Noua era a dispozitivelor mobile cu putere de calcul avansata reconfigureaza pozitiile marilor jucatori de pe piata IT si telecom. In jurul iPad se poate da una dintre bataliile decisive.
Lansarea iPod din toamna lui 2001 nu a adus pe piata cel mai bun player digital muzical din lume, asa cum iPhone, chiar si la a treia generatie, ramane un telefon mobil mediocru. Iar recenta vedeta numita iPad, acest tablet PC intr-o noua interpretare, care vrea sa atace direct mai puternicele netbookuri, are deja, teoretic, concurenta solida din partea Slate PC-urilor Microsoft, a Mobile Internet Device-urilor Intel si a tablet PC-urilor care vor veni echipate cu sistemul de operare Chrome de la Google. Daca asa stau lucrurile, atunci cum de reuseste Apple sa se bucure de un succes atat de mare? Marketing de prima mana? Da, dar nu numai.
In spatele iPod sta serviciul numit iTunes, o modalitate de a descarca legal, comod si relativ ieftin, muzica si filme de pe internet. Daca la inceput designul simplu si elegant, specific Apple, a atras atentia asupra iPod, modelul de business­ pe care acesta l-a oferit, nu doar siesi, ci intregii industrii muzicale, i-a asigurat succesul.
In mod similar, iPhone a deschis atat utilizatorilor, cat si industriei telecom, o lume a aplicatiilor descarcabile pe telefoane, prin App Store.
Asteptam prea mult de la iPad?
Cam acelasi lucru se astepta si de la iPad. In special industria media astepta un model de business de care sa se agate, o modalitate de a monetiza continutul aflat astazi la liber pe internet. Mario Garcia, guru al industriei de profil, crede ca iPadul, ca nou instrument de accesare a presei, deschide publisherilor un nou orizont, dar, in acelasi timp, ii face pe editori sa-si puna problema unui model de afacere potrivit pentru ecranul iPadului. Acesta are un ecran de 1024 x 768 pixeli, un format destul de uzual pe ecranele PC-urilor multor corporatii din lume si foarte apropiat ca dimensiuni de ceea ce ofera netbookurile. Editorii ar fi putut sa-si puna demult problema unui model de business potrivit unor astfel de ecrane. Ba chiar si-au ­pus-o, insa e-readerele care ofereau, contra cost, ziare online sub forma de pagini care pot fi rasfoite pe ecran, s-au dovedit un esec. Problema se repune in contextul in care iPad-ul si produsele similare ofera acum posibilitatea de a interactiona cu continutul. Sustinuti de Microsoft, producatorii de Slate PC-uri si-au prezentat primele modele inca de la CES. „Actualul context economic a schimbat industria de media si publishing, indreptandu-le atentia catre solutii care, in acelasi timp, ii ajuta sa scada costurile si care pot incuraja vanzarile“, spune Tudor Galos, windows group business lead Microsoft Romania. „Slate PC-urile au potentialul de a transforma modul in care oamenii consuma si interactio­neaza cu media si continutul oferit de aceasta. Permitandu-le clientilor sa interactioneze cu continutul, publisherii au oportunitatea de a oferi o lume complet noua, cu continut premium, menit sa profite de avantajele oferite de Slate PC-uri si de puternicele functii multi-touch ale Windows 7“, adauga acesta.
Paradoxal, dar cea mai mare amenintare pentru Apple s-ar putea sa nu vina de la Microsoft. La urma urmei, cel mai mare producator de softuri va incerca sa vanda produse si servicii care sa se adapteze oricarui ecran din lume. Pentru ambele companii, atunci cand vine vorba de dispozitive mobile, competitia vine din partea Intel. Practic, inventatorul netbookurilor, cel mai mare producator mondial de microprocesoare, este activ implicat in dezvoltarea unor competitori ai iPad, – Mobile Internet Devices, alaturi de LG, Nokia si alti producatori traditionali de smarphones, dar nu numai.
140 de mii de aplicatii, compatibile cu iPhone, au fost disponibile pentru iPad inca de la lansare. Dezvoltatorii sunt asteptati sa scrie aplicatii dedicate iPad
Ipad este un exemplu interesant de design, realizat pornind de la aplicatii deja existente, in jurul carora Apple a cladit un concept hardware, mergand pana la a produce singuri primul procesor, special pentru iPad. Pe de alta parte, ar fi fost si riscant sa lucreze cu Intel, de exemplu, la crearea unui astfel de dispozitiv, deoarece gigantul IT tocmai a devenit un competitor direct in zona dispozitivelor mobile, nu doar ca producator hardware, ci si ca dezvoltator de software si servicii.
MID (Mobile Internet Devices) vor fi dispozitive mobile de dimensiuni mergand de la un smartphone ceva mai mare pana la cele ale iPad-ului sau tablet PC-urilor, cu sau fara tastatura fizica, dar toate bazate pe o noua platforma de procesare de la Intel, cunoscuta sub numele de cod Moorestown. Primul dispozitiv, LG GW990, putin mai mare decat iPhone, va iesi pe piata in a doua jumatate a anului si va rula Mobilin Linux. Pentru ca sunt construite pe o arhitectura similara cu a PC-urilor, MID au, ca avantaj fata de iPad, multitaskingul (functionarea in paralel a aplicatiilor).
Netbookurile sunt o ca­te­gorie de laptopuri mici si usoare, care a fost inventata, practic, prin lansarea pe piata a procesoarelor Intel Atom. Fara a fi capabile sa ruleze aplicatii solicitante create pentru PC-uri, acestea, ca si Slate PC-urile (tablet PC-urile de noua generatie), pot rula sistemul de operare Windows 7. Prin urmare, spre deosebire de iPad, ruleaza formate Flash (de exemplu, poti juca FarmVille pe Facebook), pot fi folosite la programare, pot inregistra audio-video, le pot fi conectate periferice prin USB, memoria poate fi supusa unui upgrade sau pot transfera fisiere media (inclusiv in retea).

