Peste 100 de premiere mondiale si alte cateva zeci de concepte auto de viitor vor fi prezentate, incepand de marti, in cadrul celei de-a 80-a editii a Salonului Auto de la Geneva. Intr-o perioada in care industria auto mondiala trece printr-o criza fara precedent, expertii se asteapta ca la Geneva sa aflam care este noul trend in industria auto si ce masini vom conduce in urmatorii 10 ani.
Masinile mici, low cost sau SUV-urile in genul noului Dacia Duster? Motoarele pe carburant clasic sau cele electrice? Mai multa tehnologie sau, dimpotriva, simplitate? Cum vor arata masinile viitorului? Cei peste 10.000 de jurnalisti acreditati vor incerca sa afle raspunsurile la toate aceste intrebari.
O misiune extrem de dificila, pentru ca, din ce se stie pana acum, salonul va marca poate cea mai diversificata gama de modele lansata vreodata pe piata auto. Peste 250 de companii din 30 de tari vor prezenta nu mai putin de 100 de premiere. Printre acestea se va afla si primul SUV romanesc, modelul Duster, cu care Dacia spera sa dea lovitura intr-o piata auto in care, cel putin pana acum, trendul viitorului era reprezentat de masinile din clasa mica.
Va da din nou peste cap Dacia planurile marilor companii internationale cu al sau Duster, sau dimpotriva, mult-laudatul model al francezilor va fi vazut drept esecul anului 2010? Sefii de la Dacia sunt siguri de succes, marsand, la fel ca si in cazul Loganului, pe raportul pret-calitate (12.000-15.000 euro pentru un Duster). Nu putini sunt insa expertii care cred ca modelul se potriveste ”ca nuca in perete” intr-o piata in care preferintele clientilor vizati de Dacia se indreapta catre sedan-uri, cu patru usi si portbagaj generos.
Dacia Duster
click pentru marire
Salonul Auto de la Geneva va aduce, de altfel, premiere pe toate segmentele pietei, de la masinile de serie, precum noile generatii Ford Focus, Opel Meriva, BMW seria 5 sedan si Kia Sportage, la marcile premium si de lux unde, pentru prima data, vom vedea noua decapotabila de la Bentley, noul sedan Infiniti, dar si mini-ul Aston Martin, mezinul gamei Lexus si minuscula Audi A1.
Vor fi lansari si pe segmentele SUV de top, precum noile generatii Porsche Cayenne si Volkswagen Touareg, dar mai ales pe segmentul masinilor `verzi”, care vor avea dedicat un pavilion special. Printre noutati, chinezii de la BYD vor prezenta masinile electrice pe care vor sa le vanda in SUA si Europa, iar Citroen si Peugeot vor lansa noile concepte hibride sport.
Potrivit expertilor, dincolo de seria de lansari spectaculoase din aceste zile, Salonul Auto de la Geneva va confirma faptul ca viitorul apartine masinilor ecologice si ca masurile de securitate la volan vor fi tot mai importante.
”Masinile viitorului vor consuma tot mai putin carburant sau deloc, trecand pe electric sau hidrogen, dovada ca toti marii jucatori lucreaza la dezvoltarea unor motoare electrice sau care consuma carburanti alternativi”, a afirmat analistul auto Razvan Marinescu.
”Pe de alta parte, la Geneva se va discuta foarte mult despre calitate si mai ales de securitatea la volan. Problemele cu pedala de acceleratie de la Toyota au incins dezbaterile legate de asa numitele sicrie pe patru roti, de necesara inasprire a testelor de calitate si securitate”, a mai spus expertul.
Cum va arata masina viitorului?
De la legendarul Ford T, la broscuta celor de la Wolkswagen, sau uriasul succes a lui Golf, istoria industriei auto mondiale a consemnat etape extrem de variate. S-a trecut dintr-o extrema in alta, au fost vremuri in care marimea masinii indica statutul social, in care luxul era la mare cautare, au fost perioade in care designul francezilor de la Citroen facea furori prin liniile sale spectaculoase, au venit apoi vremurile cand japonezii si sud-coreenii au cucerit lumea cu masinile lor ieftine si de calitate.
Conceptul Honda 3R-C
Ce ne rezerva viitorul? Specialistii spun ca acum, mai mult ca niciodata, industria auto se afla la o rascruce de drumuri. Criza financiara, cea mai grava de la cel de-al doilea razboi mondial, a dat peste cap planurile, chiar filozofia de business a unor marci consacrate, de la Volvo la Chrysler si mai nou Hummer. Zeci de marci de traditie au disparut practic peste noapte, lovite din plin de o criza ce i-a luat pe multi prin surprindere.
