Prima rezolutie pentru 2010: mai multi clienti. Insa pentru a-i gasi incearca anul acesta o abordare noua: lucreaza la site si fa-ti compania cat mai usor de gasit pe internet.
O vizibilitate cat mai mare in mediul online. Aceasta ar trebui sa ocupe primul loc pe lista de prioritati ale afacerii tale anul acesta. Si asta deoarece, daca iti doresti clienti noi, care sa iti revitalizeze cashflow-ul, ar trebui sa privesti inspre Google. Consumatorii fac asta deja.
Cum poti deci atrage un trafic cat mai mare – dar si cat mai relevant – pe site-ul companiei tale? Ai la dispozitie doua instrumente diferite, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei.
SEO este un acronim pentru Search Engine Optimization (optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare). Prin folosirea SEO se obtine o crestere a volumului (si in acelasi timp a calitatii) traficului pe un site prin intermediul motoarelor de cautare. Totul se realizeaza in mod natural (de asta se numeste uneori si “organic”), fara a plati o taxa aferenta.
Ideea din spatele SEO este simpla: pentru un cuvant cheie dat, cu cat esti pozitionat mai sus in cautarile obisnuite, cu atat vei avea, probabil, trafic mai mare de la acel cuvant.
Unele cuvinte sunt foarte competitive (bilete de avion are peste 800.000 de rezultate), altele sunt mai putin competitive ( bilete de avion bucuresti viena promotie are doar 9800 de rezultate).
SEM este acronimul pentru Search Engine Marketing (Marketing pentru Motoarele de Cautare). Ca si SEO, SEM isi propune cresterea volumului (si a calitatii) traficului catre un site din partea motoarelor de cautare. Diferenta vine din cum se face acest lucru – spre deosebire de SEO, in SEM se va plati pentru pozitionarea in motoarele de cautare. Poti avea pozitionare platita (licitezi ca reclama ta sa fie pozitionata cat mai in fata) sau reclama contextuala (in functie de intentia de cautare a unui utilizator sau de genul de informatie din pagina pe care se afla, va vedea anumite reclame).
In Romania, cel mai popular motor de cautare este Google cu o cota de piata de peste 97% iar cea mai populara platforma de SEM (Search Engine Marketing) este Adwords, creata si pusa la dispozitie de catre aceeasi companie.
Cum se face SEO?
Solutia optimizarii pentru motoarele de cautare pentru a creste traficul poate insemna (exprimat simplist):
– Cresterea relevantei unei pagini pentru cuvinte cheie – Inlaturarea unei bariere din calea indexarii de catre motoarele de cautare a unui site
– Obtinerea unor legaturi(backlinkuri) de pe alte siteuri catre siteul tau
SEO face o legatura intre site si motorul de cautare: site-ul e optimizat pentru anumite cuvinte cheie, astfel incat vizitatorii sa il gaseasca usor in rezultatele motoarelor de cautare.
Cum se face SEM?
In general, marketingul pentru motoarele de cautare cuprinde cativa pasi:
a. Identificarea tipul de SEM necesar pentru site-ul tau (alegi intre pozitionare platita, reclama contextuala – in cele mai multe cazuri reclama in motoarele de cautare performeaza mai bine decat reclama contextuala)
b. Realizarea unei campanii pe GOOGLE Adwords
c. Masurarea, testarea si adaptarea campaniei din mers in functie de rezultate si revenirea la pasul a, daca vrei alte rezultate.
SEM este o legatura intre advertiseri (care platesc reclama), motoarele de cautare (care sunt platite pentru a afisa reclame) si vizitatori (care vad reclamele).
Avantaje, dezavantaje si riscuri pentru SEO si SEM
Trei motive pentru a alege SEO:
– Nu platesti pentru fiecare click, costurile vor fi legate de consultanta si creare de continut relevant pentru utilizatori
– S-a demonstrat ca utilizatorii au de 2 pana la 3 ori mai multa incredere in rezultatele organice versus reclamele afisate prin Adwords
– Traficul in timp este stabil (odata ce ai ajuns in top rezultate pentru anumite cuvinte cheie, probabil vei obtine trafic bun din acele cuvinte chiar dupa incheierea campaniei de SEO)
Trei dezavantaje ale SEO:
– Ai mai putin control asupra felului in care cineva face link catre tine si pe ce termeni folositi in textul ancora
– Ai mai putin control asupra cum va arata rezultatul afisat de motoarele de cautare (ce pagina de pe site-ul tau decide un motor de cautare sa afiseze in rezultate, care este descrierea acelei pagini, etc.)
