Clientii cu bani nu fac rabat de la calitate
Laptopurile care se adreseaza clientilor de business sau celor care au disponibilitate sa plateasca un pret peste medie au inregistrat anul trecut rezultate mai bune in raport cu scaderea de aproximativ 60% consemnata pe piata totala de PC-uri. Anul trecut, vanzarile Sony Vaio au crescut cu 20%, iar Apple si-a majorat cota de piata.
Compania Sony Vaio a vandut anul trecut pe piata romaneasca aproximativ 7.200 de laptopuri, reprezentand o crestere de 20% fata de vanzarile inregistrate in 2008. „Piata totala a scazut mult anul trecut, cu aproximativ 60%, potrivit IDC. Cresterea noastra se bazeaza mult pe clientii pe care ii targetam, pentru ca au fost clienti care au preferat sa economiseasca pentru a-si cumpara un laptop mai bun”, a declarat Taiju Ishikawa, Branch Manager Sony pentru Romania. Sony Vaio estima pentru anul fiscal 2009, ce se incheie in martie 2010, vanzari de aproximativ 7.000 de unitati.
Compania si-a ridicat anul trecut cota de piata la 2% pe segmentul notebookurilor, iar oficialul asteapta pentru anul in curs „macar o crestere de cateva puncte procentuale”. Acesta a explicat ca pe piata locala, desi are un potential urias, cei mai multi jucatori se orienteaza catre produsele de masa, lasand astfel loc liber pe zona laptopurilor premium si high end. Rezultate bune comparativ cu piata de PC-uri a inregistrat anul trecut si compania Apcom, distribuitor autorizat al produselor Apple, care a notat in 2009 o contractie de 30% a vanzarilor pe segmentul notebookurilor, cota de piata a producatorului crescand la 1% in Romania. Pe de alta parte, Bogdan Iftemie, Sales Manager Acer Romania, spune ca piata locala de PC-uri este destul de sensibila la pretul pe unitate, desi exista produse dedicate in special clientilor de business. Desigur ca exista un segment de business care cere performanta, dar tinde sa fie depasit de zona de consumer, pentru ca si nevoile unui director, de exemplu, sunt similare cu ale oricarui consumator, respectiv e-mail, comunicare, aplicatii office”, spune Iftemie, precizand ca pentru Acer segmentul de business a avut o evolutie constanta, in conformitate cu apetitul scazut al pietei. Avans de 5%-10% al pietei
Pentru anul in curs, Taiju Ishikawa, Branch Managerul Sony pentru Romania, estimeaza o imbunatatire a evolutiei pietei, comparativ cu anul trecut.
„Sper ca vom vedea o crestere de 5% pana la 10% pentru intreaga piata de PC-uri comparativ cu anul trecut. Bogdan Iftemie, Sales Managerul Acer in Romania, adauga ca aceasta crestere a pietei nu se va vedea insa mai devreme de a doua jumatate a anului. Potrivit IDC, anul trecut s-au livrat in Romania aproximativ 550.000 de PC-uri, numai in ultimul trimestru al anului trecut fiind comercializate peste 200.000 de unitati. Oficialul Sony a precizat ca anul 2009 a fost unul „mai dificil” pe segmentul desktopurilor, iar acest trend va continua sa se mentina si in 2010.
Ishikawa nu a facut estimari privind evolutia vanzarilor Sony Vaio in Romania in anul fiscal 2010, insa a precizat ca asteapta ca acestea sa avanseze. „Ne asteptam la o crestere data atat de clientii premium, cat si de faptul ca ne concentram si pe produsele adresate clientilor din gama medium”, a incheiat Ishikawa.