Expertii se abtin sa defineasca masina viitorului. Ce se stie cu siguranta este ca va fi ecologica. Scaderea resurselor de petrol si instabilitatea de pe piata carburantilor, alaturi de problemele cu clima, au determinat guvernele din toata lumea sa sprijine constructia unor masini care sa polueze mai putin, preferabil deloc.
”Fie ca vorbim de carburant sau de caroserie, vom vedea masini tot mai usoare, probabil mai ieftine si mai usor de condus, avand in vedere dezvoltarea spectaculoasa a softurilor de pilotaj. Nu cred ca atat marimea va fi relevanta, cat functionalitatea si aspectul, doua dintre caracteristicile in care, cu siguranta, se vor face progrese”, a declarat analistul auto Daniel Costea.
Nimic nu va mai fi ca inainte, materialele greoaie ale deceniilor trecute vor intra in amintire.
”Masina definitorie a urmatorilor 10 ani va insemna, probabil, multa fibra de sticla sau carbon, cauciucuri inteligente, module de comanda adaptabile pe preferintele soferului, parbrize tip display cu softuri de navigatie pe timp de noapte si, poate cel mai important, consum zero de carburant. In cativa ani, ne vom alimenta masinile la priza sau le vom incarca cu hidrogen. Este inevitabil”, a spus analistul auto Razvan Marinescu.
Cele mai interesante premiere de Geneva
Pentru romani, poate cea mai interesanta premiera o constituie lansarea Duster. Masina are 4,31 metri lungime si 1,82 latime, o garda la sol de 20 cm, trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, 2 Diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri de 85, respectiv 105 CP, la preturi intre 12.000 si 17.000 de euro pentru versiunile 4X4. Masina va fi lansata pe piata din primavara.
Volkswagen Touareg
La capitolul SUV-uri, putem include modelul Tata Motors Aria, rivalul lui Duster dar si al Kia Sorento sau Chevrolet Captiva. O masina de 4,78 metri lungime, cu trei randuri de locuri, insa doar cu un singur motor, un Diesel de 2,2 litri, 140 CP.
In aceeasi gama, dar la alt nivel, se plaseaza generatia a doua Volkswagen Touareg. Un model ce va aduce in premiera, pe langa o noua imagine, si un motor electric ce dezvolta echivalentul a 47 CP, alaturi de un motor pe benzina V6, 333 CP. Noul Tuareg este cu 4 centimetri mai lung decat varianta precedenta, are 4,75 metri lungime, insa greutatea a scazut cu 208 kg.
BMW seria 5
BMW propune la Geneva o versiune facelift a SUV-ului X5, iar Porsche Cayenne va veni cu o noua generatie. X5, cel mai vandut model al marcii in Romania, va putea fi comandat din aprilie intr-o gama de motorizare variata, cu preturi de pana la 75.000 euro. In aceiasi clasa, coreeni de la Kia vor prezenta a treia generatie Sportage, un crossover produs in Slovacia ce va fi comercializat pe piata europeana de la sfarsitul acestui an, cu o noua gama de motorizari. Toyota va prezenta versiunea restilizata a SUV-ului RAV4.
Kia Sportage
Pe segmentul crossover, printre cele mai interesante lansari se anunta a fi si ASX-ul celor de la Mazda, construit pe platforma lui Mitshubishi Outlander si Lancer, si Nissan Juke, un model de 4,13 metri, construit in Marea Britanie, ce va utiliza platforma B a aliantei Renault – Nissan, folosita pentru Micra si Clio. Japonezii isi pun mari sperante in acest model, ce va veni cu 2 propulsoare pe benzina 1,6 litri in versiunile 117 CP si 190 CP si un diesel de 1,5 litri, 110 CP, estimand vanzari de 140.000 unitati/an pe piata europeana.
In acelasi segment, Mini va aduce Countryman, o masina cu patru usi si patru locuri, cu un sistem de de tractiune integrala All4 si o gama de trei motoare pe benzina si doua diesel, cu puteri intre 89 si 181 CP.
In clasa sedan, la Geneva va fi prezentata noua generatie Ford Focus, un model de succes pentru americani, ce va propune, pe langa noul design, si un motor de 1,6 litri benzina EcoBoost.