– Dureaza pana cand obtii rezultate (in functie de vechimea siteului, concurenta, etc. rezultatele stabile apar in 3 – 12 luni)
Trei motive pentru a alege SEM:
– Tu controlezi cum arata anuntul tau in motorul de cautare si cum arata pagina pe care vor ajunge; Poti merge pe mesaje comerciale creative si poti testa infinite variatii pana ajungi la cea care performeaza
– Rezultate imediate – campaniile sunt activate in termeni de cateva ore; Poti face previziuni mai bune pentru volum trafic, analizand costurile versus profiturile obtinute; Asta inseamna ca poti testa in timp real diferite ipoteze (poti avea doua pagini de intrare in site si sa verifici care aduce cei mai multi clienti, de exemplu – A/B testing);
– Poti alege un numar infinit de cuvinte cheie pentru care sa afisezi anunturile relevante exemplu, poti avea listata pagina la o anumita cautare pe pozitia 5 si sa rulezi concomitent un anunt Adwords care sa iti aduca vizitatori suplimentari, care nu ar fi dat click pe rezultatul organic. Sau poti rula campanii SEM ajutatoare, pe cuvinte cheie care nu ai reusit sa le urci in primele locuri.
Trei motive pentru a alege SEM:
– Tu controlezi cum arata anuntul tau in motorul de cautare si cum arata pagina pe care vor ajunge; Poti merge pe mesaje comerciale creative si poti testa infinite variatii pana ajungi la cea care performeaza
– Rezultate imediate – campaniile sunt activate in termeni de cateva ore; Poti face previziuni mai bune pentru volum trafic, analizand costurile versus profiturile obtinute; Asta inseamna ca poti testa in timp real diferite ipoteze (poti avea doua pagini de intrare in site si sa verifici care aduce cei mai multi clienti, de exemplu – A/B testing);
– Poti alege un numar infinit de cuvinte cheie pentru care sa afisezi anunturile relevante
Trei dezavantaje ale SEM:
– Fiecare click este taxat, in cazul in care concurezi pe un domeniu competitiv vei plati ca atare pentru a fi afisat
– Trebuie sa iti alege obiective clare, indicatori de performanta si sa urmaresti in permanenta rezultatele pentru avea o campanie profitabila
– Dupa finalizarea campaniei, volumul de trafic pe site va scadea corespunzator
Cum alegi intre SEO si SEM?
In functie de obiectivele tale, poti opta fie pentru o singura varianta, fie pentru o combinatie echilibrata intre SEO si SEM. O campanie Google Adwords iti poate aduce rezultate imediate, in timp ce o strategie SEO organica va avea un impact pozitiv in timp. De retinut: o campanie SEM este singura solutie cand desfasori o campanie de scurta durata(de la cateva saptamani la cateva luni) pentru lansarea unui produs spre exemplu.
Oricare ar fi alegerea ta, nu trebuie sa uiti ca important nu este traficul ci traficul de calitate, care iti poate aduce expunere sau clienti, obiectivul tau final. In peste 90% din cazuri, recomandam un mix intre SEO si SEM, care sa se completeze si sa obtina maximul de rezultate. Spre exemplu, poti avea listata pagina la o anumita cautare pe pozitia 5 si sa rulezi concomitent un anunt Adwords care sa iti aduca vizitatori suplimentari, care nu ar fi dat click pe rezultatul organic. Sau poti rula campanii SEM ajutatoare, pe cuvinte cheie care nu ai reusit sa le urci in primele locuri.
In final, alegerea este una pur rationala: poti calcula profitabilitatea fiecarei metode si bugetul pe care il ai la dispozitie intr-un anumit moment. Atata timp cat o actiune de promovare iti aduce profit, nu vad motivele pentru care nu poti investi si in SEM chiar daca derulezi o campanie de SEO(sau viceversa).
In final, alegerea este una pur rationala: poti calcula profitabilitatea fiecarei metode si bugetul pe care il ai la dispozitie intr-un anumit moment. Atata timp cat o actiune de promovare iti aduce profit, nu vad motivele pentru care nu poti investi si in SEM chiar daca derulezi o campanie de SEO(sau viceversa).
Ciprian Gavriliu, Managing Director la PlayTheBalls, este un antreprenor pasionat de oameni, online, marketing, design si viata. PlayTheBalls, agentia interactiva pe care a lansat-o in urma cu un an si jumate este orientata doar catre clienti indrazneti care au viziune si curaj pentru abordari inovative si rezultate pe masura. In fiecare zi ajuta companiile sa descopere, sa inteleaga si sa utilizeze potentialul pe care il ofera Internetul mediului de business. Mai multe pe blogul personal: www.cipriangavriliu.ro sau pe www.playtheballs.ro .

