o piatra de incercare pentru brandul ceh detinut de nemti datorita interesului tot mai mare al pietei pentru vehicule de tip SUV/MPV, desi din punctul de vedere al designului modelul pare un Roomster mai mare si mai cizelat.
Moda crossoverelor
Ceilalti competitori din Europa – Renault, Ford, Opel, Peugeot – au avut si ei la randul lor noutati importante, fiecare incercand sa ocupe noi teritorii cu modelele lansate. Renault a marcat la capitolul noutati in primul rand cu noua familie Scenic, cele doua modele expuse insusindu-si elementele de design de pe noile Megane si Laguna. La randul sau, Clio, ajuns la momentul face-liftului, vine cu o parte frontala noua, care insa nu atinge la fel de bine calitatile stilistice ale lui Megane. In schimb, o aparitie speciala a fost Megane RS 250, o versiune de-a dreptul furtunoasa a compactei, avand nu doar o silueta stralucitoare, ci si performante impresionante: 250 CP si 340 Nm. Brandul romanesc Dacia a dezvaluit primul sau concept-car veritabil, cu o infatisare ciudata, si care nu a beneficiat de o conferinta de presa pentru a fi prezentat in detaliu.
Ford si-a expus la Geneva un nou concept, despre care s-a spus ca va precede modelul ce se va construi la Craiova. Oficialii companiei au refuzat sa confirme in ultimele luni aceasta versiune, iar saptamana aceasta Iosis MAX Concept a fost prezentat drept viitorul, metaforic vorbind, al clasei compacte, asa cum este el vazut de divizia europeana a Ford. Conceptul este, ce-i drept, un MPV, unul futurist asa cum sunt toate conceptele, care ar putea sa ne dea cateva detalii despre cum vor arata modelele acestui constructor in anii ce vin, in special C-MAX si B-MAX.
Opel s-a multumit sa atraga atentia cu Ampera, versiunea europeana a lui Chevrolet Volt, lasand pentru saloanele viitoare lansarea noii generatii Astra, de exemplu. Celalalt brand al GM din Europa, Chevrolet, a marcat debutul lui Spark, un vehicul care poarta un nume cunoscut in toata lumea si care va fi in continuare un model global. Diferentele dintre vechiul Spark/Matiz sunt imense, astfel ca putem anticipa un succes major al acestui automobil popular.
Masini cu parfum de epoca
Grupul Fiat a avut o lista scurta de noutati, cel mai insemnat fiind Fiat 500 Cabrio, un vehicul special din punctul nostru de vedere, unul care ne face sa ne amintim ca masinile nu inseamna doar cai putere sau economie de carburant, ci si emotie. Continuand succesul lui „cinquecento“ lansat acum doi ani, versiunea decapotabila vine cu un parfum poraspat, dar inspirat din viata boema a secolului trecut. Alfa Romeo, un brand care se straduieste sa creasca si sa faca uitate defectele modelelor sale din anii ’90, a prezentat MiTo GTA, sub forma de concept, dar unul pre-serie, ceea ce nu poate decat sa-i bucure pe fanii acestei marci.
Peugeot este un alt producator european care a decis sa nu lase deoparte interesul pentru zona crossover, noul 3008 fiind un exemplu in acest sens. Acesta combina caroseria monovolum cu trasaturile unui SUV, pastrand totodata stilul de design cunoscut de toata lumea.
Asiaticii nu au lipsit de la acest salon, conceptul i MiEV si versiunea Air Sport de la Mitsubishi facand deliciul celor prezenti si demonstrand ca viitorul automobilului se afla pe maini bune. La fel a facut si Kia cu noul No. 3 Concept, un MPV care se afla la numai un pas de transformarea sa in versiune de serie. Mazda si-a facut si de data aceasta temele, noul Mazda 3 MPS aratand ca spiritul sportiv nu va lipsi nici de la aceasta generatie a compactei. In fine, Nissan a expus Qazana, un alt concept, un nou crossover, de data aceasta fiind vorba despre continuarea experientei Qashqai, la o scara mai mica.
Infiniti Essence
Pentru Europa, Infiniti este o noutate, deoarece acest brand s-a lansat de mai putin de un an pe aceasta piata.
Insa eforturile diviziei de lux a Nissan sunt suficient de intense pentru a impune acest brand intr-o lume dominata de masinile germane.
Noul concept Essence nu este doar un model nou, ci injunghie practic pe la spate creatiile designerilor italieni si germani la un loc.
Cu o silueta ce-ti taie respiratia si motorizari de top, conceptul are toate sasnele sa starneasca interes in jurul unui eventual model de serie ce se va construi.
Motorul sau are 3.7 litri, dar va fi ajutat de un alt motor, de data asta electric, ce va actiona puntea spate.
