Desi investeste in retele de internet de superviteza,
Desi investeste masiv in telecomunicatii, iar Android, sistemul de operare pe care l-a lansat in septembrie 2008, ameninta sa scoata din topul primilor trei jucatori nume cu vechime, totusi seful Google, Eric Schmidt, se apara si spune ca nu are nicio intentie sa concureze cu operatorii, ba chiar vrea colaborare.
Google, gigantul american care si-a extins masiv aria de activitate in ultimii doi ani, ataca un nou segment, telecomunicatiile. Google testeaza in SUA un serviciu de internet de superviteza prin linie fixa, a investit in WiMAX si vinde zilnic 60.000 de telefoane Android pe zi, vanzari care l-au propulsat pe locul 5 in topul producatorilor de sisteme de operare pentru telefoane mobile. Cu toate acestea, da asigurari operatorilor ca nu intentioneaza sa-i concureze. Compania se focuseaza pe reclama pe internet si software pentru afaceri, sustine Eric Schmidt, CEO Google, si depinde de succesul operatorilor la nivel global, a incercat sa ii calmeze acesta pe sefii operatorilor. Potrivit managerilor Google, compania va oferi viteze de acces la internet de peste 100 de ori mai rapide decat permit acum conexiunile FTTH. Principalii operatori de pe piata americana, AT&T, Verizon sau Comcast, asigura viteze de pana in 10 Mbps. Cat priveste preturile, managerii nu au dat detalii, dar spun ca acestea vor fi suficient de competitive incat sa atinga un target de 50.000 de oameni cel putin, avand un potential de 500.000 de persoane. Demersurile Google pentru testarea unui astfel de serviciu sunt mai vechi si au fost facute ca parte dintr-un plan national de extindere a internetului broadband in SUA. Ulterior, gigantul a decis sa renunte la sprijinul statului si sa deruleze pe cont propriu testele. Deocamdata Google va dezvolta infrastructura intr-un numar limitat de localitati care au deadline 26 martie pentru a trimite Google o lista de argumente pentru care ar trebui incluse in proiect.
Din nou gigantul ar putea schimba regulile jocului
Intrarea Google pe acest segment al serviciilor de internet de banda larga ar putea schimba dramatic regulile jocului, avand in vedere ca jucatorii traditionali vor trebui sa-si regandeasca modelele de afaceri. Aceasta nu este prima data cand Google schimba piata. Cel mai recent exemplu este intrarea pe segmentul sistemelor de operare mobile cu Android, pe care analistii pietei il vad pe locul 2 in 2012, doar in urma Symbian al Nokia. Si asta dupa ce sistemul s-a impus intre primele cinci dupa doar 18 luni de prezenta. Schmidt spune insa ca publicitatea va fi focusul principal al companiei si in continuare. Cel mai mare operator telecom european, Vodafone, a criticat insa si acest aspect si a cerut Comisiei Europene si Comisiei Federale pentru Comert din SUA sa monitorizeze Google pentru pozitie dominanta. Operatorii mai sunt nemultumiti si de faptul ca servicii de genul YouTube solicita la maximum retelele si, cu toate acestea, singurul care incaseaza din acest serviciu este Google. Vittorio Colao a reclamat faptul ca operatorii trebuie sa aiba dreptul de a solicita plati de la proprietarii de continuturi care doresc sa isi distribuie continuturile pe retelele operatorilor astfel incat sa isi sustina investitiile in retele. Seful Google, desi a refuzat sa raspunda acuzatiilor Google, rezumandu-se doar la un comentariu de genul „faptul ca suntem o companie mare nu ar trebui sa reprezinte o problema“, a mai declarat ca investitiile in retele intra in atributiile operatorilor.
500.000 este potentialul de clienti pentru serviciul Google de internet fix de banda larga de superviteza 1 Gbps este viteza pe care o asigura serviciul Google, de 100 de ori mai mare decat ceea ce ofera conexiunile actuale 7,5 miliarde de dolari reprezinta potentialul pietei de publicitate on-line de peste doi ani 80% din veniturile de pe piata de publicitate on-line sunt generate de Google
Citeste articolul pe: Financiarul
Desi investeste in retele de internet de superviteza,
Desi investeste masiv in telecomunicatii, iar Android, sistemul de operare pe care l-a lansat in septembrie 2008, ameninta sa scoata din topul primilor trei jucatori nume cu vechime, totusi seful Google, Eric Schmidt, se apara si spune ca nu are nicio intentie sa concureze cu operatorii, ba chiar vrea colaborare.
