Vanzarile de telefoane mobile sunt estimate sa depaseasca vanzarile de calculatoare (laptop-uri si desktop-uri laolalta), la 400 de milioane de unitati, pana in 2011, fapt ce ar putea incuraja producatorii de calculatoare sa isi diversifice activitatea cu productia de telefoane mobile, potrivit Deloitte.
„Pana in 2011, vanzarile de telefoane mobile sunt estimate sa depaseasca vanzarile de calculatoare (mobile si desktop-uri laolalta), cu un volum de 400 de milioane de unitati. Aceasta evolutie ar putea incuraja producatorii de calculatoare sa isi diversifice activitate cu productia de telefoane mobile. Pana in 2012, livrarile de telefoane smart ar putea depasi pragul de 500 de milioane de unitati. In acelasi an, functia de cautare ar putea genera cea mai mare parte din valoarea pietei de publicitate prin telefonia mobila, de 7,2 miliarde de dolari”, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte.
De asemenea, potrivit studiului, ritmul rapid de extindere a serviciilor mobile in banda larga impinge retelele la limita.
„Tendintele din industria de telecomunicatii sunt determinate in acest an de evolutia tehnologica si perspectivele economice, piata de profil fiind orientata spre strategii eficiente din punct de vedere al costurilor, dar si spre solutii noi care sa faca fata ratelor tot mai ridicate de utilizare si retelelor aglomerate”, se mai arata in studiu.
Ahmed Hassan, partener si lider TMT in cadrul Deloitte Balcani, declara ca, in pofida nesigurantei economice actuale, industria de telecomunicatii nu poate urma decat o singura directie, „pentru ca odata ce lumea s-a conectat la retelele mobile, nu se mai poate intoarce inapoi”.
„In contextul unui ritm accelerat de adoptie a retelelor mobile in banda larga, intreaga industrie de telecomunicatii, de la producatori de echipamente si operatori la clienti si autoritati de reglementare incearca sa faca fata. Drept rezultat, piata filtreaza acum cele mai bune abordari de business atat din punctul de vedere al furnizorului, cat si din punctul de vedere al clientului, cautand cel mai bun echilibru intre costuri si beneficii”, a precizat Ahmed Hassan.
La randul sau, Andrei Ionescu, ERS Senior Manager in cadrul Deloitte Romania, afirma ca, in ultimii ani, piata romaneasca de telecomunicatii a avansat intr-un ritm alert si a ajuns acum la o etapa de stabilizare care este mai putin determinata de recesiunea globala, cat de maturizarea inerenta spre care tinde o piata aflata in curs de dezvoltare.
„Intr-o oarecare masura, identificam tendintele globale in noile modele de consum de pe plan local: consumatorii se lasa purtati de valul tehnologiilor noi si sofisticate, cum sunt telefoanele smart, retelele mobile in banda larga sau retelele sociale, dar asteptarile legate de calitatea serviciilor si a metodelor de plata avantajoase sunt tot mai ridicate. Din punctul de vedere al furnizorului de servicii, competitia acerba si mediul dificil de activitate transforma inovatia, flexibilitatea si capacitatea de a te reinventa in elemente cheie de diferentiere pe piata. In 2010, va fi interesant de urmarit evolutia pietei 3G din Romania, considerand miscarile de pe piata”, a mentionat Andrei Ionescu.
Telefoanele smart devin instrumente de cautare
„Succesul telefoanelor smart va continua, dar cea mai importanta batalie din acest an se va da pe piata de cautare cu ajutorul dispozitivelor mobile, miza care ar putea trece neobservata de catre analisti sau mass media. Veniturile pe acest segment sunt estimate la un nivel modest de 1–2 miliarde de dolari, dar pana la sfarsitul anului aceasta functie ar putea intra in randul primelor cinci cele mai populare aplicatii disponibile pe telefoanele smart, pe langa voce, trimitere de mesaje, calendar si navigare pe Internet”, potrivit studiului Deloitte.
