Daca in trecut utilizatorii de Internet nu trebuiau sa tina minte decat o parola, cea a contului de e-mail, in prezent sunt mai multe servicii care necesita o parola precum blogurile, forumurile, retelele sociale si conturile de pe diverse site-uri de cumparaturi.
Multi utilizatori de Internet folosesc aceeasi parola pentru toate site-urile pe care le acceseaza, insa specialisti in securitate nu recomanda acest lucru deoarece site-urile pot avea diferite niveluri de vulnerabilitate. Parolele trebuie sa fie cat mai lungi si sa contina, atat cifre, cat si litere.
Intr-un studiu recent, compania Imperva a descoperit ca 1% din cele 32 de milioane de persoane intervievate foloseau ca parola „123456”. Alte parole des intalnite sunt „qwerty”, „abc123” sau „princess”. Astfel de parole sunt usor de aflat de catre hackeri.
Michel Cukier, profesor in cadrul Universitatii Maryland, a demonstrat ca PC-urile se afla tot timpul sub amenintarea cybercriminalilor. Cukier a realizat un experiment pe patru PC-uri cu sisteme de operare Linux si cu acces la Internet. Rezultatul, PC-urile fost atacate la fiecare 39 de secunde sau 2.244 de atacuri pe zi.
Open ID, nerecomandat
Google, Yahoo!, Facebook si multe alte site-uri folosesc sistemul de logare OpenID. Acest lucru inseamna ca un utilizator foloseste o singura parola si un singur cont pentru toate site-urile care implementeaza sistemul (ex. Gmail, YouTube). Exista mai multe critici la adresa Open ID si la folosirea unei singure parole pentru mai multe site-uri, deoarece daca site este „spart” toate celelalte conturi sunt compromise.
In cautarea parolei perfecte
Sa tii minte zeci de parole de Internet nu este usor, mai ales ca in prezent o parola pentru a fi eficienta trebuie sa contina mai multe tipuri de caractere si trebuie schimbata destul de des. In cautarea unei parole perfecte, specialistii iau in calcul folosirea parolelor biometrice.
Autentificarea biometrica se face utilizand caracteristicile fizice, trasaturi, sau caracteristici behaviorale. Cel mai comun exemplu sunt amprentele. Autentificarea biometrica poate fi de doua tipuri: recunoasterea fizica (Phisical Characteristics Rec) sau recunoasterea caracteristicilor behaviorale (BCR).
Prima se bazeaza pe caracteristici ca amprentele, scanare de iris sau retina, amprenta vocala, sau geometrie faciala, iar a doua pe caracteristici behaviorale de tipul felul in care o persoana tasteaza, scrie sau semneaza. Pana la introducerea unor astfel de parole e bine sa folositi mai multe si cat mai complexe.

Citeste articolul pe: Capital

Care este viitorul parolelor pe Internet?

Daca in trecut utilizatorii de Internet nu trebuiau sa tina minte decat o parola, cea a contului de e-mail, in prezent sunt mai multe servicii care necesita o parola precum blogurile, forumurile, retelele sociale si conturile de pe diverse site-uri de cumparaturi.
Multi utilizatori de Internet folosesc aceeasi parola pentru toate site-urile pe care le acceseaza, insa specialisti in securitate nu recomanda acest lucru deoarece site-urile pot avea diferite niveluri de vulnerabilitate. Parolele trebuie sa fie cat mai lungi si sa contina, atat cifre, cat si litere.
Intr-un studiu recent, compania Imperva a descoperit ca 1% din cele 32 de milioane de persoane intervievate foloseau ca parola „123456”. Alte parole des intalnite sunt „qwerty”, „abc123” sau „princess”. Astfel de parole sunt usor de aflat de catre hackeri.
Michel Cukier, profesor in cadrul Universitatii Maryland, a demonstrat ca PC-urile se afla tot timpul sub amenintarea cybercriminalilor. Cukier a realizat un experiment pe patru PC-uri cu sisteme de operare Linux si cu acces la Internet. Rezultatul, PC-urile fost atacate la fiecare 39 de secunde sau 2.244 de atacuri pe zi.
Open ID, nerecomandat
Google, Yahoo!, Facebook si multe alte site-uri folosesc sistemul de logare OpenID. Acest lucru inseamna ca un utilizator foloseste o singura parola si un singur cont pentru toate site-urile care implementeaza sistemul (ex. Gmail, YouTube). Exista mai multe critici la adresa Open ID si la folosirea unei singure parole pentru mai multe site-uri, deoarece daca site este „spart” toate celelalte conturi sunt compromise.
In cautarea parolei perfecte
Sa tii minte zeci de parole de Internet nu este usor, mai ales ca in prezent o parola pentru a fi eficienta trebuie sa contina mai multe tipuri de caractere si trebuie schimbata destul de des. In cautarea unei parole perfecte, specialistii iau in calcul folosirea parolelor biometrice.
Autentificarea biometrica se face utilizand caracteristicile fizice, trasaturi, sau caracteristici behaviorale. Cel mai comun exemplu sunt amprentele. Autentificarea biometrica poate fi de doua tipuri: recunoasterea fizica (Phisical Characteristics Rec) sau recunoasterea caracteristicilor behaviorale (BCR).
Prima se bazeaza pe caracteristici ca amprentele, scanare de iris sau retina, amprenta vocala, sau geometrie faciala, iar a doua pe caracteristici behaviorale de tipul felul in care o persoana tasteaza, scrie sau semneaza. Pana la introducerea unor astfel de parole e bine sa folositi mai multe si cat mai complexe.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 65 ori.

Publica un raspuns