Trusturile media continua si in 2010 sa apeleze la reducerea costurilor
Dupa un an in care cuvantul de ordine pentru publisheri a fost reducerea costurilor, acestia se arata dispusi sa adopte noi strategii pentru a contracara efectele recesiunii. Stabilirea unui target de audienta bine definit, valorificarea caracteristicilor unice ale printului, dezvoltarea platformelor de internet mobile sunt cateva dintre strategiile indicate publisherilor de catre expertii internationali pentru a depasi cu bine criza.
Majoritatea publisherilor nu au regretat ca anul 2009 a luat sfarsit, principalul motiv fiind legat de efectele, uneori chiar dureroase, ale recesiunii asupra presei scrise. Site-ul Shaping the Future of the Newspaper (SFN), parte a organizatiei globale a industriei ziarelor, respectiv World Associations of Newspapers (WAN), a analizat la incheierea anului 2009 tendintele presei si a consultat expertii din domeniu, creand astfel impreuna o lista cu cele mai importante strategii ce trebuie adoptate in 2010 pentru a castiga „batalia” impotriva crizei. Intre strategiile indicate de experti ca fiind bine de urmat de catre publisheri se numara:
Stabilirea unui target de audienta bine definit. Potrivit SFN, aceasta strategie obliga publisherii sa-si cunoasca audienta mai bine, prin lansarea mai multor sondaje printre cititori si prin introducerea informatiilor intr-o baza de date complexa, care sa le permita sa cunoasca obiceiurile si cerintele cititorilor. Astfel, trusturile de presa vor trebui sa creeze un portofoliu de clienti cu informatii generale pentru o audienta vasta. Noul portofoliu va trebui sa tina cont de varsta cititorilor, sexul, locatia, statutul socio-economic, etnicitate, cat si aria de interes a cititorilor.
Puterea printului, data de caracteristicile sale unice. Ziarele care se bucura de succes in toata lumea sunt acelea ce se adreseaza unui target bine definit si care-si indeplinesc targetul, respectiv sa informeze si sa incante audienta. Chiar si in conditiile in care platformele ce informeaza cititorii se prolifereaza, ziarele continua sa informeze si sa educe zilnic miliarde de oameni din intreaga lume. Nu ar trebui uitat ca ziarele dispun de caracteristici unice pentru toate segmentele de varsta: sunt tangibile, portabile si aduc cititorilor informatii ce ii pot ajuta sa-si creasca calitatea vietii.
Mobilul, o platforma-cheie. Nu este nicio indoiala ca, desi in prezent telefonul mobil are o pondere mica in segmentul digital, acesta va fi in 2010 o platforma-cheie careia cititorii i se vor adresa cu siguranta, iar ziarele vor trebui sa se conformeze cerintelor publicului. Utilizarea mobilului la scara globala a luat avant, pe unele piete ajungand chiar la saturatie. In 2004, erau 1,74 miliarde de abonati in intreaga lume. Aceasta cifra este asteptata sa atinga 3,9 miliarde de abonati in 2009 si 4,9 miliarde in 2012, potrivit datelor Portio Research furnizate SFN. Pietele din intreaga lume au un numitor comun: in fiecare zi numarul persoanelor care nu-si pot concepe existenta fara mobil este in crestere. Acest lucru inseamna ca ziarele au mai multe oportunitati sa se conformeze cerintelor audientei si, de asemenea, sa-si fidelizeze cititorii.
Externalizarea. Pe masura ce provocarile economice se extind, majoritatea trusturilor de presa incearca sa adopte noi masuri de reducere a costurilor, sa creeze eficienta si sa gaseasca noi metode pentru a obtine noi venituri, externalizarea fiind vazuta ca o solutie eficienta.
Consolidarea relatiilor cu agentiile de publicitate. Pe masura ce bugetele de publicitate se transfera de la ziare in mediul digital, agentiile isi schimba structura organizationala, strategiile, cat si obiectivele. Ziarele din intreaga lume depind de agentiile de publicitate pentru a obtine un anumit procent de venituri din publicitate, iar consolidarea relatiilor cu acestea nu poate decat sa aduca un castig.
Noi tehnologii. Adoptarea de noi tehnologii, care sporesc puterea trusturilor de presa si in plus le sprijina in aplicarea masurilor de reducere a costurilor, cresterea calitatii, o mai buna comunicare, cat si pentru o mai buna penetrare a pietei.
Socializarea. Anul trecut, Twitter s-a aflat in fruntea clasamentului ca fiind prima platforma utilizata pentru publicarea ultimelor informatii („breaking news”), jurnalistii din intreaga lume folosind serviciul de micro-blogging.
