Trusturile media continua si in 2010 sa apeleze la reducerea costurilor
Dupa un an in care cuvantul de ordine pentru publisheri a fost reducerea costurilor, acestia se arata dispusi sa adopte noi strategii pentru a contracara efectele recesiunii. Stabilirea unui target de audienta bine definit, valorificarea caracteristicilor unice ale printului, dezvoltarea platformelor de internet mobile sunt cateva dintre strategiile indicate publisherilor de catre expertii inter­nationali pentru a depasi cu bine criza.
Majoritatea publisherilor nu au regretat ca anul 2009 a luat sfarsit, principalul motiv fiind legat de efectele, uneori chiar dureroase, ale recesiunii asupra presei scrise. Site-ul Shaping the Future of the Newspaper (SFN), parte a organizatiei globale a industriei ziarelor, respectiv World Associations of News­papers (WAN), a ana­lizat la incheierea anului 2009 tendintele presei si a consultat expertii din do­meniu, creand astfel impreuna o lista cu cele mai importante strategii ce trebuie adoptate in 2010 pentru a castiga „batalia” impo­triva crizei. Intre strate­giile indicate de experti ca fiind bine de urmat de catre publisheri se numara:
Stabilirea unui target de audienta bine definit. Potrivit SFN, aceasta stra­tegie obliga publisherii sa-si cunoas­ca audienta mai bine, prin lansarea mai multor sondaje printre cititori si prin introducerea informatiilor intr-o baza de date complexa, care sa le permita sa cunoasca obiceiurile si cerintele citi­torilor. Astfel, trusturile de presa vor trebui sa creeze un portofoliu de clienti cu informatii generale pentru o au­dienta vasta. Noul portofoliu va trebui sa tina cont de varsta cititorilor, sexul, locatia, statutul socio-economic, etni­citate, cat si aria de interes a cititorilor.
Puterea printului, data de carac­teristicile sale unice. Ziarele care se bucura de succes in toata lumea sunt acelea ce se adreseaza unui target bine definit si care-si indeplinesc targetul, respectiv sa informeze si sa incante audienta. Chiar si in conditiile in care platformele ce informeaza cititorii se prolifereaza, ziarele continua sa infor­meze si sa educe zilnic miliarde de oameni din intreaga lume. Nu ar trebui uitat ca ziarele dispun de caracteristici unice pentru toate segmentele de varsta: sunt tangibile, portabile si aduc citito­rilor informatii ce ii pot ajuta sa-si creasca calitatea vietii.
Mobilul, o platforma-cheie. Nu este nicio indoiala ca, desi in prezent tele­fonul mobil are o pondere mica in seg­mentul digital, acesta va fi in 2010 o platforma-cheie careia cititorii i se vor adresa cu siguranta, iar ziarele vor trebui sa se conformeze cerintelor publicului. Utilizarea mobilului la scara globala a luat avant, pe unele piete ajun­gand chiar la saturatie. In 2004, erau 1,74 miliarde de abonati in intreaga lume. Aceasta cifra este asteptata sa atinga 3,9 miliarde de abonati in 2009 si 4,9 miliarde in 2012, potrivit datelor Portio Research furnizate SFN. Pietele din intreaga lume au un numitor comun: in fiecare zi numarul persoanelor care nu-si pot con­cepe existenta fara mobil este in crestere. Acest lucru inseamna ca ziarele au mai multe oportunitati sa se con­formeze ce­rintelor audientei si, de asemenea, sa-si fidelizeze cititorii.
Externalizarea. Pe masura ce provo­carile economice se extind, majoritatea trusturilor de presa incearca sa adopte noi masuri de redu­cere a costurilor, sa creeze eficienta si sa gaseasca noi metode pentru a obtine noi venituri, exter­nali­za­rea fiind vazuta ca o solutie eficienta.