Nemtii de la BMW vor lansa cea de-a sasea generatie a seriei 5 sedan, un alt model de succes, lansat in anii 70. Noul 5 propune, printre dotarile de top, un motor V8, ce dezvolta 407 CP.
Hyundai va aduce la Geneva o noua berlina, i-flow concept, ce urmeaza sa fie lansata in 2011, si care va concura cu Ford Mondeo si Opel Insignia.
Tot pentru a concura Ford Mondeo si Opel Insignia, Suzuki va lansa Kizashi, unn sedan de clasa D disponibil intr-o singura varianta de motorizare, pe benzina, de 2,4 litri, 178 CP. Suzuki va lansa, tot la Geneva si noua varianta Swift cu motor electric.
Italienii de la Alfa Romeo vor prezenta Giulietta, masina menita a inlocui legendara Alfa 147. Modelul, de 4,35 metri lungime, va veni cu o gama de patru motoare, intre 105 si 170 CP, iar lansarea pe piata este prevazuta in septembrie 2010.
In gama sedanurilor, Volvo va aduce noul S60, ce va prezenta un revolutionar sistem de siguranta rutiera, model in care suedezii isi pun mar sperante, mai ales in contextul dezastrului financiar cu care se confrunta.
Aston Martin Cygnet
click pentru marire
In clasa masinilor mici, considerate printre vedetele salonului, Aston Martin va aduce modelul Cygnet, cu un desing spectaculos, insa cu un pret pe masura, estimat la 30.000 de euro.
In acelasi segment, Audi va lansa A1, o masina construita pe platforma VW Polo, Seat Ibiza si Skoda Fabia. O masina de 3,95 metri lungime, ale carei linii de design sunt inspirate de ale suratelor mai mari, R8 si A8, care va costa in varianta de baza peste 16.000 de euro.
Cherolet vor veni cu concepul RS, o versiune sportiva a modelului de clasa mica Aveo, masina ce se lauda cu un motor de 1,4 litri si 138 CP, ce va fi lansata pe piata europeana in 2011.
Francezii de la Renault vor prezenta cel mai mic model al grupului, o decapotabila bazata pe Twingo. Modelul, botezat Wind, cu o lungime de 3,83 metri si doua versiuni de motorizare de 1,2 litri si unul de 1,6 litri, 133 CP, se vrea a fi o masina de oras pentru tineret.
Pe segmentul de lux, printre cele mai interesante lansare se anunta a fi Bentley Continental Supersprts cabrio, un model de 240.000 de euro ce propune un motor W12 de 630 CP si care, foarte interesant, poate functiona si cu bioetanol.
Japonezii de la Infiniti vor prezenta sedanul M, un model de 4,94 metri lungime, disponibil si in varianta hibrida, menit sa concureze BMW seria 5 si Mercedes E Klasse. Masina ar urma sa ajunga la vanzare in luna septembrie.
Mercedes va lansa conceptul coupe in patru usi F800 Style, o masina ce va putea functiona cu propulsie hibrida pe hidrogen sau electrica, o adevarata minunatie a tehnicii, ce va contura viitorul CLS.
De altfel, pe segmentul autotorismelor hibride, toti marii jucatori vin cu diverse inovatii. Lexus va prezenta conceptul LF-Ch, Ferrari va lansa hibridul 599 GTB hibrid, cu un consum cu 30% mai mic decat varianta standard, datorata unui motor electric, Opel, va aduce conceptul Flextreme GT/E, un coupe electric cu o autonomie de 60 km, iar Peugeot va lansa conceptul 5, un model hibrid ce va anunta viitoarea generatie 407. La 4,86 metri lungime, masina va beneficia de o motorizare diesel HDI 2 litri, 163 CP si de un propulsor electric de 37 CP.
Peugeot 508
De remarcat si conceptul francezilor de la Citroen, DS High-Rider, un coupe compact diesel hibrid, ce va utiliza un diesel HDI si un motor electric. In acelasi segment, firma elvetiana Rinspeed va prezenta conceptul UC?, o masina electrica de 2,5 metri lungime si o autonomie de 100 km, iar Tesla Motors va aduce o masina sport 2+2 despre care nu se stiu foarte multe lucruri.
In fine, Toyota va lansa primul sau hybrid construit in Europa, Auris, care va avea un motor pe benzina de 1,8 litri si un motor electric de 60 kW.

