Compania lanseaza in martie televiziune prin cablu digital
Digital Cable System, furnizor de servicii de telecomunicatii, cu afaceri in 2009 de 30 de milioane de euro, cauta surse de finantare pentru extinderea retelei de internet, segmentul cu cea mai mare crestere in afacerile companiei, dar si pentru achizitia de operatori mici de cablu. Investitiile anuntate pentru 2010 sunt de sapte milioane de euro.
Digital Cable Systems, furnizor de servicii de televiziune, internet si telefonie fixa, care opereaza sub brandurile Akta pe segmentul consumer si Dial Telecom pe segmentul clientilor companii, isi mentine directiile de investitii de anul trecut, respectiv extinderea serviciilor de internet si achizitia de furnizori locali de servicii telecom. DCS este el insusi un furnizor local, care acopera nordul Munteniei. „Avem nevoie si cautam finantare pentru extinderea accesului la internet pentru clientii din mediul mic urban si rural“, a declarat pentru „Financiarul“ Dinu Malacopol, care a explicat ca, in acest moment, serviciile de internet aduc cea mai importanta crestere a afacerilor furnizorului. Anul trecut, cresterea pe acest segment a fost de 30%, in contextul in care afacerile totale au cunoscut un avans de 20%, pana la 30 de milioane de euro. Si pentru anul in curs DCS se asteapta ca serviciile de internet sa fie motorul afacerilor. Cresterea estimata pentru acest segment va fi similara celei de anul trecut, respectiv 20%-30%, iar pentru intreg businessul DCS, avansul fata de 2009 a fost previzionat la 15%, pana la o valoare de 34,5 milioane de euro. Potrivit lui Malacopol, rata de penetrare a internetului in mediul mic urban si rural este in prezent de 10%-15%, iar pana la sfarsitul anului va mai creste cu inca 5% prin extinderea serviciilor de internet peste infrastructura de cablu TV existenta. „Se continua cresterea pe segmentul serviciilor de internet, chiar daca e cumva ponderata de conditiile economice. Pe de alta parte, cresterea ca si venituri este legata de cresterea penetrarii accesului la internet, care este foarte mare in marile orase, dar redusa in afara lor“, a explicat Malacopol targetarea mediului mic urban si rural cu servicii de internet. Anul trecut, bugetul de investitii a fost de cinci milioane de euro si a mers catre lansarea de servicii de telefonie fixa si extinderea celor de internet.
Oportunitati de cumparare
Inca de anul trecut, DCS a anunta ca are in vedere achizitii si estima ca perioada optima pentru astfel de miscari este prima parte a anului, cand unii dintre providerii de cablu, internet si telefonie vor fi determinati de contextul economic dificil sa vanda. „Asteptam sa scada costurile finantarii si sa creasca atractivitatea tintelor de achizitie“, a mai declarat Malacopol, precizand ca este in discutii atat cu banci pentru obtinerea de finantari, cat si cu operatori de cablu. DCS cauta si oportunitati de achizitie in regiunea in care este deja prezent, respectiv, nordul Munteniei.
Plus 10% pe TV
Mare parte din veniturile DCS, 75%, provin din serviciile de televiziune, aproximativ 20% din servicii de internet si restul de cateva procente din serviciul de telefonie fixa lansat in septembrie, pentru care furnizorul are deja peste 3.000 de clienti rezidentiali. Din martie, DCS va lansa sub brandul Akta servicii de televiziune prin cablu digital. Compania a investit cateva sute de mii de euro in upgradarea retelelor si se asteapta ca lansarea acestui tip de servicii sa contribuie la cresterea cu 10% a veniturilor din servicii de televiziune.
DCS este controlata de catre AIG Capital Partners, divizie a American International Group, si concureaza pe piata locala cu RCS&RDS, UPC, Romtelecom.