Consolidarea rela­tiilor cu agentiile de publicitate. Pe ma­sura ce bugetele de publicitate se trans­fera de la ziare in mediul digital, agentiile isi schimba structura organizationala, strategiile, cat si obiectivele. Ziarele din intreaga lume depind de agentiile de publicitate pentru a obtine un anumit procent de venituri din publicitate, iar consolidarea relatiilor cu acestea nu poate decat sa aduca un castig.
Noi tehnologii. Adoptarea de noi tehnologii, care sporesc puterea trustu­rilor de presa si in plus le sprijina in aplicarea masurilor de reducere a costu­rilor, cresterea calitatii, o mai buna co­mu­nicare, cat si pentru o mai buna pene­trare a pietei.
Socializarea. Anul trecut, Twi­tter s-a aflat in frun­tea clasa­mentului ca fiind prima platforma utili­za­ta pentru publi­carea ultimelor informatii („brea­king news”), jur­nalistii din intrea­ga lume folo­sind serviciul de micro-blogging.
Noi modele de con­tinut. Continutul in­cepe sa se schimbe, anul acesta astep­tan­du-se ca ten­din­tele in­ce­pute in 2009 sa prin­da viata. In 2009, bugetele au fost di­mi­nuate consi­de­ra­bil, iar unele ziare, chiar si con­curente, au adoptat noi ma­suri pre­cum coope­ra­rea si p­u­ne­rea in comun a con­­­ti­nu­tului.
Mai mare atentie acordata mediu­lui inconjurator. In timp ce criza economica a urcat pe prima pozitie in clasamentul prioritatilor, in 2010 ziarele vor avea oportunitatea sa opteze pentru bugete „mai sanatoase”, o audienta mai fericita si un mediu inconjurator mai curat in care sa le fie citite ziarele.
Potrivit unui studiu pu­blicat recent, informatiile despre pro­tejarea mediului inconjurator sunt su­biec­te ce atrag atentia cititorilor, care isi doresc mai multe informatii despre ce anume fac companiile pentru pro­te­jarea mediului.
Continutul on-line: cu plata sau fara? Una din intrebarile-cheie ale anu­lui 2009, care a fost pe buzele tuturor publi­sherilor, acestia fiind in du­biu daca sa inca­seze taxe pen­tru acce­sarea con­ti­nu­tu­lui on-line al zia­relor sau sa per­mita acce­sul gra­tuit. Un stu­diu Pri­ce­wa­ter­hou­se- Co­o­pers de anul tre­cut a ve­nit in sprijinul trus­­tu­rilor de presa. Ast­fel, la in­tre­ba­rea adresata citi­to­ri­lor „daca nu ar dis­pune de vari­ante gratuite de accesare a stirilor on-line, ar fi dispusi sa pla­teasca?”, majoritatea respondentilor au declarat ca sunt dispusi sa plateasca 62% din pretul oferit pentru un ziar tra­ditional. In ceea ce priveste accesarea infor­matiilor financiare, majoritatea res­pondentilor au declarat ca ar fi dis­pusi sa plateasca 98% din valoarea unui ziar traditional sau 98 de centi. 2009, anul taierii din bugete
De unde s-a plecat la elaborarea aces­tor strategii? Potrivit editor­sweb­log.org tendintele presei in anul 2009 au constat in principal in axarea pe reducerea cos­turilor. S-a renuntat astfel la o parte din salariati, au fost diminuate bugetele de promovare, numarul de pagini sau chiar numarul de aparitii. Nici agentiile de presa nu au scapat de efectele crizei economice, tot ca efect al reducerilor de costuri adoptate de ziare. De exemplu, aproximativ 180 de ziare au amenintat ca isi vor anula abonamentele la Asso­ciated Press, insa pana in prezent o mare parte din acestea s-au razgandit. Si in Franta, o mare parte din publicatii au fost nevoite sa renunte la abonamentele la Agence France-Presse.

