20 de operatori de telefonie sau parteneri ai acestora nu au respectat decizia autoritatii de reglementare ANCOM privind asigurarea unui set minim de informatii la care clientii au dreptul, iar din 178 de incalcari constatate, cele mai multe abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, Cosmote si RCS & RDS, arata rezultatele unui control efectuat la sfarsitul anului trecut de aceasta institutie.
In ultimul trimestru al anului 2009, autoritatea de reglementare in comunicatii electronice a facut 1.110 controale la punctele de lucru apartinand unui numar de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, pentru a verifica in ce masura acestia indeplinesc obligatiile de informare a utilizatorilor.
Desi in peste 90% dintre magazinele controlate se respectau prevederile deciziei privind un set minim de informatii la care au dreptul clientii, autoritatea a constatat insa 178 de incalcari ale acestor obligatii in 88 de magazine apartinand unui numar de 20 de operatori.
„Scopul deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor si vom verifica daca vor fi remediate in termenul stabilit de ANCOM”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele autoritatii.
Unde s-au gasit cele mai multe abateri
Din cele 178 de incalcari constatate, un numar de 54 de abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, 11 la RCS & RDS, 9 la Romtelecom, 8 la Vodafone, 7 la Telemobil si Combridge, 6 la Digicom Systems, Idilis, New Com Telecomunicatii si UPC, 5 la Atlas Telecom Network Romania, 4 la Nextgen Communication, Thomas Hook Communications Romania si Trans Tel Services, 3 la Canal S si Datek Telecom, 2 la Intersat si Net-Connect Internet si o abatere Euroweb Romania.
Ce nereguli au fost descoperite
In cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afisului prin intermediul caruia operatorii trebuie sa puna la dispozitia utilizatorilor informatii despre conditiile de obtinere si utilizare a serviciilor (sau afisul nu era deloc expus), nu se indeplinea obligatia de a oferi, inainte de incheierea contractului, materiale in forma tiparita sau electronica referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale si durata minima a contractului, conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile sau nu se oferea clientilor o copie a contractului-cadru si a conditiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a procedurii privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali.
Nerespectarea obligatiilor de informare poate aduce amenzi de pana la 5% din cifra de afaceri pentru anumiti furnizori
Pentru moment, ca rezultat al celor constatate, autoritatea a transmis, incepand cu 21 decembrie, 88 de notificari privind intentia aplicarii sanctiunii celor 20 de operatori care nu au respectat aceasta decizie privind drepturile de informare ale clientilor. Acestia au acum obligatia de a remedia neregulile sesizate in termen de 30 de zile de la comunicarea acestora.
In caz contrar, acestia sunt pasibili de amenzi de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de pana la 5.000.000 lei sau cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri, iar in cazul unor incalcari repetate, cu amenda in cuantum de pana la 5% din cifra de afaceri, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de peste 5.000.000 lei.
Campania de control s-a desfasurat in perioada 26 octombrie – 13 noiembrie 2009 in intreaga tara, conform unor planuri judetene care au tinut cont de numarul punctelor de lucru proprii si partenere ale fiecarui operator.
Autoritatea a efectuat la nivel national 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romanian Mobile Telecommunications, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS & RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii, 5 la Atlas Telecom Network Romania, cate 3 la Euroweb si Societatea Nationala de Radiocomunicatii si cate unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services si Voxility.
Decizia privind un set minim de informatii la care clientii operatorilor de comunicatii electronice din Romania au dreptul a fost adoptata in luna februarie a anului trecut, printre prevederi fiind si aparitia unui comparator de tarife ale serviciilor de telefonie si internet din Romania. Decizia, atacata in instanta de operatorii telecom, este in vigoare de pe data de 14 mai 2009.
Update: Istoricul atacului in instanta a deciziei ANCOM de catre operatorii telecom
In ceea ce priveste istoricul atacului in instanta de catre operatorii telecom a acestei decizii ANCOM, oficialii autoritatii au declarat pentru HotNews.ro ca operatorii au cerut in instanta in februarie 2009 atat suspendarea cat si anularea acesteia.
Mai precis, Orange si Vodafone au cerut in luna februarie a anului trecut suspendarea acestei decizii. Curtea de Apel Bucuresti a respins cererea de suspendare in luna mai a lui 2009, decizie „care a fost atacata cu recurs de Orange la Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu prim termen la data de 15 aprilie 2010”.
In privinta anularii deciziei, „Orange, Vodafone, Cosmote si Telemobil au cerut anularea Deciziei 77/2009 la Curtea de Apel Bucuresti, in dosarele nr.2301/2/2009, 2302/2/2009, 2403/2/2009 si 2404/2/2009, care s-au conexat. Urmatorul termen de judecata este pe 10.02.2010”, au mai spus pentru HotNews.ro oficialii ANCOM.

