Trei studenti din Iasi vor sa relanseze dialogul dintre primarie si cetateni
O harta interactiva, unde membrii unei comunitati pot dezbate problemele unui oras, este solutia cu care trei studenti din Iasi au castigat cea mai importanta sectiune a competitiei Imagine Cup – Software Design. Aplicatia, care va fi promovata prin intermediul retelelor de socializare, va functiona in cadrul unui proiect pilot la Primaria municipiului Iasi. Cetatenii vor avea acces la solutia UpCity pe site-ul institutiei, unde vor putea reclama diverse probleme sau vor propune solutii de dezvoltare.
O solutie ingenioasa, care sa rezolve blocajul de comunicare dintre cetateni si autoritati, este aplicatia cu care trei studenti din Iasi au castigat cea mai importanta sectiune a competitiei Imagine Cup. Echipa Sytech, de la Universitatea „Al. I. Cuza”, formata din Adrian Buzgar, Calin Juravle si Andreas Resios, au luat trofeul la categoria „Software Design”, in cadrul celui mai important concurs IT destinat studentilor si sustinut de compania Microsoft. Ei au plecat acasa cu un cec de 25.000 de dolari, valoarea premiului la aceasta sectiune a concursului, care s-a desfasurat in Cairo, Egipt.
Aplicatia celor trei tineri din Iasi a gasit o solutie de comunicare intre comunitate si autoritati, pentru rezolvarea celor mai stringente probleme locale. „Am pornit de la faptul ca, de multe ori, ceea ce se intampla intr-un oras fie nu se identifica, fie, daca se identifica, se pierde intr-un hatis al birocratiei”, ne-a declarat Adrian Buzgar, unul dintre membrii echipei Sytech.
Proiectul UpCity presupune o harta interactiva, prin intermediul careia cetatenii vor putea localiza anumite probleme din regiune. In fiecare punct din zona, cetateanul va descrie situatia, atasand inclusiv fotografii sau documente. Membrii comunitatii vor vota in functie de importanta problemelor si vor avea la dispozitie spatiu pentru miniforumuri si pentru comentarii. Utilizatorii pot lua contact cu proiectul printr-o aplicatie integrata in browser, care le permite cu ajutorul unei solutii cartografice, de genul Microsoft Earth sau Google Maps, sa plaseze problema respectiva pe harta in cadrul comunitatii locale.
„Periodic, aplicatia va recalcula topul problemelor din oras, astfel incat responsabilii din primarie sa stie in timp real care sunt cele mai stringente nemultumiri. Tot pentru a veni in sprijinul autoritatilor, am realizat si un client mobil, cu GPS. Aplicatia va directiona angajatii institutiei catre locul unde este reclamata o neregula, se poate lua contact cu problema, se pot face poze”, a adaugat Adrian Buzgar.
Sistemul va functiona ca proiect pilot pe site-ul Primariei municipiului Iasi, cu care studentii din Iasi au semnat un contract de colaborare, urmand ca proiectul sa demareze in doua-trei saptamani. Promovare pe retele de socializare
Interactiunea intre membrii comunitatii nu se va opri la harta interactiva. Promovarea aplicatiei in randul a cat mai multi utilizatori se va face prin intermediul unui mediu care cunoaste o dezvoltare exponentiala: retelele de socializare. „Sistemul are o functionalitate prin care pot exporta problemele pe retele de socializare precum Twitter sau Facebook. Pe astfel de site-uri se vor crea profile cu linkuri catre site-ul primariei. Tot aici se pot adauga mesaje, care sa directioneze facil catre probleme individuale semnalate in UpCity. In acest mod va fi usor sa raspandim informatia stransa si sa atragem atentia intregii comunitati, chiar din alte retele sociale”, explica Adrian Buzgar. In acest mod, va fi simplu de multiplicat numarul utilizatorilor, profilurile fiind focalizate pe comunitate, si nu pe individ. Istoric al problemelor
Aplicatia va memora toate sesizarile membrilor comunitatii, precum si modul in care au fost solutionate. „Am creat si un time-line, un fel de film care arata cum a evoluat comunitatea in timp. Imaginile vor curge si vor indica problemele care au fost rezolvate, urmand a fi bifate cu check-mark. Celelalte vor ramane permanent memorate”, explica studentul din Iasi.
