Retelele de socializare au creat o adevarata moda web 2.0 atat in randul utilizatorilor, cat mai ales al companiilor care au descoperit un nou canal de marketing si comunicare. Dar cat de eficient este acesta?
A pornit mai in joaca, mai in serios, cu exact 6 ani in urma, la inceputul lui februarie 2004. O retea pe internet care conecta studentii de la Harvard, unde acestia puteau schimba intre ei idei, proiecte, discutau despre subiecte de interes sau, pur si simplu, flecareau despre cel mai recent film vizionat sau carte citita. Adica o retea „sociala“ sau retea „de socializare“. Erau inceputurile a ceea ce mai tarziu avea sa devina fenomenul Web 2.0, internetul dominat de continut generat de utilizatori. Azi, Facebook are 400 de milioane de utilizatori, adica ar fi al treilea stat din lume, dupa China si India, cu o populatie care a depasit-o pe cea a Statelor Unite.
Retelele sociale, precum Facebook, MySpace, LinkedIn sau Twitter, au devenit in cel mai scurt timp fenomen de marketing. In urma cu doi ani, Capital scria ca astfel de retele, alaturi de blogging si forumuri, vor deveni platforme pe care companiile ar trebui sa se implice pentru a construi comunitati si a genera grupuri de fani, de la care sa receptioneze cat mai corect informatii despre produsele sau serviciile lor.
Azi, acest lucru se intampla deja, din ce in ce mai multe companii deschizand pagini proprii pe retelele sociale si avand angajati din cadrul companiei ca membri activi in fenomenul de social networking. Sunt exemple suficiente chiar in Romania in acest sens. Lansarea Windows 7 de catre Microsoft s-a bucurat de un succes mai mare in Romania decat pe alte piete si in urma promovarii prin intermediul conturilor de Facebook si Twitter si al blogurilor angajatilor companiei.
Megabaza de date
„Decizia a fost luata acum mai multi ani, odata cu intelegerea rolului si impactului pe care il poate avea ­marketingul prin utilizarea rete­lelor sociale“, spune Dan Bulucea, marketing manager al Microsoft Romania. „Schimbarile majore ce defineau modul in care se va face marketing in aceasta noua lume digitala aveau o caracteristica importanta: o tranzitie de la controlul mesajului de marketing catre o conectare si o colaborare cu utilizatorii pentru definirea lui, de la expunerea unui mesaj la angajarea potentialilor clienti in construirea lui. Retelele sociale sunt mediul ideal pentru a pune in valoare acest shift“, adauga Bulucea.
Miza merge insa dincolo de simpla folosire a unui canal de marketing alternativ. In randul operatorilor telecom autohtoni, Vodafone este cel mai activ pe asemenea platforme Web 2.0. „Din dorinta de a explora noi canale de comunicare cu utilizatorii, Vodafone a initiat mai intai contul de Twitter vodafonebuzz in februarie 2008“ spun, pentru Capital, oficialii companiei. „Intre timp, prezenta online a fost extinsa prin crearea de conturi vodafonebuzz pe mai multe canale web 2.0. In aprilie 2009, am intarit prezenta in social media, activand contul de YouTube, pentru ca in iunie sa deschidem prima galerie foto pe flickr, si in septembrie sa postam si primul mesaj pe Facebook. Mesajele postate pe platforma Facebook sunt pastrate o perioada mai lunga de timp si pot genera un dialog mai consistent cu utilizatorii“. Desigur, dar nu numai atat. O retea sociala de tipul Facebook, MySpace, LinkedIn sau, la noi, Neogen, Netlog, Octo, este o adevarata baza de date nu doar cu contacte, ci si cu obiceiuri de consum, preferinte sau chiar vise si sperante a milioane de utilizatori. O adevarata mina de aur pentru marketing.
Publicitate de pana la un milion de euro
Desi Facebook a inregistrat o rata mare de crestere atat la nivel mondial, cat si local, ajungand la 700.000 de utilizatori, in Romania, dintre toate retelele de socializare indreptate catre mediul de afaceri, distractie sau prietenie, Hi5 este cea mai populara, daca luam in calcul numarul de vizitatori unici pe care-i are: 2,5 milioane pe luna. „In 2009, am crescut pe piata din Romania cu mai mult de 25% in ceea ce priveste numarul de utilizatori fata de 2008. In Romania, doar Google, Yahoo! si YouTube sunt mai populare decat Hi5“, spune pentru Capital Michael Trigg, vicepresedintele companiei, responsabil cu activitatea de marketing.