De asemenea, in studiu se mai arata ca o serie de aspecte ale cautarii pe telefoane mobile s-ar putea dovedi superioare celei traditionale prin calculator, pana la sfarsitul lui 2010. De exemplu, prin actiuni de cautare mobila utilizatorul poate primi nu doar sugestii privind locul poate servi masa sau de unde poate cumpara un cadou, ci si indicatii pas cu pas specifice sistemelor de navigare GPS. „Valoarea acestei functii pentru publicitari si furnizori de astfel de servicii va fi foarte importanta”, considera expertii Deloitte.
„Separat, interfata de utilizator va deveni un element important de diferentiere in acest an. Dezvoltatorii trebuie sa ofere o diversitate de interfete de utilizatori, pentru fiecare context in parte. Ei trebuie sa integreze o multitudine de tehnologii – recunoasterea vocala pentru cei care se afla in autovehicule, de exemplu, sau cautarea vizuala pentru situatiile in care operatiunea de cautare este realizata prin selectia de imagini, in cazul pietonilor. Tehnologiile existente, cum este cea sensibila la atingere, vor fi in continuare supuse proceselor de actualizare si imbunatatire”, conform studiului Deloitte.
VoIP-ul mobil devine retea sociala
Expertii Deloitte TMT estimeaza ca, in 2010, utilizatorii si rata de utilizare a serviciilor mobile Voice over Internet Protocol (VoIP) se vor dezvolta de la o simpla nisa la o tendinta principala, datorita aparitiei de noi servicii care combina caracteristicile Protocolului Internet cu experienta transmisiei de date audio pe mobil.
„Aceste servicii ofera convorbiri la cost redus, dar si o varietate de functionalitati printre care convorbirile intre un interlocutor si mai multi interlocutori, servicii de posta electronica pe baza de voce, si servicii voce – text. Numarul utilizatorilor de servicii VoIP mobile multifunctionale ar putea creste la cateva zeci de milioane pana la sfarsitul anului”, spun reprezentantii Deloitte.
Tehnologia telecom contribuie la decongestionarea retelelor mobile
Numarul conexiunilor mobile broadband intre laptop-uri, netbook-uri si telefoane smart ar putea totaliza in acest moment 600 de milioane. In consecinta, retelele wireless de date la nivel global vor ajunge in 18 luni de la rate de utilizare foarte mici la aglomerare (echivalentul blocajelor in trafic). Acest lucru ii pune pe furnizorii de servicii wireless in situatia de a rezolva problema capacitatii insuficiente a retelelor, se mai arata in studiu.
Pana in 2014, aceste probleme ar putea fi rezolvate prin tehnologiile 4G, dar in majoritatea zonelor niciuna dintre aceste tehnologii nu va fi inca implementata in acest an. Provocarea operatorilor este sa gaseasca solutii pana atunci. De altfel, problema s-ar putea agrava din moment ce telefoanele smart castiga in continuare teren, iar dispozitive noi cu acces in banda foarte larga precum tabletele (netTabs) devin tot mai populare.
Operatorii schimba tarifele si se conformeaza autoritatilor de reglementare
Industria, cu precadere piata de servicii mobile, resimte o mare nevoie pentru introducerea unui sistem de tarifare mai rational. Chiar daca utilizatorii adera in numar record la serviciile broadband, adesea fiind incurajati de tarifele unice, retelele se aglomereaza si fie functioneaza greoi, fie resping complet accesul. Clientii nemultumiti isi manifesta dezamagirea, dar nu se arata dispusi sa plateasca mai mult pentru servicii imbunatatite.
„Acest fenomen este mai evident in retelele mobile suprasolicitate prin telefoanele smart, dar chiar si retelele terestre broadband de mare viteza incep sa resimta aceasta problema, cu atat mai mult cu cat obisnuintele de utilizare se schimba. Inainte, varful de utilizare era atins intre orele 18.00 si 23.00, dar acum segmentul orar s-a scurtat cu doua ore, intre orele 19.00 si 22.00”, potrivit Deloitte.
