China analizeaza posibilitatea extinderii retelei de trenuri de mare viteza pana in Europa, timpul de calatorie intre Londra si Beijing putand fi redus pana la doua zile, relateaza publicatia electronica EUObserver.
Potrivit mai multor oficiali, acest proiect ar putea sa fie finalizat in urmatorii zece ani, permitand pasagerilor sa parcurga distanta de aproximativ 8.000 de kilometri la viteze de pana la 320 de kilometri pe ora.
Propunerile ar viza doua rute catre Europa: una trecand prin India, Pakistan si Orientul Mijlociu, iar a doua cu directia Germania, via Rusia. Insa rutele exacte nu au fost decise pana in prezent. O a treia linie s-ar extinde la sud de China si ar lega Vietnamul, Thailanda, Myanmar si Malaysia.
Wang Mengshu, membru al Academiei Chineze de Inginerie si consultant in domeniul trenurilor de mare viteza, a declarat in aceasta luna ca au inceput deja lucrarile la linia din sud-estul asiatic. „Am realizat de asemenea activitatile de prospectare si sondare in ceea ce priveste reteaua europeana, iar tarile Europei Centrale si de Est sunt nerabdatoare ca noi sa incepem”, a spus Wang.
Totusi, oficialii chinezi de la Bruxelles s-au aratat mai rezervati. „Inteleg ca vrem sa ne imbunatatim retele de cai ferate, posibil chiar pana in Europa, dar urmeaza sa se decida daca ele vor fi de mare viteza sau nu”, a precizat o sursa, citata de publicatia electronica.
Pe de alta parte, expertii europeni afirma ca decizia construirii unei linii feroviare UE-China este destul de dificil de justificat cu argumente comerciale, avand in vedere costurile de transport maritim reduse, existente in prezent.
China a initiat un vast proiect de extindere a retelei sale feroviare, cu scopul de a construi aproape 30.500 de kilometri de cale ferata in urmatorii cinci ani si de a lega toate principalele sale orase cu linii de mare viteza.
SURSA: Mediafax

Citeste articolul pe: Capital

Cu trenul din Anglia pana in China, la 320 km/h

China analizeaza posibilitatea extinderii retelei de trenuri de mare viteza pana in Europa, timpul de calatorie intre Londra si Beijing putand fi redus pana la doua zile, relateaza publicatia electronica EUObserver.
Potrivit mai multor oficiali, acest proiect ar putea sa fie finalizat in urmatorii zece ani, permitand pasagerilor sa parcurga distanta de aproximativ 8.000 de kilometri la viteze de pana la 320 de kilometri pe ora.
Propunerile ar viza doua rute catre Europa: una trecand prin India, Pakistan si Orientul Mijlociu, iar a doua cu directia Germania, via Rusia. Insa rutele exacte nu au fost decise pana in prezent. O a treia linie s-ar extinde la sud de China si ar lega Vietnamul, Thailanda, Myanmar si Malaysia.
Wang Mengshu, membru al Academiei Chineze de Inginerie si consultant in domeniul trenurilor de mare viteza, a declarat in aceasta luna ca au inceput deja lucrarile la linia din sud-estul asiatic. „Am realizat de asemenea activitatile de prospectare si sondare in ceea ce priveste reteaua europeana, iar tarile Europei Centrale si de Est sunt nerabdatoare ca noi sa incepem”, a spus Wang.
Totusi, oficialii chinezi de la Bruxelles s-au aratat mai rezervati. „Inteleg ca vrem sa ne imbunatatim retele de cai ferate, posibil chiar pana in Europa, dar urmeaza sa se decida daca ele vor fi de mare viteza sau nu”, a precizat o sursa, citata de publicatia electronica.
Pe de alta parte, expertii europeni afirma ca decizia construirii unei linii feroviare UE-China este destul de dificil de justificat cu argumente comerciale, avand in vedere costurile de transport maritim reduse, existente in prezent.
China a initiat un vast proiect de extindere a retelei sale feroviare, cu scopul de a construi aproape 30.500 de kilometri de cale ferata in urmatorii cinci ani si de a lega toate principalele sale orase cu linii de mare viteza.
SURSA: Mediafax

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 471 ori.

Publica un raspuns