Mihai Marcu, director de dezvoltare pentru Kingston Romania, Bulgaria si Moldova, apreciaza ca anul trecut a fost unul al upgrade-urilor pe piata locala, dupa ce numarul de module de memorie DRAM pentru PC, vandute de companie, a inregistrat o scadere de 8%, valoare cu mult mai buna decat cea inregistrata de evolutia la nivelul pietei de PC-uri din Romania. “In conditiile in care, anul trecut, indicele de scadere al pietei DRAM (memorii pentru PC-uri) a fost semnificativ mai mic decat cel al pietei PC-urilor, explicatia este data de orientarea consumatorilor catre imbunatatirea sistemelor pe care le detin deja, decat cumpararea de sisteme noi”, a declarat pentru „Financiarul” Mihai Marcu. Acesta a precizat, citand date ale companiei de analiza IDC, ca vanzarile de PC-uri din Romania au scazut in 2009 cu 55%, de la 1,1 milioane unitati in 2008 la 500.000 de unitati. Pe segmentul vanzarilor de memorii pentru PC-uri, compania a inregistrat in 2009 o scadere a valorii vanzarilor la 4,6 milioane dolari, de la 5 milioane dolari in 2008. Memoriile DRAM au contribuit cu 51% la vanzarile companiei, iar o pondere de 49% au avut-o memoriile flash, segment pe care s-a raportat o scadere la 4,4 milioane dolari, de la 5,3 milioane dolari. Mihai Marcu estimeaza ca si in 2010 segmentul memoriilor pentru PC, cumparate pentru imbunatatirea performantelor sistemului (upgrade), vor reprezenta cheia vanzarilor pe piata romaneasca. In 2009, vanzarile producatorului de solutii de stocare Kingston pe piata locala s-au ridicat la aproximativ 695.000 de unitati de memorie de la aproape 930.000 in 2008 (scadere de circa 25% – n.r.). Potrivit oficialului, din totalul unitatilor comercializate, 175.000 au fost module de memorie DRAM si 520.000 unitati de tip Flash (carduri de memorie pentru telefoane mobile, aparate foto-video, precum si dispozitivele de stocare USB sau SSD). Din punctul de vedere al valorii, compania a inregistrat vanzari de 9,3 milioane dolari, in scadere cu 13% fata de valoarea afacerilor din 2008. Pe segmentul memoriilor dedicate producatorilor A-brand (ex. Acer, Dell, Fujitsu Siemens, HP, Lenovo, VAIO etc.), Kingston a raportat un volum de vanzari in crestere 15% in comparatie cu anul 2008. Valoric, acest segment s-a cifrat la 300.000 dolari, similar anului precedent.
Compania care a adus anul trecut pe piata romaneasca memorii flash de 128 GB si de 256 GB, cele mai mari capacitati de stocare disponibile, a inregistrat, pentru aceste produse, vanzari de ordinul a cateva zeci de unitati. Pretul pentru un dispozitiv de stocare Data Traveler 200 de 128 GB depaseste 1.400 lei, iar cel pentru un flash Data Traveler 300 de 256 GB este de aproximativ 2.900 lei.

Citeste articolul pe: Financiarul

Mihai Marcu, Kingston: 2009 a fost anul upgrade-urilor hardware

Mihai Marcu, director de dezvoltare pentru Kingston Romania, Bulgaria si Moldova, apreciaza ca anul trecut a fost unul al upgrade-urilor pe piata locala, dupa ce numarul de module de memorie DRAM pentru PC, vandute de companie, a inregistrat o scadere de 8%, valoare cu mult mai buna decat cea inregistrata de evolutia la nivelul pietei de PC-uri din Romania. “In conditiile in care, anul trecut, indicele de scadere al pietei DRAM (memorii pentru PC-uri) a fost semnificativ mai mic decat cel al pietei PC-urilor, explicatia este data de orientarea consumatorilor catre imbunatatirea sistemelor pe care le detin deja, decat cumpararea de sisteme noi”, a declarat pentru „Financiarul” Mihai Marcu. Acesta a precizat, citand date ale companiei de analiza IDC, ca vanzarile de PC-uri din Romania au scazut in 2009 cu 55%, de la 1,1 milioane unitati in 2008 la 500.000 de unitati. Pe segmentul vanzarilor de memorii pentru PC-uri, compania a inregistrat in 2009 o scadere a valorii vanzarilor la 4,6 milioane dolari, de la 5 milioane dolari in 2008. Memoriile DRAM au contribuit cu 51% la vanzarile companiei, iar o pondere de 49% au avut-o memoriile flash, segment pe care s-a raportat o scadere la 4,4 milioane dolari, de la 5,3 milioane dolari. Mihai Marcu estimeaza ca si in 2010 segmentul memoriilor pentru PC, cumparate pentru imbunatatirea performantelor sistemului (upgrade), vor reprezenta cheia vanzarilor pe piata romaneasca. In 2009, vanzarile producatorului de solutii de stocare Kingston pe piata locala s-au ridicat la aproximativ 695.000 de unitati de memorie de la aproape 930.000 in 2008 (scadere de circa 25% – n.r.). Potrivit oficialului, din totalul unitatilor comercializate, 175.000 au fost module de memorie DRAM si 520.000 unitati de tip Flash (carduri de memorie pentru telefoane mobile, aparate foto-video, precum si dispozitivele de stocare USB sau SSD). Din punctul de vedere al valorii, compania a inregistrat vanzari de 9,3 milioane dolari, in scadere cu 13% fata de valoarea afacerilor din 2008. Pe segmentul memoriilor dedicate producatorilor A-brand (ex. Acer, Dell, Fujitsu Siemens, HP, Lenovo, VAIO etc.), Kingston a raportat un volum de vanzari in crestere 15% in comparatie cu anul 2008. Valoric, acest segment s-a cifrat la 300.000 dolari, similar anului precedent.
Compania care a adus anul trecut pe piata romaneasca memorii flash de 128 GB si de 256 GB, cele mai mari capacitati de stocare disponibile, a inregistrat, pentru aceste produse, vanzari de ordinul a cateva zeci de unitati. Pretul pentru un dispozitiv de stocare Data Traveler 200 de 128 GB depaseste 1.400 lei, iar cel pentru un flash Data Traveler 300 de 256 GB este de aproximativ 2.900 lei.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 440 ori.

Publica un raspuns