Facebook
Twitter
sub 5% dintre companiile romanesti se folosesc de retelele sociale online
Promovarea business-ului prin intermediul retelelor sociale, precum sau , este o necunoscuta pentru companiile din Romania, au declarat pentru MONEY.ro mai multi specialisti in mediul online local, potrivit carora .
“E un domeniu nou si inca neinteles de oamenii care iau decizii, care au peste 35 de ani, si sunt mai putin activi pe retelele sociale. Abia au apucat sa inteleaga Google si cum sa foloseasca optimizarea. Au insa timp sa invetele ce-i cu retelele sociale in anii urmatori”, a declarat pentru MONEY.ro Calin Fusu, directorul general al Neogen, compania care detine site-ul de recrutare online bestjobs.ro.
Potrivit oficialului Neogen, managerii cu putere de decizie din cadrul companiilor trebuie in prealabil sa aiba o experienta personala a retelelor sociale online, pentru ca promovarea prin intermediul acestui mediu sa devina o practica raspandita in mediul online local.
Fusu spune ca sub 5% dintre companiile romanesti folosesc retelele sociale online pentru a-si promova afacerile. Calin Rotarus, directorul de vanzari ARBOinteractive, una dintre cele mai mari regii de publicitate online de pe piata locala, este si mai sceptic. Doar 1-2% dintre companiile romanesti se folosesc de retelele sociale online, crede el.
Cauzele invocate de Rotarus sunt lipsa de educatie a persoanelor cu putere de decizie si resursele mici alocate acestei activitati.
“In principiu, orice om care are treaba cu un brand ar trebui sa foloseasca social media”, spune Rotarus.
Nici multinationalele nu se grabesc
Specialistii citati de MONEY.ro sunt de parere ca majoritatea companiilor din Romania care se folosesc de retelele sociale online sunt din categoria multinationalelor, dar deocamdata nu transpun in business-ul local politici clare de utilizare a acestor unelte, valabile la nivel global, ci doar testeaza.
“Inca se experimenteaza, nu exista companii care au politici clare de folosire a retelelor sociale. Abia se stabilesc”, spune Fusu.
Studiu de caz, Vodafone Romania
Vodafone Romania, al doilea mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, a sesizat oportunitatea de a-si promova serviciile prin intermediul retelelor sociale online inca din 2008, cand a creat contul de Twitter vodafonebuzz.
“Intre timp, prezenta noastra online a fost extinsa prin crearea de conturi vodafonebuzz pe mai multe canale web 2.0. In aprilie 2009, am sporit prezenta in social media prin activarea contului de YouTube, pentru ca in iunie sa deschidem prima galerie foto pe Flickr, iar in septembrie sa postam si primul pesaj pe Facebook”, au declarat pentru MONEY.ro oficialii operatorului.
Vodafone Romania aplica politica de utilizare a social media implementata la nivelul intregului grup Vodafone.
Cum stau lucrurile la nivel global
Potrivit unui studiu comandat de catre compania Cisco, realizat in 97 de organizatii din 20 de tari, aproximativ 75% dintre companii utilizeaza instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, iar 50% folosesc microblogurile.
Retelele sociale online sunt folosite cu precadere de catre departamentele de marketing si comunicare, departamentele de resurse umane si departamentele de relatii cu clientii.

Citeste articolul pe: Money.ro

De ce nu fac companiile romanesti afaceri prin social media

Facebook
Twitter
sub 5% dintre companiile romanesti se folosesc de retelele sociale online
Promovarea business-ului prin intermediul retelelor sociale, precum sau , este o necunoscuta pentru companiile din Romania, au declarat pentru MONEY.ro mai multi specialisti in mediul online local, potrivit carora .
“E un domeniu nou si inca neinteles de oamenii care iau decizii, care au peste 35 de ani, si sunt mai putin activi pe retelele sociale. Abia au apucat sa inteleaga Google si cum sa foloseasca optimizarea. Au insa timp sa invetele ce-i cu retelele sociale in anii urmatori”, a declarat pentru MONEY.ro Calin Fusu, directorul general al Neogen, compania care detine site-ul de recrutare online bestjobs.ro.
Potrivit oficialului Neogen, managerii cu putere de decizie din cadrul companiilor trebuie in prealabil sa aiba o experienta personala a retelelor sociale online, pentru ca promovarea prin intermediul acestui mediu sa devina o practica raspandita in mediul online local.
Fusu spune ca sub 5% dintre companiile romanesti folosesc retelele sociale online pentru a-si promova afacerile. Calin Rotarus, directorul de vanzari ARBOinteractive, una dintre cele mai mari regii de publicitate online de pe piata locala, este si mai sceptic. Doar 1-2% dintre companiile romanesti se folosesc de retelele sociale online, crede el.
Cauzele invocate de Rotarus sunt lipsa de educatie a persoanelor cu putere de decizie si resursele mici alocate acestei activitati.
“In principiu, orice om care are treaba cu un brand ar trebui sa foloseasca social media”, spune Rotarus.
Nici multinationalele nu se grabesc
Specialistii citati de MONEY.ro sunt de parere ca majoritatea companiilor din Romania care se folosesc de retelele sociale online sunt din categoria multinationalelor, dar deocamdata nu transpun in business-ul local politici clare de utilizare a acestor unelte, valabile la nivel global, ci doar testeaza.
“Inca se experimenteaza, nu exista companii care au politici clare de folosire a retelelor sociale. Abia se stabilesc”, spune Fusu.
Studiu de caz, Vodafone Romania
Vodafone Romania, al doilea mare operator de telefonie mobila de pe piata locala, a sesizat oportunitatea de a-si promova serviciile prin intermediul retelelor sociale online inca din 2008, cand a creat contul de Twitter vodafonebuzz.
“Intre timp, prezenta noastra online a fost extinsa prin crearea de conturi vodafonebuzz pe mai multe canale web 2.0. In aprilie 2009, am sporit prezenta in social media prin activarea contului de YouTube, pentru ca in iunie sa deschidem prima galerie foto pe Flickr, iar in septembrie sa postam si primul pesaj pe Facebook”, au declarat pentru MONEY.ro oficialii operatorului.
Vodafone Romania aplica politica de utilizare a social media implementata la nivelul intregului grup Vodafone.
Cum stau lucrurile la nivel global
Potrivit unui studiu comandat de catre compania Cisco, realizat in 97 de organizatii din 20 de tari, aproximativ 75% dintre companii utilizeaza instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, iar 50% folosesc microblogurile.
Retelele sociale online sunt folosite cu precadere de catre departamentele de marketing si comunicare, departamentele de resurse umane si departamentele de relatii cu clientii.

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 475 ori.

Publica un raspuns