Intr-un moment in care stirile despre disponibilizari se tin lant, la Timisoara si in Bucuresti sunt recrutati sute de spe­cialisti in tehnologia informatiei.
Alcatel-Lucent a inaugurat, zilele trecute, la Timisoara, un centru de administrare si monitorizare a retelelor de telecomunicatii din EMEA (Europa, Orientul-Mijlociu si Africa). Pana la sfarsitul anului, se preconizeaza ca in acest centru vor lucra 300 de angajati, fata de 180 acum. Compania are doar patru astfel de centre la nivel mondial: unul in Polonia, care deserveste tot zona EMEA, si cate unul in SUA si India, deservind continentul american, respectiv Asia. Concret, timisorenii monitorizeaza buna functionare a retelelor si coordoneaza echipele de interventii din teren in 26 de tari.
Aceasta activitate este, in majoritatea cazurilor, una interna, realizata de fiecare operator in parte pentru propria sa retea, tendinta de externalizare fiind recent aparuta, mai ales datorita economiilor de 15%-25% care se realizeaza astfel. Anul trecut, RomTelecom si Ericsson au semnat un contract de acest tip, prin care compania suedeza s-a angajat sa intretina si echipamentele instalate de operator la nivel national. Alcatel-Lucent nu are, deocamdata, un contract similar pe piata locala, dar Raoul Ros, CEO, spune ca sunt pregatiti. „Clientii nostri – Romtelecom, Orange, France Telecom, Deutsche Telekom – vor sa se concentreze asupra serviciilor oferite clientilor, fara sa fie distrasi de tehnologia din spatele lor“, spune managerul. „Prin urmare, se vor baza tot mai mult pe furnizori ca Alcatel pentru managementul retelelor lor. Si asta facem la Timisoara“. Mai exact, aici sunt monitorizate retele din 26 de tari, printre care Orange Austria, Orange Elvetia, BASE Belgia si E Plus Germania, dar si reteaua fixa a British Telecom. Mai mult, operatorul britanic isi migreaza reteaua pe suport IP in cateva tari, parte a operatiunilor fiind controlate de la Timisoara.
De ce a fost aleasa Romania? Aparent, nu costurile operationale reduse sunt argumentul principal. „Romania a fost o tara cu costuri reduse, in care puteai angaja ingineri buni. Continuam sa mutam aici operatiuni ale companiei, dar din motive diferite. Gasim in Romania angajati bine pregatiti in universitati si dedicati muncii lor“, spune Ros. Cateva zile mai tarziu, si compania HP a anuntat ca angajeaza in Romania circa 600 de oameni, din aceleasi motive.
Cu 30% mai multi angajati intr-un an
La Global eBusiness Operations Center (GeBOC) detinut de HP in Bucuresti, lucreaza deja 2.000 de oameni, iar obiectivul este de crestere a numarului de angajati cu 30% pana la sfarsitul anului. Sunt cautati „studenti si absolventi de studii superioare, dar si tineri cu experienta profesionala de unu-doi ani. Focusul activitatilor de recrutare se va orienta catre candidatii care vorbesc cat mai multe limbi straine, pentru ca GeBOC este o familie multiculturala“, explica Anca Tapai de la Hewlett-Packard Romania.
Daca in 2008 a fost varful recrutarilor de angajati specializati in tehnologie, 2010 pare sa fie anul in care acestea renasc. „In 2009 piata s-a asezat“, spune Mihai Moghior, managing partner la agentia de recrutare Brainspotting, specializata in sectorul IT&C. „Acum angajeaza atat marile multinationale, de talia HP, cat si firme romanesti care au deschis filiale in afara tarii“, mai spune el, dand exemplul Orientului Mijlociu, unde mai multe companii autohtone isi desfasoara activitatea. Iar cei mai cautati sunt atat oamenii cu specializari in IT si comunicatii (cazul Alcatel-Lucent), cat si cei specializati in procese de business (cazul HP).
