Norman JUDAH: Am inceput sa lucrez pentru divizia de servicii a companiei Microsoft in urma cu circa 19 ani, si dupa ce am lucrat si in alte divizii, in urma cu cinci ani m-am intors la servicii, care stau undeva la mijlocul drumului intre tehnologii si solutii folosite de clienti. Jobul meu implica a lua perspectiva clientilor si a o duce echipelor care se ocupa de dezvoltarea de produse. Totodata, Microsoft inseamna circa 90.000 de oameni in intreaga lume. Sarcina mea este sa inlesnesc comunicarea intre toti acesti oameni, care lucreaza in departamente si tari diferite. Cream comunitati interne care au ca scop colaborarea, crearea de bune practici, crearea de competente si training.

CW Ro: Calatoriti foarte mult, ca parte a jobului dumneavoastra. Care a fost feedback-ul primit de la clienti in ultimul an, in contextul crizei, si cum il veti integra in strategia companiei?

N.J.: Criza a avut un impact diferit in fiecare tara. Clientii sunt preocupati de eficientizare, de folosirea resurselor tehnologice existente si a unora noi pentru a-si creste valoarea afacerii. Exista companii care fac un pas in urma, insa majoritatea sunt dispuse sa riste si sa gaseasca metode prin care sa isi imbunatateasca procesele. In divizia de servicii, incercam sa agregam inovatiile din intrega lume, sa folosim cele mai bune exemple de implementari. In zona de produse, feedback-ul are in vedere pretul, disponibilitatea, si mai ales integrarea. De exemplu, cu SharePoint ne-am propus focusarea pe crearea de grupuri de lucru extinse, pe integrare, pe extinderea sistemului de identificare etc.

CW Ro: Dupa decenii de pozitionare drept companie de software, Microsoft a introdus conceptul de software plus service. Care este perspectiva dumneavoastra asupra evolutiei acestui concept?

N.J.: Evolutie este intr-adevar cuvantul cheie. Cele mai bune exemple de servicii sunt de ani buni, probabil cel mai mare serviciu online in prezent este Windows Update, un serviciu in cloud, care exista de ani de zile. Un alt exemplu de software plus servicii este XBox. Ceea ce vedeti este trasnformarea unor oferte, care se muta in aceasta directie, precum mail gazduit, Share Point gazduit. Modelul despre care vorbeste Microsoft inseamna instrastructura ca serviciu, platforma ca serviciu si software ca serviciu. Software ca seviciu se poate referi la Exchange, SharePoint, CRM, servicii care pot fi rulate pe Windows. Platforma ca serviciu vine cu intrebarea cum facem ca platforma pentru aplicatii sa fie disponibila din punct de vedere functional si economic, iar cu instrastrctura ca serviciu ne referim la retele, stocare si comunicare. Avem asadar un model complex.

CW Ro: Suntem in era cloud. In acelasi timp, Microsoft a lansat Windows 7. Care mai este in prezent rolul unui sistem de operare?

N.J.: In prezent, pentru dispozitive ca telefoane mobile sau netbookuri nu mai este atat de importanta marimea ecranului, a tastaturii sau a memoriei, ci valoarea vine din abilitatea utilizatorului de a comunica si colabora la nivel personal si profesional. Practic, valoarea vine din integrarea software-ului cu cloud-ul, posibilitatea de a ne indeplini sarcinile si a partaja continut. In cazul Windows 7 vedem un suport mare pentru functionalitate si modul in care lucreza pentru utilizatorii mobili. Nevoia pentru stocare, procese, afisare locale va ramane insa mereu, intr-o forma sau alta.

CW Ro: Vorbiti foarte mult despre cumunicare si colaborare. Puteti sa ne prezentati putin conceptul de three screens propus de Microsoft (integrarea telefonului, PC-ului si televizorului)?

N.J.: Intrebarea care se pune cand vorbim despre cele trei ecrane si cloud este care sunt platformele cu care utilizatorul va interactiona, pentru o participare la nivel local si in cloud? PC-urile evolueaza in permanenta, insa rata schimbarilor este impresionanta la telefon, punandu-se accentul pe functionalitate, pe comunicarea si colaboarea intr-un mod cat mai mobil. La televizoare, rata este la fel de impresionanta, vorbim in prezent despre televizoare conectate la retele wireless, care devin interfata pentru PC, telefon etc. Datele din cele trei dispozitive trebuie sa poata fi partajate si reutilizate in aceste trei medii. Pentru asta, cele trei trebuie sa colaboreze printr-un set comun de servicii.