In acest an, operatorii nord-americani de retele wireless sau terestre ar putea migra de la planurile de tarifare in bloc, la cele calculate pe baza volumului, a intervalelor orare si chiar a modului in care clientii folosesc datele. Aceste noi scheme de tarifare vor fi incurajate si de autoritatile de reglementare.
Fiabilitatea serviciilor este redefinita si reevaluata
Una dintre cerintele cheie atat pentru furnizori, cat si pentru clienti este sa inteleaga exact implicatiile si diferentele dintre calitatea serviciilor oferite. In acest an, companiile ar putea deveni din ce in ce mai pragmatice cu privire la calitatea serviciilor de telecomunicatii pe care le achizitioneaza. Motivul principal este costul. Redresarea economica fragila din acest an va determina companiile sa identifice produsele si serviciile care nu sunt necesare.
„Industria de telecomuncatii, cu precadere furnizorii si clientii lor directi, vor incerca sa defineasca angajamente mai usor de inteles. De exemplu, companiile ar putea conveni mai degraba asupra unui numar acceptabil de ore in care serviciile furnizate nu sunt disponibile sau nu functioneaza, decat un nivel acceptabil exprimat sub forma de zecimale. Aceasta abordare ajuta la determinarea facila a nevoii, dar si fezabilitatii”, in opinia expertilor Deloitte.
Potrivit acestora, departamentele de IT si telecomunicatii, care sunt in general responsabile pentru aprobarea conditiilor de furnizare de servicii, trebuie sa reevalueze in mod constant necesitatile utilizatorilor interni si nivelele de toleranta pentru perioadele in care serviciile respective nu sunt disponibile.
Solutiile pe termen lung se scurteaza si se multiplica
Pana acum, cele mai bune practici pentru achizitia de tehnologie si telecomunicatii favorizau solutiile oferite in baza contractelor pe termen lung (de pana la zece ani). Pentru furnizor, contractele pe termen lung asigurau un flux stabil al veniturilor. La randul sau, clientul se asigura ca beneficiaza de servicii superioare calitativ, la costuri mai mici. In 2008, valoarea contractelor pe termen lung pentru servicii de tehnologie sau telecomunicatii (de peste un miliard de dolari) ajungea la 17,1 miliarde de dolari.
Studiul Deloitte estimeaza ca, in acest an, cererea companiilor pentru solutii de telecomunicatii va creste, dar conditiile contractuale se vor restrange de la perioade de cinci – zece ani la o minima de trei ani. Accentul pe care companiile il pun acum in mod sustinut pe costuri va incuraja cererea pentru solutii. Perspectivele economice incerte si o loialitate in scadere pentru diversele platforme tehnologice sau furnizori vor atrage o reducere ca durata a contractelor in domeniu. In unele cazuri, furnizorii si consumatorii ar putea ajunge la concluzia ca cel mai eficient mod de a identifica pretul corect este prin modelul de plata per grad de utilizare (pay-per-use).
Industria devine „verde”
„In 2010, sectorul global de telecomunicatii se va concentra serios asupra reducerii emisiilor directe sau indirecte de dioxid de carbon. Aceasta industrie, care ofera servicii unui numar de patru miliarde de clienti, fiecaruia revenindu-i in medie 1,5 linii de telefonie, genereaza emisii de 183 de milioane de tone de dioxid de carbon pe an. Acest volum reprezinta aproape 0,7% din emisiile globale, procent comparabil cu cel din industria auto sau aviatie”, spun reprezentantii Deloitte.
Acestia consodera ca efortul operatorilor de a reduce emisiile se bazeaza pe doi factori cheie, costul fiind numitorul comun. In tarile dezvoltate, motivul principal va fi reducerea costurilor. In tarile in curs de dezvoltare, unde numarul de abonati creste in continuare, controlul costurilor se va dovedi de importanta capitala.
