Doi manageri romani importanti au comunicat saptamana trecuta, pe site-uri de socializare, ca renunta la functii CEO-ul Sun Microsystems a spus la inceputul anului, pe Twitter, ca demisioneaza
Mihai Marcu, fost director de dezvoltare pentru Romania, Bulgaria si Moldova in cadrul producatorului de memorii Kingston, si-a publicat pe profilul retelei de socializare Facebook informatii care aratau ca in luna februarie a parasit compania. Kingston nu anuntase anterior schimbarea managerului, iar anuntul de pe Facebook a fost prima sursa care arata schimbarea in cariera managerului.
Cateva zile mai tarziu, Dan Bulucea, directorul de marketing si business al filialei locale a Microsoft, anunta pe pagina de Facebook a companiei ca urmeaza sa isi inceteze activitatea in cadrul companiei. „Dupa aproape 12 ani de Microsoft, dupa multe joburi atat de diverse, de la sales la marketing, de la promovat tehnologie la business management, de la roluri locale la cele regionale traite pe alte meleaguri, schimbarea mi-a intrat in sange, dorinta de-a face totdeauna ceva nou care ma face mai bun. E vremea schimbarii si, de data asta, am hotarat sa ma uit in afara companiei. De la sfarsitul lunii aprilie voi indrazni sa caut o noua cale, bucuros si nerabdator sa vad ce-mi poate oferi!”, scria Dan Bulucea pe pagina de Facebook a Microsoft. Pe contul personal de Facebook, Bulucea nu a facut niciun anunt privind demisia de la Microsoft. De asemenea, potrivit bloggerului Tiberiu Lovin, publicatia locala „Foaia Transilvana” a anuntat pe site-ul de microblogging Twitter ca s-a decis renuntarea la editia tiparita a publicatiei.
Nu vom asista la un fenomen al anunturilor in social media
Cristian Manafu, consultant in social media, spune ca este mai usor sa iti anunti astfel de decizii pe retele de socializare, care sunt mai personale.
„Cred ca cele doua retele (Facebook si Twitter) au fost folosite pentru ca sunt si cele mai personale. E mai usor sa iti anunti prietenii in acest fel si in acelasi timp functioneaza ca un fel de relief, o usurare, eliberare inainte de a merge mai departe. Ceea ce mi se pare un aspect important de stiut este daca si colegii lor au aflat de aceasta schimbare tot de pe retelele sociale. As inclina sa cred ca nu”, a explicat Cristian Manafu. Mai mult, Manafu spune ca nu ar trebui ca astfel de anunturi sa devina un trend pe site-urile retelelor de socializare, intrucat miscarile la nivel inalt intr-o companie se calculeaza in prealabil, iar anunturile sunt facute dupa obtinerea aprobarilor. „In ciuda acestor exemple, nu cred ca va fi un fenomen, deoarece plecarile la nivel inalt sau inchiderile de publicatii, precum acest ziar (renuntarea la editia tiparita a publicatiei „Foaia Transilvana”, insa continuarea mentinerii online a ziarului – n.r.), sunt calculate cu mult timp inainte si au reguli bine stabilite. Nu sunt lucruri care pot fi lasate la voia intamplarii, si foarte putin probabil sa fi fost actiuni spontane. Probabil anunturile au fost facute atunci cand s-au obtinut toate aprobarile sau cand lucrurile au fost lamurite intern”, comenteaza Cristina Manafu decizia managerilor de a face anunturi importante pe Facebook sau pe Twitter. Seful Sun, primul care a pus pe Twitter stirea plecarii sale
La inceputul acestui an, Jonathan Schwartz, CEO-ul din 2006 al companiei Sun Microsystems, vanduta din cauza problemelor financiare catre Oracle, si-a anuntat demisia printr-un poem haiku pe site-ul de microblogging Twitter. „Haiku pe Twitter, o modalitate noua si interesanta de a prezenta vestile rele”, scria la momentul anuntului presa internationala. „Fiecare angajat trebuie sa demisioneze emotional de la Sun. Mergeti acasa, aprindeti o lumanare si treceti peste asteptarile si supozitiile care au definit Sun ca un loc de munca”, si-a indemnat acesta fostii colegi.
Peste un milion de romani pe Facebook
Numarul utilizatorilor romani pe site-ul de socializare Facebook a trecut de un milion luna aceasta, potrivit statisticilor oferite pe site-ul retelei. Astfel, daca la inceputul lunii februarie erau inregistrati aproape 650.000 de utilizatori care notasera la tara de provenienta Romania, numarul lor a crescut cu aproximativ 400.000 pana spre finalul lunii martie. Totusi, Hi5 ramane cea mai utilizata retea de socializare din Romania, cu peste 2,5 milioane de utilizatori. La nivel global, 1 din 17 pamanteni avea cont pe Facebook, potrivit statisticilor de luna trecuta.
