Succesul noilor terminale schimba strategia
Motorola a renuntat la planul de a vinde divizia de echi­pamente telecom, iar strate­gia de separare a acestuia de divizia de telefoane mobile este pusa sub semnul intrebarii, dupa ce modelele noi de terminale par sa aiba din nou succes.
Primul producator comercial de tele­foane mobile, Motorola, a dominat in­dustria mai bine de 15 ani, dupa care a intrat intr-un declin prelungit, care
a culminat cu planul de a separa divizia de telefoane de cea de echipament de retea si vinderea acestora separat. Com­pania spe­ra sa obtina patru-cinci miliarde de dolari din vinderea fiecarei divizii si de ase­me­nea voia sa pastreze cumva bran­dul construit cu atatea investitii si efor­turi.
Motorola nu a reusit sa mai gaseasca succesul dupa lansarea fulminanta a modelului RAZR in 2006, iar ulterior a pierdut si locul doi la nivel mondial in industria telefoanelor, dupa ce a cedat No­kia primul loc in 1999. In clasamen­tele recente, Motorola este pe locul 4 sau 5 la nivel mondial, iar vanzarile sale sunt in special pe piata americana, pe seg­mentul telefoane ieftine la oferta. Relatia buna cu operatorii i-a permis sa reziste pe piata, iar in 2009 au aparut telefoa­nele din noua serie, respectiv mo­dele pre­cum Droid sau Crush. Acum se anun­ta noi modele, care arata foarte bine. Modificare de planuri
Faptul ca Motorola a suspendat van­zarea diviziei de echipament telecom (care face si modemuri, decodoare si al­tele asemenea) ar putea semnala o schimbare de strategie, spun analistii ame­ricani. Se pare ca firma nu a gasit un cumparator dispus sa pla­teasca suma solicitata, ofertele fiind cu 1-1,5 miliarde de dolari sub nivelul soli­citat, scrie „Wall Street Journal”. Astfel, Motorola ar putea reintegra cele doua divizii de echi­pa­men­te tele­com si ar pu­tea incerca relansarea vanza­rilor, mai ales dupa semnalele pozitive din in­dus­trie. Com­­pania ar fi trebuit sa organizeze o noua licitatie pentru divizia de echi­pamente in februarie, dar a sus­pen­dat procesul.
Divizia de echipamente de comuni­catii era cea mai profitabila afacere a companiei, incluzand totodata partea de comunicatii radio militare sau guver­namentale. Deocamdata, specialistii din industrie asteapta sa vada strategia exac­ta a Motorola, chiar daca se fac speculatii.
Presa americana spune insa ca afa­cerile diviziei de telefoane s-au imbu­na­tatit, iar acest lucru ar putea duce la re­integrarea celor doua divizii. Pe tri­mestrul trei din 2009, divizia de echi­pamente a avut afaceri de doua miliarde de dolari, iar cea de telefoane mobile apro­ximativ 1,7 miliarde de dolari.
Analistii afirma ca in trimestrul patru insa divizia de telefoane a avut rezultate mult mai bune. Cifrele urmeaza sa fie confirmate oficial. Noi gadgeturi
Firma de analiza iSuppli a anuntat ca Motorola Droid ofera mai multa cali­tate decat iPhone 3GS, componentele sale fiind mai scumpe decat cele ale tele­fonului Apple. Motorola pregateste acum modelul Backflip, un terminal de 300 de dolari cu ecran de 3,1 inchi, touchscreen, cu teh­no­logie WiFi, GPS, bluetooth si camera foto de 5 megapixeli. Include slot de car­duri Micro SD si mufa de casti 3,5 mm jack. Urmeaza Motorola Shadow, care nu are inca o confirmare oficiala, dar este prezentat video si foto pe blogurile de spe­cialitate. Are ecran de mari dimen­siuni (3,5 inchi) si tastatura completa QWERTY. Probabil va fi lansat tot pe sis­temul de operare Android.