Citeste articolul pe: Capital

Apple, dar si Microsoft ar putea sa se teama de Intel. Dar ar si trebui?

Noua era a dispozitivelor mobile cu putere de calcul avansata reconfigureaza pozitiile marilor jucatori de pe piata IT si telecom. In jurul iPad se poate da una dintre bataliile decisive.
Lansarea iPod din toamna lui 2001 nu a adus pe piata cel mai bun player digital muzical din lume, asa cum iPhone, chiar si la a treia generatie, ramane un telefon mobil mediocru. Iar recenta vedeta numita iPad, acest tablet PC intr-o noua interpretare, care vrea sa atace direct mai puternicele netbookuri, are deja, teoretic, concurenta solida din partea Slate PC-urilor Microsoft, a Mobile Internet Device-urilor Intel si a tablet PC-urilor care vor veni echipate cu sistemul de operare Chrome de la Google. Daca asa stau lucrurile, atunci cum de reuseste Apple sa se bucure de un succes atat de mare? Marketing de prima mana? Da, dar nu numai.
In spatele iPod sta serviciul numit iTunes, o modalitate de a descarca legal, comod si relativ ieftin, muzica si filme de pe internet. Daca la inceput designul simplu si elegant, specific Apple, a atras atentia asupra iPod, modelul de business­ pe care acesta l-a oferit, nu doar siesi, ci intregii industrii muzicale, i-a asigurat succesul.
In mod similar, iPhone a deschis atat utilizatorilor, cat si industriei telecom, o lume a aplicatiilor descarcabile pe telefoane, prin App Store.
Asteptam prea mult de la iPad?
Cam acelasi lucru se astepta si de la iPad. In special industria media astepta un model de business de care sa se agate, o modalitate de a monetiza continutul aflat astazi la liber pe internet. Mario Garcia, guru al industriei de profil, crede ca iPadul, ca nou instrument de accesare a presei, deschide publisherilor un nou orizont, dar, in acelasi timp, ii face pe editori sa-si puna problema unui model de afacere potrivit pentru ecranul iPadului. Acesta are un ecran de 1024 x 768 pixeli, un format destul de uzual pe ecranele PC-urilor multor corporatii din lume si foarte apropiat ca dimensiuni de ceea ce ofera netbookurile. Editorii ar fi putut sa-si puna demult problema unui model de business potrivit unor astfel de ecrane. Ba chiar si-au ­pus-o, insa e-readerele care ofereau, contra cost, ziare online sub forma de pagini care pot fi rasfoite pe ecran, s-au dovedit un esec. Problema se repune in contextul in care iPad-ul si produsele similare ofera acum posibilitatea de a interactiona cu continutul. Sustinuti de Microsoft, producatorii de Slate PC-uri si-au prezentat primele modele inca de la CES. „Actualul context economic a schimbat industria de media si publishing, indreptandu-le atentia catre solutii care, in acelasi timp, ii ajuta sa scada costurile si care pot incuraja vanzarile“, spune Tudor Galos, windows group business lead Microsoft Romania. „Slate PC-urile au potentialul de a transforma modul in care oamenii consuma si interactio­neaza cu media si continutul oferit de aceasta. Permitandu-le clientilor sa interactioneze cu continutul, publisherii au oportunitatea de a oferi o lume complet noua, cu continut premium, menit sa profite de avantajele oferite de Slate PC-uri si de puternicele functii multi-touch ale Windows 7“, adauga acesta.