75% din afacerile DCS sunt generate de serviciile de televiziune 10% reprezinta cresterea profitului operational in 2009 60% este rata de penetrare a internetului fix in mediul urban, fata de 15% in mediul rural 1 milion de utilizatori de cablu detin operatorii locali mici 5 milioane de euro a investit anul trecut DCS in dezvoltarea serviciilor de internet si telefonie fixa
Citeste articolul pe: Financiarul
Compania lanseaza in martie televiziune prin cablu digital
Digital Cable System, furnizor de servicii de telecomunicatii, cu afaceri in 2009 de 30 de milioane de euro, cauta surse de finantare pentru extinderea retelei de internet, segmentul cu cea mai mare crestere in afacerile companiei, dar si pentru achizitia de operatori mici de cablu. Investitiile anuntate pentru 2010 sunt de sapte milioane de euro.
Digital Cable Systems, furnizor de servicii de televiziune, internet si telefonie fixa, care opereaza sub brandurile Akta pe segmentul consumer si Dial Telecom pe segmentul clientilor companii, isi mentine directiile de investitii de anul trecut, respectiv extinderea serviciilor de internet si achizitia de furnizori locali de servicii telecom. DCS este el insusi un furnizor local, care acopera nordul Munteniei. „Avem nevoie si cautam finantare pentru extinderea accesului la internet pentru clientii din mediul mic urban si rural“, a declarat pentru „Financiarul“ Dinu Malacopol, care a explicat ca, in acest moment, serviciile de internet aduc cea mai importanta crestere a afacerilor furnizorului. Anul trecut, cresterea pe acest segment a fost de 30%, in contextul in care afacerile totale au cunoscut un avans de 20%, pana la 30 de milioane de euro. Si pentru anul in curs DCS se asteapta ca serviciile de internet sa fie motorul afacerilor. Cresterea estimata pentru acest segment va fi similara celei de anul trecut, respectiv 20%-30%, iar pentru intreg businessul DCS, avansul fata de 2009 a fost previzionat la 15%, pana la o valoare de 34,5 milioane de euro. Potrivit lui Malacopol, rata de penetrare a internetului in mediul mic urban si rural este in prezent de 10%-15%, iar pana la sfarsitul anului va mai creste cu inca 5% prin extinderea serviciilor de internet peste infrastructura de cablu TV existenta. „Se continua cresterea pe segmentul serviciilor de internet, chiar daca e cumva ponderata de conditiile economice. Pe de alta parte, cresterea ca si venituri este legata de cresterea penetrarii accesului la internet, care este foarte mare in marile orase, dar redusa in afara lor“, a explicat Malacopol targetarea mediului mic urban si rural cu servicii de internet. Anul trecut, bugetul de investitii a fost de cinci milioane de euro si a mers catre lansarea de servicii de telefonie fixa si extinderea celor de internet.
Oportunitati de cumparare
Inca de anul trecut, DCS a anunta ca are in vedere achizitii si estima ca perioada optima pentru astfel de miscari este prima parte a anului, cand unii dintre providerii de cablu, internet si telefonie vor fi determinati de contextul economic dificil sa vanda. „Asteptam sa scada costurile finantarii si sa creasca atractivitatea tintelor de achizitie“, a mai declarat Malacopol, precizand ca este in discutii atat cu banci pentru obtinerea de finantari, cat si cu operatori de cablu. DCS cauta si oportunitati de achizitie in regiunea in care este deja prezent, respectiv, nordul Munteniei.
Plus 10% pe TV
Mare parte din veniturile DCS, 75%, provin din serviciile de televiziune, aproximativ 20% din servicii de internet si restul de cateva procente din serviciul de telefonie fixa lansat in septembrie, pentru care furnizorul are deja peste 3.000 de clienti rezidentiali. Din martie, DCS va lansa sub brandul Akta servicii de televiziune prin cablu digital. Compania a investit cateva sute de mii de euro in upgradarea retelelor si se asteapta ca lansarea acestui tip de servicii sa contribuie la cresterea cu 10% a veniturilor din servicii de televiziune.
DCS este controlata de catre AIG Capital Partners, divizie a American International Group, si concureaza pe piata locala cu RCS&RDS, UPC, Romtelecom.
75% din afacerile DCS sunt generate de serviciile de televiziune 10% reprezinta cresterea profitului operational in 2009 60% este rata de penetrare a internetului fix in mediul urban, fata de 15% in mediul rural 1 milion de utilizatori de cablu detin operatorii locali mici 5 milioane de euro a investit anul trecut DCS in dezvoltarea serviciilor de internet si telefonie fixa
Citeste articolul pe: Financiarul