„Producatorii de echipamente vor cauta noi solutii pentru imbunatatirea eficientei retelelor. De exemplu, retelele sunt alimentate la capacitate normala in permanenta, desi gradul lor de utilizare variaza. Majoritatea retelelor sunt accesate mai putin in timpul noptii si in astfel de momente puterea de alimentare ar trebui sa fie redusa”, au adaugat acestia.
De asemenea, expertii Deloitte spun ca, pe langa reducere consumului intern, industria de servicii mobile ar trebui sa se concentreze si pe reducerea consumului indirect de energie. Initiative precum inchiderea incarcatoarelor odata ce bateriile de telefon sunt pline si stabilirea unui standard unic pentru incarcatoare ar putea avea un impact masiv in acest sens.
Grupul de profesionisti specializati in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu (DTT) este alcatuit din departamentele TMT ale numeroaselor firme membre DTT. El include peste 7.000 de parteneri si profesionisti seniori din lumea intreaga. Deloitte detine echipe specializate TMT in 45 de locatii pe continentele americane, regiunea EMEA si Asia Pacific. Firmele membre DTT ofera servicii unui procent de 92% dintre companiile TMT incluse in Fortune Global 500. Printre clientii firmelor membre Deloitte se numara unii dintre cele mai mari dezvoltatori de software din lume, producatori de calculatoare, semiconductoare, operatori wireless, furnizori de servicii prin cablu, agentii de publicitate si case de publishing.
Previziunile TMT pe 2010 au la baza opinii interne si externe care au reiesit din discutii cu clientii firmelor membre Deloitte Touche Tohmatsu, contributiile celor 7.000 de parteneri si seniori specializati din cadrul Deloitte, precum si interviuri cu analisti si lideri in industrie la nivel global.
„Deloitte” este brand-ul sub care zeci de mii de specialisti din firme independente din intrega lume colaboreaza pentru a oferi servicii clientilor in urmatoarele domenii – audit, consultanta, consultanta financiara, managementul riscului si taxe. Aceste firme sunt firmele membre Deloitte Touche Tohmatsu (DTT), o uniune de firme (Swiss Verein). Fiecare firma membra ofera servicii intr-o anumita zona geografica si este supusa legislatiei si reglementarilor profesionale din tarile respective. DTT contribuie la coordonarea activitatilor firmelor membre insa serviciile nu sunt furnizate de catre DTT. DTT si firmele membre sunt persoane juridice separate si independente si nu au nicio obligatie fata de celelalte firme membre.
Deloitte Central Europe este o organizatie regionala de entitati grupate sub denumirea Deloitte Central Europe Holdings Limited, firma membra a Deloitte Touche Tohmatsu in Europa Centrala. Serviciile sunt furnizate de catre Deloitte Central Europe Holdings Limited, sucursalele si firmele afiliate, care sunt persoane juridice separate si independente. Sucursalele si firmele afiliate Deloitte Central Europe Holdings Limited sunt printre cele mai importante firme de servicii profesionale din regiune si ofera servicii printr-o echipa de peste 3.800 de angajati, in mai mult de 30 de birouri din 17 tari.
In Romania, serviciile sunt furnizate de catre Deloitte Audit S.R.L., Deloitte Tax S.R.L., Deloitte Consultanta S.R.L. si Reff & Asociatii (numite impreuna Deloitte Romania), care sunt afiliate Deloitte Central Europe Holdings Limited. Deloitte Romania este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din Romania care furnizeaza servicii in domenii precum audit, servicii fiscale, consultanta, consultanta financiara si servicii de evaluare a riscului, avand o echipa de aproape 400 de profesionisti romani si expatriati.