Google, gigantul american care si-a extins masiv aria de activitate in ultimii doi ani, ataca un nou segment, telecomunicatiile. Google testeaza in SUA un serviciu de internet de superviteza prin linie fixa, a investit in WiMAX si vinde zilnic 60.000 de telefoane Android pe zi, vanzari care l-au propulsat pe locul 5 in topul producatorilor de sisteme de operare pentru telefoane mobile. Cu toate acestea, da asigurari operatorilor ca nu intentioneaza sa-i concureze. Compania se focuseaza pe reclama pe internet si software pentru afaceri, sustine Eric Schmidt, CEO Google, si depinde de succesul operatorilor la nivel global, a incercat sa ii calmeze acesta pe sefii operatorilor. Potrivit managerilor Google, compania va oferi viteze de acces la internet de peste 100 de ori mai rapide decat permit acum conexiunile FTTH. Principalii operatori de pe piata americana, AT&T, Verizon sau Comcast, asigura viteze de pana in 10 Mbps. Cat priveste preturile, managerii nu au dat detalii, dar spun ca acestea vor fi suficient de competitive incat sa atinga un target de 50.000 de oameni cel putin, avand un potential de 500.000 de persoane. Demersurile Google pentru testarea unui astfel de serviciu sunt mai vechi si au fost facute ca parte dintr-un plan national de extindere a internetului broadband in SUA. Ulterior, gigantul a decis sa renunte la sprijinul statului si sa deruleze pe cont propriu testele. Deocamdata Google va dezvolta infrastructura intr-un numar limitat de localitati care au deadline 26 martie pentru a trimite Google o lista de argumente pentru care ar trebui incluse in proiect.
Din nou gigantul ar putea schimba regulile jocului
Intrarea Google pe acest segment al serviciilor de internet de banda larga ar putea schimba dramatic regulile jocului, avand in vedere ca jucatorii traditionali vor trebui sa-si regandeasca modelele de afaceri. Aceasta nu este prima data cand Google schimba piata. Cel mai recent exemplu este intrarea pe segmentul sistemelor de operare mobile cu Android, pe care analistii pietei il vad pe locul 2 in 2012, doar in urma Symbian al Nokia. Si asta dupa ce sistemul s-a impus intre primele cinci dupa doar 18 luni de prezenta. Schmidt spune insa ca publicitatea va fi focusul principal al companiei si in continuare. Cel mai mare operator telecom european, Vodafone, a criticat insa si acest aspect si a cerut Comisiei Europene si Comisiei Federale pentru Comert din SUA sa monitorizeze Google pentru pozitie dominanta. Operatorii mai sunt nemultumiti si de faptul ca servicii de genul YouTube solicita la maximum retelele si, cu toate acestea, singurul care incaseaza din acest serviciu este Google. Vittorio Colao a reclamat faptul ca operatorii trebuie sa aiba dreptul de a solicita plati de la proprietarii de continuturi care doresc sa isi distribuie continuturile pe retelele operatorilor astfel incat sa isi sustina investitiile in retele. Seful Google, desi a refuzat sa raspunda acuzatiilor Google, rezumandu-se doar la un comentariu de genul „faptul ca suntem o companie mare nu ar trebui sa reprezinte o problema“, a mai declarat ca investitiile in retele intra in atributiile operatorilor.
500.000 este potentialul de clienti pentru serviciul Google de internet fix de banda larga de superviteza 1 Gbps este viteza pe care o asigura serviciul Google, de 100 de ori mai mare decat ceea ce ofera conexiunile actuale 7,5 miliarde de dolari reprezinta potentialul pietei de publicitate on-line de peste doi ani 80% din veniturile de pe piata de publicitate on-line sunt generate de Google
Citeste articolul pe: Financiarul