Cei trei membri ai echipei intentioneaza sa extinda proiectul si la alte institutii, mai ales ca aplicatia este foarte usor de adaptat. „Sistemul este potrivit pentru informatizarea structurii de stat, de tip e-government. Ne pliem foarte bine pe acest tip de platforma. Vom incerca chiar sa atragem si fonduri europene pe aceasta directie”, a precizat Adrian Buzgar. Cei trei absolventi ai Facultatii de Informatica vor continua sa colaboreze impreuna la proiect, desi doi dintre membrii echipei vor pleca la o universitate din Olanda unde au decis sa isi continue studiile. Un iesean a obtinut cel mai mare punctaj din istoria Imagine Cup
Reusita echipei de trei studenti de la Universitatea „Al. I. Cuza” din Iasi nu este singurul succes din acest an. Cosmin Viorel Ilie, masterand la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor din cadrul aceleiasi universitati, care a concurat pentru sectiunea IT Challenge, a obtinut cel mai mare punctaj din istoria concursului Imagine Cup. „Am obtinut 95 de puncte, din 100. Locul 2, cu 94 de puncte, a fost ocupat de un chinez”, povesteste Cosmin Viorel Ilie.
Tema in acest an la categoria la care a participat a fost „accesul la invatamant pentru tarile subdezvoltate sau in curs de dezvoltare, precum cel din America Latina, Africa sau Asia“. „Tema a fost sa cream o infrastructura de tip e-learning pentru aceste tari. Ni s-a dat un echipament hardware si in 24 de ore trebuia sa cream un key-study, care sa rezolve problema. Ni s-a cerut sa ne imaginam ca avem un centru regional la Cairo, iar de aici noi sa asiguram functionalitatea unui mecanism care poate fi aplicat in oricare dintre tari, astfel incat sa oferim accesul la studiu a catorva locuitori. Ni s-a mentionat, spre exemplu, ca in statele respective nu exista internet sau curent electric”, ne-a povestit Cosmin Ilie cum s-a derulat competitia.
Pe parcursul a 24 de ore neintrerupte, o comisie formata din specialisti ai Microsoft si din domeniul IT au examinat solutiile finalistilor, oferind un punctaj care putea urca pana la maximum 100 de puncte. Cosmin Viorel Ilie, care a ocupat locul 1, este la cea de-a treia participare la aceasta competitie. La editiile anterioare a ocupat locurile 3, respectiv 2. El incearca in prezent sa se implice in atragerea tinerilor studenti catre aceasta competitie, asigurand un suport celor care vor sa accepte provocarea. „Important este ca studentii sa participe la competitie. Romania a avut foarte putini competitori care s-au inscris in concurs. Ar trebui tras un semnal de alarma, pentru ca studentii sa incerce cel putin sa se califice in aceasta competitie”, spune Viorel Cosmin Ilie.
Imagine Cup este cea mai populara competitie internationala pentru studentii pasionati de tehnologie, proiectata pentru a inspira si evidentia excelenta in inovatia tehnica. Anul acesta, concursul, care se desfasoara sub egida UNESCO, a avut ca tema principala „imaginati-va o lume in care tehnologia ne ajuta sa rezolvam cele mai dificile probleme”. Imagine Cup a inceput in 2003, iar la editia de anul acesta s-au inscris 300.000 de studenti pe plan mondial, in finala ajungand aproximativ 400. Cupa are noua sectiuni: Software Design, Embedded Development, Game Development, IT Challenge, Robotics&Algorithm, MashUp, Photography, Short Film si Design.
„Scoala romaneasca de IT a confirmat”
„Da, dupa cum ati aflat deja, Romania este marea castigatoare a Imagine Cup 2009, Cairo, Egipt”, este formula in care Valerica Serban Greavu, finalist la doua editii a Imagine Cup si in prezent profesor la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, i-a felicitat pe blogul personal pe cei patru studenti de la Iasi pentru performanta din Egipt.
Membru al juriului la Imagine Cup, o pozitie importanta si dificil de obtinut, Valy Greavu s-a implicat permanent in dezbaterile cu tineri care urmau sa se inscrie in concurs.
„Este aproape incredibil. Poti castiga toate sectiunile de la Imagine Cup, dar daca ai castigat Software Design ai castigat totul. Este asemanator marelui atu, pentru ca aceasta competitie este considerata Regina tuturor competitiilor”, spune profesorul de la FEAA pe blogul sau.
El reaminteste ca rezultatul lui Cosmin Ilie la IT este cea mai buna reusita romaneasca in domeniul IT-ului mondial.
„Lasam deoparte bucuriile de moment si lasam viitorului numele momentului in IT-ul romanesc. Stiu ca folosesc cuvinte mari, dar ele nu pot fi considerate patetice sau deliberate. Ele trebuie luate asa cum sunt. Acesti copii au confirmat. Scoala romaneasca de IT a aratat ca nu a murit si ca poate da valori”, adauga Valy Greavu.