Citeste articolul pe: Money.ro

Vanzarile de telefoane mobile vor bate pana anul viitor vanzarile de calculatoare

Vanzarile de telefoane mobile sunt estimate sa depaseasca vanzarile de calculatoare (laptop-uri si desktop-uri laolalta), la 400 de milioane de unitati, pana in 2011, fapt ce ar putea incuraja producatorii de calculatoare sa isi diversifice activitatea cu productia de telefoane mobile, potrivit Deloitte.
„Pana in 2011, vanzarile de telefoane mobile sunt estimate sa depaseasca vanzarile de calculatoare (mobile si desktop-uri laolalta), cu un volum de 400 de milioane de unitati. Aceasta evolutie ar putea incuraja producatorii de calculatoare sa isi diversifice activitate cu productia de telefoane mobile. Pana in 2012, livrarile de telefoane smart ar putea depasi pragul de 500 de milioane de unitati. In acelasi an, functia de cautare ar putea genera cea mai mare parte din valoarea pietei de publicitate prin telefonia mobila, de 7,2 miliarde de dolari”, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte.
De asemenea, potrivit studiului, ritmul rapid de extindere a serviciilor mobile in banda larga impinge retelele la limita.
„Tendintele din industria de telecomunicatii sunt determinate in acest an de evolutia tehnologica si perspectivele economice, piata de profil fiind orientata spre strategii eficiente din punct de vedere al costurilor, dar si spre solutii noi care sa faca fata ratelor tot mai ridicate de utilizare si retelelor aglomerate”, se mai arata in studiu.
Ahmed Hassan, partener si lider TMT in cadrul Deloitte Balcani, declara ca, in pofida nesigurantei economice actuale, industria de telecomunicatii nu poate urma decat o singura directie, „pentru ca odata ce lumea s-a conectat la retelele mobile, nu se mai poate intoarce inapoi”.
„In contextul unui ritm accelerat de adoptie a retelelor mobile in banda larga, intreaga industrie de telecomunicatii, de la producatori de echipamente si operatori la clienti si autoritati de reglementare incearca sa faca fata. Drept rezultat, piata filtreaza acum cele mai bune abordari de business atat din punctul de vedere al furnizorului, cat si din punctul de vedere al clientului, cautand cel mai bun echilibru intre costuri si beneficii”, a precizat Ahmed Hassan.
La randul sau, Andrei Ionescu, ERS Senior Manager in cadrul Deloitte Romania, afirma ca, in ultimii ani, piata romaneasca de telecomunicatii a avansat intr-un ritm alert si a ajuns acum la o etapa de stabilizare care este mai putin determinata de recesiunea globala, cat de maturizarea inerenta spre care tinde o piata aflata in curs de dezvoltare.
„Intr-o oarecare masura, identificam tendintele globale in noile modele de consum de pe plan local: consumatorii se lasa purtati de valul tehnologiilor noi si sofisticate, cum sunt telefoanele smart, retelele mobile in banda larga sau retelele sociale, dar asteptarile legate de calitatea serviciilor si a metodelor de plata avantajoase sunt tot mai ridicate. Din punctul de vedere al furnizorului de servicii, competitia acerba si mediul dificil de activitate transforma inovatia, flexibilitatea si capacitatea de a te reinventa in elemente cheie de diferentiere pe piata. In 2010, va fi interesant de urmarit evolutia pietei 3G din Romania, considerand miscarile de pe piata”, a mentionat Andrei Ionescu.
Telefoanele smart devin instrumente de cautare
„Succesul telefoanelor smart va continua, dar cea mai importanta batalie din acest an se va da pe piata de cautare cu ajutorul dispozitivelor mobile, miza care ar putea trece neobservata de catre analisti sau mass media. Veniturile pe acest segment sunt estimate la un nivel modest de 1–2 miliarde de dolari, dar pana la sfarsitul anului aceasta functie ar putea intra in randul primelor cinci cele mai populare aplicatii disponibile pe telefoanele smart, pe langa voce, trimitere de mesaje, calendar si navigare pe Internet”, potrivit studiului Deloitte.
