Clientii RCS&RDS care au primit gratuit un telefon mobil si o cartela sim de la companie, dar nu le-au folosit deloc in ultimele trei luni, vor fi nevoiti fie sa returneze mobilul si sim-ul, fie sa plateasca un abonament lunar de doi euro – potrivit unei notificari transmise de RCS prin posta utilizatorilor care se afla in aceasta situatie.
„Avand in vedere ca in ultimele 3 (trei) luni nu ai utilizat serviciul de telefonie mobila contractat, iti solicitam potrivit clauzelor contractuale, sa restitui in termen de 15 zile de la primirea prezentei notificari, telefonul mobil si cartela SIM oferite in custodie”, scrie in notificarea transmisa de RCS&RDS clientilor.
Compania detinuta de omul de afaceri oradean Zoltan Teszari este numarul patru pe piata de telefonie mobila, cu peste 1,3 milioane de clienti, potrivit celor mai recente date publicate de operator, in iunie 2009.
Au ajuns la 1,3 milioane clienti pe telefonie mobila oferind totul gratuit
RCS si-a construit baza de clienti pe telefonie mobila prin aceeasi metoda prin care a crescut puternic si pe telefonie fixa: oferind gratuit un telefon mobil, o cartela sim si un abonament cu zero costuri lunare clientilor care erau deja abonati ai serviciilor de internet si/sau cablu TV. Aceasta strategie – probabil singura prin care romanii puteau fi convinsi sa-si mai bage in buzunar inca un mobil in conditiile concurentei dure cu Orange, Vodafone si Cosmote, a dat rezultate, cel putin din punct de vedere al numarului de mobile distribuite.
RCS a cumparat telefoanele mobile de la compania chineza Huawei, care a participat, de asemenea, si la realizarea infrastructurii de telefonie mobila a operatorului.
Cati clienti nu folosesc mobilul gratuit de la RCS&RDS?
Insa cati clienti au luat mobilul oferit pe degeaba de RCS&RDS dar l-au pus undeva intr-un sertar si nu l-au folosit?
In conditiile in care reprezentantii companiei nu ofera detalii exacte despre numarul de clienti aflati in aceasta situatie nu se poate specula decat ca procentul acestora a fost suficient de ridicat cat sa determine companie sa ia masuri.
„RCS & RDS a transmis catorva abonati scrisori de returnare a anumitor telefoane mobile oferite in custodie (custodie insemnand posibilitatea de a fi utilizate – fara a fi cumparate – gratuit in anumite conditii). Demersul se inscrie in termeni contractuali sau in termenii unor promotii”, au precizat pentru ZF reprezentantii RCS&RDS, fara a oferi detalii.
Cine nu da mobilul inapoi risca penalitati de un euro pe zi
Clientii RCS&RDS care nu si-au folosit mobilele si care au fost somati de companie sa returneze telefonul si cartela sim pot face acest lucru la orice punct de prezenta al RCS, potrivit notificarilor transmise de operator. Clientii care nu returneaza RCS mobilul si SIM-ul in 15 zile de la primirea notificarii risca penalitati de un euro pe zi, potrivit documentului transmis de companie. „Iti reamintim ca, potrivit prevederilor contractuale, nepredarea telefonului mobil si a cartelei SIM sau neachizitionarea telefonului mobil in termenul mai sus mentionat va atrage plata unei penalitati de 1 (unu) euro pentru fiecare zi de intarziere”.
Ce variante au clientii care au primit notificarea RCS
Clientii care au primit notificarea RCS&RDS au de ales intre mai multe variante pentru a stinge un potential litigiu cu operatorul telecom.
Astfel, clientii care vor sa pastreze doar telefonul mobil dar nu si cartela sim (abonamentul la telefonie mobila) de la RCS pot cumpara terminalul la pretul de 30 de euro, la care se adauga si TVA.
In schimb, clientii care vor sa pastreze si mobilul si abonamentul la RCS&RDS nu pot face acest lucru decat daca opteaza pentru un abonament de doi euro pe luna, care le asigura convorbiri gratuite si nelimitate catre numere de fix sau mobil din reteaua RCS&RDS.
