Ce este, de fapt, BMW X1: un break cu pretentii de SUV sau un SUV in miniatura? Raspunsul producatorului german nu se gaseste in dictionarul auto curent: este un SAV.
Dupa ce au transformat impozantul X5 in efeminatul X3, iar apoi in virilul X6, nemtii de la BMW au decis ca este momentul sa prinda in plasa si automobilistii care si-ar dori sa conduca un SUV pe strazile aglomerate ale oraselor, dar care n-au facut-o inca din pricina protestelor ecologiste impotriva agresiunilor la adresa mediului. Aceasta este concluzia la care ajunsesem pe vremea cand, la expozitia auto de la Paris din 2008, bavarezii etalau cu mandrie conceptul X1, care avea sa intrige lumea automobilistica. Acum, dupa mai mult de zece ore petrecute la bordul variantei de serie a mini-SUV-ului BMW, dupa cateva sute de kilometri parcursi atat pe asfalt uscat, cat si pe zapada sau gheata din muntii patriei, realizez ca ideile seducatoare din 2008 s-au transformat mai degraba in intrebari decat in certitudini. Am condus un SUV (Sport Utility Vehicle) in miniatura sau un break cu pretentii de SUV? Desi pare un raspuns ambiguu, adevarul este ca le-am manevrat pe amandoua deodata.
Mi­rati si ei, probabil, de rezultatul in­crucisarii platformei imprumutate de la Seria 3 cu caroseria redusa la scara a lui X3, designerii de la BMW au gasit un acronim explicativ: SAV (Sport Activity Vehicle). In traducere libera, asta ar insemna ca vehiculul are aspectul, forta si caracteristicile unui tot-teren, dar nu a fost gandit pentru aventuri pe trasee neamenajate. De altfel, lipsa de capabilitati off-road a lui X1 devine evidenta dupa o simpla privire aruncata partii frontale, care releva un unghi de atac extrem de redus. SAV-ul BMW pare sa fi fost creat mai curand pentru cei peste 80% din clientii de SUV-uri care – dupa cum releva studiile realizate chiar de producatorii acestui gen de masina – utilizeaza masina doar pe sosea.
Confort si putere mult peste medie
Ajungand la concluzia ca designul exterior al modelului X1 este cel putin ciudat, trebuie sa mentionam si faptul ca, odata asezat pe scaunul soferului, motivul aparitiei unei astfel de masini pe piata auto devine evident. Puternicul motor diesel de doi litri, care dezvolta 177 CP, propulseaza masina de peste 1.600 de kilograme ca pe un cabriolet sportiv cu doua locuri. Volanul schimba directia de mers ca si cum ar intoarce un fulg (pentru soferii cu un temperament mai sportiv, asta nu-i neaparat un avantaj, feedback-ul lipsind aproape complet), iar transmisia automata schimba aproa­pe insesizabil treptele, asigurand continuu rezerva de forta extrem de necesara in momentul accelerarilor bruste. Despre confort nu sunt multe de spus. Cei care au condus un BMW stiu la ce sa se astepte, iar cei care nu au facut-o inca, vor fi fermecati de habitaclul masinii. De fapt, in acest element consta principala diferenta intre BMW X1 si potentialii sai concurenti.
In noua nisa e loc si pentru alte vedete
In acest moment, SAV-ul BMW nu prea are cu cine se bate in nisa mini-SUV-urilor preimum. Nici in privinta echiparii de top concurentii cu dimensiuni si propulsoare similare nu se pot pune cu X1. Singurul motiv de ingrijorare pentru BMW va aparea odata cu anuntata lansare a modelelor similare de la Audi, Lexus sau Land Rover, dupa care vor urma cu siguranta si altii. Pana atunci, doar modelul Tiguan de la Volkswagen pare a reprezenta un challenger, dar si aici apar cateva diferente demne de semnalat. Dupa cum Tiguan detine si cateva atuuri in batalia cu X1, iar principalul punct pe care l-ar mentiona agentul de vanzari care incearca sa impuna VW-ul in fata BMW-ului este posibilitatea clientului de a opta pentru o caroserie mult mai permisiva pentru trasee off-road: versiunea Track & Field.
Revenind la BMW X1, mai trebuie adaugat un amanunt destul de important. In ciuda faptului ca masina indeplineste multe dintre cerintele unui break, vehicul utilizat in special pentru calatoriile lungi, si ofera spatiu mai mult decat suficient pentru cinci persoane, volumul portbagajului este destul de redus (420 litri). Si la capitolul pret bavarezii ar mai putea lucra putin, insa avand in vedere ca nu are inca un concurent direct si vorbim despre un BMW, este destul de logic ca producatorul sa-si ia partea leului. Cel putin pana cand va aparea o oferta mai buna pentru clienti.
BMW X1 XDRIVE 2.0D
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 177
Viteza maxima (km/h): 205
Acceleratie 0-100 km/h (sec.): 8,4
Consum mediu (l/100 km): 5,8
Emisii CO2 (g/km): 153
Pret (euro cu TVA): 33.320
Concurenta
VW Tiguan Sport&Style 2.0 TDi*
Cilindree (cmc): 1.968
Putere (CP): 170
Viteza maxima (km/h): 201
Acceleratie 0-100 km/h (sec.) 8,9
Consum mediu (l/100km): 7
Emisii CO2 (g/km): 185
Pret (euro cu TVA) 29.685
* cutie manuala
Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 136
Viteza maxima (km/h): 180
Acceleratie 0-100 km/h (sec.) 10,7
Consum mediu (l/100km): 6,4
Emisii CO2 (g/km): 169
Pret (euro cu TVA) 30.523
Nissan Qashqai Tekna Plus 2.0L dCi
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 150
Viteza maxima (km/h): 185
Acceleratie 0-100 km/h (sec.) 12
Consum mediu (l/100km): 7,8
Emisii CO2 (g/km): 208
Pret (euro cu TVA) 33.299