Citeste articolul pe: Financiarul

Top 10 strategii de supravietuire a presei scrise

Trusturile media continua si in 2010 sa apeleze la reducerea costurilor
Dupa un an in care cuvantul de ordine pentru publisheri a fost reducerea costurilor, acestia se arata dispusi sa adopte noi strategii pentru a contracara efectele recesiunii. Stabilirea unui target de audienta bine definit, valorificarea caracteristicilor unice ale printului, dezvoltarea platformelor de internet mobile sunt cateva dintre strategiile indicate publisherilor de catre expertii inter­nationali pentru a depasi cu bine criza.
Majoritatea publisherilor nu au regretat ca anul 2009 a luat sfarsit, principalul motiv fiind legat de efectele, uneori chiar dureroase, ale recesiunii asupra presei scrise. Site-ul Shaping the Future of the Newspaper (SFN), parte a organizatiei globale a industriei ziarelor, respectiv World Associations of News­papers (WAN), a ana­lizat la incheierea anului 2009 tendintele presei si a consultat expertii din do­meniu, creand astfel impreuna o lista cu cele mai importante strategii ce trebuie adoptate in 2010 pentru a castiga „batalia” impo­triva crizei. Intre strate­giile indicate de experti ca fiind bine de urmat de catre publisheri se numara:
Stabilirea unui target de audienta bine definit. Potrivit SFN, aceasta stra­tegie obliga publisherii sa-si cunoas­ca audienta mai bine, prin lansarea mai multor sondaje printre cititori si prin introducerea informatiilor intr-o baza de date complexa, care sa le permita sa cunoasca obiceiurile si cerintele citi­torilor. Astfel, trusturile de presa vor trebui sa creeze un portofoliu de clienti cu informatii generale pentru o au­dienta vasta. Noul portofoliu va trebui sa tina cont de varsta cititorilor, sexul, locatia, statutul socio-economic, etni­citate, cat si aria de interes a cititorilor.
Puterea printului, data de carac­teristicile sale unice. Ziarele care se bucura de succes in toata lumea sunt acelea ce se adreseaza unui target bine definit si care-si indeplinesc targetul, respectiv sa informeze si sa incante audienta. Chiar si in conditiile in care platformele ce informeaza cititorii se prolifereaza, ziarele continua sa infor­meze si sa educe zilnic miliarde de oameni din intreaga lume. Nu ar trebui uitat ca ziarele dispun de caracteristici unice pentru toate segmentele de varsta: sunt tangibile, portabile si aduc citito­rilor informatii ce ii pot ajuta sa-si creasca calitatea vietii.
Mobilul, o platforma-cheie. Nu este nicio indoiala ca, desi in prezent tele­fonul mobil are o pondere mica in seg­mentul digital, acesta va fi in 2010 o platforma-cheie careia cititorii i se vor adresa cu siguranta, iar ziarele vor trebui sa se conformeze cerintelor publicului. Utilizarea mobilului la scara globala a luat avant, pe unele piete ajun­gand chiar la saturatie. In 2004, erau 1,74 miliarde de abonati in intreaga lume. Aceasta cifra este asteptata sa atinga 3,9 miliarde de abonati in 2009 si 4,9 miliarde in 2012, potrivit datelor Portio Research furnizate SFN. Pietele din intreaga lume au un numitor comun: in fiecare zi numarul persoanelor care nu-si pot con­cepe existenta fara mobil este in crestere. Acest lucru inseamna ca ziarele au mai multe oportunitati sa se con­formeze ce­rintelor audientei si, de asemenea, sa-si fidelizeze cititorii.
Externalizarea. Pe masura ce provo­carile economice se extind, majoritatea trusturilor de presa incearca sa adopte noi masuri de redu­cere a costurilor, sa creeze eficienta si sa gaseasca noi metode pentru a obtine noi venituri, exter­nali­za­rea fiind vazuta ca o solutie eficienta.