Sa nu ne imaginam insa ca angajatul roman este un model. „Oamenii sunt foarte bine pregatiti in universitati si au o curiozitate nativa in ceea ce priveste tehnologia, adunand din studentie certificari date de firme precum Microsoft sau Oracle. Angajatului roman ii lipsesc insa asa-numitele soft-skills: abilitati de management, lucrul cu deadline-uri, relationarea etc. Strainii care lucreaza cu Romania stiu aceste lucruri si ni le spun“, completeaza Moghior.
Investitia Alcatel-Lucent in resurse umane vine dupa ce, la nivel inter­national, piata in care compania activeaza a scazut cu 8%-12%, fiind necesare reduceri de costuri.
Angajatii de aici sunt dispusi sa calatoreasca si sunt foarte buni cunoscatori de limbi straine, ceea ce, pentru noi, e excelent.
Stef van Aarle, senior vice-president services pentru EMEA, Alcatel-Lucent
25% din businessul Alcatel-Lucent la nivel global sunt generate de divizia servicii, cea din care face parte acum si noul centru de la Timisoara
Business complex
Alcatel-Lucent mai detine la Timisoara un centru de cercetare-dezvoltare pentru aplicatii si optica, insemnand tehnologia LTE, sau 4G. „Avem 500 de experti care fac cercetare pentru produse ce vor fi lansate pe piata in doi-trei ani“, spune Raoul Ros. Compania a intrat in Romania in 1991, si la sfarsitul anului trecut avea in total aici 1.300 de angajati. Anul acesta vor fi angajati minimum 250 de oameni (160 in servicii si circa 50 in cercetare-dezvoltare). Toti vor beneficia de sesiuni de pregatire speciala: angajatii care asigura monitorizarea intre 3 si 6 luni, iar cei care asigura suport tehnic intre 6 si 12 luni. Anul trecut, circa 500 de angajati au fost externalizati catre Wipro si HP.

Citeste articolul pe: Capital

Cu 850 de noi joburi, Alcatel si HP intra in topul angajatorilor anului

Intr-un moment in care stirile despre disponibilizari se tin lant, la Timisoara si in Bucuresti sunt recrutati sute de spe­cialisti in tehnologia informatiei.
Alcatel-Lucent a inaugurat, zilele trecute, la Timisoara, un centru de administrare si monitorizare a retelelor de telecomunicatii din EMEA (Europa, Orientul-Mijlociu si Africa). Pana la sfarsitul anului, se preconizeaza ca in acest centru vor lucra 300 de angajati, fata de 180 acum. Compania are doar patru astfel de centre la nivel mondial: unul in Polonia, care deserveste tot zona EMEA, si cate unul in SUA si India, deservind continentul american, respectiv Asia. Concret, timisorenii monitorizeaza buna functionare a retelelor si coordoneaza echipele de interventii din teren in 26 de tari.
Aceasta activitate este, in majoritatea cazurilor, una interna, realizata de fiecare operator in parte pentru propria sa retea, tendinta de externalizare fiind recent aparuta, mai ales datorita economiilor de 15%-25% care se realizeaza astfel. Anul trecut, RomTelecom si Ericsson au semnat un contract de acest tip, prin care compania suedeza s-a angajat sa intretina si echipamentele instalate de operator la nivel national. Alcatel-Lucent nu are, deocamdata, un contract similar pe piata locala, dar Raoul Ros, CEO, spune ca sunt pregatiti. „Clientii nostri – Romtelecom, Orange, France Telecom, Deutsche Telekom – vor sa se concentreze asupra serviciilor oferite clientilor, fara sa fie distrasi de tehnologia din spatele lor“, spune managerul. „Prin urmare, se vor baza tot mai mult pe furnizori ca Alcatel pentru managementul retelelor lor. Si asta facem la Timisoara“. Mai exact, aici sunt monitorizate retele din 26 de tari, printre care Orange Austria, Orange Elvetia, BASE Belgia si E Plus Germania, dar si reteaua fixa a British Telecom. Mai mult, operatorul britanic isi migreaza reteaua pe suport IP in cateva tari, parte a operatiunilor fiind controlate de la Timisoara.
