Aplicatiile pe mobil se dezvolta foarte rapid, insa audientele mari vor fi atinse in continuare cu mediile traditionale, in special televiziunea, sunt de parere Tony Taylor, general manager JWT CEE si Matt Ross, Head of Creative Tribal DDB. Cei doi au fost prezenti la Bucuresti, cu ocazia Mobile Advertising Congress, si au vorbit pentru webPR.ro-HotNews.ro despre cum influenteaza schimbarile rapide din mediul digital si in preferintele consumatorilor activitatea de creatie a agentiilor din regiune.
Tony Taylor si Matt Ross au vorbit despre publicitatea in media digitale si in special prin intermediul telefoanelor mobile in cadrul Mobile Advertising Congress, eveniment organizat saptamana aceasta de The Marketer, in parteneriat cu Vodafone.
Tony Taylor, general manager JWT CEE, pentru HotNews.ro:
In fata cresterii mediilor digitale, „nu exista o formula pentru creativitate in noua lume a marketingului, dar as argumenta ca exista ocazii mult mai multe acum sa fii creativ, decat pana acum, ocazia sa integrezi campaniile si sa folosesti tehnologii si platforme diferite. Creativitatea ‘lenesa’, in care cineva aplica un mecanism dat, nu e prea inteleapta. Studiul regional Recovery Index contine date interesante si arata ca intr-o perioada de dificultati economice multe companii si-au reevaluat abordarile de marketing. Arata ca multi sunt interesati sa foloseasca noi canale, dar si ca vor sa cheltuiasca mai multi bani in canale care si-au dovedit eficienta, inclusiv televiziunea. Noi credem in continuare foarte mult in televiziune. Dar este interesant ca unii au acum ocazia sa redirectioneze o parte din fonduri dinspre medii diferite pentru a explora canale nou aparute, unde probabil costul este mai mic, dar si audienta, in aceasta regiune, este mai mica. Probabil ca pentru unele dintre aceste canale sunt date insuficiente, iar oamenii devin, natural, mai precauti. Cred ca vom vedea mai multi oameni incarcand lucruri noi si ca integrarea media le va permite sa faca mai mult pe online sau mobile. Mobile media se va dezvolta in timp, va incepe sa se accelereze (…) Dar nu va deveni „mainstream” foarte repede – audientele mari vor fi atinse tot cu mediile traditionale. Totusi, puterea platformelor mobile va iesi tot mai mult in evidenta. Dar nu cred ca se va intampla in 2010-2011.
Tony Taylor, in cadrul Mobile Advertising Congress:
Punctul de vanzare cu plata prin telefonie mobila va fi foarte pe val in curand, fapt ce va atrage credibilitate in spatiul mobil pentru operatiuni, pentru brand. Urmatoarea etapa este aceea a tranzactiilor. Tehnologia care sa permita tranzactii (prin telefon n.r) va fi ceva revolutionar. In prezent tehnologia nu este suficient de dezvoltata. Suntem intr-o faza destul de rudimentara.
Matt Ross, Head of Creative Tribal DDB, pentru HotNews.ro:
Recesiunea a determinat multi marketeri sa priveasca inapoi catre mediile deja testate, cunoscute. Odata ce vom incepe sa iesim din acest impas, probabil ca banii si vanzarile vor incepe sa se orienteze mai mult dinspre mediile traditionale catre experientele interactive. Piata este cea care dicteaza sensul schimbarii. Daca publicitatea TV este inca eficienta, nimeni n-o sa vrea sa schimbe acest lucru. (…) Atat timp cat piata nu dicteaza mutarea in online, iar publicitatea TV continua sa fie eficienta, foloseste-o. Nu trebuie sa alegem digitalizarea de dragul digitalizarii, ci de dragul pietei. Toate discutiile de aici (Mobile Advertising Congress – n.r.) sunt bazate pe smartphones. In realitate, cei care le folosesc reprezinta doar 20% din piata. Este un PR prost sa spui de fiecare data „asta este anul mobilului”, apoi si anul viitor la fel, etc. Realitatea este ca schimbarea depinde de particularitatile pietelor locale. Daca privim la Coreea de Sud sau Japonia, totul se face din perspectiva telefoniei mobile. In Vest, exista niste obiceiuri peste care trebuie sa trecem. Oamenii sunt obisnuiti sa consume media digitale la calculator, fie ca sunt acasa sau la serviciu. Mai trebuie sa treaca un timp ca lucrurile sa stea altfel.
Publicitatea pe mobil in Romania – cinci perspective
Calin Paul Rotarus, Managing Director, ARBOinteractive:
Situatia prezenta: utilizatorul roman foloseste internetul mobil pentru informare si divertisment. Publicitatea pe mobil este inca la inceput in Romania. Bucuria noastra este ca toate companiile concurente au inteles ca pariul acum este deschiderea pietei catre acest mod de comunicare.