550.000 de PC-uri s-au vandut anul trecut pe piata locala, conform IDC 7.200 de laptopuri Sony Vaio s-au vandut in 2009 in Romania 2% este cota de piata a Sony Vaio pe piata locala
Citeste articolul pe: Financiarul
Clientii cu bani nu fac rabat de la calitate
Laptopurile care se adreseaza clientilor de business sau celor care au disponibilitate sa plateasca un pret peste medie au inregistrat anul trecut rezultate mai bune in raport cu scaderea de aproximativ 60% consemnata pe piata totala de PC-uri. Anul trecut, vanzarile Sony Vaio au crescut cu 20%, iar Apple si-a majorat cota de piata.
Compania Sony Vaio a vandut anul trecut pe piata romaneasca aproximativ 7.200 de laptopuri, reprezentand o crestere de 20% fata de vanzarile inregistrate in 2008. „Piata totala a scazut mult anul trecut, cu aproximativ 60%, potrivit IDC. Cresterea noastra se bazeaza mult pe clientii pe care ii targetam, pentru ca au fost clienti care au preferat sa economiseasca pentru a-si cumpara un laptop mai bun”, a declarat Taiju Ishikawa, Branch Manager Sony pentru Romania. Sony Vaio estima pentru anul fiscal 2009, ce se incheie in martie 2010, vanzari de aproximativ 7.000 de unitati.
Compania si-a ridicat anul trecut cota de piata la 2% pe segmentul notebookurilor, iar oficialul asteapta pentru anul in curs „macar o crestere de cateva puncte procentuale”. Acesta a explicat ca pe piata locala, desi are un potential urias, cei mai multi jucatori se orienteaza catre produsele de masa, lasand astfel loc liber pe zona laptopurilor premium si high end. Rezultate bune comparativ cu piata de PC-uri a inregistrat anul trecut si compania Apcom, distribuitor autorizat al produselor Apple, care a notat in 2009 o contractie de 30% a vanzarilor pe segmentul notebookurilor, cota de piata a producatorului crescand la 1% in Romania. Pe de alta parte, Bogdan Iftemie, Sales Manager Acer Romania, spune ca piata locala de PC-uri este destul de sensibila la pretul pe unitate, desi exista produse dedicate in special clientilor de business. Desigur ca exista un segment de business care cere performanta, dar tinde sa fie depasit de zona de consumer, pentru ca si nevoile unui director, de exemplu, sunt similare cu ale oricarui consumator, respectiv e-mail, comunicare, aplicatii office”, spune Iftemie, precizand ca pentru Acer segmentul de business a avut o evolutie constanta, in conformitate cu apetitul scazut al pietei. Avans de 5%-10% al pietei
Pentru anul in curs, Taiju Ishikawa, Branch Managerul Sony pentru Romania, estimeaza o imbunatatire a evolutiei pietei, comparativ cu anul trecut.
„Sper ca vom vedea o crestere de 5% pana la 10% pentru intreaga piata de PC-uri comparativ cu anul trecut. Bogdan Iftemie, Sales Managerul Acer in Romania, adauga ca aceasta crestere a pietei nu se va vedea insa mai devreme de a doua jumatate a anului. Potrivit IDC, anul trecut s-au livrat in Romania aproximativ 550.000 de PC-uri, numai in ultimul trimestru al anului trecut fiind comercializate peste 200.000 de unitati. Oficialul Sony a precizat ca anul 2009 a fost unul „mai dificil” pe segmentul desktopurilor, iar acest trend va continua sa se mentina si in 2010.
Ishikawa nu a facut estimari privind evolutia vanzarilor Sony Vaio in Romania in anul fiscal 2010, insa a precizat ca asteapta ca acestea sa avanseze. „Ne asteptam la o crestere data atat de clientii premium, cat si de faptul ca ne concentram si pe produsele adresate clientilor din gama medium”, a incheiat Ishikawa.
550.000 de PC-uri s-au vandut anul trecut pe piata locala, conform IDC 7.200 de laptopuri Sony Vaio s-au vandut in 2009 in Romania 2% este cota de piata a Sony Vaio pe piata locala
Citeste articolul pe: Financiarul