De ce a fost aleasa Romania? Aparent, nu costurile operationale reduse sunt argumentul principal. „Romania a fost o tara cu costuri reduse, in care puteai angaja ingineri buni. Continuam sa mutam aici operatiuni ale companiei, dar din motive diferite. Gasim in Romania angajati bine pregatiti in universitati si dedicati muncii lor“, spune Ros. Cateva zile mai tarziu, si compania HP a anuntat ca angajeaza in Romania circa 600 de oameni, din aceleasi motive.
Cu 30% mai multi angajati intr-un an
La Global eBusiness Operations Center (GeBOC) detinut de HP in Bucuresti, lucreaza deja 2.000 de oameni, iar obiectivul este de crestere a numarului de angajati cu 30% pana la sfarsitul anului. Sunt cautati „studenti si absolventi de studii superioare, dar si tineri cu experienta profesionala de unu-doi ani. Focusul activitatilor de recrutare se va orienta catre candidatii care vorbesc cat mai multe limbi straine, pentru ca GeBOC este o familie multiculturala“, explica Anca Tapai de la Hewlett-Packard Romania.
Daca in 2008 a fost varful recrutarilor de angajati specializati in tehnologie, 2010 pare sa fie anul in care acestea renasc. „In 2009 piata s-a asezat“, spune Mihai Moghior, managing partner la agentia de recrutare Brainspotting, specializata in sectorul IT&C. „Acum angajeaza atat marile multinationale, de talia HP, cat si firme romanesti care au deschis filiale in afara tarii“, mai spune el, dand exemplul Orientului Mijlociu, unde mai multe companii autohtone isi desfasoara activitatea. Iar cei mai cautati sunt atat oamenii cu specializari in IT si comunicatii (cazul Alcatel-Lucent), cat si cei specializati in procese de business (cazul HP).
Sa nu ne imaginam insa ca angajatul roman este un model. „Oamenii sunt foarte bine pregatiti in universitati si au o curiozitate nativa in ceea ce priveste tehnologia, adunand din studentie certificari date de firme precum Microsoft sau Oracle. Angajatului roman ii lipsesc insa asa-numitele soft-skills: abilitati de management, lucrul cu deadline-uri, relationarea etc. Strainii care lucreaza cu Romania stiu aceste lucruri si ni le spun“, completeaza Moghior.
Investitia Alcatel-Lucent in resurse umane vine dupa ce, la nivel inter­national, piata in care compania activeaza a scazut cu 8%-12%, fiind necesare reduceri de costuri.
Angajatii de aici sunt dispusi sa calatoreasca si sunt foarte buni cunoscatori de limbi straine, ceea ce, pentru noi, e excelent.
Stef van Aarle, senior vice-president services pentru EMEA, Alcatel-Lucent
25% din businessul Alcatel-Lucent la nivel global sunt generate de divizia servicii, cea din care face parte acum si noul centru de la Timisoara
Business complex
Alcatel-Lucent mai detine la Timisoara un centru de cercetare-dezvoltare pentru aplicatii si optica, insemnand tehnologia LTE, sau 4G. „Avem 500 de experti care fac cercetare pentru produse ce vor fi lansate pe piata in doi-trei ani“, spune Raoul Ros. Compania a intrat in Romania in 1991, si la sfarsitul anului trecut avea in total aici 1.300 de angajati. Anul acesta vor fi angajati minimum 250 de oameni (160 in servicii si circa 50 in cercetare-dezvoltare). Toti vor beneficia de sesiuni de pregatire speciala: angajatii care asigura monitorizarea intre 3 si 6 luni, iar cei care asigura suport tehnic intre 6 si 12 luni. Anul trecut, circa 500 de angajati au fost externalizati catre Wipro si HP.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 72 ori.

Publica un raspuns