CW Ro: Ati lansat Windows 7, Windows Server 2008 R2 si Exchange Server 2010 sub conceptul umbrela de „noua eficienta”. Ce implica acesta pentru utilizatori?

N.J.: Am lansat produsele intr-o perioada in care clientii incearca sa inteleaga impactul economiei asupra lor. In prezent nu le vindem clientilor tehnologii, ci capabilitati care le vor simplifica viata, le vor permite sa fie eficienti din punct de vedere economic si sa faca mai multe cu resurse reduce. Cadrul este “do more with less”. Mai mult se refera la colaborare, partajare. Mai putin se refera la administrarea sistemelor, la securitatea lor. In spatele acestor concepte avem tehnologii, ca Microsoft Power Shell, care le permite companiilor sa adminstreze eficient desktopurile. Putem sa amintim de exemplu si de Direct Connect, care face ca PC-ul, odata conectat la Internet, sa stea pe reteaua companiei, sa fie deci securizat si sa ofere acces acces la e-mail-ul, la Share Point-ul intern intr-un mod sigur. Toate acestea, si nu numai, vorbesc despre eficienta, despre a face mai mult cu mai putin.

Desi este un moment de criza economica severa pentru industria de IT din Romania, compania IBM a dat dovada unui lider de industrie si investeste in Romania. L-am invitat pe Mihai Tudor, Country Manager IBM Romania, sa ne vorbeasca despre obiectivele Centrului de Inovare deschis de curand la…

Gata. Ne-am mutat in lumea virtuala. Si ne mutam tot mai apasat. Adio hirtii in cutiile postale cu pizzerii care pun altfel cascavalul, adio emailuri nedorite, adio sezatori si intilniri cu Comitetul celor care vor salveze clopotul bisericii din…

Citeste articolul pe: Computer World

CW Ro: Pentru inceput, puteti sa ne vorbiti despre divizia Microsoft Worldwide Services si rolul dumneavoastra ca CTO?

Norman JUDAH: Am inceput sa lucrez pentru divizia de servicii a companiei Microsoft in urma cu circa 19 ani, si dupa ce am lucrat si in alte divizii, in urma cu cinci ani m-am intors la servicii, care stau undeva la mijlocul drumului intre tehnologii si solutii folosite de clienti. Jobul meu implica a lua perspectiva clientilor si a o duce echipelor care se ocupa de dezvoltarea de produse. Totodata, Microsoft inseamna circa 90.000 de oameni in intreaga lume. Sarcina mea este sa inlesnesc comunicarea intre toti acesti oameni, care lucreaza in departamente si tari diferite. Cream comunitati interne care au ca scop colaborarea, crearea de bune practici, crearea de competente si training.

CW Ro: Calatoriti foarte mult, ca parte a jobului dumneavoastra. Care a fost feedback-ul primit de la clienti in ultimul an, in contextul crizei, si cum il veti integra in strategia companiei?

N.J.: Criza a avut un impact diferit in fiecare tara. Clientii sunt preocupati de eficientizare, de folosirea resurselor tehnologice existente si a unora noi pentru a-si creste valoarea afacerii. Exista companii care fac un pas in urma, insa majoritatea sunt dispuse sa riste si sa gaseasca metode prin care sa isi imbunatateasca procesele. In divizia de servicii, incercam sa agregam inovatiile din intrega lume, sa folosim cele mai bune exemple de implementari. In zona de produse, feedback-ul are in vedere pretul, disponibilitatea, si mai ales integrarea. De exemplu, cu SharePoint ne-am propus focusarea pe crearea de grupuri de lucru extinse, pe integrare, pe extinderea sistemului de identificare etc.

CW Ro: Dupa decenii de pozitionare drept companie de software, Microsoft a introdus conceptul de software plus service. Care este perspectiva dumneavoastra asupra evolutiei acestui concept?