De asemenea, in studiu se mai arata ca o serie de aspecte ale cautarii pe telefoane mobile s-ar putea dovedi superioare celei traditionale prin calculator, pana la sfarsitul lui 2010. De exemplu, prin actiuni de cautare mobila utilizatorul poate primi nu doar sugestii privind locul poate servi masa sau de unde poate cumpara un cadou, ci si indicatii pas cu pas specifice sistemelor de navigare GPS. „Valoarea acestei functii pentru publicitari si furnizori de astfel de servicii va fi foarte importanta”, considera expertii Deloitte.
„Separat, interfata de utilizator va deveni un element important de diferentiere in acest an. Dezvoltatorii trebuie sa ofere o diversitate de interfete de utilizatori, pentru fiecare context in parte. Ei trebuie sa integreze o multitudine de tehnologii – recunoasterea vocala pentru cei care se afla in autovehicule, de exemplu, sau cautarea vizuala pentru situatiile in care operatiunea de cautare este realizata prin selectia de imagini, in cazul pietonilor. Tehnologiile existente, cum este cea sensibila la atingere, vor fi in continuare supuse proceselor de actualizare si imbunatatire”, conform studiului Deloitte.
VoIP-ul mobil devine retea sociala
Expertii Deloitte TMT estimeaza ca, in 2010, utilizatorii si rata de utilizare a serviciilor mobile Voice over Internet Protocol (VoIP) se vor dezvolta de la o simpla nisa la o tendinta principala, datorita aparitiei de noi servicii care combina caracteristicile Protocolului Internet cu experienta transmisiei de date audio pe mobil.
„Aceste servicii ofera convorbiri la cost redus, dar si o varietate de functionalitati printre care convorbirile intre un interlocutor si mai multi interlocutori, servicii de posta electronica pe baza de voce, si servicii voce – text. Numarul utilizatorilor de servicii VoIP mobile multifunctionale ar putea creste la cateva zeci de milioane pana la sfarsitul anului”, spun reprezentantii Deloitte.
Tehnologia telecom contribuie la decongestionarea retelelor mobile
Numarul conexiunilor mobile broadband intre laptop-uri, netbook-uri si telefoane smart ar putea totaliza in acest moment 600 de milioane. In consecinta, retelele wireless de date la nivel global vor ajunge in 18 luni de la rate de utilizare foarte mici la aglomerare (echivalentul blocajelor in trafic). Acest lucru ii pune pe furnizorii de servicii wireless in situatia de a rezolva problema capacitatii insuficiente a retelelor, se mai arata in studiu.
Pana in 2014, aceste probleme ar putea fi rezolvate prin tehnologiile 4G, dar in majoritatea zonelor niciuna dintre aceste tehnologii nu va fi inca implementata in acest an. Provocarea operatorilor este sa gaseasca solutii pana atunci. De altfel, problema s-ar putea agrava din moment ce telefoanele smart castiga in continuare teren, iar dispozitive noi cu acces in banda foarte larga precum tabletele (netTabs) devin tot mai populare.
Operatorii schimba tarifele si se conformeaza autoritatilor de reglementare
Industria, cu precadere piata de servicii mobile, resimte o mare nevoie pentru introducerea unui sistem de tarifare mai rational. Chiar daca utilizatorii adera in numar record la serviciile broadband, adesea fiind incurajati de tarifele unice, retelele se aglomereaza si fie functioneaza greoi, fie resping complet accesul. Clientii nemultumiti isi manifesta dezamagirea, dar nu se arata dispusi sa plateasca mai mult pentru servicii imbunatatite.
