Mercedes-Benz a prezentat in cadrul intalnirii EU Competitiveness Council din San Sebastian, care a avut loc intre 7 si 9 februarie, un autovehicul comercial usor electric creat pe baza lui Mercedes-Benz Vito. Pe parcursul acestui eveniment, ministrii europeni ai Economiei s-au reunit sa dezbata problemele legate de viabilitatea economica a tehnologiilor viitoare. Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management al Daimler AG, a sustinut un discurs pe tema durabilitatii autovehiculelor electrice, in calitatea sa actuala de presedinte al ACEA (European Automobile Manufacturers Association).
Creat dupa modelul lui Mercedes-Benz Vito, autovehiculul experimental care a fost prezentat marcheaza inceputul unei noi ere a mobilitatii locale fara emisii, in sectorul autovehiculelor comerciale usoare. Modelul Vito este primul autovehicul comercial usor din lume care incorporeaza aceasta tehnologie la iesirea din linia de productie. Autovehiculul este rezultatul cercetarilor si activitatilor de dezvoltare din cadrul Daimler AG care se concentreaza pe trei aspecte: optimizarea motoarelor cu combustie interna, intensificarea eficientei folosind componente hibrid standard si operarea autovehiculului folosind bateriile si celulele de combustibil fara a degaja emisii.
In 2010, mai mult de 100 de autovehicule comerciale usoare Mercedes-Benz Vito vor fi livrate unui numar de 20 de clienti, majoritatea administratori de flote si institutii publice care vor sa transporte materiale in zone sensibile in ceea ce priveste mediul inconjurator, cu emisii zero de CO2 si cu zgomot redus. Astfel, scenariile presupun, in general, parcurgerea unor distante scurte si opriri dese in zonele urbane. Pentru urmatoarea etapa a fost planuita productia altor 2.000 de autovehicule.
Configuratia mecanismului a fost exclusiv proiectata sa ruleze consumand energia bateriei si, din acest motiv, renunta la propulsia destinata motoarelor cu combustie. Bateria, creata pe baza tehnologiei avansate litiu-ion, alimenteaza autovehiculul cu energie. Cu un voltaj de 400 V, curent de 16 A si o capacitate disponibila de 32 kWh, modelul Vito poate ajunge la 130 de km, dar aceasta valoare poate fi depasita abordand un stil de sofat adecvat. Motorul electric are o putere maxima de 90 kW. Maximizarea performantei s-a bazat pe cerintele clientului: limitarea electronica a vitezei maxime la 80 km/h a fost stabilita pentru a satisface nevoile de mobilitate in interiorul si in afara ariilor urbane.
In ceea ce priveste siguranta, toate cerintele sunt indeplinite. Toate autovehiculele Vito sunt dotate cu ESP standard si incorporeaza ASB si ASR. Numarul si tipul airbag-urilor corespunde, de asemenea, specificatiilor lui Vito.
Autovehiculul este supus crash test-elor obisnuite pentru testarea sigurantei pasive. Nu exista pierderi in ceea ce priveste sarcina utila si volumul de incarcare, in comparatie cu modelele Vito conventionale, deoarece sarcina utila este crescuta cu 900 kg. Ansamblul modelelor electrice Vito este direct integrat in productia standard. Uzina Mercedes-Benz din Vitoria, regiunea Basca din Spania, se pregateste deja sa dea curs provocarilor de a fabrica o noua varianta a autovehiculului.
Eforturile in domeniul logisticii, training-ul personalului si tehnologia productiei primesc sustinere financiara din partea Guvernului local.
Si in Germania, Ministerul Federal al Mediului, Protectiei Naturii si Sigurantei Nucleare (BMU) ofera subventii pentru a sustine demersurile Mercedes-Benz Vans in zonele de cercetare si dezvoltare, testare si implementare.