Desi este o retea adresata aproape exclusiv adolescentilor, spre deosebire de Facebook sau comunitatea de ­business LinkedIn, vizibilitatea mare pe care o ofera Hi5 a determinat companiile din al caror target fac parte persoanele tinere sa isi posteze reclame pe portalul aferent Romaniei. „Advertiserii de pe aceste site-uri realizeaza ca in retelele sociale se poate face un marketing foarte eficient cu preturi foarte mici“, spune Calin Rotarus, reprezentant al ARBO Media, regia de publicitate care vinde spatii de reclama pe Hi5.
„Reteaua are un rate-card de 35 de lei CPM (cost per mia de afisari, n.red), dar puterea advertisingului consta in pachete speciale care contin profile de brand. Eficienta acestor pachete este data nu numai de rata de click, ci si de interactiunea complexa pe care utilizatorii o au cu brandul respectiv, adoptarea unei interfete personalizate, implicarea widgeturilor, interactiunea cu brandul prin mesaje si poze“, explica Rotarus. Potrivit acestuia, reclama pe un astfel de site poate fi o promovare foarte buna pentru evenimentele offline, precum concerte, spectacole, intalniri cu potentiali clienti. Unele estimari arata ca, in 2008, piata advertisingului plasat in Romania pe aceste retele era in jurul a 1,5 milioane de lei (peste 400.000 de euro). In 2009, vanzarile de spatiu publicitar pe aceste comunitati a crescut, la unele site-uri valoarea dublandu-se in comparatie cu anul precedent, si a ajuns pana la circa 2,5 milioane de lei (aproape 600.000 de euro). Asteptarile sunt mari: 5 milioane de lei (1,1 milioane de euro), in acest an.
O altfel de comunicare
O alta companie care si-a propus sa comunice mai mult online este Tarom, care nu numai ca si-a facut pagina pe Facebook, ci a intrat si pe Twitter. „Suntem la inceput de drum, dar va pot spune cu siguranta ca, in anul 2010, strategia de comunicare a Tarom prevede axarea puternica pe comunicarea online“, spune Ruxandra Brutaru, directorul general al companiei. „Din punctul de vedere al campaniilor de marketing, retelele de socializare asigura o mai buna popularizare a ofertelor noastre, dar si un instrument prin care putem sonda reactiile celor care ne urmaresc noutatile, promotiile etc.“, adauga aceasta.
Tot in zona serviciilor, Facebook conecteaza pacientii sau potentialii pacienti ai Centrului Medical Unirea. „Acolo poti spune unui grup cu care te identifici, pana la un punct, ce ai de oferit si unde, intr-un mod mai prietenos“, spune Alexandru Popescu, director comercial al Centrului Medical Unirea. „Genul acesta de promovare iti asigura nu doar o vizibilitate in plus fata de mijloacele clasice de promovare, ci si posibilitatea de a obtine un feedback imediat“, adauga acesta.
Companiile sunt deschise la noi modalitati de comunicare, le testeaza, dar in acelasi timp nu investesc bani, intrucat simpla promovare pe Facebook sau Twitter nu presupune un buget anume. „Desi nu suntem de parere ca intreaga piata se va muta pe online, trebuie sa recunoastem ca toate mijloacele de comunicare pe care le avem la dispozitie sunt concentrate in aceasta zona“, motiveaza Popescu. Nu toate companiile agreeaza insa comunicarea pe retelele social media, fie din false motive de imagine, fie pentru ca inca nu considera important acest canal. Totusi, o comunicare eficienta si pe aceste canale presupune investitii in consultanti specializati sau agentii de PR care si-au dezvoltat competente in aceasta zona.
Cui ii e frica de social networking?
„In 2007, Microsoft a ales sa lucreze cu grupul McCann. Acesta este anul in care compania a inceput sa isi dezvolte prezenta pe retelele sociale. McCann PR, prin intermediul echipei specializate in Tech PR, a fost divizia grupului care, alaturi de MRM Worldwide Romania, a conturat o strategie a prezentei online si, implicit, pe retele sociale“, spune Veronica Nicolae, managing partner Snapshot, McCann PR Interactive and New Media Division.