Astfel, puterea totala va ajunge la circa 600 CP, adica enorm chiar si pentru o masina sport.
Audi TTRS, Mercedes E Klasse Coupe, BMW Serie 5 GT
In zona premium lucrurile au fost la fel de animate, cu cei trei concurenti europeni – Audi, Mercedes si BMW – atacati din ce in ce mai intens de japonezii de la Lexus si Infiniti. Audi a prezentat noul A4 allroad, un model devenit traditional pentru acest brand, dar si noul TTRS, o versiune extrema a roadsterului aflat la a doua generatie. Acesta din urma se lauda cu un inedit motor de 2.5 litri, cinci cilindri, a carui putere ajunge la 340 CP, cu un consum demn de un city-car: 9,5 litri la 100 km.
Mercedes a starnit atentia presei cu cel mai nou model al sau, E Klasse Coupe, un automobil select, ce aduce cu sine si o regandire a strategiei acestei marci, prin transferul coupeului din clasa medie in cea superioara.
Nu in ultimul rand, BMW a dezvaluit conceptul Serie 5 Gran Turismo, o continuare logica a ideii X6. Celalalt brand al bavarezilor, MINI, a adus in Europa MINI E, vehiculul electric, dar si One Clubman si performantul MINI John Cooper Works cabrio.
Bentley ContinentalSupersports
Un model ce s-a bucurat de foarta multa atentie din partea presei in perioada de teasing, Continental Supersports si-a facut in sfarsit aparitia in public si devine astfel cel mai rapid Bentley construit vreodata. Avand o caroserie de tip coupe, un motor de 6.0 litri, W12, si o putere de 630 CP, luxosul model atinge viteza de 100 km/h in doar 3,7 secunde, valoarea maxima a vitezei ajungand la 329 km/h. Insa ceea ce este si mai interesant la acest model ce va costa o avere, este ca poate functiona cu etanol, permitandu-le celor care vor cumpara masina sa faca unele economii.
Aston Martin One-77
Avand probabil cea mai frumoasa evolutie a unui brand dupa ce a trecut prin momente grele, ce frizau falimentul, Aston Martin a adus la Geneva One-77, un bolid cu o aparitie spectaculoasa si care ar trebui sa fie si profitabila. One-77 are un sasiu de tip monococa din fibra de carbon, ce-i confera o rezistenta invers proportionala cu greutatea. De altfel, vehiculul este doldora de tehnologie care sa-i permita sa reziste celor 600 CP pe care ii va dezvolta motorul de 7.3 litri, inclusiv in timpul acceleratiei de la 0 la 10 km/h ce se realizeaza in mai putin de 4 secunde.
Spyker C8 Aileron
Una dintre cele mai exotice masini prezentate la Geneva a fost modelul Spyker C8 Aileron, al unui producator mai putin cunoscut de public si mult mai familiar pasionatilor. Acest model a fost introdus anul trecut la acelasi salon, sub forma de concept, de data aceasta fiind gata versiunea de serie ce se va produce incepand cu acest an. Masina utilizeaza un motor de 4.2 litri, V8, provenit de la Audi, si beneficiaza astfel de 400 CP. Ajutata de o cutie manuala in 6 trepte, masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4,5 secunde si ajunge pana la viteza maxima de 300 km/h.
Lansari
Alfa Romeo: MiTo GTA
Aston Martin: V12 Vantage, One-77
Audi: A4 allroad, A5 Cabrio, TT RS
Bentley: Continental Supersports
BMW: 5 Gran Turismo,
BMW Z4, X5/X6 M
Chevrolet: Spark, Cruze
Citroen: DS Inside
Dacia: Duster
Fiat: 500 Cabrio
Fisker Karma
Ford: Iosis Max Concept, Ranger,
Focus ST
Honda: S2000 Ultimate Edition,
Accord Type S, Insight Hybrid
Hyundai: i-xonic Concept
Infiniti: Essence, G37 Cabrio
Kia: No.3 Concept
Lamborghini: Murcielago SV
Lexus: RX 450h
Maybach: Zeppelin
Mazda: Mazda 3 MPS, MX-5
Mercedes-Benz: E Klasse Coupe
MINI: JCW Cabrio, One Clubman,
Mini E
Mitsubishi: Prototype i MiEV,
i-MiEV Sport Air
Nissan: Qazana, NV200, 370Z
Opel: Ampera, Insignia SportsTourer
Peugeot: 308CC, 3008
Porsche: 911 GT3, Cayenne diesel
Renault: Clio, Scenic,
Megane GrandTour, Megane RS
Rolls-Royce: EX200/RR4, Phantom
Saab: 9-3X
SEAT: Exeo ST
Skoda: Yeti
Suzuki: Alto
Toyota: Prius
Volkswagen: Polo
Volvo: S80

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 474 ori.

Publica un raspuns