N.J.: Evolutie este intr-adevar cuvantul cheie. Cele mai bune exemple de servicii sunt de ani buni, probabil cel mai mare serviciu online in prezent este Windows Update, un serviciu in cloud, care exista de ani de zile. Un alt exemplu de software plus servicii este XBox. Ceea ce vedeti este trasnformarea unor oferte, care se muta in aceasta directie, precum mail gazduit, Share Point gazduit. Modelul despre care vorbeste Microsoft inseamna instrastructura ca serviciu, platforma ca serviciu si software ca serviciu. Software ca seviciu se poate referi la Exchange, SharePoint, CRM, servicii care pot fi rulate pe Windows. Platforma ca serviciu vine cu intrebarea cum facem ca platforma pentru aplicatii sa fie disponibila din punct de vedere functional si economic, iar cu instrastrctura ca serviciu ne referim la retele, stocare si comunicare. Avem asadar un model complex.

CW Ro: Suntem in era cloud. In acelasi timp, Microsoft a lansat Windows 7. Care mai este in prezent rolul unui sistem de operare?

N.J.: In prezent, pentru dispozitive ca telefoane mobile sau netbookuri nu mai este atat de importanta marimea ecranului, a tastaturii sau a memoriei, ci valoarea vine din abilitatea utilizatorului de a comunica si colabora la nivel personal si profesional. Practic, valoarea vine din integrarea software-ului cu cloud-ul, posibilitatea de a ne indeplini sarcinile si a partaja continut. In cazul Windows 7 vedem un suport mare pentru functionalitate si modul in care lucreza pentru utilizatorii mobili. Nevoia pentru stocare, procese, afisare locale va ramane insa mereu, intr-o forma sau alta.

CW Ro: Vorbiti foarte mult despre cumunicare si colaborare. Puteti sa ne prezentati putin conceptul de three screens propus de Microsoft (integrarea telefonului, PC-ului si televizorului)?

N.J.: Intrebarea care se pune cand vorbim despre cele trei ecrane si cloud este care sunt platformele cu care utilizatorul va interactiona, pentru o participare la nivel local si in cloud? PC-urile evolueaza in permanenta, insa rata schimbarilor este impresionanta la telefon, punandu-se accentul pe functionalitate, pe comunicarea si colaboarea intr-un mod cat mai mobil. La televizoare, rata este la fel de impresionanta, vorbim in prezent despre televizoare conectate la retele wireless, care devin interfata pentru PC, telefon etc. Datele din cele trei dispozitive trebuie sa poata fi partajate si reutilizate in aceste trei medii. Pentru asta, cele trei trebuie sa colaboreze printr-un set comun de servicii.

CW Ro: Ati lansat Windows 7, Windows Server 2008 R2 si Exchange Server 2010 sub conceptul umbrela de „noua eficienta”. Ce implica acesta pentru utilizatori?

N.J.: Am lansat produsele intr-o perioada in care clientii incearca sa inteleaga impactul economiei asupra lor. In prezent nu le vindem clientilor tehnologii, ci capabilitati care le vor simplifica viata, le vor permite sa fie eficienti din punct de vedere economic si sa faca mai multe cu resurse reduce. Cadrul este “do more with less”. Mai mult se refera la colaborare, partajare. Mai putin se refera la administrarea sistemelor, la securitatea lor. In spatele acestor concepte avem tehnologii, ca Microsoft Power Shell, care le permite companiilor sa adminstreze eficient desktopurile. Putem sa amintim de exemplu si de Direct Connect, care face ca PC-ul, odata conectat la Internet, sa stea pe reteaua companiei, sa fie deci securizat si sa ofere acces acces la e-mail-ul, la Share Point-ul intern intr-un mod sigur. Toate acestea, si nu numai, vorbesc despre eficienta, despre a face mai mult cu mai putin.

Desi este un moment de criza economica severa pentru industria de IT din Romania, compania IBM a dat dovada unui lider de industrie si investeste in Romania. L-am invitat pe Mihai Tudor, Country Manager IBM Romania, sa ne vorbeasca despre obiectivele Centrului de Inovare deschis de curand la…

Gata. Ne-am mutat in lumea virtuala. Si ne mutam tot mai apasat. Adio hirtii in cutiile postale cu pizzerii care pun altfel cascavalul, adio emailuri nedorite, adio sezatori si intilniri cu Comitetul celor care vor salveze clopotul bisericii din…

Citeste articolul pe: Computer World

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 92 ori.

Publica un raspuns