Te-ai intrebat vreodata ce se va intampla cu contul tau de Facebook, de Yahoo! Messenger sau oricare alt cont web dupa ce vei muri?. Ei bine, trei companii din SUA s-au gandit la acest lucru si ofera clientilor posibilitatea de a stoca nume de utilizator, parole si alte informatii digitale care pe care le transmit mostenitorilor atunci cand titularii mor.
AssetLock.net, LegacyLocker.com si Deathswitch.com sunt trei site-uri care se ofera sa pastreze contra cost numele de utilizator si parolele, pe care internautii le au pe web, intr-o cutie de valori virtuala.
Atunci cand acestia vor muri, informatii precum parola de pe Facebook, e-mail sau cea a contul PayPal, vor fi oferite mostenitorilor sau persoanelor pe care ei le-au desemnat sa le primeasca. Daca nu se doreste acest lucru, conturile vor fi inchise.
Preturile variaza intre 10 si 30 dolari/pe an sau 60 si 300 de dolari/pe viata, in functie de serviciile dorite si de numarul de date stocate.
Nu muri cu secrete!
Pentru a verifica daca esti cu adevarat mort companiile folosesc metode diferite. Cei de la Deathswitch.com iti cer sa introduci o parola la anumite periode de timp. Daca nu raspunzi imediat sistemul iti mai cere de cateva ori sa introduci parola, iar daca acest lucru nu se intampla se considera ca, fie ai murit, fie esti incapabil sa te misti, iar informatiile sunt trimise automat prin e-mail la persoanele indicate de tine.
LegacyLocker.com are nevoie ca cel putin doua persoane sa confirme ca esti mort si de certificatul de deces inainte de a dezvalui informatiile.
In cazul AssetLock.net, daca cineva incearca sa afle informatiile inainte ca titularul sa fi murit, se trimite automat un e-mail celorlalti pentru a confirmare. Odata ce s-a confirmat, datelele de inregistrare de pe site-uri vor fi trimise celor dragi sau vor fi sterse in functie de alegerea fiecaruia.
AssetLock.net a fost creat in anul 2005 de programatorul Collin Harris. „Cei mai multi nu stiu ca atunci cand iti faci un cont pe Yahoo! sau pe Gmail nu ai posibilitatea sa transferi contul altcuiva. Daca nu ai parola nu poti accesa contul”, a declarat Harris.
Jeremy Toeman, co-foundatorul Legacy Locker, spune ca un astfel de site iti ofera acces mult mai usor la informatiile persoanei dragi care a trecut in nefiinta, evitandu-se astfel procese cu retelele sociale sau cu alte companii online.
Motto-ul celor de la Deathswitch.com este „Don’t die with secrets that need to be free” – „Nu muri cu secrete”.
Politica Facebook in cazul persoanelor decedate
Procedura in cazul decesului unui utilizator, este ca profilul acestuia sa fie scos din cautarile publice, dar sa ramana online, astfel incat numai prietenii si familia sa il poata vedea si sa ii poata aduce un omagiu.
Profilul utilizatorului care a decedat va trece in acest regim special in urma unei cereri din partea familiei. „Este foarte important ca prietenii si familia sa anunte Facebook cand pierd pe cineva, pentru a cere ca profilul lor sa devina unul memorial”, potrivit lui Max Kelly, seful diviziei de securitate a Facebook.
Ca sa descurajeze farsele, Facebook cere dovezi de la rudele utilizatorului, iar dupa ce profilul nu mai este vizibil tuturor, el nu va mai aparea nici in sugestii pentru fostii sai prieteni. La cererea familiei, Facebook poate sterge definitiv profilul celui decedat.
SURSA: wired.com

Citeste articolul pe: Capital

Ce se intampla cu contul de Facebook sau de Messenger dupa ce mori

Te-ai intrebat vreodata ce se va intampla cu contul tau de Facebook, de Yahoo! Messenger sau oricare alt cont web dupa ce vei muri?. Ei bine, trei companii din SUA s-au gandit la acest lucru si ofera clientilor posibilitatea de a stoca nume de utilizator, parole si alte informatii digitale care pe care le transmit mostenitorilor atunci cand titularii mor.
AssetLock.net, LegacyLocker.com si Deathswitch.com sunt trei site-uri care se ofera sa pastreze contra cost numele de utilizator si parolele, pe care internautii le au pe web, intr-o cutie de valori virtuala.
Atunci cand acestia vor muri, informatii precum parola de pe Facebook, e-mail sau cea a contul PayPal, vor fi oferite mostenitorilor sau persoanelor pe care ei le-au desemnat sa le primeasca. Daca nu se doreste acest lucru, conturile vor fi inchise.
Preturile variaza intre 10 si 30 dolari/pe an sau 60 si 300 de dolari/pe viata, in functie de serviciile dorite si de numarul de date stocate.
Nu muri cu secrete!
Pentru a verifica daca esti cu adevarat mort companiile folosesc metode diferite. Cei de la Deathswitch.com iti cer sa introduci o parola la anumite periode de timp. Daca nu raspunzi imediat sistemul iti mai cere de cateva ori sa introduci parola, iar daca acest lucru nu se intampla se considera ca, fie ai murit, fie esti incapabil sa te misti, iar informatiile sunt trimise automat prin e-mail la persoanele indicate de tine.
LegacyLocker.com are nevoie ca cel putin doua persoane sa confirme ca esti mort si de certificatul de deces inainte de a dezvalui informatiile.
In cazul AssetLock.net, daca cineva incearca sa afle informatiile inainte ca titularul sa fi murit, se trimite automat un e-mail celorlalti pentru a confirmare. Odata ce s-a confirmat, datelele de inregistrare de pe site-uri vor fi trimise celor dragi sau vor fi sterse in functie de alegerea fiecaruia.
AssetLock.net a fost creat in anul 2005 de programatorul Collin Harris. „Cei mai multi nu stiu ca atunci cand iti faci un cont pe Yahoo! sau pe Gmail nu ai posibilitatea sa transferi contul altcuiva. Daca nu ai parola nu poti accesa contul”, a declarat Harris.
Jeremy Toeman, co-foundatorul Legacy Locker, spune ca un astfel de site iti ofera acces mult mai usor la informatiile persoanei dragi care a trecut in nefiinta, evitandu-se astfel procese cu retelele sociale sau cu alte companii online.
Motto-ul celor de la Deathswitch.com este „Don’t die with secrets that need to be free” – „Nu muri cu secrete”.
Politica Facebook in cazul persoanelor decedate
Procedura in cazul decesului unui utilizator, este ca profilul acestuia sa fie scos din cautarile publice, dar sa ramana online, astfel incat numai prietenii si familia sa il poata vedea si sa ii poata aduce un omagiu.
Profilul utilizatorului care a decedat va trece in acest regim special in urma unei cereri din partea familiei. „Este foarte important ca prietenii si familia sa anunte Facebook cand pierd pe cineva, pentru a cere ca profilul lor sa devina unul memorial”, potrivit lui Max Kelly, seful diviziei de securitate a Facebook.
Ca sa descurajeze farsele, Facebook cere dovezi de la rudele utilizatorului, iar dupa ce profilul nu mai este vizibil tuturor, el nu va mai aparea nici in sugestii pentru fostii sai prieteni. La cererea familiei, Facebook poate sterge definitiv profilul celui decedat.
SURSA: wired.com

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 68 ori.

Publica un raspuns