Citeste articolul pe: Capital

BMW X1: micul gigant bavarez isi inventeaza propria nisa

Ce este, de fapt, BMW X1: un break cu pretentii de SUV sau un SUV in miniatura? Raspunsul producatorului german nu se gaseste in dictionarul auto curent: este un SAV.
Dupa ce au transformat impozantul X5 in efeminatul X3, iar apoi in virilul X6, nemtii de la BMW au decis ca este momentul sa prinda in plasa si automobilistii care si-ar dori sa conduca un SUV pe strazile aglomerate ale oraselor, dar care n-au facut-o inca din pricina protestelor ecologiste impotriva agresiunilor la adresa mediului. Aceasta este concluzia la care ajunsesem pe vremea cand, la expozitia auto de la Paris din 2008, bavarezii etalau cu mandrie conceptul X1, care avea sa intrige lumea automobilistica. Acum, dupa mai mult de zece ore petrecute la bordul variantei de serie a mini-SUV-ului BMW, dupa cateva sute de kilometri parcursi atat pe asfalt uscat, cat si pe zapada sau gheata din muntii patriei, realizez ca ideile seducatoare din 2008 s-au transformat mai degraba in intrebari decat in certitudini. Am condus un SUV (Sport Utility Vehicle) in miniatura sau un break cu pretentii de SUV? Desi pare un raspuns ambiguu, adevarul este ca le-am manevrat pe amandoua deodata.
Mi­rati si ei, probabil, de rezultatul in­crucisarii platformei imprumutate de la Seria 3 cu caroseria redusa la scara a lui X3, designerii de la BMW au gasit un acronim explicativ: SAV (Sport Activity Vehicle). In traducere libera, asta ar insemna ca vehiculul are aspectul, forta si caracteristicile unui tot-teren, dar nu a fost gandit pentru aventuri pe trasee neamenajate. De altfel, lipsa de capabilitati off-road a lui X1 devine evidenta dupa o simpla privire aruncata partii frontale, care releva un unghi de atac extrem de redus. SAV-ul BMW pare sa fi fost creat mai curand pentru cei peste 80% din clientii de SUV-uri care – dupa cum releva studiile realizate chiar de producatorii acestui gen de masina – utilizeaza masina doar pe sosea.
Confort si putere mult peste medie
Ajungand la concluzia ca designul exterior al modelului X1 este cel putin ciudat, trebuie sa mentionam si faptul ca, odata asezat pe scaunul soferului, motivul aparitiei unei astfel de masini pe piata auto devine evident. Puternicul motor diesel de doi litri, care dezvolta 177 CP, propulseaza masina de peste 1.600 de kilograme ca pe un cabriolet sportiv cu doua locuri. Volanul schimba directia de mers ca si cum ar intoarce un fulg (pentru soferii cu un temperament mai sportiv, asta nu-i neaparat un avantaj, feedback-ul lipsind aproape complet), iar transmisia automata schimba aproa­pe insesizabil treptele, asigurand continuu rezerva de forta extrem de necesara in momentul accelerarilor bruste. Despre confort nu sunt multe de spus. Cei care au condus un BMW stiu la ce sa se astepte, iar cei care nu au facut-o inca, vor fi fermecati de habitaclul masinii. De fapt, in acest element consta principala diferenta intre BMW X1 si potentialii sai concurenti.