Paradoxal, dar cea mai mare amenintare pentru Apple s-ar putea sa nu vina de la Microsoft. La urma urmei, cel mai mare producator de softuri va incerca sa vanda produse si servicii care sa se adapteze oricarui ecran din lume. Pentru ambele companii, atunci cand vine vorba de dispozitive mobile, competitia vine din partea Intel. Practic, inventatorul netbookurilor, cel mai mare producator mondial de microprocesoare, este activ implicat in dezvoltarea unor competitori ai iPad, – Mobile Internet Devices, alaturi de LG, Nokia si alti producatori traditionali de smarphones, dar nu numai.
140 de mii de aplicatii, compatibile cu iPhone, au fost disponibile pentru iPad inca de la lansare. Dezvoltatorii sunt asteptati sa scrie aplicatii dedicate iPad
Ipad este un exemplu interesant de design, realizat pornind de la aplicatii deja existente, in jurul carora Apple a cladit un concept hardware, mergand pana la a produce singuri primul procesor, special pentru iPad. Pe de alta parte, ar fi fost si riscant sa lucreze cu Intel, de exemplu, la crearea unui astfel de dispozitiv, deoarece gigantul IT tocmai a devenit un competitor direct in zona dispozitivelor mobile, nu doar ca producator hardware, ci si ca dezvoltator de software si servicii.
MID (Mobile Internet Devices) vor fi dispozitive mobile de dimensiuni mergand de la un smartphone ceva mai mare pana la cele ale iPad-ului sau tablet PC-urilor, cu sau fara tastatura fizica, dar toate bazate pe o noua platforma de procesare de la Intel, cunoscuta sub numele de cod Moorestown. Primul dispozitiv, LG GW990, putin mai mare decat iPhone, va iesi pe piata in a doua jumatate a anului si va rula Mobilin Linux. Pentru ca sunt construite pe o arhitectura similara cu a PC-urilor, MID au, ca avantaj fata de iPad, multitaskingul (functionarea in paralel a aplicatiilor).
Netbookurile sunt o ca­te­gorie de laptopuri mici si usoare, care a fost inventata, practic, prin lansarea pe piata a procesoarelor Intel Atom. Fara a fi capabile sa ruleze aplicatii solicitante create pentru PC-uri, acestea, ca si Slate PC-urile (tablet PC-urile de noua generatie), pot rula sistemul de operare Windows 7. Prin urmare, spre deosebire de iPad, ruleaza formate Flash (de exemplu, poti juca FarmVille pe Facebook), pot fi folosite la programare, pot inregistra audio-video, le pot fi conectate periferice prin USB, memoria poate fi supusa unui upgrade sau pot transfera fisiere media (inclusiv in retea).

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 419 ori.

Publica un raspuns