Noi modele de continut. Continutul incepe sa se schimbe, anul acesta asteptandu-se ca tendintele incepute in 2009 sa prinda viata. In 2009, bugetele au fost diminuate considerabil, iar unele ziare, chiar si concurente, au adoptat noi masuri precum cooperarea si punerea in comun a continutului.
Mai mare atentie acordata mediului inconjurator. In timp ce criza economica a urcat pe prima pozitie in clasamentul prioritatilor, in 2010 ziarele vor avea oportunitatea sa opteze pentru bugete „mai sanatoase”, o audienta mai fericita si un mediu inconjurator mai curat in care sa le fie citite ziarele.
Potrivit unui studiu publicat recent, informatiile despre protejarea mediului inconjurator sunt subiecte ce atrag atentia cititorilor, care isi doresc mai multe informatii despre ce anume fac companiile pentru protejarea mediului.
Continutul on-line: cu plata sau fara? Una din intrebarile-cheie ale anului 2009, care a fost pe buzele tuturor publisherilor, acestia fiind in dubiu daca sa incaseze taxe pentru accesarea continutului on-line al ziarelor sau sa permita accesul gratuit. Un studiu Pricewaterhouse- Coopers de anul trecut a venit in sprijinul trusturilor de presa. Astfel, la intrebarea adresata cititorilor „daca nu ar dispune de variante gratuite de accesare a stirilor on-line, ar fi dispusi sa plateasca?”, majoritatea respondentilor au declarat ca sunt dispusi sa plateasca 62% din pretul oferit pentru un ziar traditional. In ceea ce priveste accesarea informatiilor financiare, majoritatea respondentilor au declarat ca ar fi dispusi sa plateasca 98% din valoarea unui ziar traditional sau 98 de centi. 2009, anul taierii din bugete
De unde s-a plecat la elaborarea acestor strategii? Potrivit editorsweblog.org tendintele presei in anul 2009 au constat in principal in axarea pe reducerea costurilor. S-a renuntat astfel la o parte din salariati, au fost diminuate bugetele de promovare, numarul de pagini sau chiar numarul de aparitii. Nici agentiile de presa nu au scapat de efectele crizei economice, tot ca efect al reducerilor de costuri adoptate de ziare. De exemplu, aproximativ 180 de ziare au amenintat ca isi vor anula abonamentele la Associated Press, insa pana in prezent o mare parte din acestea s-au razgandit. Si in Franta, o mare parte din publicatii au fost nevoite sa renunte la abonamentele la Agence France-Presse.
Citeste articolul pe: Financiarul
Trusturile media continua si in 2010 sa apeleze la reducerea costurilor
Dupa un an in care cuvantul de ordine pentru publisheri a fost reducerea costurilor, acestia se arata dispusi sa adopte noi strategii pentru a contracara efectele recesiunii. Stabilirea unui target de audienta bine definit, valorificarea caracteristicilor unice ale printului, dezvoltarea platformelor de internet mobile sunt cateva dintre strategiile indicate publisherilor de catre expertii internationali pentru a depasi cu bine criza.
Majoritatea publisherilor nu au regretat ca anul 2009 a luat sfarsit, principalul motiv fiind legat de efectele, uneori chiar dureroase, ale recesiunii asupra presei scrise. Site-ul Shaping the Future of the Newspaper (SFN), parte a organizatiei globale a industriei ziarelor, respectiv World Associations of Newspapers (WAN), a analizat la incheierea anului 2009 tendintele presei si a consultat expertii din domeniu, creand astfel impreuna o lista cu cele mai importante strategii ce trebuie adoptate in 2010 pentru a castiga „batalia” impotriva crizei. Intre strategiile indicate de experti ca fiind bine de urmat de catre publisheri se numara:
Stabilirea unui target de audienta bine definit. Potrivit SFN, aceasta strategie obliga publisherii sa-si cunoasca audienta mai bine, prin lansarea mai multor sondaje printre cititori si prin introducerea informatiilor intr-o baza de date complexa, care sa le permita sa cunoasca obiceiurile si cerintele cititorilor. Astfel, trusturile de presa vor trebui sa creeze un portofoliu de clienti cu informatii generale pentru o audienta vasta. Noul portofoliu va trebui sa tina cont de varsta cititorilor, sexul, locatia, statutul socio-economic, etnicitate, cat si aria de interes a cititorilor.
Puterea printului, data de caracteristicile sale unice. Ziarele care se bucura de succes in toata lumea sunt acelea ce se adreseaza unui target bine definit si care-si indeplinesc targetul, respectiv sa informeze si sa incante audienta. Chiar si in conditiile in care platformele ce informeaza cititorii se prolifereaza, ziarele continua sa informeze si sa educe zilnic miliarde de oameni din intreaga lume. Nu ar trebui uitat ca ziarele dispun de caracteristici unice pentru toate segmentele de varsta: sunt tangibile, portabile si aduc cititorilor informatii ce ii pot ajuta sa-si creasca calitatea vietii.