Citeste articolul pe: Money.ro

Secretele unui site care vinde. Trafic = noi clienti

Prima rezolutie pentru 2010: mai multi clienti. Insa pentru a-i gasi incearca anul acesta o abordare noua: lucreaza la site si fa-ti compania cat mai usor de gasit pe internet.
O vizibilitate cat mai mare in mediul online. Aceasta ar trebui sa ocupe primul loc pe lista de prioritati ale afacerii tale anul acesta. Si asta deoarece, daca iti doresti clienti noi, care sa iti revitalizeze cashflow-ul, ar trebui sa privesti inspre Google. Consumatorii fac asta deja.
Cum poti deci atrage un trafic cat mai mare – dar si cat mai relevant – pe site-ul companiei tale? Ai la dispozitie doua instrumente diferite, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei.
SEO este un acronim pentru Search Engine Optimization (optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare). Prin folosirea SEO se obtine o crestere a volumului (si in acelasi timp a calitatii) traficului pe un site prin intermediul motoarelor de cautare. Totul se realizeaza in mod natural (de asta se numeste uneori si “organic”), fara a plati o taxa aferenta.
Ideea din spatele SEO este simpla: pentru un cuvant cheie dat, cu cat esti pozitionat mai sus in cautarile obisnuite, cu atat vei avea, probabil, trafic mai mare de la acel cuvant.
Unele cuvinte sunt foarte competitive (bilete de avion are peste 800.000 de rezultate), altele sunt mai putin competitive ( bilete de avion bucuresti viena promotie are doar 9800 de rezultate).
SEM este acronimul pentru Search Engine Marketing (Marketing pentru Motoarele de Cautare). Ca si SEO, SEM isi propune cresterea volumului (si a calitatii) traficului catre un site din partea motoarelor de cautare. Diferenta vine din cum se face acest lucru – spre deosebire de SEO, in SEM se va plati pentru pozitionarea in motoarele de cautare. Poti avea pozitionare platita (licitezi ca reclama ta sa fie pozitionata cat mai in fata) sau reclama contextuala (in functie de intentia de cautare a unui utilizator sau de genul de informatie din pagina pe care se afla, va vedea anumite reclame).
In Romania, cel mai popular motor de cautare este Google cu o cota de piata de peste 97% iar cea mai populara platforma de SEM (Search Engine Marketing) este Adwords, creata si pusa la dispozitie de catre aceeasi companie.
Cum se face SEO?
Solutia optimizarii pentru motoarele de cautare pentru a creste traficul poate insemna (exprimat simplist):
– Cresterea relevantei unei pagini pentru cuvinte cheie – Inlaturarea unei bariere din calea indexarii de catre motoarele de cautare a unui site
– Obtinerea unor legaturi(backlinkuri) de pe alte siteuri catre siteul tau
SEO face o legatura intre site si motorul de cautare: site-ul e optimizat pentru anumite cuvinte cheie, astfel incat vizitatorii sa il gaseasca usor in rezultatele motoarelor de cautare.
Cum se face SEM?
In general, marketingul pentru motoarele de cautare cuprinde cativa pasi:
a. Identificarea tipul de SEM necesar pentru site-ul tau (alegi intre pozitionare platita, reclama contextuala – in cele mai multe cazuri reclama in motoarele de cautare performeaza mai bine decat reclama contextuala)
b. Realizarea unei campanii pe GOOGLE Adwords
c. Masurarea, testarea si adaptarea campaniei din mers in functie de rezultate si revenirea la pasul a, daca vrei alte rezultate.
SEM este o legatura intre advertiseri (care platesc reclama), motoarele de cautare (care sunt platite pentru a afisa reclame) si vizitatori (care vad reclamele).
Avantaje, dezavantaje si riscuri pentru SEO si SEM
Trei motive pentru a alege SEO:
– Nu platesti pentru fiecare click, costurile vor fi legate de consultanta si creare de continut relevant pentru utilizatori
– S-a demonstrat ca utilizatorii au de 2 pana la 3 ori mai multa incredere in rezultatele organice versus reclamele afisate prin Adwords
– Traficul in timp este stabil (odata ce ai ajuns in top rezultate pentru anumite cuvinte cheie, probabil vei obtine trafic bun din acele cuvinte chiar dupa incheierea campaniei de SEO)
Trei dezavantaje ale SEO:
– Ai mai putin control asupra felului in care cineva face link catre tine si pe ce termeni folositi in textul ancora
– Ai mai putin control asupra cum va arata rezultatul afisat de motoarele de cautare (ce pagina de pe site-ul tau decide un motor de cautare sa afiseze in rezultate, care este descrierea acelei pagini, etc.)
