Rata tentativelor de frauda in totalul tranzactiilor electronice procesate de GeCAD ePayment in 2009 a scazut de la 0,75% la 0,4%, potrivit unui comunicat al companiei. Prin sistemul ePayment au fost procesate in 2009 1.108.500 de tranzactii, valoarea totala a acestora fiind de 88 milioane de euro.
„Tendinta descendenta a tentativelor de frauda online raportate la numarul de tranzactii este explicabila in contextul unei piete care se maturizeaza si in care jucatorii implicati, atat noi, in calitate de procesator de plati electronice, cat si bancile, magazinele online si autoritatile, au facut eforturi comune pentru a preveni si descuraja tentativele de frauda online”, a declarat directorul IT al GeCAD ePayment, Cristina Badea.
Principalele tentative de frauda au vizat cartelele tip prepay/incarcari electronice, urmate de cele din domeniul turismului, inclusiv vanzarea de bilete de avion. „Astfel, in segmentul telecom/ incarcare electronica au avut loc 39% din tentativele de frauda online de anul trecut, in timp ce in domeniul turism/bilete de avion s-au inregistrat 20%”, se spune in comunicat.
In 2009, produsele tinta au fost cele usor valorificabile, in special telefoane mobile, si mai putin produse IT, comparativ cu anii trecuti.
La reducerea ratei tentativelor de frauda au contribuit si consumatorii, care au devenit mai informati si au inceput sa aiba un comportament mai responsabil in mediul online.

Citeste articolul pe: Financiarul

GeCAD: Rata tentativelor de frauda electronica a scazut la 0,4% in 2009

Rata tentativelor de frauda in totalul tranzactiilor electronice procesate de GeCAD ePayment in 2009 a scazut de la 0,75% la 0,4%, potrivit unui comunicat al companiei. Prin sistemul ePayment au fost procesate in 2009 1.108.500 de tranzactii, valoarea totala a acestora fiind de 88 milioane de euro.
„Tendinta descendenta a tentativelor de frauda online raportate la numarul de tranzactii este explicabila in contextul unei piete care se maturizeaza si in care jucatorii implicati, atat noi, in calitate de procesator de plati electronice, cat si bancile, magazinele online si autoritatile, au facut eforturi comune pentru a preveni si descuraja tentativele de frauda online”, a declarat directorul IT al GeCAD ePayment, Cristina Badea.
Principalele tentative de frauda au vizat cartelele tip prepay/incarcari electronice, urmate de cele din domeniul turismului, inclusiv vanzarea de bilete de avion. „Astfel, in segmentul telecom/ incarcare electronica au avut loc 39% din tentativele de frauda online de anul trecut, in timp ce in domeniul turism/bilete de avion s-au inregistrat 20%”, se spune in comunicat.
In 2009, produsele tinta au fost cele usor valorificabile, in special telefoane mobile, si mai putin produse IT, comparativ cu anii trecuti.
La reducerea ratei tentativelor de frauda au contribuit si consumatorii, care au devenit mai informati si au inceput sa aiba un comportament mai responsabil in mediul online.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 419 ori.

Publica un raspuns