Consolidarea rela­tiilor cu agentiile de publicitate. Pe ma­sura ce bugetele de publicitate se trans­fera de la ziare in mediul digital, agentiile isi schimba structura organizationala, strategiile, cat si obiectivele. Ziarele din intreaga lume depind de agentiile de publicitate pentru a obtine un anumit procent de venituri din publicitate, iar consolidarea relatiilor cu acestea nu poate decat sa aduca un castig.
Noi tehnologii. Adoptarea de noi tehnologii, care sporesc puterea trustu­rilor de presa si in plus le sprijina in aplicarea masurilor de reducere a costu­rilor, cresterea calitatii, o mai buna co­mu­nicare, cat si pentru o mai buna pene­trare a pietei.
Socializarea. Anul trecut, Twi­tter s-a aflat in frun­tea clasa­mentului ca fiind prima platforma utili­za­ta pentru publi­carea ultimelor informatii („brea­king news”), jur­nalistii din intrea­ga lume folo­sind serviciul de micro-blogging.
Noi modele de con­tinut. Continutul in­cepe sa se schimbe, anul acesta astep­tan­du-se ca ten­din­tele in­ce­pute in 2009 sa prin­da viata. In 2009, bugetele au fost di­mi­nuate consi­de­ra­bil, iar unele ziare, chiar si con­curente, au adoptat noi ma­suri pre­cum coope­ra­rea si p­u­ne­rea in comun a con­­­ti­nu­tului.
Mai mare atentie acordata mediu­lui inconjurator. In timp ce criza economica a urcat pe prima pozitie in clasamentul prioritatilor, in 2010 ziarele vor avea oportunitatea sa opteze pentru bugete „mai sanatoase”, o audienta mai fericita si un mediu inconjurator mai curat in care sa le fie citite ziarele.
Potrivit unui studiu pu­blicat recent, informatiile despre pro­tejarea mediului inconjurator sunt su­biec­te ce atrag atentia cititorilor, care isi doresc mai multe informatii despre ce anume fac companiile pentru pro­te­jarea mediului.
Continutul on-line: cu plata sau fara? Una din intrebarile-cheie ale anu­lui 2009, care a fost pe buzele tuturor publi­sherilor, acestia fiind in du­biu daca sa inca­seze taxe pen­tru acce­sarea con­ti­nu­tu­lui on-line al zia­relor sau sa per­mita acce­sul gra­tuit. Un stu­diu Pri­ce­wa­ter­hou­se- Co­o­pers de anul tre­cut a ve­nit in sprijinul trus­­tu­rilor de presa. Ast­fel, la in­tre­ba­rea adresata citi­to­ri­lor „daca nu ar dis­pune de vari­ante gratuite de accesare a stirilor on-line, ar fi dispusi sa pla­teasca?”, majoritatea respondentilor au declarat ca sunt dispusi sa plateasca 62% din pretul oferit pentru un ziar tra­ditional. In ceea ce priveste accesarea infor­matiilor financiare, majoritatea res­pondentilor au declarat ca ar fi dis­pusi sa plateasca 98% din valoarea unui ziar traditional sau 98 de centi. 2009, anul taierii din bugete
De unde s-a plecat la elaborarea aces­tor strategii? Potrivit editor­sweb­log.org tendintele presei in anul 2009 au constat in principal in axarea pe reducerea cos­turilor. S-a renuntat astfel la o parte din salariati, au fost diminuate bugetele de promovare, numarul de pagini sau chiar numarul de aparitii. Nici agentiile de presa nu au scapat de efectele crizei economice, tot ca efect al reducerilor de costuri adoptate de ziare. De exemplu, aproximativ 180 de ziare au amenintat ca isi vor anula abonamentele la Asso­ciated Press, insa pana in prezent o mare parte din acestea s-au razgandit. Si in Franta, o mare parte din publicatii au fost nevoite sa renunte la abonamentele la Agence France-Presse.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 526 ori.

Publica un raspuns