Citeste articolul pe: Curierul National

100 de Vito electrice in teste

Mercedes-Benz a prezentat in cadrul intalnirii EU Competitiveness Council din San Sebastian, care a avut loc intre 7 si 9 februarie, un autovehicul comercial usor electric creat pe baza lui Mercedes-Benz Vito. Pe parcursul acestui eveniment, ministrii europeni ai Economiei s-au reunit sa dezbata problemele legate de viabilitatea economica a tehnologiilor viitoare. Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management al Daimler AG, a sustinut un discurs pe tema durabilitatii autovehiculelor electrice, in calitatea sa actuala de presedinte al ACEA (European Automobile Manufacturers Association).
Creat dupa modelul lui Mercedes-Benz Vito, autovehiculul experimental care a fost prezentat marcheaza inceputul unei noi ere a mobilitatii locale fara emisii, in sectorul autovehiculelor comerciale usoare. Modelul Vito este primul autovehicul comercial usor din lume care incorporeaza aceasta tehnologie la iesirea din linia de productie. Autovehiculul este rezultatul cercetarilor si activitatilor de dezvoltare din cadrul Daimler AG care se concentreaza pe trei aspecte: optimizarea motoarelor cu combustie interna, intensificarea eficientei folosind componente hibrid standard si operarea autovehiculului folosind bateriile si celulele de combustibil fara a degaja emisii.
In 2010, mai mult de 100 de autovehicule comerciale usoare Mercedes-Benz Vito vor fi livrate unui numar de 20 de clienti, majoritatea administratori de flote si institutii publice care vor sa transporte materiale in zone sensibile in ceea ce priveste mediul inconjurator, cu emisii zero de CO2 si cu zgomot redus. Astfel, scenariile presupun, in general, parcurgerea unor distante scurte si opriri dese in zonele urbane. Pentru urmatoarea etapa a fost planuita productia altor 2.000 de autovehicule.
Configuratia mecanismului a fost exclusiv proiectata sa ruleze consumand energia bateriei si, din acest motiv, renunta la propulsia destinata motoarelor cu combustie. Bateria, creata pe baza tehnologiei avansate litiu-ion, alimenteaza autovehiculul cu energie. Cu un voltaj de 400 V, curent de 16 A si o capacitate disponibila de 32 kWh, modelul Vito poate ajunge la 130 de km, dar aceasta valoare poate fi depasita abordand un stil de sofat adecvat. Motorul electric are o putere maxima de 90 kW. Maximizarea performantei s-a bazat pe cerintele clientului: limitarea electronica a vitezei maxime la 80 km/h a fost stabilita pentru a satisface nevoile de mobilitate in interiorul si in afara ariilor urbane.
In ceea ce priveste siguranta, toate cerintele sunt indeplinite. Toate autovehiculele Vito sunt dotate cu ESP standard si incorporeaza ASB si ASR. Numarul si tipul airbag-urilor corespunde, de asemenea, specificatiilor lui Vito.
Autovehiculul este supus crash test-elor obisnuite pentru testarea sigurantei pasive. Nu exista pierderi in ceea ce priveste sarcina utila si volumul de incarcare, in comparatie cu modelele Vito conventionale, deoarece sarcina utila este crescuta cu 900 kg. Ansamblul modelelor electrice Vito este direct integrat in productia standard. Uzina Mercedes-Benz din Vitoria, regiunea Basca din Spania, se pregateste deja sa dea curs provocarilor de a fabrica o noua varianta a autovehiculului.
Eforturile in domeniul logisticii, training-ul personalului si tehnologia productiei primesc sustinere financiara din partea Guvernului local.
Si in Germania, Ministerul Federal al Mediului, Protectiei Naturii si Sigurantei Nucleare (BMU) ofera subventii pentru a sustine demersurile Mercedes-Benz Vans in zonele de cercetare si dezvoltare, testare si implementare.

Citeste articolul pe: Curierul National

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 111 ori.

Publica un raspuns