Exista un miraj al retelelor sociale. Microsoft a platit, in urma cu doi ani, 240 de milioane de dolari pentru 1,6% din actiunile Facebook, pe vremea cand reteaua respectiva se afla pe pierderi. Saptamana trecuta, gigantul Google a lansat un concurent pentru Facebook si Twitter, Google Buzz, un serviciu de social networking integrat cu Gmail si alte aplicatii Google. La randul sau, Facebook se pregateste sa devina furnizor de servicii de webmail, precum Yahoo! sau Gmail. Atractia si agitatia starnite in jurul social networkingului provine din baza de date a utilizatorilor, care ar putea fi exploatata pe viitor prin mesaje extrem de bine targetate. Sigur, aceasta posibilitate starneste deja comentarii in ceea ce priveste intimitatea dar, la urma urmei, si in cutia postala ne trezim cu pliante si brosuri „spam“, deloc targetate.
„Cred ca si companiile romanesti au inceput sa foloseasca din ce in ce mai mult retelele sociale – din pacate, cu precadere cele straine, in special Facebook“, spune Costi Teleman, manager si cofondator, impreuna cu Calin Fusu, managerul Neogen, al retelei autohtone Zumzi, un fel de Twitter dedicat shoppingului. „Comparativ cu activitatea de promovare de afara, inca ne miscam destul de modest. Insa eu sunt optimist, pana la sfarsitul anului nu va mai fi ceva iesit din comun sa ai pagina pe Facebook sau chiar sa faci o aplicatie pe FB pentru businessul tau“, adauga acesta. In mod cert, comunicarea si marketingul social media devin o tendinta generala. „Avem un puls real, cotidian, al utilizatorilor produselor si serviciilor, aceasta este marea diferenta dintre comunicarea clasica si cea realizata prin intermediul retelelor sociale“, conchide Veronica Nicolae de la McCann.
Pana la sfarsitul anului, nu va mai fi ceva iesit din comun sa ai pagina pe Facebook sau chiar sa faci o aplicatie pe FB pentru businessul tau.
Costi Teleman, manager general, Zumzi
Advertiserii de pe aceste ­­site-uri realizeaza ca in retelele sociale se poate face un marketing foarte eficient, cu preturi foarte mici.
Calin Rotarus, managing director, ARBO Interactive
600 de mii de euro din publicitate au atras retelele sociale din Romania, anul trecut, potrivit estimarilor din piata de advertising. Anul acesta ar putea atrage circa un milion de euro
700 de mii de utilizatori a strans, in Romania, cea mai populara retea de socializare din lume, Facebook. La nivel mondial, reteaua are circa 400 de milioane de utilizatori
Plusuri si minusuri
Retelele sociale sunt cel mai direct canal de promovare si comunicare pentru departamentele de marketing si asigura cel mai onest si direct feedback in ceea ce priveste modul de receptare a produselor si serviciilor.
Promovarea prin intermediul retelelor sociale asigura nu doar accesul la una dintre cele mai mari baze de date, ci poate oferi si indicii importante privind obiceiurile de consum ale diverselor comunitati de utilizatori.
Retelele sociale au devenit destul de riscante pe masura ce dezvoltatorii de virusi si malware au descoperit ca aceste retele pot deveni si pentru ei o excelenta platforma de „marketing si vanzari directe“
Multe companii restrictioneaza accesul angajatilor la retelele sociale, privindu-le nu ca pe un potential de marketing si comunicare, ci ca pe o modalitate de a irosi resurse si productivitate, prin faptul ca angajatii pierd vremea.
O baza de date nu doar cu contacte, ci chiar cu obiceiuri de consum, aspiratii sau vise
Retelele sociale pot deveni cel mai bun instrument de masurare a impactului unor produse si servicii
In mai putin de o luna, peste 1.100 de membri s-au alaturat comunitatii virtuale a operatorului aerian Tarom. O promotie postata la inceput de februarie a contribuit semnificativ la cresterea numarului de membri. Aceasta le-a facut cu ochiul in special femeilor cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani.

Citeste articolul pe: Capital

Cine profita de pe urma exploziei retelelor Facebook, Twitter sau Hi5?

