Clientii cu bani nu fac rabat de la calitate
Laptopurile care se adreseaza clien­tilor de business sau celor care au dis­ponibilitate sa plateasca un pret peste medie au inregistrat anul trecut rezultate mai bune in raport cu scaderea de aproximativ 60% consemnata pe piata totala de PC-uri. Anul trecut, vanzarile Sony Vaio au crescut cu 20%, iar Apple si-a majorat cota de piata.
Compania Sony Vaio a vandut anul trecut pe piata romaneasca aproximativ 7.200 de laptopuri, reprezentand o cres­te­re de 20% fata de vanzarile inregistrate in 2008. „Piata totala a scazut mult anul tre­cut, cu aproximativ 60%, potrivit IDC. Cres­te­rea noastra se bazeaza mult pe clien­tii pe care ii targetam, pentru ca au fost clienti care au preferat sa eco­no­mi­seas­ca pentru a-si cumpara un laptop mai bun”, a de­cla­rat Taiju Ishikawa, Branch Manager Sony pentru Romania. Sony Vaio estima pentru anul fiscal 2009, ce se incheie in martie 2010, van­zari de aproximativ 7.000 de unitati.
Com­pania si-a ridicat anul trecut cota de piata la 2% pe segmentul note­bookurilor, iar oficialul asteapta pentru anul in curs „macar o crestere de cateva puncte pro­cen­tuale”. Acesta a explicat ca pe piata locala, desi are un potential urias, cei mai multi jucatori se orienteaza catre pro­du­se­le de masa, lasand astfel loc liber pe zona lap­topurilor premium si high end. Rezul­ta­te bune comparativ cu piata de PC-uri a inregistrat anul trecut si com­pa­nia Apcom, distri­bui­tor autorizat al pro­du­se­lor Apple, care a notat in 2009 o contractie de 30% a vanzarilor pe seg­men­tul note­bookurilor, cota de piata a producatorului crescand la 1% in Roma­nia. Pe de alta parte, Bogdan Iftemie, Sales Manager Acer Ro­mania, spune ca piata locala de PC-uri este destul de sensibila la pretul pe unitate, desi exista produse dedicate in special clientilor de business. Desigur ca exista un segment de business care cere per­formanta, dar tinde sa fie depasit de zona de consumer, pentru ca si nevoile unui director, de exemplu, sunt similare cu ale oricarui con­sumator, respectiv e-mail, co­mu­ni­care, aplicatii office”, spu­ne Iftemie, pre­cizand ca pentru Acer seg­mentul de business a avut o evolutie constanta, in conformitate cu apetitul scazut al pietei. Avans de 5%-10% al pietei
Pentru anul in curs, Taiju Ishikawa, Branch Managerul Sony pentru Roma­nia, estimeaza o imbunatatire a evolutiei pie­tei, comparativ cu anul trecut.
„Sper ca vom vedea o crestere de 5% pana la 10% pen­tru intreaga piata de PC-uri com­pa­ra­tiv cu anul trecut. Bogdan Iftemie, Sales Managerul Acer in Romania, adau­ga ca aceasta crestere a pietei nu se va ve­dea insa mai devreme de a doua ju­ma­tate a anului. Potrivit IDC, anul trecut s-au livrat in Romania apro­xi­ma­tiv 550.000 de PC-uri, numai in ultimul tri­mes­tru al anului trecut fiind comer­cia­li­zate peste 200.000 de unitati. Ofi­cia­lul Sony a precizat ca anul 2009 a fost unul „mai dificil” pe seg­me­ntul deskto­pu­ri­lor, iar acest trend va con­tinua sa se men­tina si in 2010.
Ishi­kawa nu a facut estimari privind evolutia vanzarilor Sony Vaio in Romania in anul fiscal 2010, insa a precizat ca asteapta ca acestea sa avanseze. „Ne asteptam la o cres­tere da­ta atat de clientii premium, cat si de fap­tul ca ne con­centram si pe produsele adresate clien­tilor din gama medium”, a incheiat Ishikawa.
550.000 de PC-uri s-au vandut anul trecut pe piata locala, conform IDC 7.200 de laptopuri Sony Vaio s-au vandut in 2009 in Romania 2% este cota de piata a Sony Vaio pe piata locala

Citeste articolul pe: Financiarul

Laptopurile de „fite” nu au cunoscut criza. Vanzarile Sony Vaio au crescut peste asteptari