Clientii care au primit gratuit in custodie telefon si cartela sim impreuna cu un abonament de zero euro pe luna dar si-au folosit telefonul mobilul nu sunt afectati de aceasta campanie a RCS.
De ce isi cere RCS telefoanele inapoi?
Campania RCS&RDS de a-si recupera telefoanele mobile si cartelele de la clientii care nu le folosesc este explicabila, in conditiile in care operatorul inregistreaza costuri de intretinere&mentenanta inclusiv pentru acest tip de utilizatori. Un client cu un telefon mobil nefolosit aduce doar costuri RCS iar compania pierde astfel oportunitatea de a oferi un telefon si o cartela unui client care va fi folosi serviciul si va genera astfel venituri si profit pentru operator.
Miscarea RCS&RDS arata si ca operatorul, unul dintre cei mai indatorati de pe piata locala, urmareste sa-si eficientizeze operatiunile si sa foloseasca mai bine resursele financiare existente.
Pe de alta parte operatiunea de „curatare” a bazei de utilizatori de telefonie mobila de clientii care nu genereaza practic venituri poate fi legata si de tentativa recenta a RCS&RDS de a obtine o finantare de 200 de milioane de dolari. Este posibil astfel ca ordinea facuta de RCS in baza de date cu clienti sa fi fost ceruta sau realizata pentru investitori.
Actionarii RCS&RDS, cea mai mare companie telecom controlata de un roman, au discutat in decembrie in cadrul unei adunari extraordinare care a avut loc in ajunul Craciunului, lansarea unei emisiuni de obligatiuni de 200 mil. dolari (140 mil. euro). Compania nu a oferit pana in prezent detalii despre rezultatul adunarii.
La nivel de grup, cifra de afaceri s-a ridicat la 700 milioane de dolari in 2008, in crestere cu 40% fata de anul precedent, potrivit datelor anuntate de reprezentantii companiei, cea mai mare parte a veniturilor fiind obtinute in Romania si Ungaria.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

RCS&RDS isi cere inapoi mobilele date gratuit, de la clientii care nu le folosesc

Clientii RCS&RDS care au primit gratuit un telefon mobil si o cartela sim de la companie, dar nu le-au folosit deloc in ultimele trei luni, vor fi nevoiti fie sa returneze mobilul si sim-ul, fie sa plateasca un abonament lunar de doi euro – potrivit unei notificari transmise de RCS prin posta utilizatorilor care se afla in aceasta situatie.
„Avand in vedere ca in ultimele 3 (trei) luni nu ai utilizat serviciul de telefonie mobila contractat, iti solicitam potrivit clauzelor contractuale, sa restitui in termen de 15 zile de la primirea prezentei notificari, telefonul mobil si cartela SIM oferite in custodie”, scrie in notificarea transmisa de RCS&RDS clientilor.
Compania detinuta de omul de afaceri oradean Zoltan Teszari este numarul patru pe piata de telefonie mobila, cu peste 1,3 milioane de clienti, potrivit celor mai recente date publicate de operator, in iunie 2009.
Au ajuns la 1,3 milioane clienti pe telefonie mobila oferind totul gratuit
RCS si-a construit baza de clienti pe telefonie mobila prin aceeasi metoda prin care a crescut puternic si pe telefonie fixa: oferind gratuit un telefon mobil, o cartela sim si un abonament cu zero costuri lunare clientilor care erau deja abonati ai serviciilor de internet si/sau cablu TV. Aceasta strategie – probabil singura prin care romanii puteau fi convinsi sa-si mai bage in buzunar inca un mobil in conditiile concurentei dure cu Orange, Vodafone si Cosmote, a dat rezultate, cel putin din punct de vedere al numarului de mobile distribuite.
RCS a cumparat telefoanele mobile de la compania chineza Huawei, care a participat, de asemenea, si la realizarea infrastructurii de telefonie mobila a operatorului.
Cati clienti nu folosesc mobilul gratuit de la RCS&RDS?
Insa cati clienti au luat mobilul oferit pe degeaba de RCS&RDS dar l-au pus undeva intr-un sertar si nu l-au folosit?