Retelele de socializare au creat o adevarata moda web 2.0 atat in randul utilizatorilor, cat mai ales al companiilor care au descoperit un nou canal de marketing si comunicare. Dar cat de eficient este acesta?
A pornit mai in joaca, mai in serios, cu exact 6 ani in urma, la inceputul lui februarie 2004. O retea pe internet care conecta studentii de la Harvard, unde acestia puteau schimba intre ei idei, proiecte, discutau despre subiecte de interes sau, pur si simplu, flecareau despre cel mai recent film vizionat sau carte citita. Adica o retea „sociala“ sau retea „de socializare“. Erau inceputurile a ceea ce mai tarziu avea sa devina fenomenul Web 2.0, internetul dominat de continut generat de utilizatori. Azi, Facebook are 400 de milioane de utilizatori, adica ar fi al treilea stat din lume, dupa China si India, cu o populatie care a depasit-o pe cea a Statelor Unite.
Retelele sociale, precum Facebook, MySpace, LinkedIn sau Twitter, au devenit in cel mai scurt timp fenomen de marketing. In urma cu doi ani, Capital scria ca astfel de retele, alaturi de blogging si forumuri, vor deveni platforme pe care companiile ar trebui sa se implice pentru a construi comunitati si a genera grupuri de fani, de la care sa receptioneze cat mai corect informatii despre produsele sau serviciile lor.
Azi, acest lucru se intampla deja, din ce in ce mai multe companii deschizand pagini proprii pe retelele sociale si avand angajati din cadrul companiei ca membri activi in fenomenul de social networking. Sunt exemple suficiente chiar in Romania in acest sens. Lansarea Windows 7 de catre Microsoft s-a bucurat de un succes mai mare in Romania decat pe alte piete si in urma promovarii prin intermediul conturilor de Facebook si Twitter si al blogurilor angajatilor companiei.
Megabaza de date
„Decizia a fost luata acum mai multi ani, odata cu intelegerea rolului si impactului pe care il poate avea ­marketingul prin utilizarea rete­lelor sociale“, spune Dan Bulucea, marketing manager al Microsoft Romania. „Schimbarile majore ce defineau modul in care se va face marketing in aceasta noua lume digitala aveau o caracteristica importanta: o tranzitie de la controlul mesajului de marketing catre o conectare si o colaborare cu utilizatorii pentru definirea lui, de la expunerea unui mesaj la angajarea potentialilor clienti in construirea lui. Retelele sociale sunt mediul ideal pentru a pune in valoare acest shift“, adauga Bulucea.
Miza merge insa dincolo de simpla folosire a unui canal de marketing alternativ. In randul operatorilor telecom autohtoni, Vodafone este cel mai activ pe asemenea platforme Web 2.0. „Din dorinta de a explora noi canale de comunicare cu utilizatorii, Vodafone a initiat mai intai contul de Twitter vodafonebuzz in februarie 2008“ spun, pentru Capital, oficialii companiei. „Intre timp, prezenta online a fost extinsa prin crearea de conturi vodafonebuzz pe mai multe canale web 2.0. In aprilie 2009, am intarit prezenta in social media, activand contul de YouTube, pentru ca in iunie sa deschidem prima galerie foto pe flickr, si in septembrie sa postam si primul mesaj pe Facebook. Mesajele postate pe platforma Facebook sunt pastrate o perioada mai lunga de timp si pot genera un dialog mai consistent cu utilizatorii“. Desigur, dar nu numai atat. O retea sociala de tipul Facebook, MySpace, LinkedIn sau, la noi, Neogen, Netlog, Octo, este o adevarata baza de date nu doar cu contacte, ci si cu obiceiuri de consum, preferinte sau chiar vise si sperante a milioane de utilizatori. O adevarata mina de aur pentru marketing.
Publicitate de pana la un milion de euro
Desi Facebook a inregistrat o rata mare de crestere atat la nivel mondial, cat si local, ajungand la 700.000 de utilizatori, in Romania, dintre toate retelele de socializare indreptate catre mediul de afaceri, distractie sau prietenie, Hi5 este cea mai populara, daca luam in calcul numarul de vizitatori unici pe care-i are: 2,5 milioane pe luna. „In 2009, am crescut pe piata din Romania cu mai mult de 25% in ceea ce priveste numarul de utilizatori fata de 2008. In Romania, doar Google, Yahoo! si YouTube sunt mai populare decat Hi5“, spune pentru Capital Michael Trigg, vicepresedintele companiei, responsabil cu activitatea de marketing.