Citeste articolul pe: Daily Business

Salonul Auto de la Geneva: De marti, vom vedea ce masini vom conduce in urmatorii 10 ani

Peste 100 de premiere mondiale si alte cateva zeci de concepte auto de viitor vor fi prezentate, incepand de marti, in cadrul celei de-a 80-a editii a Salonului Auto de la Geneva. Intr-o perioada in care industria auto mondiala trece printr-o criza fara precedent, expertii se asteapta ca la Geneva sa aflam care este noul trend in industria auto si ce masini vom conduce in urmatorii 10 ani.
Masinile mici, low cost sau SUV-urile in genul noului Dacia Duster? Motoarele pe carburant clasic sau cele electrice? Mai multa tehnologie sau, dimpotriva, simplitate? Cum vor arata masinile viitorului? Cei peste 10.000 de jurnalisti acreditati vor incerca sa afle raspunsurile la toate aceste intrebari.
O misiune extrem de dificila, pentru ca, din ce se stie pana acum, salonul va marca poate cea mai diversificata gama de modele lansata vreodata pe piata auto. Peste 250 de companii din 30 de tari vor prezenta nu mai putin de 100 de premiere. Printre acestea se va afla si primul SUV romanesc, modelul Duster, cu care Dacia spera sa dea lovitura intr-o piata auto in care, cel putin pana acum, trendul viitorului era reprezentat de masinile din clasa mica.
Va da din nou peste cap Dacia planurile marilor companii internationale cu al sau Duster, sau dimpotriva, mult-laudatul model al francezilor va fi vazut drept esecul anului 2010? Sefii de la Dacia sunt siguri de succes, marsand, la fel ca si in cazul Loganului, pe raportul pret-calitate (12.000-15.000 euro pentru un Duster). Nu putini sunt insa expertii care cred ca modelul se potriveste ”ca nuca in perete” intr-o piata in care preferintele clientilor vizati de Dacia se indreapta catre sedan-uri, cu patru usi si portbagaj generos.
Dacia Duster
click pentru marire
Salonul Auto de la Geneva va aduce, de altfel, premiere pe toate segmentele pietei, de la masinile de serie, precum noile generatii Ford Focus, Opel Meriva, BMW seria 5 sedan si Kia Sportage, la marcile premium si de lux unde, pentru prima data, vom vedea noua decapotabila de la Bentley, noul sedan Infiniti, dar si mini-ul Aston Martin, mezinul gamei Lexus si minuscula Audi A1.
Vor fi lansari si pe segmentele SUV de top, precum noile generatii Porsche Cayenne si Volkswagen Touareg, dar mai ales pe segmentul masinilor `verzi”, care vor avea dedicat un pavilion special. Printre noutati, chinezii de la BYD vor prezenta masinile electrice pe care vor sa le vanda in SUA si Europa, iar Citroen si Peugeot vor lansa noile concepte hibride sport.
Potrivit expertilor, dincolo de seria de lansari spectaculoase din aceste zile, Salonul Auto de la Geneva va confirma faptul ca viitorul apartine masinilor ecologice si ca masurile de securitate la volan vor fi tot mai importante.
”Masinile viitorului vor consuma tot mai putin carburant sau deloc, trecand pe electric sau hidrogen, dovada ca toti marii jucatori lucreaza la dezvoltarea unor motoare electrice sau care consuma carburanti alternativi”, a afirmat analistul auto Razvan Marinescu.
”Pe de alta parte, la Geneva se va discuta foarte mult despre calitate si mai ales de securitatea la volan. Problemele cu pedala de acceleratie de la Toyota au incins dezbaterile legate de asa numitele sicrie pe patru roti, de necesara inasprire a testelor de calitate si securitate”, a mai spus expertul.
Cum va arata masina viitorului?
De la legendarul Ford T, la broscuta celor de la Wolkswagen, sau uriasul succes a lui Golf, istoria industriei auto mondiale a consemnat etape extrem de variate. S-a trecut dintr-o extrema in alta, au fost vremuri in care marimea masinii indica statutul social, in care luxul era la mare cautare, au fost perioade in care designul francezilor de la Citroen facea furori prin liniile sale spectaculoase, au venit apoi vremurile cand japonezii si sud-coreenii au cucerit lumea cu masinile lor ieftine si de calitate.