Citeste articolul pe: Financiarul
Doi manageri romani importanti au comunicat saptamana trecuta, pe site-uri de socializare, ca renunta la functii CEO-ul Sun Microsystems a spus la inceputul anului, pe Twitter, ca demisioneaza
Mihai Marcu, fost director de dezvoltare pentru Romania, Bulgaria si Moldova in cadrul producatorului de memorii Kingston, si-a publicat pe profilul retelei de socializare Facebook informatii care aratau ca in luna februarie a parasit compania. Kingston nu anuntase anterior schimbarea managerului, iar anuntul de pe Facebook a fost prima sursa care arata schimbarea in cariera managerului.
Cateva zile mai tarziu, Dan Bulucea, directorul de marketing si business al filialei locale a Microsoft, anunta pe pagina de Facebook a companiei ca urmeaza sa isi inceteze activitatea in cadrul companiei. „Dupa aproape 12 ani de Microsoft, dupa multe joburi atat de diverse, de la sales la marketing, de la promovat tehnologie la business management, de la roluri locale la cele regionale traite pe alte meleaguri, schimbarea mi-a intrat in sange, dorinta de-a face totdeauna ceva nou care ma face mai bun. E vremea schimbarii si, de data asta, am hotarat sa ma uit in afara companiei. De la sfarsitul lunii aprilie voi indrazni sa caut o noua cale, bucuros si nerabdator sa vad ce-mi poate oferi!”, scria Dan Bulucea pe pagina de Facebook a Microsoft. Pe contul personal de Facebook, Bulucea nu a facut niciun anunt privind demisia de la Microsoft. De asemenea, potrivit bloggerului Tiberiu Lovin, publicatia locala „Foaia Transilvana” a anuntat pe site-ul de microblogging Twitter ca s-a decis renuntarea la editia tiparita a publicatiei.
Nu vom asista la un fenomen al anunturilor in social media
Cristian Manafu, consultant in social media, spune ca este mai usor sa iti anunti astfel de decizii pe retele de socializare, care sunt mai personale.
„Cred ca cele doua retele (Facebook si Twitter) au fost folosite pentru ca sunt si cele mai personale. E mai usor sa iti anunti prietenii in acest fel si in acelasi timp functioneaza ca un fel de relief, o usurare, eliberare inainte de a merge mai departe. Ceea ce mi se pare un aspect important de stiut este daca si colegii lor au aflat de aceasta schimbare tot de pe retelele sociale. As inclina sa cred ca nu”, a explicat Cristian Manafu. Mai mult, Manafu spune ca nu ar trebui ca astfel de anunturi sa devina un trend pe site-urile retelelor de socializare, intrucat miscarile la nivel inalt intr-o companie se calculeaza in prealabil, iar anunturile sunt facute dupa obtinerea aprobarilor. „In ciuda acestor exemple, nu cred ca va fi un fenomen, deoarece plecarile la nivel inalt sau inchiderile de publicatii, precum acest ziar (renuntarea la editia tiparita a publicatiei „Foaia Transilvana”, insa continuarea mentinerii online a ziarului – n.r.), sunt calculate cu mult timp inainte si au reguli bine stabilite. Nu sunt lucruri care pot fi lasate la voia intamplarii, si foarte putin probabil sa fi fost actiuni spontane. Probabil anunturile au fost facute atunci cand s-au obtinut toate aprobarile sau cand lucrurile au fost lamurite intern”, comenteaza Cristina Manafu decizia managerilor de a face anunturi importante pe Facebook sau pe Twitter. Seful Sun, primul care a pus pe Twitter stirea plecarii sale
La inceputul acestui an, Jonathan Schwartz, CEO-ul din 2006 al companiei Sun Microsystems, vanduta din cauza problemelor financiare catre Oracle, si-a anuntat demisia printr-un poem haiku pe site-ul de microblogging Twitter. „Haiku pe Twitter, o modalitate noua si interesanta de a prezenta vestile rele”, scria la momentul anuntului presa internationala. „Fiecare angajat trebuie sa demisioneze emotional de la Sun. Mergeti acasa, aprindeti o lumanare si treceti peste asteptarile si supozitiile care au definit Sun ca un loc de munca”, si-a indemnat acesta fostii colegi.
Peste un milion de romani pe Facebook
Numarul utilizatorilor romani pe site-ul de socializare Facebook a trecut de un milion luna aceasta, potrivit statisticilor oferite pe site-ul retelei. Astfel, daca la inceputul lunii februarie erau inregistrati aproape 650.000 de utilizatori care notasera la tara de provenienta Romania, numarul lor a crescut cu aproximativ 400.000 pana spre finalul lunii martie. Totusi, Hi5 ramane cea mai utilizata retea de socializare din Romania, cu peste 2,5 milioane de utilizatori. La nivel global, 1 din 17 pamanteni avea cont pe Facebook, potrivit statisticilor de luna trecuta.
Citeste articolul pe: Financiarul