Desi este o retea adresata aproape exclusiv adolescentilor, spre deosebire de Facebook sau comunitatea de ­business LinkedIn, vizibilitatea mare pe care o ofera Hi5 a determinat companiile din al caror target fac parte persoanele tinere sa isi posteze reclame pe portalul aferent Romaniei. „Advertiserii de pe aceste site-uri realizeaza ca in retelele sociale se poate face un marketing foarte eficient cu preturi foarte mici“, spune Calin Rotarus, reprezentant al ARBO Media, regia de publicitate care vinde spatii de reclama pe Hi5.
„Reteaua are un rate-card de 35 de lei CPM (cost per mia de afisari, n.red), dar puterea advertisingului consta in pachete speciale care contin profile de brand. Eficienta acestor pachete este data nu numai de rata de click, ci si de interactiunea complexa pe care utilizatorii o au cu brandul respectiv, adoptarea unei interfete personalizate, implicarea widgeturilor, interactiunea cu brandul prin mesaje si poze“, explica Rotarus. Potrivit acestuia, reclama pe un astfel de site poate fi o promovare foarte buna pentru evenimentele offline, precum concerte, spectacole, intalniri cu potentiali clienti. Unele estimari arata ca, in 2008, piata advertisingului plasat in Romania pe aceste retele era in jurul a 1,5 milioane de lei (peste 400.000 de euro). In 2009, vanzarile de spatiu publicitar pe aceste comunitati a crescut, la unele site-uri valoarea dublandu-se in comparatie cu anul precedent, si a ajuns pana la circa 2,5 milioane de lei (aproape 600.000 de euro). Asteptarile sunt mari: 5 milioane de lei (1,1 milioane de euro), in acest an.
O altfel de comunicare
O alta companie care si-a propus sa comunice mai mult online este Tarom, care nu numai ca si-a facut pagina pe Facebook, ci a intrat si pe Twitter. „Suntem la inceput de drum, dar va pot spune cu siguranta ca, in anul 2010, strategia de comunicare a Tarom prevede axarea puternica pe comunicarea online“, spune Ruxandra Brutaru, directorul general al companiei. „Din punctul de vedere al campaniilor de marketing, retelele de socializare asigura o mai buna popularizare a ofertelor noastre, dar si un instrument prin care putem sonda reactiile celor care ne urmaresc noutatile, promotiile etc.“, adauga aceasta.
Tot in zona serviciilor, Facebook conecteaza pacientii sau potentialii pacienti ai Centrului Medical Unirea. „Acolo poti spune unui grup cu care te identifici, pana la un punct, ce ai de oferit si unde, intr-un mod mai prietenos“, spune Alexandru Popescu, director comercial al Centrului Medical Unirea. „Genul acesta de promovare iti asigura nu doar o vizibilitate in plus fata de mijloacele clasice de promovare, ci si posibilitatea de a obtine un feedback imediat“, adauga acesta.
Companiile sunt deschise la noi modalitati de comunicare, le testeaza, dar in acelasi timp nu investesc bani, intrucat simpla promovare pe Facebook sau Twitter nu presupune un buget anume. „Desi nu suntem de parere ca intreaga piata se va muta pe online, trebuie sa recunoastem ca toate mijloacele de comunicare pe care le avem la dispozitie sunt concentrate in aceasta zona“, motiveaza Popescu. Nu toate companiile agreeaza insa comunicarea pe retelele social media, fie din false motive de imagine, fie pentru ca inca nu considera important acest canal. Totusi, o comunicare eficienta si pe aceste canale presupune investitii in consultanti specializati sau agentii de PR care si-au dezvoltat competente in aceasta zona.
Cui ii e frica de social networking?
„In 2007, Microsoft a ales sa lucreze cu grupul McCann. Acesta este anul in care compania a inceput sa isi dezvolte prezenta pe retelele sociale. McCann PR, prin intermediul echipei specializate in Tech PR, a fost divizia grupului care, alaturi de MRM Worldwide Romania, a conturat o strategie a prezentei online si, implicit, pe retele sociale“, spune Veronica Nicolae, managing partner Snapshot, McCann PR Interactive and New Media Division.
