Mario Garcia, consultantul american supranumit “doctorul de ziare”, ce a regandit designul a peste 450 de publicatii din intreaga lume, printre care “The Wall Street Journal”, „The Miami Herald” si “Handelsblatt”, a sustinut ieri, la Centrul Cultural American, o dezbatere pe tema “Supravietuirea in Era iPad-ului – si dupa”. Potrivit acestuia, solutia pentru ca media sa poata supravietui in aceasta perioada, in care criza economica s-a raspandit la nivel global si are repercusiuni asupra majoritatii industriilor, este reprezentata de iPad, cel mai asteptat gadget al inceputului de an. Mario Garcia sustine ca iPad-ul va reprezenta pentru industria media o noua sursa de informatii pentru a se adresa utilizatorilor si, de asemenea, “poate” si o noua modalitate de a ajuta publisherii sa gaseasca solutii pentru dilema introducerii unei taxe pentru accesarea continutului on-line. iPad-ul lansat pe 27 ianuarie 2010 la San Francisco de compania Apple se adreseaza atat celor ce vor sa navigheze pe web, cat si fanilor de jocuri video, avand si functii de e-reader. In prezent, cotidianul american “New York Times” este primul ziar ce va “testa” eficienta iPad-ului. Garcia adauga ca iPad-ul este un sistem foarte apropiat de cel al iPhone-urilor. In privinta dilemei publisherilor de a introduce taxa pentru accesarea continutului on-line, Mario Garcia sustine ca cititorii se vor obisnui pana la urma sa plateasca pentru informatiile on-line, oferind exemplul posturilor TV, care erau gratuite la inceput, iar in prezent accesul la mai multe canale TV este contra cost. “Fiecare ziar are o sectiune de care cititorii sunt interesati si pentru care ar fi dispusi sa plateasca”, adauga Mario Garcia. De asemenea, acesta sustine ca 2010 va fi un “an de incercare” pentru felul in care informatia va fi prezentata la nivel global si spune ca utilizatorii vor trebui sa inceapa sa plateasca pentru a avea acces la informatii on-line pe care, pana in prezent, le accesau gratuit.
Prezentarea informatiilor, principala problema a presei romanesti
Mario Garcia a declarat, in cadrul dezbaterii despre viitorul presei scrise si despre presa scrisa versus media on-line, ca principala problema cu care se confrunta presa din Romania este reprezentata de modul in care sunt prezentate informatiile, atat din punctul de vedere al continutului cat si al layoutului. „Stiu ca Romania este o piata in dezvoltare, cu schimbari politice, dar cred ca ar trebui sa se schimbe modul in care sunt spuse povestile”, sustine Garcia. In plus, consultantul media a adaugat ca presa romaneasca ar trebui sa schimbe modul in care prezinta informatiile, atat in interiorul produsului, cat si pe prima pagina, precizand ca observa un interes prea mare pentru politica si un interes scazut pentru subiectele de lifestyle. Potrivit acestuia, presa locala va supravietui in orice conditii. De ce? Pentru ca are cel mai fidel public, a explicat Garcia. Acesta a precizat ca presa scrisa nu va disparea niciodata. Motivul? “Niciun mediu nu omoara alt mediu. Vor exista mereu ziare si reviste”, explica Garcia.
Prioritatile presei scrise in 2010
In ceeea ce privesc prioritatile presei scrise in 2010 acesta precizeaza ca presa scrisa ar trebui sa se axeze pe relatarea povestilor pe platforme multiple. Informatiile raman in continuare pe primul loc, platformele de prezentare a stirilor fiind pe locul al doilea, continua acesta. Consultantul media a facut si o clasificare a cititorilor de presa, definind patru tipuri de consumatori de informatii: printnets – cei care oscileaza intre presa scrisa si cea on-line, digital natives – nu-si imagineaza existenta fara acces la internet, insa revin ocazional la print, promiscuous users – apeleaza la mai multe surse de informare si traditional readers – cei care raman fideli variantei printate a ziarelor.