Conceptul Honda 3R-C
Ce ne rezerva viitorul? Specialistii spun ca acum, mai mult ca niciodata, industria auto se afla la o rascruce de drumuri. Criza financiara, cea mai grava de la cel de-al doilea razboi mondial, a dat peste cap planurile, chiar filozofia de business a unor marci consacrate, de la Volvo la Chrysler si mai nou Hummer. Zeci de marci de traditie au disparut practic peste noapte, lovite din plin de o criza ce i-a luat pe multi prin surprindere.
Expertii se abtin sa defineasca masina viitorului. Ce se stie cu siguranta este ca va fi ecologica. Scaderea resurselor de petrol si instabilitatea de pe piata carburantilor, alaturi de problemele cu clima, au determinat guvernele din toata lumea sa sprijine constructia unor masini care sa polueze mai putin, preferabil deloc.
”Fie ca vorbim de carburant sau de caroserie, vom vedea masini tot mai usoare, probabil mai ieftine si mai usor de condus, avand in vedere dezvoltarea spectaculoasa a softurilor de pilotaj. Nu cred ca atat marimea va fi relevanta, cat functionalitatea si aspectul, doua dintre caracteristicile in care, cu siguranta, se vor face progrese”, a declarat analistul auto Daniel Costea.
Nimic nu va mai fi ca inainte, materialele greoaie ale deceniilor trecute vor intra in amintire.
”Masina definitorie a urmatorilor 10 ani va insemna, probabil, multa fibra de sticla sau carbon, cauciucuri inteligente, module de comanda adaptabile pe preferintele soferului, parbrize tip display cu softuri de navigatie pe timp de noapte si, poate cel mai important, consum zero de carburant. In cativa ani, ne vom alimenta masinile la priza sau le vom incarca cu hidrogen. Este inevitabil”, a spus analistul auto Razvan Marinescu.
Cele mai interesante premiere de Geneva
Pentru romani, poate cea mai interesanta premiera o constituie lansarea Duster. Masina are 4,31 metri lungime si 1,82 latime, o garda la sol de 20 cm, trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, 2 Diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri de 85, respectiv 105 CP, la preturi intre 12.000 si 17.000 de euro pentru versiunile 4X4. Masina va fi lansata pe piata din primavara.
Volkswagen Touareg
La capitolul SUV-uri, putem include modelul Tata Motors Aria, rivalul lui Duster dar si al Kia Sorento sau Chevrolet Captiva. O masina de 4,78 metri lungime, cu trei randuri de locuri, insa doar cu un singur motor, un Diesel de 2,2 litri, 140 CP.
In aceeasi gama, dar la alt nivel, se plaseaza generatia a doua Volkswagen Touareg. Un model ce va aduce in premiera, pe langa o noua imagine, si un motor electric ce dezvolta echivalentul a 47 CP, alaturi de un motor pe benzina V6, 333 CP. Noul Tuareg este cu 4 centimetri mai lung decat varianta precedenta, are 4,75 metri lungime, insa greutatea a scazut cu 208 kg.
BMW seria 5
BMW propune la Geneva o versiune facelift a SUV-ului X5, iar Porsche Cayenne va veni cu o noua generatie. X5, cel mai vandut model al marcii in Romania, va putea fi comandat din aprilie intr-o gama de motorizare variata, cu preturi de pana la 75.000 euro. In aceiasi clasa, coreeni de la Kia vor prezenta a treia generatie Sportage, un crossover produs in Slovacia ce va fi comercializat pe piata europeana de la sfarsitul acestui an, cu o noua gama de motorizari. Toyota va prezenta versiunea restilizata a SUV-ului RAV4.
Kia Sportage
Pe segmentul crossover, printre cele mai interesante lansari se anunta a fi si ASX-ul celor de la Mazda, construit pe platforma lui Mitshubishi Outlander si Lancer, si Nissan Juke, un model de 4,13 metri, construit in Marea Britanie, ce va utiliza platforma B a aliantei Renault – Nissan, folosita pentru Micra si Clio. Japonezii isi pun mari sperante in acest model, ce va veni cu 2 propulsoare pe benzina 1,6 litri in versiunile 117 CP si 190 CP si un diesel de 1,5 litri, 110 CP, estimand vanzari de 140.000 unitati/an pe piata europeana.
In acelasi segment, Mini va aduce Countryman, o masina cu patru usi si patru locuri, cu un sistem de de tractiune integrala All4 si o gama de trei motoare pe benzina si doua diesel, cu puteri intre 89 si 181 CP.
In clasa sedan, la Geneva va fi prezentata noua generatie Ford Focus, un model de succes pentru americani, ce va propune, pe langa noul design, si un motor de 1,6 litri benzina EcoBoost.
