Notorietatea, feedbackul imediat si interactiunea cu clientii sunt principalele beneficii pe care Twitter, una dintre cele mai populare trei retele sociale din lume, le poate aduce unei afaceri.
De saptamana trecuta, Dalai Lama are cont pe Twitter. In numai cateva zile, liderul tibetan avea deja peste 100.000 de followeri. Stirea a fost trecuta de mai toate ziarele la „diverse“, insa acest nou cont dovedeste inca o data dimensiunile unui fenomen care, evident, nu mai poate fi ignorat.
Ce beneficii ar putea aduce Twitter unei companii? „Astazi nu mai este de ajuns sa iti monitorizezi brandul doar in media traditionala, pentru ca raportul pe care il afli de aici este incomplet si nu indica intotdeauna problemele de satisfactie a clientilor“, se arata in Ghidul Twitter 2010, realizat de agentia Republika Interactive.
In plus, reteaua ofera companiilor posibilitatea de a construi comunitati si a genera grupuri de fani de la care se poate obtine un feedback rapid despre produse si servicii. „Discutiile care se poarta astazi in jurul Twitter sunt aceleasi care se purtau in urma cu cativa ani in jurul site-urilor de pe internet“, spune Tereza Valcan, managing director, CIVITAS Global Ketchum, agentie de comunicare ce a inclus acest canal in strategiile realizate pentru toti clientii sai. Altfel spus, este doar o chestiune de timp pana cand lipsa unui cont pe Twitter va fi considerata o greseala in mediul de afaceri.
Iar companiile care au astazi conturi pe Twitter sunt din toate domeniile, de la tehnologie la energie si retail. Daca pentru o firma de comunicatii sau IT este practic de neconceput sa ignore un mediu atat de strans legat de domeniul sau de activitate, pentru ceilalti este o metoda prin care se asigura ca mesajele transmise ajung la toti posibilii clienti, mai ales la aceia care se feresc de mediile clasice de comunicare.
Dar nu este suficient sa ai un cont, problema este si ce faci cu el. „Este important ca fiecare companie prezenta pe Twitter sa aleaga cu grija publicul cu care interactioneaza, preferabil pe nisa aferenta de business. Un grup de oameni interesati de subiecte comune este mult mai activ si preocupat de anumite domenii de activitate“, spune Raluca Popa, web copywriter la Republika Interactive.
Cum masori impactul pentru afacere?
Beneficiile sunt insa greu cuantificabile, adauga ea. „Evident, exista posibilitatea de a-ti masura audienta prin contorizarea numarului de followeri, exista instrumente de cautare prin care poti vedea de cate ori a fost transmis mesajul tau de catre alti utilizatori (retweeturi) sau ce mentiuni au existat pe cuvintele sau frazele-cheie din nisa ta de business. Dincolo de cuantificari, Twitter deserveste un brand prin notorietate, crearea de comunitati si interactiunea directa cu audienta“, mai spune Raluca Popa. Eficienta acestor mesaje este usor de masurat cu ajutorul unor promotii speciale. De exemplu, retailerii ofera coduri speciale cu care followerii se pot prezenta in magazine pentru a obtine reduceri. La sfarsitul promotiei se numara codurile folosite si astfel se poate cuantifica impactul Twitter pentru business.
Daca @Rompetrol, @VodafoneBuzz sau @RoMicrosoft sunt printre cei care au inteles de mult utilitatea si importanta acestei retele sociale, alte firme incep acum sa invete ce inseamna Twitter. „Vedem prezenta in cadrul retelelor sociale mai degraba ca pe o oportunitate decat un pericol“, spun oficialii Vodafone, companie care a initiat contul pe Twitter inca din februarie 2008.
Printre nou-venitii in acest spatiu se numara si Tarom. In luna ianuarie, compania a deschis conturi atat pe Twitter, cat si pe Facebook, dorind sa obtina „mai multa transparenta si o mai mare apropiere de client“. „Feedbackul primit de la cei care ne urmaresc pe aceste platforme este extrem de important pentru noi. Raspunsurile si reactiile lor vor fi centralizate si prezentate periodic departamentelor Tarom responsabile pe diferite domenii, precum Directia de Marketing sau Directia Strategie“, spune Ruxandra Brutaru, directorul general al companiei.
72,5% din cele peste 11 milioane de conturi de pe Twitter au fost create in primele cinci luni ale anului trecut. 75% dintre utilizatori sunt locuitori ai SUA
100 de companii din Romania si-au facut cont pe Twitter in 2009, iar numarul lor continua sa creasca, majoritatea testandu-i eficacitatea ca instrument de corporate PR
Romani pe Twitter
Cei mai multi utilizatori sunt din Bucuresti, Iasi, Cluj sau Timis, au varste cuprinse intre 21 si 30 de ani si lucreaza in mediul online, advertising, IT si media. 73% dintre ei si-au facut contul in 2008.