In noua nisa e loc si pentru alte vedete
In acest moment, SAV-ul BMW nu prea are cu cine se bate in nisa mini-SUV-urilor preimum. Nici in privinta echiparii de top concurentii cu dimensiuni si propulsoare similare nu se pot pune cu X1. Singurul motiv de ingrijorare pentru BMW va aparea odata cu anuntata lansare a modelelor similare de la Audi, Lexus sau Land Rover, dupa care vor urma cu siguranta si altii. Pana atunci, doar modelul Tiguan de la Volkswagen pare a reprezenta un challenger, dar si aici apar cateva diferente demne de semnalat. Dupa cum Tiguan detine si cateva atuuri in batalia cu X1, iar principalul punct pe care l-ar mentiona agentul de vanzari care incearca sa impuna VW-ul in fata BMW-ului este posibilitatea clientului de a opta pentru o caroserie mult mai permisiva pentru trasee off-road: versiunea Track & Field.
Revenind la BMW X1, mai trebuie adaugat un amanunt destul de important. In ciuda faptului ca masina indeplineste multe dintre cerintele unui break, vehicul utilizat in special pentru calatoriile lungi, si ofera spatiu mai mult decat suficient pentru cinci persoane, volumul portbagajului este destul de redus (420 litri). Si la capitolul pret bavarezii ar mai putea lucra putin, insa avand in vedere ca nu are inca un concurent direct si vorbim despre un BMW, este destul de logic ca producatorul sa-si ia partea leului. Cel putin pana cand va aparea o oferta mai buna pentru clienti.
BMW X1 XDRIVE 2.0D
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 177
Viteza maxima (km/h): 205
Acceleratie 0-100 km/h (sec.): 8,4
Consum mediu (l/100 km): 5,8
Emisii CO2 (g/km): 153
Pret (euro cu TVA): 33.320
Concurenta
VW Tiguan Sport&Style 2.0 TDi*
Cilindree (cmc): 1.968
Putere (CP): 170
Viteza maxima (km/h): 201
Acceleratie 0-100 km/h (sec.) 8,9
Consum mediu (l/100km): 7
Emisii CO2 (g/km): 185
Pret (euro cu TVA) 29.685
* cutie manuala
Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 136
Viteza maxima (km/h): 180
Acceleratie 0-100 km/h (sec.) 10,7
Consum mediu (l/100km): 6,4
Emisii CO2 (g/km): 169
Pret (euro cu TVA) 30.523
Nissan Qashqai Tekna Plus 2.0L dCi
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 150
Viteza maxima (km/h): 185
Acceleratie 0-100 km/h (sec.) 12
Consum mediu (l/100km): 7,8
Emisii CO2 (g/km): 208
Pret (euro cu TVA) 33.299

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 80 ori.

Publica un raspuns