Singura solutie in lupta cu gigantul Google
Oficialii Comisiei Europene vor aproba vinerea aceasta acordul pe segmentul cautarii on-line in­cheiat in vara anului trecut intre companiile Yahoo si Microsoft, au precizat surse apropiate discutiilor, ci­tate de Reuters. Desi Google are o cota de piata de aproximativ 90% pe segmentul cautarilor on-line, parteneriatul i-ar putea aduce Microsoft o crestere a cotei de piata si a puterii in lupta cu rivalul Google. Com­paniile sunt implicate si in alte tipuri de afa­ceri on-line unde mizeaza pe venituri.
Miscarea ar putea pune Microsoft intr-o pozitie mai buna in competitia cu Google pe segmentul cautarilor, spun specialistii, care se asteapta ca parte­ne­riatul sa fie aprobat de CE pana pe 19 februarie, avand in vedere cotele mici de piata ale celor doua companii. Astfel, desi in Statele Unite Yahoo si Microsoft au im­preuna aproximativ 28%, potrivit com­Score, iar Google are 65,4%, la nivel global, cele doua companii care au sem­nat parteneriatul au abia 7,3% din cota pe segmentul cautarilor on-line. In plus, cota de piata a Microsoft a crescut pe segmentul cautarii on-line abia de la lansarea motorului de cautare on-line Bing. Analistii spun insa ca asocierea cu Yahoo, prin parteneriatul pe 10 ani incheiat asta-vara, este cruciala pentru dezvoltarea Microsoft pe segmentul cautarii on-line. Fara Yahoo, Bing, care are o cota de piata de 11,3% in SUA si de 2,53% la nivel global, ar avea nevoie de mai mult timp sa poata intra in com­petitie cu rivalul Google.
Sefii vor sa mentina Yahoo relevanta pe segmentul cautarii
In ceea ce priveste perspectivele Yahoo pe segmentul cautarii on-line, CEO-ul Carol Bartz a tinut o conferinta de presa saptamana treucuta la care a anuntat ca isi doreste ca Yahoo sa fie un jucator important pe acest segment. „Vom continua (Yahoo – n.r.) sa aratam ino­vatie aducand multe produse in piata (pe segmentul cautarii) si sa ne uimim utilizatorii“, au spus oficialii Yahoo. Magnatul american Carl Icahn, care a sustinut inca din 2008 un parte­neriat intre Yahoo si Microsoft, si-a redus cu 80% numarul actiunilor detinute in ca­drul companiei conduse de Carol Bartz, avand in prezent aproape 12 milioane de actiuni. Optimistii interpreteaza misca­rea omului de afaceri ca un semn de multumire fata de evolutia noului CEO si a consiliului de directori. Potrivit zvo­nurilor aparute la congresul de telefonie de la Barcelona, Apple ar dori sa inlo­cuiasca motorul de cautare Google dispo­nibil pe iPhone cu Bing, in conditiile in care Microsoft se mentine ca furnizor de tehnologie pentru cautare on-line pe re­teaua de socializare Facebook, fiind si actionar al companiei care o admini­streaza. Retea de socializare pentru Google
La cateva zile de la lansarea servi­ciului Buzz, un instrument de social networking integrat cu Gmail, compania Google intentioneaza sa il scoata in afara in platformei de e-mail, a anuntat un purtator de cuvant. Astfel, compania ar putea rivaliza cu retelele de socializare, o sursa buna de venit pentru Google, in conditiile in care incasarile Facebook sunt asteptate sa se ridice la 700 de milioane de dolari anul acesta, la sase ani de la lansare. In plus, Google Buzz este creat sa concureze si cu reteaua de micro­blogging Twitter, deoarece utilizatorii trebuie sa urmareasca fluxurile unui anumit numar de utilizatori si sa fie urmariti. Totusi, utilizatorii sunt nemul­tumiti de felul in care a lansat compania serviciul Buzz, avand in vedere ca acesta nu a trecut printr-o varianta de test BETA.
Fara Internet Explorer obligatoriu
Din luna martie a acestui an, gigantul software Microsoft va trebui sa instaleze in sistemele de operare 12 browsere care sa permita accesul la internet, astfel incat utilizatorii sa nu mai fie nevoiti sa acce­seze internetul doar prin Internet Explorer. Decizia intra in vigoare in luna martie a acestui an, astfel ca in prezent Microsoft are in continuare peste 60% din piata browserelor, urmat de Mozilla, cu 25%, Google Chrome si Apple.
Oficiali ai Mozilla citati de The Register au precizat ca nu urmaresc sa castige cota de piata de la Microsoft pe piata browse­relor, misiunea companiei fiind „sa creeze anumite calitati in experienta oamenilor pe internet“.
10% a fost scaderea veniturilor inregistrate de Yahoo in 2009, pana la 6,46 mld. dolari 23,65 miliarde de dolari au fost afacerile Google anul trecut, in crestere cu 8,5% 58,43 miliarde de dolari reprezinta valoarea veniturilor Microsoft in 2009