– Dureaza pana cand obtii rezultate (in functie de vechimea siteului, concurenta, etc. rezultatele stabile apar in 3 – 12 luni)
Trei motive pentru a alege SEM:
– Tu controlezi cum arata anuntul tau in motorul de cautare si cum arata pagina pe care vor ajunge; Poti merge pe mesaje comerciale creative si poti testa infinite variatii pana ajungi la cea care performeaza
– Rezultate imediate – campaniile sunt activate in termeni de cateva ore; Poti face previziuni mai bune pentru volum trafic, analizand costurile versus profiturile obtinute; Asta inseamna ca poti testa in timp real diferite ipoteze (poti avea doua pagini de intrare in site si sa verifici care aduce cei mai multi clienti, de exemplu – A/B testing);
– Poti alege un numar infinit de cuvinte cheie pentru care sa afisezi anunturile relevante exemplu, poti avea listata pagina la o anumita cautare pe pozitia 5 si sa rulezi concomitent un anunt Adwords care sa iti aduca vizitatori suplimentari, care nu ar fi dat click pe rezultatul organic. Sau poti rula campanii SEM ajutatoare, pe cuvinte cheie care nu ai reusit sa le urci in primele locuri.
Trei motive pentru a alege SEM:
– Tu controlezi cum arata anuntul tau in motorul de cautare si cum arata pagina pe care vor ajunge; Poti merge pe mesaje comerciale creative si poti testa infinite variatii pana ajungi la cea care performeaza
– Rezultate imediate – campaniile sunt activate in termeni de cateva ore; Poti face previziuni mai bune pentru volum trafic, analizand costurile versus profiturile obtinute; Asta inseamna ca poti testa in timp real diferite ipoteze (poti avea doua pagini de intrare in site si sa verifici care aduce cei mai multi clienti, de exemplu – A/B testing);
– Poti alege un numar infinit de cuvinte cheie pentru care sa afisezi anunturile relevante
Trei dezavantaje ale SEM:
– Fiecare click este taxat, in cazul in care concurezi pe un domeniu competitiv vei plati ca atare pentru a fi afisat
– Trebuie sa iti alege obiective clare, indicatori de performanta si sa urmaresti in permanenta rezultatele pentru avea o campanie profitabila
– Dupa finalizarea campaniei, volumul de trafic pe site va scadea corespunzator
Cum alegi intre SEO si SEM?
In functie de obiectivele tale, poti opta fie pentru o singura varianta, fie pentru o combinatie echilibrata intre SEO si SEM. O campanie Google Adwords iti poate aduce rezultate imediate, in timp ce o strategie SEO organica va avea un impact pozitiv in timp. De retinut: o campanie SEM este singura solutie cand desfasori o campanie de scurta durata(de la cateva saptamani la cateva luni) pentru lansarea unui produs spre exemplu.
Oricare ar fi alegerea ta, nu trebuie sa uiti ca important nu este traficul ci traficul de calitate, care iti poate aduce expunere sau clienti, obiectivul tau final. In peste 90% din cazuri, recomandam un mix intre SEO si SEM, care sa se completeze si sa obtina maximul de rezultate. Spre exemplu, poti avea listata pagina la o anumita cautare pe pozitia 5 si sa rulezi concomitent un anunt Adwords care sa iti aduca vizitatori suplimentari, care nu ar fi dat click pe rezultatul organic. Sau poti rula campanii SEM ajutatoare, pe cuvinte cheie care nu ai reusit sa le urci in primele locuri.
In final, alegerea este una pur rationala: poti calcula profitabilitatea fiecarei metode si bugetul pe care il ai la dispozitie intr-un anumit moment. Atata timp cat o actiune de promovare iti aduce profit, nu vad motivele pentru care nu poti investi si in SEM chiar daca derulezi o campanie de SEO(sau viceversa).
In final, alegerea este una pur rationala: poti calcula profitabilitatea fiecarei metode si bugetul pe care il ai la dispozitie intr-un anumit moment. Atata timp cat o actiune de promovare iti aduce profit, nu vad motivele pentru care nu poti investi si in SEM chiar daca derulezi o campanie de SEO(sau viceversa).
Ciprian Gavriliu, Managing Director la PlayTheBalls, este un antreprenor pasionat de oameni, online, marketing, design si viata. PlayTheBalls, agentia interactiva pe care a lansat-o in urma cu un an si jumate este orientata doar catre clienti indrazneti care au viziune si curaj pentru abordari inovative si rezultate pe masura. In fiecare zi ajuta companiile sa descopere, sa inteleaga si sa utilizeze potentialul pe care il ofera Internetul mediului de business. Mai multe pe blogul personal: www.cipriangavriliu.ro sau pe www.playtheballs.ro .

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 102 ori.

Publica un raspuns