Citeste articolul pe: Financiarul
Trei studenti din Iasi vor sa relanseze dialogul dintre primarie si cetateni
O harta interactiva, unde membrii unei comunitati pot dezbate problemele unui oras, este solutia cu care trei studenti din Iasi au castigat cea mai importanta sectiune a competitiei Imagine Cup – Software Design. Aplicatia, care va fi promovata prin intermediul retelelor de socializare, va functiona in cadrul unui proiect pilot la Primaria municipiului Iasi. Cetatenii vor avea acces la solutia UpCity pe site-ul institutiei, unde vor putea reclama diverse probleme sau vor propune solutii de dezvoltare.
O solutie ingenioasa, care sa rezolve blocajul de comunicare dintre cetateni si autoritati, este aplicatia cu care trei studenti din Iasi au castigat cea mai importanta sectiune a competitiei Imagine Cup. Echipa Sytech, de la Universitatea „Al. I. Cuza”, formata din Adrian Buzgar, Calin Juravle si Andreas Resios, au luat trofeul la categoria „Software Design”, in cadrul celui mai important concurs IT destinat studentilor si sustinut de compania Microsoft. Ei au plecat acasa cu un cec de 25.000 de dolari, valoarea premiului la aceasta sectiune a concursului, care s-a desfasurat in Cairo, Egipt.
Aplicatia celor trei tineri din Iasi a gasit o solutie de comunicare intre comunitate si autoritati, pentru rezolvarea celor mai stringente probleme locale. „Am pornit de la faptul ca, de multe ori, ceea ce se intampla intr-un oras fie nu se identifica, fie, daca se identifica, se pierde intr-un hatis al birocratiei”, ne-a declarat Adrian Buzgar, unul dintre membrii echipei Sytech.
Proiectul UpCity presupune o harta interactiva, prin intermediul careia cetatenii vor putea localiza anumite probleme din regiune. In fiecare punct din zona, cetateanul va descrie situatia, atasand inclusiv fotografii sau documente. Membrii comunitatii vor vota in functie de importanta problemelor si vor avea la dispozitie spatiu pentru miniforumuri si pentru comentarii. Utilizatorii pot lua contact cu proiectul printr-o aplicatie integrata in browser, care le permite cu ajutorul unei solutii cartografice, de genul Microsoft Earth sau Google Maps, sa plaseze problema respectiva pe harta in cadrul comunitatii locale.
„Periodic, aplicatia va recalcula topul problemelor din oras, astfel incat responsabilii din primarie sa stie in timp real care sunt cele mai stringente nemultumiri. Tot pentru a veni in sprijinul autoritatilor, am realizat si un client mobil, cu GPS. Aplicatia va directiona angajatii institutiei catre locul unde este reclamata o neregula, se poate lua contact cu problema, se pot face poze”, a adaugat Adrian Buzgar.
Sistemul va functiona ca proiect pilot pe site-ul Primariei municipiului Iasi, cu care studentii din Iasi au semnat un contract de colaborare, urmand ca proiectul sa demareze in doua-trei saptamani. Promovare pe retele de socializare
Interactiunea intre membrii comunitatii nu se va opri la harta interactiva. Promovarea aplicatiei in randul a cat mai multi utilizatori se va face prin intermediul unui mediu care cunoaste o dezvoltare exponentiala: retelele de socializare. „Sistemul are o functionalitate prin care pot exporta problemele pe retele de socializare precum Twitter sau Facebook. Pe astfel de site-uri se vor crea profile cu linkuri catre site-ul primariei. Tot aici se pot adauga mesaje, care sa directioneze facil catre probleme individuale semnalate in UpCity. In acest mod va fi usor sa raspandim informatia stransa si sa atragem atentia intregii comunitati, chiar din alte retele sociale”, explica Adrian Buzgar. In acest mod, va fi simplu de multiplicat numarul utilizatorilor, profilurile fiind focalizate pe comunitate, si nu pe individ. Istoric al problemelor
Aplicatia va memora toate sesizarile membrilor comunitatii, precum si modul in care au fost solutionate. „Am creat si un time-line, un fel de film care arata cum a evoluat comunitatea in timp. Imaginile vor curge si vor indica problemele care au fost rezolvate, urmand a fi bifate cu check-mark. Celelalte vor ramane permanent memorate”, explica studentul din Iasi.