Citeste articolul pe: Financiarul

Surse: UE va da vineri unda verde acordului Yahoo-Microsoft

Singura solutie in lupta cu gigantul Google
Oficialii Comisiei Europene vor aproba vinerea aceasta acordul pe segmentul cautarii on-line in­cheiat in vara anului trecut intre companiile Yahoo si Microsoft, au precizat surse apropiate discutiilor, ci­tate de Reuters. Desi Google are o cota de piata de aproximativ 90% pe segmentul cautarilor on-line, parteneriatul i-ar putea aduce Microsoft o crestere a cotei de piata si a puterii in lupta cu rivalul Google. Com­paniile sunt implicate si in alte tipuri de afa­ceri on-line unde mizeaza pe venituri.
Miscarea ar putea pune Microsoft intr-o pozitie mai buna in competitia cu Google pe segmentul cautarilor, spun specialistii, care se asteapta ca parte­ne­riatul sa fie aprobat de CE pana pe 19 februarie, avand in vedere cotele mici de piata ale celor doua companii. Astfel, desi in Statele Unite Yahoo si Microsoft au im­preuna aproximativ 28%, potrivit com­Score, iar Google are 65,4%, la nivel global, cele doua companii care au sem­nat parteneriatul au abia 7,3% din cota pe segmentul cautarilor on-line. In plus, cota de piata a Microsoft a crescut pe segmentul cautarii on-line abia de la lansarea motorului de cautare on-line Bing. Analistii spun insa ca asocierea cu Yahoo, prin parteneriatul pe 10 ani incheiat asta-vara, este cruciala pentru dezvoltarea Microsoft pe segmentul cautarii on-line. Fara Yahoo, Bing, care are o cota de piata de 11,3% in SUA si de 2,53% la nivel global, ar avea nevoie de mai mult timp sa poata intra in com­petitie cu rivalul Google.
Sefii vor sa mentina Yahoo relevanta pe segmentul cautarii
In ceea ce priveste perspectivele Yahoo pe segmentul cautarii on-line, CEO-ul Carol Bartz a tinut o conferinta de presa saptamana treucuta la care a anuntat ca isi doreste ca Yahoo sa fie un jucator important pe acest segment. „Vom continua (Yahoo – n.r.) sa aratam ino­vatie aducand multe produse in piata (pe segmentul cautarii) si sa ne uimim utilizatorii“, au spus oficialii Yahoo. Magnatul american Carl Icahn, care a sustinut inca din 2008 un parte­neriat intre Yahoo si Microsoft, si-a redus cu 80% numarul actiunilor detinute in ca­drul companiei conduse de Carol Bartz, avand in prezent aproape 12 milioane de actiuni. Optimistii interpreteaza misca­rea omului de afaceri ca un semn de multumire fata de evolutia noului CEO si a consiliului de directori. Potrivit zvo­nurilor aparute la congresul de telefonie de la Barcelona, Apple ar dori sa inlo­cuiasca motorul de cautare Google dispo­nibil pe iPhone cu Bing, in conditiile in care Microsoft se mentine ca furnizor de tehnologie pentru cautare on-line pe re­teaua de socializare Facebook, fiind si actionar al companiei care o admini­streaza. Retea de socializare pentru Google
La cateva zile de la lansarea servi­ciului Buzz, un instrument de social networking integrat cu Gmail, compania Google intentioneaza sa il scoata in afara in platformei de e-mail, a anuntat un purtator de cuvant. Astfel, compania ar putea rivaliza cu retelele de socializare, o sursa buna de venit pentru Google, in conditiile in care incasarile Facebook sunt asteptate sa se ridice la 700 de milioane de dolari anul acesta, la sase ani de la lansare. In plus, Google Buzz este creat sa concureze si cu reteaua de micro­blogging Twitter, deoarece utilizatorii trebuie sa urmareasca fluxurile unui anumit numar de utilizatori si sa fie urmariti. Totusi, utilizatorii sunt nemul­tumiti de felul in care a lansat compania serviciul Buzz, avand in vedere ca acesta nu a trecut printr-o varianta de test BETA.
Fara Internet Explorer obligatoriu
Din luna martie a acestui an, gigantul software Microsoft va trebui sa instaleze in sistemele de operare 12 browsere care sa permita accesul la internet, astfel incat utilizatorii sa nu mai fie nevoiti sa acce­seze internetul doar prin Internet Explorer. Decizia intra in vigoare in luna martie a acestui an, astfel ca in prezent Microsoft are in continuare peste 60% din piata browserelor, urmat de Mozilla, cu 25%, Google Chrome si Apple.
Oficiali ai Mozilla citati de The Register au precizat ca nu urmaresc sa castige cota de piata de la Microsoft pe piata browse­relor, misiunea companiei fiind „sa creeze anumite calitati in experienta oamenilor pe internet“.
10% a fost scaderea veniturilor inregistrate de Yahoo in 2009, pana la 6,46 mld. dolari 23,65 miliarde de dolari au fost afacerile Google anul trecut, in crestere cu 8,5% 58,43 miliarde de dolari reprezinta valoarea veniturilor Microsoft in 2009

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 530 ori.

Publica un raspuns