Magazinul on-line Amazon vrea sa mentina pretul de 10 dolari pe care un consumator il plateste pentru o carte in format digital achizitionata on-line, scrie presa straina. Editurile sunt insa de parere ca pretul acesta este prea mic si cer sa fie ele cele care stabilesc pretul de vanzare. De exemplu, Macmillan vrea sa obtina intre 13 si 15 dolari pentru cele mai multe dintre titlurile in format digital comercializate on-line. Editura Hachette vrea de asemenea sa seteze pretul la 15 dolari pentru cele mai multe dintre titlurile in format electronic, iar Harper Collins a facut o miscare similara. Intre timp, Apple a permis editurilor care vor sa vanda carti electronice pentru iPad sa stabileasca singure pretul pe unitate. Astfel, in conditiile in care vendorii vor sa transforme cititoarele de e-bookuri in produse de masa, editurile spun ca maga­zinele devalorizeaza cartile elec­tronice. In acelasi timp, consumatorii asteapta titluri ieftine, avand in vedere ca editurile nu suporta costurile de imprimare si de distributie pentru cartile electronice vandute pe internet. In mod ironic insa, specialistii se asteapta ca intrarea Apple pe segmentul cartilor electronice sa creasca pretul pentru un e-book.

Citeste articolul pe: Financiarul

Editurile vor preturi mai mari pentru cartile digitale

Magazinul on-line Amazon vrea sa mentina pretul de 10 dolari pe care un consumator il plateste pentru o carte in format digital achizitionata on-line, scrie presa straina. Editurile sunt insa de parere ca pretul acesta este prea mic si cer sa fie ele cele care stabilesc pretul de vanzare. De exemplu, Macmillan vrea sa obtina intre 13 si 15 dolari pentru cele mai multe dintre titlurile in format digital comercializate on-line. Editura Hachette vrea de asemenea sa seteze pretul la 15 dolari pentru cele mai multe dintre titlurile in format electronic, iar Harper Collins a facut o miscare similara. Intre timp, Apple a permis editurilor care vor sa vanda carti electronice pentru iPad sa stabileasca singure pretul pe unitate. Astfel, in conditiile in care vendorii vor sa transforme cititoarele de e-bookuri in produse de masa, editurile spun ca maga­zinele devalorizeaza cartile elec­tronice. In acelasi timp, consumatorii asteapta titluri ieftine, avand in vedere ca editurile nu suporta costurile de imprimare si de distributie pentru cartile electronice vandute pe internet. In mod ironic insa, specialistii se asteapta ca intrarea Apple pe segmentul cartilor electronice sa creasca pretul pentru un e-book.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 89 ori.

Publica un raspuns