„Acest fenomen este mai evident in retelele mobile suprasolicitate prin telefoanele smart, dar chiar si retelele terestre broadband de mare viteza incep sa resimta aceasta problema, cu atat mai mult cu cat obisnuintele de utilizare se schimba. Inainte, varful de utilizare era atins intre orele 18.00 si 23.00, dar acum segmentul orar s-a scurtat cu doua ore, intre orele 19.00 si 22.00”, potrivit Deloitte.
In acest an, operatorii nord-americani de retele wireless sau terestre ar putea migra de la planurile de tarifare in bloc, la cele calculate pe baza volumului, a intervalelor orare si chiar a modului in care clientii folosesc datele. Aceste noi scheme de tarifare vor fi incurajate si de autoritatile de reglementare.
Fiabilitatea serviciilor este redefinita si reevaluata
Una dintre cerintele cheie atat pentru furnizori, cat si pentru clienti este sa inteleaga exact implicatiile si diferentele dintre calitatea serviciilor oferite. In acest an, companiile ar putea deveni din ce in ce mai pragmatice cu privire la calitatea serviciilor de telecomunicatii pe care le achizitioneaza. Motivul principal este costul. Redresarea economica fragila din acest an va determina companiile sa identifice produsele si serviciile care nu sunt necesare.
„Industria de telecomuncatii, cu precadere furnizorii si clientii lor directi, vor incerca sa defineasca angajamente mai usor de inteles. De exemplu, companiile ar putea conveni mai degraba asupra unui numar acceptabil de ore in care serviciile furnizate nu sunt disponibile sau nu functioneaza, decat un nivel acceptabil exprimat sub forma de zecimale. Aceasta abordare ajuta la determinarea facila a nevoii, dar si fezabilitatii”, in opinia expertilor Deloitte.
Potrivit acestora, departamentele de IT si telecomunicatii, care sunt in general responsabile pentru aprobarea conditiilor de furnizare de servicii, trebuie sa reevalueze in mod constant necesitatile utilizatorilor interni si nivelele de toleranta pentru perioadele in care serviciile respective nu sunt disponibile.
Solutiile pe termen lung se scurteaza si se multiplica
Pana acum, cele mai bune practici pentru achizitia de tehnologie si telecomunicatii favorizau solutiile oferite in baza contractelor pe termen lung (de pana la zece ani). Pentru furnizor, contractele pe termen lung asigurau un flux stabil al veniturilor. La randul sau, clientul se asigura ca beneficiaza de servicii superioare calitativ, la costuri mai mici. In 2008, valoarea contractelor pe termen lung pentru servicii de tehnologie sau telecomunicatii (de peste un miliard de dolari) ajungea la 17,1 miliarde de dolari.
Studiul Deloitte estimeaza ca, in acest an, cererea companiilor pentru solutii de telecomunicatii va creste, dar conditiile contractuale se vor restrange de la perioade de cinci – zece ani la o minima de trei ani. Accentul pe care companiile il pun acum in mod sustinut pe costuri va incuraja cererea pentru solutii. Perspectivele economice incerte si o loialitate in scadere pentru diversele platforme tehnologice sau furnizori vor atrage o reducere ca durata a contractelor in domeniu. In unele cazuri, furnizorii si consumatorii ar putea ajunge la concluzia ca cel mai eficient mod de a identifica pretul corect este prin modelul de plata per grad de utilizare (pay-per-use).
Industria devine „verde”
„In 2010, sectorul global de telecomunicatii se va concentra serios asupra reducerii emisiilor directe sau indirecte de dioxid de carbon. Aceasta industrie, care ofera servicii unui numar de patru miliarde de clienti, fiecaruia revenindu-i in medie 1,5 linii de telefonie, genereaza emisii de 183 de milioane de tone de dioxid de carbon pe an. Acest volum reprezinta aproape 0,7% din emisiile globale, procent comparabil cu cel din industria auto sau aviatie”, spun reprezentantii Deloitte.