Citeste articolul pe: Financiarul

Motorola renunta la planul de vanzare a diviziilor de telefonie

Succesul noilor terminale schimba strategia
Motorola a renuntat la planul de a vinde divizia de echi­pamente telecom, iar strate­gia de separare a acestuia de divizia de telefoane mobile este pusa sub semnul intrebarii, dupa ce modelele noi de terminale par sa aiba din nou succes.
Primul producator comercial de tele­foane mobile, Motorola, a dominat in­dustria mai bine de 15 ani, dupa care a intrat intr-un declin prelungit, care
a culminat cu planul de a separa divizia de telefoane de cea de echipament de retea si vinderea acestora separat. Com­pania spe­ra sa obtina patru-cinci miliarde de dolari din vinderea fiecarei divizii si de ase­me­nea voia sa pastreze cumva bran­dul construit cu atatea investitii si efor­turi.
Motorola nu a reusit sa mai gaseasca succesul dupa lansarea fulminanta a modelului RAZR in 2006, iar ulterior a pierdut si locul doi la nivel mondial in industria telefoanelor, dupa ce a cedat No­kia primul loc in 1999. In clasamen­tele recente, Motorola este pe locul 4 sau 5 la nivel mondial, iar vanzarile sale sunt in special pe piata americana, pe seg­mentul telefoane ieftine la oferta. Relatia buna cu operatorii i-a permis sa reziste pe piata, iar in 2009 au aparut telefoa­nele din noua serie, respectiv mo­dele pre­cum Droid sau Crush. Acum se anun­ta noi modele, care arata foarte bine. Modificare de planuri
Faptul ca Motorola a suspendat van­zarea diviziei de echipament telecom (care face si modemuri, decodoare si al­tele asemenea) ar putea semnala o schimbare de strategie, spun analistii ame­ricani. Se pare ca firma nu a gasit un cumparator dispus sa pla­teasca suma solicitata, ofertele fiind cu 1-1,5 miliarde de dolari sub nivelul soli­citat, scrie „Wall Street Journal”. Astfel, Motorola ar putea reintegra cele doua divizii de echi­pa­men­te tele­com si ar pu­tea incerca relansarea vanza­rilor, mai ales dupa semnalele pozitive din in­dus­trie. Com­­pania ar fi trebuit sa organizeze o noua licitatie pentru divizia de echi­pamente in februarie, dar a sus­pen­dat procesul.
Divizia de echipamente de comuni­catii era cea mai profitabila afacere a companiei, incluzand totodata partea de comunicatii radio militare sau guver­namentale. Deocamdata, specialistii din industrie asteapta sa vada strategia exac­ta a Motorola, chiar daca se fac speculatii.
Presa americana spune insa ca afa­cerile diviziei de telefoane s-au imbu­na­tatit, iar acest lucru ar putea duce la re­integrarea celor doua divizii. Pe tri­mestrul trei din 2009, divizia de echi­pamente a avut afaceri de doua miliarde de dolari, iar cea de telefoane mobile apro­ximativ 1,7 miliarde de dolari.
Analistii afirma ca in trimestrul patru insa divizia de telefoane a avut rezultate mult mai bune. Cifrele urmeaza sa fie confirmate oficial. Noi gadgeturi
Firma de analiza iSuppli a anuntat ca Motorola Droid ofera mai multa cali­tate decat iPhone 3GS, componentele sale fiind mai scumpe decat cele ale tele­fonului Apple. Motorola pregateste acum modelul Backflip, un terminal de 300 de dolari cu ecran de 3,1 inchi, touchscreen, cu teh­no­logie WiFi, GPS, bluetooth si camera foto de 5 megapixeli. Include slot de car­duri Micro SD si mufa de casti 3,5 mm jack. Urmeaza Motorola Shadow, care nu are inca o confirmare oficiala, dar este prezentat video si foto pe blogurile de spe­cialitate. Are ecran de mari dimen­siuni (3,5 inchi) si tastatura completa QWERTY. Probabil va fi lansat tot pe sis­temul de operare Android.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 82 ori.

Publica un raspuns