Mobilul, o platforma-cheie. Nu este nicio indoiala ca, desi in prezent telefonul mobil are o pondere mica in segmentul digital, acesta va fi in 2010 o platforma-cheie careia cititorii i se vor adresa cu siguranta, iar ziarele vor trebui sa se conformeze cerintelor publicului. Utilizarea mobilului la scara globala a luat avant, pe unele piete ajungand chiar la saturatie. In 2004, erau 1,74 miliarde de abonati in intreaga lume. Aceasta cifra este asteptata sa atinga 3,9 miliarde de abonati in 2009 si 4,9 miliarde in 2012, potrivit datelor Portio Research furnizate SFN. Pietele din intreaga lume au un numitor comun: in fiecare zi numarul persoanelor care nu-si pot concepe existenta fara mobil este in crestere. Acest lucru inseamna ca ziarele au mai multe oportunitati sa se conformeze cerintelor audientei si, de asemenea, sa-si fidelizeze cititorii.
Externalizarea. Pe masura ce provocarile economice se extind, majoritatea trusturilor de presa incearca sa adopte noi masuri de reducere a costurilor, sa creeze eficienta si sa gaseasca noi metode pentru a obtine noi venituri, externalizarea fiind vazuta ca o solutie eficienta.
Consolidarea relatiilor cu agentiile de publicitate. Pe masura ce bugetele de publicitate se transfera de la ziare in mediul digital, agentiile isi schimba structura organizationala, strategiile, cat si obiectivele. Ziarele din intreaga lume depind de agentiile de publicitate pentru a obtine un anumit procent de venituri din publicitate, iar consolidarea relatiilor cu acestea nu poate decat sa aduca un castig.
Noi tehnologii. Adoptarea de noi tehnologii, care sporesc puterea trusturilor de presa si in plus le sprijina in aplicarea masurilor de reducere a costurilor, cresterea calitatii, o mai buna comunicare, cat si pentru o mai buna penetrare a pietei.
Socializarea. Anul trecut, Twitter s-a aflat in fruntea clasamentului ca fiind prima platforma utilizata pentru publicarea ultimelor informatii („breaking news”), jurnalistii din intreaga lume folosind serviciul de micro-blogging.
Noi modele de continut. Continutul incepe sa se schimbe, anul acesta asteptandu-se ca tendintele incepute in 2009 sa prinda viata. In 2009, bugetele au fost diminuate considerabil, iar unele ziare, chiar si concurente, au adoptat noi masuri precum cooperarea si punerea in comun a continutului.
Mai mare atentie acordata mediului inconjurator. In timp ce criza economica a urcat pe prima pozitie in clasamentul prioritatilor, in 2010 ziarele vor avea oportunitatea sa opteze pentru bugete „mai sanatoase”, o audienta mai fericita si un mediu inconjurator mai curat in care sa le fie citite ziarele.
Potrivit unui studiu publicat recent, informatiile despre protejarea mediului inconjurator sunt subiecte ce atrag atentia cititorilor, care isi doresc mai multe informatii despre ce anume fac companiile pentru protejarea mediului.
Continutul on-line: cu plata sau fara? Una din intrebarile-cheie ale anului 2009, care a fost pe buzele tuturor publisherilor, acestia fiind in dubiu daca sa incaseze taxe pentru accesarea continutului on-line al ziarelor sau sa permita accesul gratuit. Un studiu Pricewaterhouse- Coopers de anul trecut a venit in sprijinul trusturilor de presa. Astfel, la intrebarea adresata cititorilor „daca nu ar dispune de variante gratuite de accesare a stirilor on-line, ar fi dispusi sa plateasca?”, majoritatea respondentilor au declarat ca sunt dispusi sa plateasca 62% din pretul oferit pentru un ziar traditional. In ceea ce priveste accesarea informatiilor financiare, majoritatea respondentilor au declarat ca ar fi dispusi sa plateasca 98% din valoarea unui ziar traditional sau 98 de centi. 2009, anul taierii din bugete
De unde s-a plecat la elaborarea acestor strategii? Potrivit editorsweblog.org tendintele presei in anul 2009 au constat in principal in axarea pe reducerea costurilor. S-a renuntat astfel la o parte din salariati, au fost diminuate bugetele de promovare, numarul de pagini sau chiar numarul de aparitii. Nici agentiile de presa nu au scapat de efectele crizei economice, tot ca efect al reducerilor de costuri adoptate de ziare. De exemplu, aproximativ 180 de ziare au amenintat ca isi vor anula abonamentele la Associated Press, insa pana in prezent o mare parte din acestea s-au razgandit. Si in Franta, o mare parte din publicatii au fost nevoite sa renunte la abonamentele la Agence France-Presse.
Citeste articolul pe: Financiarul