Compania japoneza Honda a anuntat lansarea pe pietele europene a celui mai nou model al sau, CR-Z, odata cu prezentarea sa in cadrul salonului auto din Geneva. Modelul a fost expus pentru prima data la Detroit, in ianuarie, unde a devenit imediat obiect de atractie pentru public.
Masina are un design extrem de sportiv, care respecta in acelasi timp reguli aerodinamice, dar si estetice. Motivul este simplu, CR-Z fiind un model hibrid, pe de o parte, unul care trebuie sa-si mentina consumul in limite reduse, dar se doreste sa fie si un automobil sport, unul care ar putea atrage clientii tineri catre segmentele ecologice, hibrid si electrice. Dincolo de designul ce aminteste de modelul Civic european, CR-Z are o arhitectura de coupe, 2+2 locuri si doar doua usi.
Un alt amanunt inedit este prezenta unei cutii de viteze manuale, in 6 trepte, o premiera pentru propulsia hibrid. Motorul de baza este un 1.5 litri, benzina, acesta fiind introdus in sistemul IMA Parallel Hybird System, care gestioneaza comportamentul masinii in functie de cerintele soferului, pastrand totodata un consum redus, de doar 5 litri/100 km.
Controlul este realizat prin intermediul unui Drive System, care dispune de trei moduri, alegand astfel nivelul de raspuns al acceleratiei, rigiditatea directiei, oprirea motorului la semafor, controlul climatronic si altele, tocmai pentru a lasa, la nevoie, la dispozitia soferului, suficienta energie. Pe pozitia Sport, soferul va avea astfel energie maxima si de la motorul electric, pentru demaraje si depasiri.
Interiorul noului CR-Z respecta pe deplin stilul sport+high-tech, amin­tind si el de bordul compactei Civic.
Honda a anuntat ca vanzarile pentru CR-Z vor incepe imediat dupa salon, in toate tarile europene, preturile urmand a fi anuntate la acel moment. Este de asteptat insa ca nivelul sa fie mult mai accesibil decat in cazul Insight, o masina ce concureaza cu Toyota Prius si depaseste 20.000 de euro.
Tot la Geneva, Honda va prezenta noul SUV CR-V, dupa ce a trecut printr-un face-lift. Amatorii de masini ecologice vor putea admira, de asemenea, FCX Clarity, primul automobil fuel cell de serie din lu­me, prezentat in pre­mie­ra anul trecut.

Citeste articolul pe: Financiarul

Honda CR-Z, automobilul hibrid-sport

Compania japoneza Honda a anuntat lansarea pe pietele europene a celui mai nou model al sau, CR-Z, odata cu prezentarea sa in cadrul salonului auto din Geneva. Modelul a fost expus pentru prima data la Detroit, in ianuarie, unde a devenit imediat obiect de atractie pentru public.
Masina are un design extrem de sportiv, care respecta in acelasi timp reguli aerodinamice, dar si estetice. Motivul este simplu, CR-Z fiind un model hibrid, pe de o parte, unul care trebuie sa-si mentina consumul in limite reduse, dar se doreste sa fie si un automobil sport, unul care ar putea atrage clientii tineri catre segmentele ecologice, hibrid si electrice. Dincolo de designul ce aminteste de modelul Civic european, CR-Z are o arhitectura de coupe, 2+2 locuri si doar doua usi.
Un alt amanunt inedit este prezenta unei cutii de viteze manuale, in 6 trepte, o premiera pentru propulsia hibrid. Motorul de baza este un 1.5 litri, benzina, acesta fiind introdus in sistemul IMA Parallel Hybird System, care gestioneaza comportamentul masinii in functie de cerintele soferului, pastrand totodata un consum redus, de doar 5 litri/100 km.
Controlul este realizat prin intermediul unui Drive System, care dispune de trei moduri, alegand astfel nivelul de raspuns al acceleratiei, rigiditatea directiei, oprirea motorului la semafor, controlul climatronic si altele, tocmai pentru a lasa, la nevoie, la dispozitia soferului, suficienta energie. Pe pozitia Sport, soferul va avea astfel energie maxima si de la motorul electric, pentru demaraje si depasiri.
Interiorul noului CR-Z respecta pe deplin stilul sport+high-tech, amin­tind si el de bordul compactei Civic.
Honda a anuntat ca vanzarile pentru CR-Z vor incepe imediat dupa salon, in toate tarile europene, preturile urmand a fi anuntate la acel moment. Este de asteptat insa ca nivelul sa fie mult mai accesibil decat in cazul Insight, o masina ce concureaza cu Toyota Prius si depaseste 20.000 de euro.
Tot la Geneva, Honda va prezenta noul SUV CR-V, dupa ce a trecut printr-un face-lift. Amatorii de masini ecologice vor putea admira, de asemenea, FCX Clarity, primul automobil fuel cell de serie din lu­me, prezentat in pre­mie­ra anul trecut.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 561 ori.

Publica un raspuns