Renumele Fiat in materie de motoare revolutionare va fi consolidat cu un nou propulsor, unul pe benzina care va reusi sa creasca performantele masinilor pe care va fi montat simultan cu reducerea consumului de combustibil. Reusita inginerilor italieni, aceiasi care au creat si MultiJet, unul dintre cele mai performante motoare diesel, se datoreaza faptului ca au reusit sa puna la punct un sistem avansat de admisie a aerului. Fara a intra in detalii tehnice prea amanuntite, spunem doar ca acest sistem permite dozarea amestecului aer – benzina dupa scenarii diverse, in functie de solicitarile impuse de sofer, actionand in diferite momente ca motoare de capacitati diferite, intr-o comparatie plastica. Practic, atunci cand necesarul de carburant este redus (la pornire, in trafic aglomerat, la viteze reduse etc.) supapele sunt determinate sa permita intrarea unor doze mici de aer si implicit benzina, reducand consumul. La solicitarile maxime (acceleratii, viteze mari), se ating performantele de top ale motorului. Reducerea de consum este de aproximativ 25%, in timp ce cuplul maxim cunoaste o imbunatatire de 15%, iar puterea, de 10%. Reprezentantii Fiat sustin ca noua tehnologie ar putea fi introdusa pe viitor si la motoarele diesel, care ar urma sa beneficieze de o reducere a consumului de pana la 40%.

Citeste articolul pe: Financiarul

Fiat lanseaza motorul MultiAir

Renumele Fiat in materie de motoare revolutionare va fi consolidat cu un nou propulsor, unul pe benzina care va reusi sa creasca performantele masinilor pe care va fi montat simultan cu reducerea consumului de combustibil. Reusita inginerilor italieni, aceiasi care au creat si MultiJet, unul dintre cele mai performante motoare diesel, se datoreaza faptului ca au reusit sa puna la punct un sistem avansat de admisie a aerului. Fara a intra in detalii tehnice prea amanuntite, spunem doar ca acest sistem permite dozarea amestecului aer – benzina dupa scenarii diverse, in functie de solicitarile impuse de sofer, actionand in diferite momente ca motoare de capacitati diferite, intr-o comparatie plastica. Practic, atunci cand necesarul de carburant este redus (la pornire, in trafic aglomerat, la viteze reduse etc.) supapele sunt determinate sa permita intrarea unor doze mici de aer si implicit benzina, reducand consumul. La solicitarile maxime (acceleratii, viteze mari), se ating performantele de top ale motorului. Reducerea de consum este de aproximativ 25%, in timp ce cuplul maxim cunoaste o imbunatatire de 15%, iar puterea, de 10%. Reprezentantii Fiat sustin ca noua tehnologie ar putea fi introdusa pe viitor si la motoarele diesel, care ar urma sa beneficieze de o reducere a consumului de pana la 40%.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 94 ori.

Publica un raspuns