Redactorul sef al cotidianului britanic The Guardian, Alan Rusbridger, riposteaza la campania magnatului media Rupert Murdoch de a introduce taxe la presa online. Taxarea la scara larga a continutului ziarelor online ar indeparta industria de revolutia digitala care permite presei sa aiba o interactiune fara precedent cu cititorii sai, a declarat Alan Rusbridger in cadrul unei conferinte, informeaza The Guardian.
Redactorul sef al publicatiei sustine ca industria media ar invata lectii valoroase tocmai incercand diferite modele de business. Anul trecut, Murdoch a anuntat ca va percepe tarife pentru accesul la informatia prezentata pe site-urile publicatiilor News Corp. In urma cu o saptamana, si New York Times a confirmat ca va introduce o astfel de taxa pentru site-urile sale, in 2011.
Rusbridger a declarat ca News Corp s-a folosit in repetate randuri de pretul stirilor pentru a-si ataca concurentii. „Murdoch, care a cochetat pe vremea lui cu modelul de presa gratuita si care a taiat fara mila din pretul ziarelor sale pentru a castiga audienta sau pentru a scapa de concurenta, acum este vocal in sustinerea ideii ca cititorul trebuie sa plateasca o suma adecvata pentru continut – fie in print, fie digital”, a afirmat el.
La finele anului trecut, Rupert Murdoch a afirmat ca va elimina publicatiile pe care le detine din indexul de cautare al Google, pentru a incuraja oamenii sa plateasca pentru continutul on-line. Financial Times sustine ca News Corp a initiat discutiile cu Microsoft, iar rezultatul ar fi unul favorabil celui mai mare producator de software care ar da Google o lovitura in segmentul cautarii pe internet. Presa scrisa nu a gasit inca un model de business care sa-i aduca venituri importante din editiile de pe internet, iar Murdoch si alti magnati media cred ca stirile contra cost sunt singura solutie.

Citeste articolul pe: Hotnews

Redactorul sef de la The Guardian: Taxarea presei online indeparteaza industria de o revolutie digitala fara precedent

Redactorul sef al cotidianului britanic The Guardian, Alan Rusbridger, riposteaza la campania magnatului media Rupert Murdoch de a introduce taxe la presa online. Taxarea la scara larga a continutului ziarelor online ar indeparta industria de revolutia digitala care permite presei sa aiba o interactiune fara precedent cu cititorii sai, a declarat Alan Rusbridger in cadrul unei conferinte, informeaza The Guardian.
Redactorul sef al publicatiei sustine ca industria media ar invata lectii valoroase tocmai incercand diferite modele de business. Anul trecut, Murdoch a anuntat ca va percepe tarife pentru accesul la informatia prezentata pe site-urile publicatiilor News Corp. In urma cu o saptamana, si New York Times a confirmat ca va introduce o astfel de taxa pentru site-urile sale, in 2011.
Rusbridger a declarat ca News Corp s-a folosit in repetate randuri de pretul stirilor pentru a-si ataca concurentii. „Murdoch, care a cochetat pe vremea lui cu modelul de presa gratuita si care a taiat fara mila din pretul ziarelor sale pentru a castiga audienta sau pentru a scapa de concurenta, acum este vocal in sustinerea ideii ca cititorul trebuie sa plateasca o suma adecvata pentru continut – fie in print, fie digital”, a afirmat el.
La finele anului trecut, Rupert Murdoch a afirmat ca va elimina publicatiile pe care le detine din indexul de cautare al Google, pentru a incuraja oamenii sa plateasca pentru continutul on-line. Financial Times sustine ca News Corp a initiat discutiile cu Microsoft, iar rezultatul ar fi unul favorabil celui mai mare producator de software care ar da Google o lovitura in segmentul cautarii pe internet. Presa scrisa nu a gasit inca un model de business care sa-i aduca venituri importante din editiile de pe internet, iar Murdoch si alti magnati media cred ca stirile contra cost sunt singura solutie.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 507 ori.

Publica un raspuns