Adrian Botan, Creative Partner&Chief Regional Intrapreneur, McCann Erickson:
Nu cred in publicitatea pe mobil. Cred in marketing, promovare pe mobil. Spamul pe mobil nu-i o solutie. Altfel spus, trebuie folosit cu mare grija. Pararea mea este ca arunci banii clientilor. Efectele sunt discutabile – aici e problema. Toata lumea a vorbit de interactivitate, de angajament. Daca nu obtii angajament din partea utilizatorilor, n-ai facut nimic. (…) Am putea gasi modalitati mai creative care sa-i implice pe cei care primesc mesajul, daca intelegem mai bine insight-ul acestui mediu. Intre a gasi un mesaj bun pentru tehnologia asta si a o face sa fie un mediu foarte productiv, care sa aduca bani, e o cale foarte lunga. Sa faci un clip publicitar pe mobil e mai degraba o provocare de productie, decat de creatie. Trebuie sa intelegi tehnologia prin prisma comportamentului consumatorului. Problema in momentul asta este ca nu exista continut de calitate in aplicatiile pe mobil.
Dragos Stanca, Managing Director F5, Grupul Realitatea Catavencu:
Media, furnizorii de continut trebuie sa faca primul pas, sa convinga clientii ca e un mediu ofertant Agentiile si publisherii trebuie sa gaseasca o modalitate ca publicitatea sa nu fie de tip spam, ci sa creeze satisfactie, folosind elemente din divertisment, spre exemplu. Cine a deschis deja drumul: ING Bank Pit Shop, Nokia my Quizz, Vodafone Passport Mobile, Vodafone World Repricing, Banca Transilvania.
Elvira Munteanu, General Manager, Universal Solution:
In Romania suntem la pionieratul pionieratului, comparativ cu ce este afara. Acolo proiectele sunt foarte futuriste, tendinta aplicatiilor este de tip gaming. Publicitatea pe mobil e mai degraba vanzare decat viziune de brand.
Cristi Marinescu, director executiv, Splendid Interactive:
Despre relatia dintre internet si mobil – se completeaza. La noi au prins cel mai mult sms-urile si mms-urile, care sunt foarte aproape de spam. Nu este un mediu unde poti sa faci branding cu sms-ul, este o informatie utila prin care poti sa atragi clientul spre informatii suplimentare.

Citeste articolul pe: Hotnews

Tony Taylor – JWT CEE si Matt Ross – Tribal DDB: Marketingul in mediile digitale va creste mai mult cand iesim din impasul economic si va creste integrarea media

Aplicatiile pe mobil se dezvolta foarte rapid, insa audientele mari vor fi atinse in continuare cu mediile traditionale, in special televiziunea, sunt de parere Tony Taylor, general manager JWT CEE si Matt Ross, Head of Creative Tribal DDB. Cei doi au fost prezenti la Bucuresti, cu ocazia Mobile Advertising Congress, si au vorbit pentru webPR.ro-HotNews.ro despre cum influenteaza schimbarile rapide din mediul digital si in preferintele consumatorilor activitatea de creatie a agentiilor din regiune.
Tony Taylor si Matt Ross au vorbit despre publicitatea in media digitale si in special prin intermediul telefoanelor mobile in cadrul Mobile Advertising Congress, eveniment organizat saptamana aceasta de The Marketer, in parteneriat cu Vodafone.
Tony Taylor, general manager JWT CEE, pentru HotNews.ro:
In fata cresterii mediilor digitale, „nu exista o formula pentru creativitate in noua lume a marketingului, dar as argumenta ca exista ocazii mult mai multe acum sa fii creativ, decat pana acum, ocazia sa integrezi campaniile si sa folosesti tehnologii si platforme diferite. Creativitatea ‘lenesa’, in care cineva aplica un mecanism dat, nu e prea inteleapta. Studiul regional Recovery Index contine date interesante si arata ca intr-o perioada de dificultati economice multe companii si-au reevaluat abordarile de marketing. Arata ca multi sunt interesati sa foloseasca noi canale, dar si ca vor sa cheltuiasca mai multi bani in canale care si-au dovedit eficienta, inclusiv televiziunea. Noi credem in continuare foarte mult in televiziune. Dar este interesant ca unii au acum ocazia sa redirectioneze o parte din fonduri dinspre medii diferite pentru a explora canale nou aparute, unde probabil costul este mai mic, dar si audienta, in aceasta regiune, este mai mica. Probabil ca pentru unele dintre aceste canale sunt date insuficiente, iar oamenii devin, natural, mai precauti. Cred ca vom vedea mai multi oameni incarcand lucruri noi si ca integrarea media le va permite sa faca mai mult pe online sau mobile. Mobile media se va dezvolta in timp, va incepe sa se accelereze (…) Dar nu va deveni „mainstream” foarte repede – audientele mari vor fi atinse tot cu mediile traditionale. Totusi, puterea platformelor mobile va iesi tot mai mult in evidenta. Dar nu cred ca se va intampla in 2010-2011.
