Chicago
O alegere inedita pentru producatorul coreean Kia a fost premiera conceptului Ray la Salonul Auto din , un eveniment mai putin urmarit de lumea auto de pe alte continente. Cu toate acestea, aparitia noului concept-car a starnit interesul tuturor, mai ales pentru ca este vorba despre un posibil competitor pentru Toyota Prius, si asta in varianta plug-in.
Kia nu se afla la prima experienta in segmentele din ce in ce mai numeroase in care regasim automobile ecologice. Borrego si Sportage Fuel Cell, Forte, cee’d si Sorento, toate hibride, sunt modelele care au beneficiat deja de expunere la saloanele auto, nici- unul nefiind insa produs in versiune de serie. Noul Ray este mai mult decat atat, avand la dispozitie si un design propriu, extrem de agresiv si inovator. A fost realizat pe platforma Forte, iar constructia sa a fost realizata cu ajutorul materialelor inovatoare, usoare, si in unele cazuri reciclate. Se remarca prin panourile solare amplasate pe acoperis, acestea fiind destinate alimentarii cu curent electric a sistemului de climatizare si a luminilor. Autonomia acestui concept ajunge la aproximativ 500 km.
Din punctul de vedere al arhitecturii, Ray este un vehicul sport, cu patru locuri. Caroseria sa aerodinamica, inspirata din alura unui avion, tehnologia demna de filmele SF (comenzi touch screen, directie drive-by-wire) si sistemul de propulsie hibrid, bazat pe o baterie litiu-polimeri, subliniaza intentiile producatorului. Motorul termic este un 1.4 litri benzina, asociat cu o cutie CVT, cu transmisie continua.
Citeste articolul pe: Financiarul
Chicago
O alegere inedita pentru producatorul coreean Kia a fost premiera conceptului Ray la Salonul Auto din , un eveniment mai putin urmarit de lumea auto de pe alte continente. Cu toate acestea, aparitia noului concept-car a starnit interesul tuturor, mai ales pentru ca este vorba despre un posibil competitor pentru Toyota Prius, si asta in varianta plug-in.
Kia nu se afla la prima experienta in segmentele din ce in ce mai numeroase in care regasim automobile ecologice. Borrego si Sportage Fuel Cell, Forte, cee’d si Sorento, toate hibride, sunt modelele care au beneficiat deja de expunere la saloanele auto, nici- unul nefiind insa produs in versiune de serie. Noul Ray este mai mult decat atat, avand la dispozitie si un design propriu, extrem de agresiv si inovator. A fost realizat pe platforma Forte, iar constructia sa a fost realizata cu ajutorul materialelor inovatoare, usoare, si in unele cazuri reciclate. Se remarca prin panourile solare amplasate pe acoperis, acestea fiind destinate alimentarii cu curent electric a sistemului de climatizare si a luminilor. Autonomia acestui concept ajunge la aproximativ 500 km.
Din punctul de vedere al arhitecturii, Ray este un vehicul sport, cu patru locuri. Caroseria sa aerodinamica, inspirata din alura unui avion, tehnologia demna de filmele SF (comenzi touch screen, directie drive-by-wire) si sistemul de propulsie hibrid, bazat pe o baterie litiu-polimeri, subliniaza intentiile producatorului. Motorul termic este un 1.4 litri benzina, asociat cu o cutie CVT, cu transmisie continua.
Citeste articolul pe: Financiarul