Una dintre cele mai asteptate lansari ale acestui an, Audi A1, a facut saptamana aceasta primul pas, prin imaginile in pre­miera furnizate de producator alaturi de primele informatii, inainte de debutul oficial de la Geneva.
Noul Audi A1 intra intr-un segment din ce in ce mai aglomerat, iar de data aceasta nu o mai face cu atat de multa intarziere sau am putea spune ca o face mai tarziu decat era cazul, in functie de unghiul din care privesti. Audi A1 este un model de clasa B, dupa dimensiuni, desi dupa numele producatorului ra­ma­ne in zona premium a pietei. Concu­rentul principal va fi Mini, detinut de BMW, companie care, teoretic, nu ar avea motive sa lanseze un nou produs, chiar sub sigla proprie. Asadar, Audi este pri­mul dintre cei trei „germani“ care intra pe segmentul accesibil, avand in vedere ca pretul va fi mult mai mic decat cel al unui A3, adica in jurul sumei de 15.000 de euro. Sa nu uitam insa ca Audi a mai mizat in urma cu multi ani pe un astfel de model. Se chema Audi A2 si a re­prezentat unul dintre marile esecuri ale acestei marci din epoca moderna. Acum, A1 are o cu totul alta atitudine si poate deveni acel „entry level” perfect pe care orice companie, si mai ales cele auto, il cauta dintotdeauna.
Designul este simplu si sportiv, asa cum o face Audi cu toate modelele sale in ultima perioada, fiind vorba despre un hatchback de numai 3,95 metri, ceva mai mic asadar decat A3. Trasaturile sale au un numitor comun cu un alt model de succes al grupului VW, lansat in ultima perioada, Volkswagen Polo, de la care a preluat o multime de elemente. Dar caracterul premium va face diferenta, astfel ca interiorul va fi mult mai elegant, iar dotarile standard sau cele optionale vor fi superioare: finisaje de top, liniile audio si navigatia (optional sistem Bose), controlate de cunoscutul MMI, apoi
ESP-ul, cu diferential blocabil frontal, va contribui la caracterul sportiv al masinii.
Motoarele vor fi si ele parte din gama cunoscuta a grupului, doua TDI si doua TFSI, cu puteri de la 86 CP la 122 CP. Tinand cont ca avem capacitati de 1.6 litri la diesel sau 1.2 litri la benzina, vom avea si un consum de carburant pe masura, inte 3,8 si 5,4 litri/100 km. Si pentru ca distractia sa fie completa, A1 va fi disponibil si cu cutia cu dublu am­breiaj S tronic in 7 trepte.
Noul model se anunta a fi un succes pe pietele traditionale ale Audi, in special Germania, Franta, dar si SUA sau, mai nou, China, datorita combinatiei imagine/ pret accesibil/dotari, care poate atrage clienti din segmentele de masa, in spe­cial din clasa compacta, care are aproxi­mativ acelasi nivel de preturi. Lansarea comerciala in Europa va incepe in pri­mavara acestui an, dupa Geneva.

Citeste articolul pe: Financiarul

Audi A1 – primul autoturism premium de volum

Una dintre cele mai asteptate lansari ale acestui an, Audi A1, a facut saptamana aceasta primul pas, prin imaginile in pre­miera furnizate de producator alaturi de primele informatii, inainte de debutul oficial de la Geneva.
Noul Audi A1 intra intr-un segment din ce in ce mai aglomerat, iar de data aceasta nu o mai face cu atat de multa intarziere sau am putea spune ca o face mai tarziu decat era cazul, in functie de unghiul din care privesti. Audi A1 este un model de clasa B, dupa dimensiuni, desi dupa numele producatorului ra­ma­ne in zona premium a pietei. Concu­rentul principal va fi Mini, detinut de BMW, companie care, teoretic, nu ar avea motive sa lanseze un nou produs, chiar sub sigla proprie. Asadar, Audi este pri­mul dintre cei trei „germani“ care intra pe segmentul accesibil, avand in vedere ca pretul va fi mult mai mic decat cel al unui A3, adica in jurul sumei de 15.000 de euro. Sa nu uitam insa ca Audi a mai mizat in urma cu multi ani pe un astfel de model. Se chema Audi A2 si a re­prezentat unul dintre marile esecuri ale acestei marci din epoca moderna. Acum, A1 are o cu totul alta atitudine si poate deveni acel „entry level” perfect pe care orice companie, si mai ales cele auto, il cauta dintotdeauna.
Designul este simplu si sportiv, asa cum o face Audi cu toate modelele sale in ultima perioada, fiind vorba despre un hatchback de numai 3,95 metri, ceva mai mic asadar decat A3. Trasaturile sale au un numitor comun cu un alt model de succes al grupului VW, lansat in ultima perioada, Volkswagen Polo, de la care a preluat o multime de elemente. Dar caracterul premium va face diferenta, astfel ca interiorul va fi mult mai elegant, iar dotarile standard sau cele optionale vor fi superioare: finisaje de top, liniile audio si navigatia (optional sistem Bose), controlate de cunoscutul MMI, apoi
ESP-ul, cu diferential blocabil frontal, va contribui la caracterul sportiv al masinii.
Motoarele vor fi si ele parte din gama cunoscuta a grupului, doua TDI si doua TFSI, cu puteri de la 86 CP la 122 CP. Tinand cont ca avem capacitati de 1.6 litri la diesel sau 1.2 litri la benzina, vom avea si un consum de carburant pe masura, inte 3,8 si 5,4 litri/100 km. Si pentru ca distractia sa fie completa, A1 va fi disponibil si cu cutia cu dublu am­breiaj S tronic in 7 trepte.
Noul model se anunta a fi un succes pe pietele traditionale ale Audi, in special Germania, Franta, dar si SUA sau, mai nou, China, datorita combinatiei imagine/ pret accesibil/dotari, care poate atrage clienti din segmentele de masa, in spe­cial din clasa compacta, care are aproxi­mativ acelasi nivel de preturi. Lansarea comerciala in Europa va incepe in pri­mavara acestui an, dupa Geneva.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 562 ori.

Publica un raspuns