Succesul noilor terminale schimba strategia
Motorola a renuntat la planul de a vinde divizia de echipamente telecom, iar strategia de separare a acestuia de divizia de telefoane mobile este pusa sub semnul intrebarii, dupa ce modelele noi de terminale par sa aiba din nou succes.
Primul producator comercial de telefoane mobile, Motorola, a dominat industria mai bine de 15 ani, dupa care a intrat intr-un declin prelungit, care
a culminat cu planul de a separa divizia de telefoane de cea de echipament de retea si vinderea acestora separat. Compania spera sa obtina patru-cinci miliarde de dolari din vinderea fiecarei divizii si de asemenea voia sa pastreze cumva brandul construit cu atatea investitii si eforturi.
Motorola nu a reusit sa mai gaseasca succesul dupa lansarea fulminanta a modelului RAZR in 2006, iar ulterior a pierdut si locul doi la nivel mondial in industria telefoanelor, dupa ce a cedat Nokia primul loc in 1999. In clasamentele recente, Motorola este pe locul 4 sau 5 la nivel mondial, iar vanzarile sale sunt in special pe piata americana, pe segmentul telefoane ieftine la oferta. Relatia buna cu operatorii i-a permis sa reziste pe piata, iar in 2009 au aparut telefoanele din noua serie, respectiv modele precum Droid sau Crush. Acum se anunta noi modele, care arata foarte bine. Modificare de planuri
Faptul ca Motorola a suspendat vanzarea diviziei de echipament telecom (care face si modemuri, decodoare si altele asemenea) ar putea semnala o schimbare de strategie, spun analistii americani. Se pare ca firma nu a gasit un cumparator dispus sa plateasca suma solicitata, ofertele fiind cu 1-1,5 miliarde de dolari sub nivelul solicitat, scrie „Wall Street Journal”. Astfel, Motorola ar putea reintegra cele doua divizii de echipamente telecom si ar putea incerca relansarea vanzarilor, mai ales dupa semnalele pozitive din industrie. Compania ar fi trebuit sa organizeze o noua licitatie pentru divizia de echipamente in februarie, dar a suspendat procesul.
Divizia de echipamente de comunicatii era cea mai profitabila afacere a companiei, incluzand totodata partea de comunicatii radio militare sau guvernamentale. Deocamdata, specialistii din industrie asteapta sa vada strategia exacta a Motorola, chiar daca se fac speculatii.
Presa americana spune insa ca afacerile diviziei de telefoane s-au imbunatatit, iar acest lucru ar putea duce la reintegrarea celor doua divizii. Pe trimestrul trei din 2009, divizia de echipamente a avut afaceri de doua miliarde de dolari, iar cea de telefoane mobile aproximativ 1,7 miliarde de dolari.
Analistii afirma ca in trimestrul patru insa divizia de telefoane a avut rezultate mult mai bune. Cifrele urmeaza sa fie confirmate oficial. Noi gadgeturi
Firma de analiza iSuppli a anuntat ca Motorola Droid ofera mai multa calitate decat iPhone 3GS, componentele sale fiind mai scumpe decat cele ale telefonului Apple. Motorola pregateste acum modelul Backflip, un terminal de 300 de dolari cu ecran de 3,1 inchi, touchscreen, cu tehnologie WiFi, GPS, bluetooth si camera foto de 5 megapixeli. Include slot de carduri Micro SD si mufa de casti 3,5 mm jack. Urmeaza Motorola Shadow, care nu are inca o confirmare oficiala, dar este prezentat video si foto pe blogurile de specialitate. Are ecran de mari dimensiuni (3,5 inchi) si tastatura completa QWERTY. Probabil va fi lansat tot pe sistemul de operare Android.
Citeste articolul pe: Financiarul
Succesul noilor terminale schimba strategia
Motorola a renuntat la planul de a vinde divizia de echipamente telecom, iar strategia de separare a acestuia de divizia de telefoane mobile este pusa sub semnul intrebarii, dupa ce modelele noi de terminale par sa aiba din nou succes.
Primul producator comercial de telefoane mobile, Motorola, a dominat industria mai bine de 15 ani, dupa care a intrat intr-un declin prelungit, care
a culminat cu planul de a separa divizia de telefoane de cea de echipament de retea si vinderea acestora separat. Compania spera sa obtina patru-cinci miliarde de dolari din vinderea fiecarei divizii si de asemenea voia sa pastreze cumva brandul construit cu atatea investitii si eforturi.
Motorola nu a reusit sa mai gaseasca succesul dupa lansarea fulminanta a modelului RAZR in 2006, iar ulterior a pierdut si locul doi la nivel mondial in industria telefoanelor, dupa ce a cedat Nokia primul loc in 1999. In clasamentele recente, Motorola este pe locul 4 sau 5 la nivel mondial, iar vanzarile sale sunt in special pe piata americana, pe segmentul telefoane ieftine la oferta. Relatia buna cu operatorii i-a permis sa reziste pe piata, iar in 2009 au aparut telefoanele din noua serie, respectiv modele precum Droid sau Crush. Acum se anunta noi modele, care arata foarte bine. Modificare de planuri
Faptul ca Motorola a suspendat vanzarea diviziei de echipament telecom (care face si modemuri, decodoare si altele asemenea) ar putea semnala o schimbare de strategie, spun analistii americani. Se pare ca firma nu a gasit un cumparator dispus sa plateasca suma solicitata, ofertele fiind cu 1-1,5 miliarde de dolari sub nivelul solicitat, scrie „Wall Street Journal”. Astfel, Motorola ar putea reintegra cele doua divizii de echipamente telecom si ar putea incerca relansarea vanzarilor, mai ales dupa semnalele pozitive din industrie. Compania ar fi trebuit sa organizeze o noua licitatie pentru divizia de echipamente in februarie, dar a suspendat procesul.
Divizia de echipamente de comunicatii era cea mai profitabila afacere a companiei, incluzand totodata partea de comunicatii radio militare sau guvernamentale. Deocamdata, specialistii din industrie asteapta sa vada strategia exacta a Motorola, chiar daca se fac speculatii.
Presa americana spune insa ca afacerile diviziei de telefoane s-au imbunatatit, iar acest lucru ar putea duce la reintegrarea celor doua divizii. Pe trimestrul trei din 2009, divizia de echipamente a avut afaceri de doua miliarde de dolari, iar cea de telefoane mobile aproximativ 1,7 miliarde de dolari.
Analistii afirma ca in trimestrul patru insa divizia de telefoane a avut rezultate mult mai bune. Cifrele urmeaza sa fie confirmate oficial. Noi gadgeturi
Firma de analiza iSuppli a anuntat ca Motorola Droid ofera mai multa calitate decat iPhone 3GS, componentele sale fiind mai scumpe decat cele ale telefonului Apple. Motorola pregateste acum modelul Backflip, un terminal de 300 de dolari cu ecran de 3,1 inchi, touchscreen, cu tehnologie WiFi, GPS, bluetooth si camera foto de 5 megapixeli. Include slot de carduri Micro SD si mufa de casti 3,5 mm jack. Urmeaza Motorola Shadow, care nu are inca o confirmare oficiala, dar este prezentat video si foto pe blogurile de specialitate. Are ecran de mari dimensiuni (3,5 inchi) si tastatura completa QWERTY. Probabil va fi lansat tot pe sistemul de operare Android.
Citeste articolul pe: Financiarul