Tony Taylor, in cadrul Mobile Advertising Congress:
Punctul de vanzare cu plata prin telefonie mobila va fi foarte pe val in curand, fapt ce va atrage credibilitate in spatiul mobil pentru operatiuni, pentru brand. Urmatoarea etapa este aceea a tranzactiilor. Tehnologia care sa permita tranzactii (prin telefon n.r) va fi ceva revolutionar. In prezent tehnologia nu este suficient de dezvoltata. Suntem intr-o faza destul de rudimentara.
Matt Ross, Head of Creative Tribal DDB, pentru HotNews.ro:
Recesiunea a determinat multi marketeri sa priveasca inapoi catre mediile deja testate, cunoscute. Odata ce vom incepe sa iesim din acest impas, probabil ca banii si vanzarile vor incepe sa se orienteze mai mult dinspre mediile traditionale catre experientele interactive. Piata este cea care dicteaza sensul schimbarii. Daca publicitatea TV este inca eficienta, nimeni n-o sa vrea sa schimbe acest lucru. (…) Atat timp cat piata nu dicteaza mutarea in online, iar publicitatea TV continua sa fie eficienta, foloseste-o. Nu trebuie sa alegem digitalizarea de dragul digitalizarii, ci de dragul pietei. Toate discutiile de aici (Mobile Advertising Congress – n.r.) sunt bazate pe smartphones. In realitate, cei care le folosesc reprezinta doar 20% din piata. Este un PR prost sa spui de fiecare data „asta este anul mobilului”, apoi si anul viitor la fel, etc. Realitatea este ca schimbarea depinde de particularitatile pietelor locale. Daca privim la Coreea de Sud sau Japonia, totul se face din perspectiva telefoniei mobile. In Vest, exista niste obiceiuri peste care trebuie sa trecem. Oamenii sunt obisnuiti sa consume media digitale la calculator, fie ca sunt acasa sau la serviciu. Mai trebuie sa treaca un timp ca lucrurile sa stea altfel.
Publicitatea pe mobil in Romania – cinci perspective
Calin Paul Rotarus, Managing Director, ARBOinteractive:
Situatia prezenta: utilizatorul roman foloseste internetul mobil pentru informare si divertisment. Publicitatea pe mobil este inca la inceput in Romania. Bucuria noastra este ca toate companiile concurente au inteles ca pariul acum este deschiderea pietei catre acest mod de comunicare.
Adrian Botan, Creative Partner&Chief Regional Intrapreneur, McCann Erickson:
Nu cred in publicitatea pe mobil. Cred in marketing, promovare pe mobil. Spamul pe mobil nu-i o solutie. Altfel spus, trebuie folosit cu mare grija. Pararea mea este ca arunci banii clientilor. Efectele sunt discutabile – aici e problema. Toata lumea a vorbit de interactivitate, de angajament. Daca nu obtii angajament din partea utilizatorilor, n-ai facut nimic. (…) Am putea gasi modalitati mai creative care sa-i implice pe cei care primesc mesajul, daca intelegem mai bine insight-ul acestui mediu. Intre a gasi un mesaj bun pentru tehnologia asta si a o face sa fie un mediu foarte productiv, care sa aduca bani, e o cale foarte lunga. Sa faci un clip publicitar pe mobil e mai degraba o provocare de productie, decat de creatie. Trebuie sa intelegi tehnologia prin prisma comportamentului consumatorului. Problema in momentul asta este ca nu exista continut de calitate in aplicatiile pe mobil.
Dragos Stanca, Managing Director F5, Grupul Realitatea Catavencu:
Media, furnizorii de continut trebuie sa faca primul pas, sa convinga clientii ca e un mediu ofertant Agentiile si publisherii trebuie sa gaseasca o modalitate ca publicitatea sa nu fie de tip spam, ci sa creeze satisfactie, folosind elemente din divertisment, spre exemplu. Cine a deschis deja drumul: ING Bank Pit Shop, Nokia my Quizz, Vodafone Passport Mobile, Vodafone World Repricing, Banca Transilvania.
Elvira Munteanu, General Manager, Universal Solution:
In Romania suntem la pionieratul pionieratului, comparativ cu ce este afara. Acolo proiectele sunt foarte futuriste, tendinta aplicatiilor este de tip gaming. Publicitatea pe mobil e mai degraba vanzare decat viziune de brand.
Cristi Marinescu, director executiv, Splendid Interactive:
Despre relatia dintre internet si mobil – se completeaza. La noi au prins cel mai mult sms-urile si mms-urile, care sunt foarte aproape de spam. Nu este un mediu unde poti sa faci branding cu sms-ul, este o informatie utila prin care poti sa atragi clientul spre informatii suplimentare.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 455 ori.

Publica un raspuns