Citeste articolul pe: Hotnews

UPDATE: Magazinele si partenerii Orange, Cosmote si RCS&RDS au cele mai multe abateri privind setul minim de informatii la care au dreptul clientii

20 de operatori de telefonie sau parteneri ai acestora nu au respectat decizia autoritatii de reglementare ANCOM privind asigurarea unui set minim de informatii la care clientii au dreptul, iar din 178 de incalcari constatate, cele mai multe abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, Cosmote si RCS & RDS, arata rezultatele unui control efectuat la sfarsitul anului trecut de aceasta institutie.
In ultimul trimestru al anului 2009, autoritatea de reglementare in comunicatii electronice a facut 1.110 controale la punctele de lucru apartinand unui numar de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, pentru a verifica in ce masura acestia indeplinesc obligatiile de informare a utilizatorilor.
Desi in peste 90% dintre magazinele controlate se respectau prevederile deciziei privind un set minim de informatii la care au dreptul clientii, autoritatea a constatat insa 178 de incalcari ale acestor obligatii in 88 de magazine apartinand unui numar de 20 de operatori.
„Scopul deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor si vom verifica daca vor fi remediate in termenul stabilit de ANCOM”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele autoritatii.
Unde s-au gasit cele mai multe abateri
Din cele 178 de incalcari constatate, un numar de 54 de abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, 11 la RCS & RDS, 9 la Romtelecom, 8 la Vodafone, 7 la Telemobil si Combridge, 6 la Digicom Systems, Idilis, New Com Telecomunicatii si UPC, 5 la Atlas Telecom Network Romania, 4 la Nextgen Communication, Thomas Hook Communications Romania si Trans Tel Services, 3 la Canal S si Datek Telecom, 2 la Intersat si Net-Connect Internet si o abatere Euroweb Romania.
Ce nereguli au fost descoperite
In cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afisului prin intermediul caruia operatorii trebuie sa puna la dispozitia utilizatorilor informatii despre conditiile de obtinere si utilizare a serviciilor (sau afisul nu era deloc expus), nu se indeplinea obligatia de a oferi, inainte de incheierea contractului, materiale in forma tiparita sau electronica referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale si durata minima a contractului, conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile sau nu se oferea clientilor o copie a contractului-cadru si a conditiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a procedurii privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali.
Nerespectarea obligatiilor de informare poate aduce amenzi de pana la 5% din cifra de afaceri pentru anumiti furnizori
Pentru moment, ca rezultat al celor constatate, autoritatea a transmis, incepand cu 21 decembrie, 88 de notificari privind intentia aplicarii sanctiunii celor 20 de operatori care nu au respectat aceasta decizie privind drepturile de informare ale clientilor. Acestia au acum obligatia de a remedia neregulile sesizate in termen de 30 de zile de la comunicarea acestora.
In caz contrar, acestia sunt pasibili de amenzi de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de pana la 5.000.000 lei sau cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri, iar in cazul unor incalcari repetate, cu amenda in cuantum de pana la 5% din cifra de afaceri, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de peste 5.000.000 lei.
Campania de control s-a desfasurat in perioada 26 octombrie – 13 noiembrie 2009 in intreaga tara, conform unor planuri judetene care au tinut cont de numarul punctelor de lucru proprii si partenere ale fiecarui operator.
Autoritatea a efectuat la nivel national 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romanian Mobile Telecommunications, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS & RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii, 5 la Atlas Telecom Network Romania, cate 3 la Euroweb si Societatea Nationala de Radiocomunicatii si cate unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services si Voxility.
Decizia privind un set minim de informatii la care clientii operatorilor de comunicatii electronice din Romania au dreptul a fost adoptata in luna februarie a anului trecut, printre prevederi fiind si aparitia unui comparator de tarife ale serviciilor de telefonie si internet din Romania. Decizia, atacata in instanta de operatorii telecom, este in vigoare de pe data de 14 mai 2009.
Update: Istoricul atacului in instanta a deciziei ANCOM de catre operatorii telecom
In ceea ce priveste istoricul atacului in instanta de catre operatorii telecom a acestei decizii ANCOM, oficialii autoritatii au declarat pentru HotNews.ro ca operatorii au cerut in instanta in februarie 2009 atat suspendarea cat si anularea acesteia.
Mai precis, Orange si Vodafone au cerut in luna februarie a anului trecut suspendarea acestei decizii. Curtea de Apel Bucuresti a respins cererea de suspendare in luna mai a lui 2009, decizie „care a fost atacata cu recurs de Orange la Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu prim termen la data de 15 aprilie 2010”.
In privinta anularii deciziei, „Orange, Vodafone, Cosmote si Telemobil au cerut anularea Deciziei 77/2009 la Curtea de Apel Bucuresti, in dosarele nr.2301/2/2009, 2302/2/2009, 2403/2/2009 si 2404/2/2009, care s-au conexat. Urmatorul termen de judecata este pe 10.02.2010”, au mai spus pentru HotNews.ro oficialii ANCOM.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 72 ori.

Publica un raspuns