In conditiile in care reprezentantii companiei nu ofera detalii exacte despre numarul de clienti aflati in aceasta situatie nu se poate specula decat ca procentul acestora a fost suficient de ridicat cat sa determine companie sa ia masuri.
„RCS & RDS a transmis catorva abonati scrisori de returnare a anumitor telefoane mobile oferite in custodie (custodie insemnand posibilitatea de a fi utilizate – fara a fi cumparate – gratuit in anumite conditii). Demersul se inscrie in termeni contractuali sau in termenii unor promotii”, au precizat pentru ZF reprezentantii RCS&RDS, fara a oferi detalii.
Cine nu da mobilul inapoi risca penalitati de un euro pe zi
Clientii RCS&RDS care nu si-au folosit mobilele si care au fost somati de companie sa returneze telefonul si cartela sim pot face acest lucru la orice punct de prezenta al RCS, potrivit notificarilor transmise de operator. Clientii care nu returneaza RCS mobilul si SIM-ul in 15 zile de la primirea notificarii risca penalitati de un euro pe zi, potrivit documentului transmis de companie. „Iti reamintim ca, potrivit prevederilor contractuale, nepredarea telefonului mobil si a cartelei SIM sau neachizitionarea telefonului mobil in termenul mai sus mentionat va atrage plata unei penalitati de 1 (unu) euro pentru fiecare zi de intarziere”.
Ce variante au clientii care au primit notificarea RCS
Clientii care au primit notificarea RCS&RDS au de ales intre mai multe variante pentru a stinge un potential litigiu cu operatorul telecom.
Astfel, clientii care vor sa pastreze doar telefonul mobil dar nu si cartela sim (abonamentul la telefonie mobila) de la RCS pot cumpara terminalul la pretul de 30 de euro, la care se adauga si TVA.
In schimb, clientii care vor sa pastreze si mobilul si abonamentul la RCS&RDS nu pot face acest lucru decat daca opteaza pentru un abonament de doi euro pe luna, care le asigura convorbiri gratuite si nelimitate catre numere de fix sau mobil din reteaua RCS&RDS.
Clientii care au primit gratuit in custodie telefon si cartela sim impreuna cu un abonament de zero euro pe luna dar si-au folosit telefonul mobilul nu sunt afectati de aceasta campanie a RCS.
De ce isi cere RCS telefoanele inapoi?
Campania RCS&RDS de a-si recupera telefoanele mobile si cartelele de la clientii care nu le folosesc este explicabila, in conditiile in care operatorul inregistreaza costuri de intretinere&mentenanta inclusiv pentru acest tip de utilizatori. Un client cu un telefon mobil nefolosit aduce doar costuri RCS iar compania pierde astfel oportunitatea de a oferi un telefon si o cartela unui client care va fi folosi serviciul si va genera astfel venituri si profit pentru operator.
Miscarea RCS&RDS arata si ca operatorul, unul dintre cei mai indatorati de pe piata locala, urmareste sa-si eficientizeze operatiunile si sa foloseasca mai bine resursele financiare existente.
Pe de alta parte operatiunea de „curatare” a bazei de utilizatori de telefonie mobila de clientii care nu genereaza practic venituri poate fi legata si de tentativa recenta a RCS&RDS de a obtine o finantare de 200 de milioane de dolari. Este posibil astfel ca ordinea facuta de RCS in baza de date cu clienti sa fi fost ceruta sau realizata pentru investitori.
Actionarii RCS&RDS, cea mai mare companie telecom controlata de un roman, au discutat in decembrie in cadrul unei adunari extraordinare care a avut loc in ajunul Craciunului, lansarea unei emisiuni de obligatiuni de 200 mil. dolari (140 mil. euro). Compania nu a oferit pana in prezent detalii despre rezultatul adunarii.
La nivel de grup, cifra de afaceri s-a ridicat la 700 milioane de dolari in 2008, in crestere cu 40% fata de anul precedent, potrivit datelor anuntate de reprezentantii companiei, cea mai mare parte a veniturilor fiind obtinute in Romania si Ungaria.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 80 ori.

Publica un raspuns