Exista produs Google care sa nu aiba succes pe piata? Probabil ca nu! Daca ultimile activitati nu au avut chiar asa mare priza la public – si ma refer in special la sistemul de operare Chrome si dispozitivul mobil Nexus One, acum Google incearca o redresare prin lansarea pseudo-serviciului de mesagerie Buzz.

Buzz reprezinta o retea de socializare si in acelasi timp un ”mini-Wave”, facut special pentru a fi accesat din interiorul casutei de mail, insa o mare problema o reprezinta in continuare ca si in cazul Wave-ului, intimitatea utilizatorului, asta insemnand ca orice strain poate vedea cu cine ai fost in contact, in cazul in care ai serviciul Buzz activat. Inainte de a continua articolul cu mai mult informatii despre Buzz merita sa mentionam faptul ca Google ar fi trebui sa ne avertizeze cu un mesaj inainte de a activa implicit serviciul in clientul de mail. O avertizare in genul  “BigBrother is watching you!” sau mai bine chiar un mesaj de prezentare a serviciului cu optiunea de On si Off ar fi fost perfect pentru evitarea senzatiei de „invadare a intimitatii”. 

Status message, Twitter, Facebook, Yammer… suna cunoscut? Daca da – atunci continua sa citesti, daca nu – poti sa le incerci. Ei bine, Google Buzz este o amestecatura intre un serviciu de mesagerie instant  si o retea de socializare, rezultand astfel un flux permanent de… ”orice”!

Strategia de socializare in interiorul serviciilor Google este aproape nula, Picasa spre deosebire de Flickr – liderul in domeniu, nu dispune de un mediu agregat de socializare, Google avand acelasi succes la capitolul retele sociale asa cum Linux-ul are succes pe statiile desktop – adica aproape zero. Pentru a remedia situatia, Google a incercat introducerea pe piata a serviciului Wave care este destul de interesant – tehnologic vorbind, insa, la numai cateva zile de la lansarea in mod „preview” a acestuia, utilizatorii si-au dat seama ca nu au cu cine si la ce sa-l foloseasca. Din punctul nostru de vedere, Google Buzz este un Wave mai mic – lucru complet adevarat de altfel, Buzz imprumutand de la fratele mai mare numai partea de socializare. Un serviciu mic intr-un ”monstru” mare.

Unul dintre motivele principale ale lansarii Buzz a fost cu siguranta determinat de marea masa a oamenilor care folosesc unul dintre serviciile Google si FaceBook sau Twitter. Daca FaceBook incearca in prezent sa integreze un serviciu de email pentru utilizatorii sai consider ca este cat se poate de normal ca Google sa incerce sa ofere un serviciu similar FaceBook sau Twitter pentru utilizatorii sai. Desi Google Buzz a fost descoperit de toata lumea in Gmail, serviciul este disponibil si in alte aplicatii Google.

Citeste articolul pe: PC World Romania

Google Buzz – Aceeasi Marie cu alta palarie?

Exista produs Google care sa nu aiba succes pe piata? Probabil ca nu! Daca ultimile activitati nu au avut chiar asa mare priza la public – si ma refer in special la sistemul de operare Chrome si dispozitivul mobil Nexus One, acum Google incearca o redresare prin lansarea pseudo-serviciului de mesagerie Buzz.

Buzz reprezinta o retea de socializare si in acelasi timp un ”mini-Wave”, facut special pentru a fi accesat din interiorul casutei de mail, insa o mare problema o reprezinta in continuare ca si in cazul Wave-ului, intimitatea utilizatorului, asta insemnand ca orice strain poate vedea cu cine ai fost in contact, in cazul in care ai serviciul Buzz activat. Inainte de a continua articolul cu mai mult informatii despre Buzz merita sa mentionam faptul ca Google ar fi trebui sa ne avertizeze cu un mesaj inainte de a activa implicit serviciul in clientul de mail. O avertizare in genul  “BigBrother is watching you!” sau mai bine chiar un mesaj de prezentare a serviciului cu optiunea de On si Off ar fi fost perfect pentru evitarea senzatiei de „invadare a intimitatii”. 

Status message, Twitter, Facebook, Yammer… suna cunoscut? Daca da – atunci continua sa citesti, daca nu – poti sa le incerci. Ei bine, Google Buzz este o amestecatura intre un serviciu de mesagerie instant  si o retea de socializare, rezultand astfel un flux permanent de… ”orice”!

Strategia de socializare in interiorul serviciilor Google este aproape nula, Picasa spre deosebire de Flickr – liderul in domeniu, nu dispune de un mediu agregat de socializare, Google avand acelasi succes la capitolul retele sociale asa cum Linux-ul are succes pe statiile desktop – adica aproape zero. Pentru a remedia situatia, Google a incercat introducerea pe piata a serviciului Wave care este destul de interesant – tehnologic vorbind, insa, la numai cateva zile de la lansarea in mod „preview” a acestuia, utilizatorii si-au dat seama ca nu au cu cine si la ce sa-l foloseasca. Din punctul nostru de vedere, Google Buzz este un Wave mai mic – lucru complet adevarat de altfel, Buzz imprumutand de la fratele mai mare numai partea de socializare. Un serviciu mic intr-un ”monstru” mare.

Unul dintre motivele principale ale lansarii Buzz a fost cu siguranta determinat de marea masa a oamenilor care folosesc unul dintre serviciile Google si FaceBook sau Twitter. Daca FaceBook incearca in prezent sa integreze un serviciu de email pentru utilizatorii sai consider ca este cat se poate de normal ca Google sa incerce sa ofere un serviciu similar FaceBook sau Twitter pentru utilizatorii sai. Desi Google Buzz a fost descoperit de toata lumea in Gmail, serviciul este disponibil si in alte aplicatii Google.

Citeste articolul pe: PC World Romania

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 426 ori.

Publica un raspuns