Nemtii de la BMW vor lansa cea de-a sasea generatie a seriei 5 sedan, un alt model de succes, lansat in anii 70. Noul 5 propune, printre dotarile de top, un motor V8, ce dezvolta 407 CP.
Hyundai va aduce la Geneva o noua berlina, i-flow concept, ce urmeaza sa fie lansata in 2011, si care va concura cu Ford Mondeo si Opel Insignia.
Tot pentru a concura Ford Mondeo si Opel Insignia, Suzuki va lansa Kizashi, unn sedan de clasa D disponibil intr-o singura varianta de motorizare, pe benzina, de 2,4 litri, 178 CP. Suzuki va lansa, tot la Geneva si noua varianta Swift cu motor electric.
Italienii de la Alfa Romeo vor prezenta Giulietta, masina menita a inlocui legendara Alfa 147. Modelul, de 4,35 metri lungime, va veni cu o gama de patru motoare, intre 105 si 170 CP, iar lansarea pe piata este prevazuta in septembrie 2010.
In gama sedanurilor, Volvo va aduce noul S60, ce va prezenta un revolutionar sistem de siguranta rutiera, model in care suedezii isi pun mar sperante, mai ales in contextul dezastrului financiar cu care se confrunta.
Aston Martin Cygnet
click pentru marire
In clasa masinilor mici, considerate printre vedetele salonului, Aston Martin va aduce modelul Cygnet, cu un desing spectaculos, insa cu un pret pe masura, estimat la 30.000 de euro.
In acelasi segment, Audi va lansa A1, o masina construita pe platforma VW Polo, Seat Ibiza si Skoda Fabia. O masina de 3,95 metri lungime, ale carei linii de design sunt inspirate de ale suratelor mai mari, R8 si A8, care va costa in varianta de baza peste 16.000 de euro.
Cherolet vor veni cu concepul RS, o versiune sportiva a modelului de clasa mica Aveo, masina ce se lauda cu un motor de 1,4 litri si 138 CP, ce va fi lansata pe piata europeana in 2011.
Francezii de la Renault vor prezenta cel mai mic model al grupului, o decapotabila bazata pe Twingo. Modelul, botezat Wind, cu o lungime de 3,83 metri si doua versiuni de motorizare de 1,2 litri si unul de 1,6 litri, 133 CP, se vrea a fi o masina de oras pentru tineret.
Pe segmentul de lux, printre cele mai interesante lansare se anunta a fi Bentley Continental Supersprts cabrio, un model de 240.000 de euro ce propune un motor W12 de 630 CP si care, foarte interesant, poate functiona si cu bioetanol.
Japonezii de la Infiniti vor prezenta sedanul M, un model de 4,94 metri lungime, disponibil si in varianta hibrida, menit sa concureze BMW seria 5 si Mercedes E Klasse. Masina ar urma sa ajunga la vanzare in luna septembrie.
Mercedes va lansa conceptul coupe in patru usi F800 Style, o masina ce va putea functiona cu propulsie hibrida pe hidrogen sau electrica, o adevarata minunatie a tehnicii, ce va contura viitorul CLS.
De altfel, pe segmentul autotorismelor hibride, toti marii jucatori vin cu diverse inovatii. Lexus va prezenta conceptul LF-Ch, Ferrari va lansa hibridul 599 GTB hibrid, cu un consum cu 30% mai mic decat varianta standard, datorata unui motor electric, Opel, va aduce conceptul Flextreme GT/E, un coupe electric cu o autonomie de 60 km, iar Peugeot va lansa conceptul 5, un model hibrid ce va anunta viitoarea generatie 407. La 4,86 metri lungime, masina va beneficia de o motorizare diesel HDI 2 litri, 163 CP si de un propulsor electric de 37 CP.
Peugeot 508
De remarcat si conceptul francezilor de la Citroen, DS High-Rider, un coupe compact diesel hibrid, ce va utiliza un diesel HDI si un motor electric. In acelasi segment, firma elvetiana Rinspeed va prezenta conceptul UC?, o masina electrica de 2,5 metri lungime si o autonomie de 100 km, iar Tesla Motors va aduce o masina sport 2+2 despre care nu se stiu foarte multe lucruri.
In fine, Toyota va lansa primul sau hybrid construit in Europa, Auris, care va avea un motor pe benzina de 1,8 litri si un motor electric de 60 kW.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 582 ori.

Publica un raspuns