Citeste articolul pe: Financiarul

Mario Garcia: “Fiecare ziar are o sectiune pentru care cititorii ar fi dispusi sa plateasca”

Mario Garcia, consultantul american supranumit “doctorul de ziare”, ce a regandit designul a peste 450 de publicatii din intreaga lume, printre care “The Wall Street Journal”, „The Miami Herald” si “Handelsblatt”, a sustinut ieri, la Centrul Cultural American, o dezbatere pe tema “Supravietuirea in Era iPad-ului – si dupa”. Potrivit acestuia, solutia pentru ca media sa poata supravietui in aceasta perioada, in care criza economica s-a raspandit la nivel global si are repercusiuni asupra majoritatii industriilor, este reprezentata de iPad, cel mai asteptat gadget al inceputului de an. Mario Garcia sustine ca iPad-ul va reprezenta pentru industria media o noua sursa de informatii pentru a se adresa utilizatorilor si, de asemenea, “poate” si o noua modalitate de a ajuta publisherii sa gaseasca solutii pentru dilema introducerii unei taxe pentru accesarea continutului on-line. iPad-ul lansat pe 27 ianuarie 2010 la San Francisco de compania Apple se adreseaza atat celor ce vor sa navigheze pe web, cat si fanilor de jocuri video, avand si functii de e-reader. In prezent, cotidianul american “New York Times” este primul ziar ce va “testa” eficienta iPad-ului. Garcia adauga ca iPad-ul este un sistem foarte apropiat de cel al iPhone-urilor. In privinta dilemei publisherilor de a introduce taxa pentru accesarea continutului on-line, Mario Garcia sustine ca cititorii se vor obisnui pana la urma sa plateasca pentru informatiile on-line, oferind exemplul posturilor TV, care erau gratuite la inceput, iar in prezent accesul la mai multe canale TV este contra cost. “Fiecare ziar are o sectiune de care cititorii sunt interesati si pentru care ar fi dispusi sa plateasca”, adauga Mario Garcia. De asemenea, acesta sustine ca 2010 va fi un “an de incercare” pentru felul in care informatia va fi prezentata la nivel global si spune ca utilizatorii vor trebui sa inceapa sa plateasca pentru a avea acces la informatii on-line pe care, pana in prezent, le accesau gratuit.
Prezentarea informatiilor, principala problema a presei romanesti
Mario Garcia a declarat, in cadrul dezbaterii despre viitorul presei scrise si despre presa scrisa versus media on-line, ca principala problema cu care se confrunta presa din Romania este reprezentata de modul in care sunt prezentate informatiile, atat din punctul de vedere al continutului cat si al layoutului. „Stiu ca Romania este o piata in dezvoltare, cu schimbari politice, dar cred ca ar trebui sa se schimbe modul in care sunt spuse povestile”, sustine Garcia. In plus, consultantul media a adaugat ca presa romaneasca ar trebui sa schimbe modul in care prezinta informatiile, atat in interiorul produsului, cat si pe prima pagina, precizand ca observa un interes prea mare pentru politica si un interes scazut pentru subiectele de lifestyle. Potrivit acestuia, presa locala va supravietui in orice conditii. De ce? Pentru ca are cel mai fidel public, a explicat Garcia. Acesta a precizat ca presa scrisa nu va disparea niciodata. Motivul? “Niciun mediu nu omoara alt mediu. Vor exista mereu ziare si reviste”, explica Garcia.
Prioritatile presei scrise in 2010
In ceeea ce privesc prioritatile presei scrise in 2010 acesta precizeaza ca presa scrisa ar trebui sa se axeze pe relatarea povestilor pe platforme multiple. Informatiile raman in continuare pe primul loc, platformele de prezentare a stirilor fiind pe locul al doilea, continua acesta. Consultantul media a facut si o clasificare a cititorilor de presa, definind patru tipuri de consumatori de informatii: printnets – cei care oscileaza intre presa scrisa si cea on-line, digital natives – nu-si imagineaza existenta fara acces la internet, insa revin ocazional la print, promiscuous users – apeleaza la mai multe surse de informare si traditional readers – cei care raman fideli variantei printate a ziarelor.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 94 ori.

Publica un raspuns