Citeste articolul pe: Capital

Ce poate face Twitter pentru afacerile din Romania

Notorietatea, feedbackul imediat si interactiunea cu clientii sunt principalele beneficii pe care Twitter, una dintre cele mai populare trei retele sociale din lume, le poate aduce unei afaceri.
De saptamana trecuta, Dalai Lama are cont pe Twitter. In numai cateva zile, liderul tibetan avea deja peste 100.000 de followeri. Stirea a fost trecuta de mai toate ziarele la „diverse“, insa acest nou cont dovedeste inca o data dimensiunile unui fenomen care, evident, nu mai poate fi ignorat.
Ce beneficii ar putea aduce Twitter unei companii? „Astazi nu mai este de ajuns sa iti monitorizezi brandul doar in media traditionala, pentru ca raportul pe care il afli de aici este incomplet si nu indica intotdeauna problemele de satisfactie a clientilor“, se arata in Ghidul Twitter 2010, realizat de agentia Republika Interactive.
In plus, reteaua ofera companiilor posibilitatea de a construi comunitati si a genera grupuri de fani de la care se poate obtine un feedback rapid despre produse si servicii. „Discutiile care se poarta astazi in jurul Twitter sunt aceleasi care se purtau in urma cu cativa ani in jurul site-urilor de pe internet“, spune Tereza Valcan, managing director, CIVITAS Global Ketchum, agentie de comunicare ce a inclus acest canal in strategiile realizate pentru toti clientii sai. Altfel spus, este doar o chestiune de timp pana cand lipsa unui cont pe Twitter va fi considerata o greseala in mediul de afaceri.
Iar companiile care au astazi conturi pe Twitter sunt din toate domeniile, de la tehnologie la energie si retail. Daca pentru o firma de comunicatii sau IT este practic de neconceput sa ignore un mediu atat de strans legat de domeniul sau de activitate, pentru ceilalti este o metoda prin care se asigura ca mesajele transmise ajung la toti posibilii clienti, mai ales la aceia care se feresc de mediile clasice de comunicare.
Dar nu este suficient sa ai un cont, problema este si ce faci cu el. „Este important ca fiecare companie prezenta pe Twitter sa aleaga cu grija publicul cu care interactioneaza, preferabil pe nisa aferenta de business. Un grup de oameni interesati de subiecte comune este mult mai activ si preocupat de anumite domenii de activitate“, spune Raluca Popa, web copywriter la Republika Interactive.
Cum masori impactul pentru afacere?
Beneficiile sunt insa greu cuantificabile, adauga ea. „Evident, exista posibilitatea de a-ti masura audienta prin contorizarea numarului de followeri, exista instrumente de cautare prin care poti vedea de cate ori a fost transmis mesajul tau de catre alti utilizatori (retweeturi) sau ce mentiuni au existat pe cuvintele sau frazele-cheie din nisa ta de business. Dincolo de cuantificari, Twitter deserveste un brand prin notorietate, crearea de comunitati si interactiunea directa cu audienta“, mai spune Raluca Popa. Eficienta acestor mesaje este usor de masurat cu ajutorul unor promotii speciale. De exemplu, retailerii ofera coduri speciale cu care followerii se pot prezenta in magazine pentru a obtine reduceri. La sfarsitul promotiei se numara codurile folosite si astfel se poate cuantifica impactul Twitter pentru business.
Daca @Rompetrol, @VodafoneBuzz sau @RoMicrosoft sunt printre cei care au inteles de mult utilitatea si importanta acestei retele sociale, alte firme incep acum sa invete ce inseamna Twitter. „Vedem prezenta in cadrul retelelor sociale mai degraba ca pe o oportunitate decat un pericol“, spun oficialii Vodafone, companie care a initiat contul pe Twitter inca din februarie 2008.
Printre nou-venitii in acest spatiu se numara si Tarom. In luna ianuarie, compania a deschis conturi atat pe Twitter, cat si pe Facebook, dorind sa obtina „mai multa transparenta si o mai mare apropiere de client“. „Feedbackul primit de la cei care ne urmaresc pe aceste platforme este extrem de important pentru noi. Raspunsurile si reactiile lor vor fi centralizate si prezentate periodic departamentelor Tarom responsabile pe diferite domenii, precum Directia de Marketing sau Directia Strategie“, spune Ruxandra Brutaru, directorul general al companiei.
72,5% din cele peste 11 milioane de conturi de pe Twitter au fost create in primele cinci luni ale anului trecut. 75% dintre utilizatori sunt locuitori ai SUA
100 de companii din Romania si-au facut cont pe Twitter in 2009, iar numarul lor continua sa creasca, majoritatea testandu-i eficacitatea ca instrument de corporate PR
Romani pe Twitter
Cei mai multi utilizatori sunt din Bucuresti, Iasi, Cluj sau Timis, au varste cuprinse intre 21 si 30 de ani si lucreaza in mediul online, advertising, IT si media. 73% dintre ei si-au facut contul in 2008.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 414 ori.

Publica un raspuns