Cei trei membri ai echipei intentioneaza sa extinda proiectul si la alte institutii, mai ales ca aplicatia este foarte usor de adaptat. „Sistemul este potrivit pentru informatizarea structurii de stat, de tip e-government. Ne pliem foarte bine pe acest tip de platforma. Vom incerca chiar sa atragem si fonduri europene pe aceasta directie”, a precizat Adrian Buzgar. Cei trei absolventi ai Facultatii de Informatica vor continua sa colaboreze impreuna la proiect, desi doi dintre membrii echipei vor pleca la o universitate din Olanda unde au decis sa isi continue studiile. Un iesean a obtinut cel mai mare punctaj din istoria Imagine Cup
Reusita echipei de trei studenti de la Universitatea „Al. I. Cuza” din Iasi nu este singurul succes din acest an. Cosmin Viorel Ilie, masterand la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor din cadrul aceleiasi universitati, care a concurat pentru sectiunea IT Challenge, a obtinut cel mai mare punctaj din istoria concursului Imagine Cup. „Am obtinut 95 de puncte, din 100. Locul 2, cu 94 de puncte, a fost ocupat de un chinez”, povesteste Cosmin Viorel Ilie.
Tema in acest an la categoria la care a participat a fost „accesul la invatamant pentru tarile subdezvoltate sau in curs de dezvoltare, precum cel din America Latina, Africa sau Asia“. „Tema a fost sa cream o infrastructura de tip e-learning pentru aceste tari. Ni s-a dat un echipament hardware si in 24 de ore trebuia sa cream un key-study, care sa rezolve problema. Ni s-a cerut sa ne imaginam ca avem un centru regional la Cairo, iar de aici noi sa asiguram functionalitatea unui mecanism care poate fi aplicat in oricare dintre tari, astfel incat sa oferim accesul la studiu a catorva locuitori. Ni s-a mentionat, spre exemplu, ca in statele respective nu exista internet sau curent electric”, ne-a povestit Cosmin Ilie cum s-a derulat competitia.
Pe parcursul a 24 de ore neintrerupte, o comisie formata din specialisti ai Microsoft si din domeniul IT au examinat solutiile finalistilor, oferind un punctaj care putea urca pana la maximum 100 de puncte. Cosmin Viorel Ilie, care a ocupat locul 1, este la cea de-a treia participare la aceasta competitie. La editiile anterioare a ocupat locurile 3, respectiv 2. El incearca in prezent sa se implice in atragerea tinerilor studenti catre aceasta competitie, asigurand un suport celor care vor sa accepte provocarea. „Important este ca studentii sa participe la competitie. Romania a avut foarte putini competitori care s-au inscris in concurs. Ar trebui tras un semnal de alarma, pentru ca studentii sa incerce cel putin sa se califice in aceasta competitie”, spune Viorel Cosmin Ilie.
Imagine Cup este cea mai populara competitie internationala pentru studentii pasionati de tehnologie, proiectata pentru a inspira si evidentia excelenta in inovatia tehnica. Anul acesta, concursul, care se desfasoara sub egida UNESCO, a avut ca tema principala „imaginati-va o lume in care tehnologia ne ajuta sa rezolvam cele mai dificile probleme”. Imagine Cup a inceput in 2003, iar la editia de anul acesta s-au inscris 300.000 de studenti pe plan mondial, in finala ajungand aproximativ 400. Cupa are noua sectiuni: Software Design, Embedded Development, Game Development, IT Challenge, Robotics&Algorithm, MashUp, Photography, Short Film si Design.
„Scoala romaneasca de IT a confirmat”
„Da, dupa cum ati aflat deja, Romania este marea castigatoare a Imagine Cup 2009, Cairo, Egipt”, este formula in care Valerica Serban Greavu, finalist la doua editii a Imagine Cup si in prezent profesor la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor, i-a felicitat pe blogul personal pe cei patru studenti de la Iasi pentru performanta din Egipt.
Membru al juriului la Imagine Cup, o pozitie importanta si dificil de obtinut, Valy Greavu s-a implicat permanent in dezbaterile cu tineri care urmau sa se inscrie in concurs.
„Este aproape incredibil. Poti castiga toate sectiunile de la Imagine Cup, dar daca ai castigat Software Design ai castigat totul. Este asemanator marelui atu, pentru ca aceasta competitie este considerata Regina tuturor competitiilor”, spune profesorul de la FEAA pe blogul sau.
El reaminteste ca rezultatul lui Cosmin Ilie la IT este cea mai buna reusita romaneasca in domeniul IT-ului mondial.
„Lasam deoparte bucuriile de moment si lasam viitorului numele momentului in IT-ul romanesc. Stiu ca folosesc cuvinte mari, dar ele nu pot fi considerate patetice sau deliberate. Ele trebuie luate asa cum sunt. Acesti copii au confirmat. Scoala romaneasca de IT a aratat ca nu a murit si ca poate da valori”, adauga Valy Greavu.
Citeste articolul pe: Financiarul