Exista un miraj al retelelor sociale. Microsoft a platit, in urma cu doi ani, 240 de milioane de dolari pentru 1,6% din actiunile Facebook, pe vremea cand reteaua respectiva se afla pe pierderi. Saptamana trecuta, gigantul Google a lansat un concurent pentru Facebook si Twitter, Google Buzz, un serviciu de social networking integrat cu Gmail si alte aplicatii Google. La randul sau, Facebook se pregateste sa devina furnizor de servicii de webmail, precum Yahoo! sau Gmail. Atractia si agitatia starnite in jurul social networkingului provine din baza de date a utilizatorilor, care ar putea fi exploatata pe viitor prin mesaje extrem de bine targetate. Sigur, aceasta posibilitate starneste deja comentarii in ceea ce priveste intimitatea dar, la urma urmei, si in cutia postala ne trezim cu pliante si brosuri „spam“, deloc targetate.
„Cred ca si companiile romanesti au inceput sa foloseasca din ce in ce mai mult retelele sociale – din pacate, cu precadere cele straine, in special Facebook“, spune Costi Teleman, manager si cofondator, impreuna cu Calin Fusu, managerul Neogen, al retelei autohtone Zumzi, un fel de Twitter dedicat shoppingului. „Comparativ cu activitatea de promovare de afara, inca ne miscam destul de modest. Insa eu sunt optimist, pana la sfarsitul anului nu va mai fi ceva iesit din comun sa ai pagina pe Facebook sau chiar sa faci o aplicatie pe FB pentru businessul tau“, adauga acesta. In mod cert, comunicarea si marketingul social media devin o tendinta generala. „Avem un puls real, cotidian, al utilizatorilor produselor si serviciilor, aceasta este marea diferenta dintre comunicarea clasica si cea realizata prin intermediul retelelor sociale“, conchide Veronica Nicolae de la McCann.
Pana la sfarsitul anului, nu va mai fi ceva iesit din comun sa ai pagina pe Facebook sau chiar sa faci o aplicatie pe FB pentru businessul tau.
Costi Teleman, manager general, Zumzi
Advertiserii de pe aceste ­­site-uri realizeaza ca in retelele sociale se poate face un marketing foarte eficient, cu preturi foarte mici.
Calin Rotarus, managing director, ARBO Interactive
600 de mii de euro din publicitate au atras retelele sociale din Romania, anul trecut, potrivit estimarilor din piata de advertising. Anul acesta ar putea atrage circa un milion de euro
700 de mii de utilizatori a strans, in Romania, cea mai populara retea de socializare din lume, Facebook. La nivel mondial, reteaua are circa 400 de milioane de utilizatori
Plusuri si minusuri
Retelele sociale sunt cel mai direct canal de promovare si comunicare pentru departamentele de marketing si asigura cel mai onest si direct feedback in ceea ce priveste modul de receptare a produselor si serviciilor.
Promovarea prin intermediul retelelor sociale asigura nu doar accesul la una dintre cele mai mari baze de date, ci poate oferi si indicii importante privind obiceiurile de consum ale diverselor comunitati de utilizatori.
Retelele sociale au devenit destul de riscante pe masura ce dezvoltatorii de virusi si malware au descoperit ca aceste retele pot deveni si pentru ei o excelenta platforma de „marketing si vanzari directe“
Multe companii restrictioneaza accesul angajatilor la retelele sociale, privindu-le nu ca pe un potential de marketing si comunicare, ci ca pe o modalitate de a irosi resurse si productivitate, prin faptul ca angajatii pierd vremea.
O baza de date nu doar cu contacte, ci chiar cu obiceiuri de consum, aspiratii sau vise
Retelele sociale pot deveni cel mai bun instrument de masurare a impactului unor produse si servicii
In mai putin de o luna, peste 1.100 de membri s-au alaturat comunitatii virtuale a operatorului aerian Tarom. O promotie postata la inceput de februarie a contribuit semnificativ la cresterea numarului de membri. Aceasta le-a facut cu ochiul in special femeilor cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 106 ori.

Publica un raspuns