Acestia consodera ca efortul operatorilor de a reduce emisiile se bazeaza pe doi factori cheie, costul fiind numitorul comun. In tarile dezvoltate, motivul principal va fi reducerea costurilor. In tarile in curs de dezvoltare, unde numarul de abonati creste in continuare, controlul costurilor se va dovedi de importanta capitala.
„Producatorii de echipamente vor cauta noi solutii pentru imbunatatirea eficientei retelelor. De exemplu, retelele sunt alimentate la capacitate normala in permanenta, desi gradul lor de utilizare variaza. Majoritatea retelelor sunt accesate mai putin in timpul noptii si in astfel de momente puterea de alimentare ar trebui sa fie redusa”, au adaugat acestia.
De asemenea, expertii Deloitte spun ca, pe langa reducere consumului intern, industria de servicii mobile ar trebui sa se concentreze si pe reducerea consumului indirect de energie. Initiative precum inchiderea incarcatoarelor odata ce bateriile de telefon sunt pline si stabilirea unui standard unic pentru incarcatoare ar putea avea un impact masiv in acest sens.
Grupul de profesionisti specializati in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu (DTT) este alcatuit din departamentele TMT ale numeroaselor firme membre DTT. El include peste 7.000 de parteneri si profesionisti seniori din lumea intreaga. Deloitte detine echipe specializate TMT in 45 de locatii pe continentele americane, regiunea EMEA si Asia Pacific. Firmele membre DTT ofera servicii unui procent de 92% dintre companiile TMT incluse in Fortune Global 500. Printre clientii firmelor membre Deloitte se numara unii dintre cele mai mari dezvoltatori de software din lume, producatori de calculatoare, semiconductoare, operatori wireless, furnizori de servicii prin cablu, agentii de publicitate si case de publishing.
Previziunile TMT pe 2010 au la baza opinii interne si externe care au reiesit din discutii cu clientii firmelor membre Deloitte Touche Tohmatsu, contributiile celor 7.000 de parteneri si seniori specializati din cadrul Deloitte, precum si interviuri cu analisti si lideri in industrie la nivel global.
„Deloitte” este brand-ul sub care zeci de mii de specialisti din firme independente din intrega lume colaboreaza pentru a oferi servicii clientilor in urmatoarele domenii – audit, consultanta, consultanta financiara, managementul riscului si taxe. Aceste firme sunt firmele membre Deloitte Touche Tohmatsu (DTT), o uniune de firme (Swiss Verein). Fiecare firma membra ofera servicii intr-o anumita zona geografica si este supusa legislatiei si reglementarilor profesionale din tarile respective. DTT contribuie la coordonarea activitatilor firmelor membre insa serviciile nu sunt furnizate de catre DTT. DTT si firmele membre sunt persoane juridice separate si independente si nu au nicio obligatie fata de celelalte firme membre.
Deloitte Central Europe este o organizatie regionala de entitati grupate sub denumirea Deloitte Central Europe Holdings Limited, firma membra a Deloitte Touche Tohmatsu in Europa Centrala. Serviciile sunt furnizate de catre Deloitte Central Europe Holdings Limited, sucursalele si firmele afiliate, care sunt persoane juridice separate si independente. Sucursalele si firmele afiliate Deloitte Central Europe Holdings Limited sunt printre cele mai importante firme de servicii profesionale din regiune si ofera servicii printr-o echipa de peste 3.800 de angajati, in mai mult de 30 de birouri din 17 tari.
In Romania, serviciile sunt furnizate de catre Deloitte Audit S.R.L., Deloitte Tax S.R.L., Deloitte Consultanta S.R.L. si Reff & Asociatii (numite impreuna Deloitte Romania), care sunt afiliate Deloitte Central Europe Holdings Limited. Deloitte Romania este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale din Romania care furnizeaza servicii in domenii precum audit, servicii fiscale, consultanta, consultanta financiara si servicii de evaluare a riscului, avand o echipa de aproape 400 de profesionisti romani si expatriati.

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 68 ori.

Publica un raspuns