Clientii cu bani nu fac rabat de la calitate
Laptopurile care se adreseaza clien­tilor de business sau celor care au dis­ponibilitate sa plateasca un pret peste medie au inregistrat anul trecut rezultate mai bune in raport cu scaderea de aproximativ 60% consemnata pe piata totala de PC-uri. Anul trecut, vanzarile Sony Vaio au crescut cu 20%, iar Apple si-a majorat cota de piata.
Compania Sony Vaio a vandut anul trecut pe piata romaneasca aproximativ 7.200 de laptopuri, reprezentand o cres­te­re de 20% fata de vanzarile inregistrate in 2008. „Piata totala a scazut mult anul tre­cut, cu aproximativ 60%, potrivit IDC. Cres­te­rea noastra se bazeaza mult pe clien­tii pe care ii targetam, pentru ca au fost clienti care au preferat sa eco­no­mi­seas­ca pentru a-si cumpara un laptop mai bun”, a de­cla­rat Taiju Ishikawa, Branch Manager Sony pentru Romania. Sony Vaio estima pentru anul fiscal 2009, ce se incheie in martie 2010, van­zari de aproximativ 7.000 de unitati.
Com­pania si-a ridicat anul trecut cota de piata la 2% pe segmentul note­bookurilor, iar oficialul asteapta pentru anul in curs „macar o crestere de cateva puncte pro­cen­tuale”. Acesta a explicat ca pe piata locala, desi are un potential urias, cei mai multi jucatori se orienteaza catre pro­du­se­le de masa, lasand astfel loc liber pe zona lap­topurilor premium si high end. Rezul­ta­te bune comparativ cu piata de PC-uri a inregistrat anul trecut si com­pa­nia Apcom, distri­bui­tor autorizat al pro­du­se­lor Apple, care a notat in 2009 o contractie de 30% a vanzarilor pe seg­men­tul note­bookurilor, cota de piata a producatorului crescand la 1% in Roma­nia. Pe de alta parte, Bogdan Iftemie, Sales Manager Acer Ro­mania, spune ca piata locala de PC-uri este destul de sensibila la pretul pe unitate, desi exista produse dedicate in special clientilor de business. Desigur ca exista un segment de business care cere per­formanta, dar tinde sa fie depasit de zona de consumer, pentru ca si nevoile unui director, de exemplu, sunt similare cu ale oricarui con­sumator, respectiv e-mail, co­mu­ni­care, aplicatii office”, spu­ne Iftemie, pre­cizand ca pentru Acer seg­mentul de business a avut o evolutie constanta, in conformitate cu apetitul scazut al pietei. Avans de 5%-10% al pietei
Pentru anul in curs, Taiju Ishikawa, Branch Managerul Sony pentru Roma­nia, estimeaza o imbunatatire a evolutiei pie­tei, comparativ cu anul trecut.
„Sper ca vom vedea o crestere de 5% pana la 10% pen­tru intreaga piata de PC-uri com­pa­ra­tiv cu anul trecut. Bogdan Iftemie, Sales Managerul Acer in Romania, adau­ga ca aceasta crestere a pietei nu se va ve­dea insa mai devreme de a doua ju­ma­tate a anului. Potrivit IDC, anul trecut s-au livrat in Romania apro­xi­ma­tiv 550.000 de PC-uri, numai in ultimul tri­mes­tru al anului trecut fiind comer­cia­li­zate peste 200.000 de unitati. Ofi­cia­lul Sony a precizat ca anul 2009 a fost unul „mai dificil” pe seg­me­ntul deskto­pu­ri­lor, iar acest trend va con­tinua sa se men­tina si in 2010.
Ishi­kawa nu a facut estimari privind evolutia vanzarilor Sony Vaio in Romania in anul fiscal 2010, insa a precizat ca asteapta ca acestea sa avanseze. „Ne asteptam la o cres­tere da­ta atat de clientii premium, cat si de fap­tul ca ne con­centram si pe produsele adresate clien­tilor din gama medium”, a incheiat Ishikawa.
550.000 de PC-uri s-au vandut anul trecut pe piata locala, conform IDC 7.200 de laptopuri Sony Vaio s-au vandut in 2009 in Romania 2% este cota de piata a Sony Vaio pe piata locala

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 698 ori.

Publica un raspuns