Retailerul vrea sa se dezvolte, cu conditia sa ramana pe profit
Unul dintre cei mai mari retaileri de telefoane mobile, accesorii si servicii de telefonie de pe piata locala, Euro-GSM, considera
ca in 2009 se va observa o regrupare a micilor jucatori, compania insasi luand in calcul posibile achizitii sau parteneriate strategice importante.
„In contextul economic actual, pana si cresterea ratei de penetrare a serviciilor de telefonie mobila va crea probleme in special retelelor mai mici de magazine de telefonie mobila, ceea ce determina regruparea jucatorilor de pe piata de retail telecom”, a declarat pentru „Financiarul” Silvia Fodor, directorul general al Euro-GSM, fondatoarea companiei, impreuna cu omul de afaceri Zsolt Fodor.
Pentru anul 2009, prioritatile companiei sunt in primul rand mentinerea stabilitatii financiare, respectiv optimizarea activitatii derulate la nivelul intregii retele de magazine, care a depasit 130 de locatii, spune oficialul. „Anul acesta Euro-GSM nu intentioneaza sa deschida noi magazine, insa nu exclude eventuale achizitii sau parteneriate”, a explicat Silvia Fodor. Oficialii companiei raman deschisi catre oportunitati care ar putea veni in sprijinul dezvoltarii retelei, in conditiile mentinerii in profitabilitate. In decembrie 2008, Euro-GSM a cumparat dealerul GSM Kopiernicus din Cluj, care detinea 15 magazine, fiind tot partener Orange. Din cele 130 de magazine, aproximativ 39 de locatii functioneaza in regim de franciza, un model lansat la finalul lui 2007.
Focus pe abonamente la internet
Afacerile din retailul telecom sunt afectate anul acesta de penetrarea relativ mare a serviciilor de voce cu abonament, lucru care va afecta numarul de clienti noi in 2009. Euro-GSM spune ca, de asemenea, vanzarile de terminale la abonament vor simti un impact. Totusi, oamenii se orienteaza tot mai mult spre segmentul prepaid, dar si spre abonamentele care includ servicii de date, fie pe telefonul mobil, fie pe laptop/PC.
„Dat fiind numarul mare de terminale cu acces la internet existente in piata, Euro-GSM se focuseaza pe promovarea abonamentelor care includ accesul la net, precum si asupra accesoriilor fashion, segment mai putin exploatat pana acum, dar care prezinta un real potential”, a declarat Silvia Fodor.
Familia Fodor detine si o a doua companie cu afaceri de telefonie mobila, Mobile Distribution, care este cel mai mare distribuitor local de cartele preplatite Orange, Vodafone, Cosmote, Romtelecom sau UPC, dar si de telefoane sau accesorii.
Cel mai mare retailer GSM de piata loala ramane Germanos, cu 262 de magazine in toata tara. Mai este grupul francez Avenir Telecom, care controleaza Internity, partener Cosmote, si reteaua GlobalNet, care era dealer Vodafone, dar operatorul a renuntat la colaborare. Exista, de asemenea, o serie intreaga de lanturi mari, precum Fonomat, care a adus la un loc patru retele de magazine (Dasimpex, Plus GSM, GSM Land si Puls GSM), sau Say Shops, important partener Orange.
Estimari precaute
Euro-GSM a raportat pe 2007 o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro. Mobile Distribution avea atunci incasari de peste 130 de milioane de euro. Problemele din economie i-au facut pe oficialii Euro-GSM sa estimeze pentru anul trecut afaceri la un nivel similar celui din 2007.

Citeste articolul pe: Financiarul

Euro-GSM: posibile achizitii si regrupare in retailul GSM

Retailerul vrea sa se dezvolte, cu conditia sa ramana pe profit
Unul dintre cei mai mari retaileri de telefoane mobile, accesorii si servicii de telefonie de pe piata locala, Euro-GSM, considera
ca in 2009 se va observa o regrupare a micilor jucatori, compania insasi luand in calcul posibile achizitii sau parteneriate strategice importante.
„In contextul economic actual, pana si cresterea ratei de penetrare a serviciilor de telefonie mobila va crea probleme in special retelelor mai mici de magazine de telefonie mobila, ceea ce determina regruparea jucatorilor de pe piata de retail telecom”, a declarat pentru „Financiarul” Silvia Fodor, directorul general al Euro-GSM, fondatoarea companiei, impreuna cu omul de afaceri Zsolt Fodor.
Pentru anul 2009, prioritatile companiei sunt in primul rand mentinerea stabilitatii financiare, respectiv optimizarea activitatii derulate la nivelul intregii retele de magazine, care a depasit 130 de locatii, spune oficialul. „Anul acesta Euro-GSM nu intentioneaza sa deschida noi magazine, insa nu exclude eventuale achizitii sau parteneriate”, a explicat Silvia Fodor. Oficialii companiei raman deschisi catre oportunitati care ar putea veni in sprijinul dezvoltarii retelei, in conditiile mentinerii in profitabilitate. In decembrie 2008, Euro-GSM a cumparat dealerul GSM Kopiernicus din Cluj, care detinea 15 magazine, fiind tot partener Orange. Din cele 130 de magazine, aproximativ 39 de locatii functioneaza in regim de franciza, un model lansat la finalul lui 2007.
Focus pe abonamente la internet
Afacerile din retailul telecom sunt afectate anul acesta de penetrarea relativ mare a serviciilor de voce cu abonament, lucru care va afecta numarul de clienti noi in 2009. Euro-GSM spune ca, de asemenea, vanzarile de terminale la abonament vor simti un impact. Totusi, oamenii se orienteaza tot mai mult spre segmentul prepaid, dar si spre abonamentele care includ servicii de date, fie pe telefonul mobil, fie pe laptop/PC.
„Dat fiind numarul mare de terminale cu acces la internet existente in piata, Euro-GSM se focuseaza pe promovarea abonamentelor care includ accesul la net, precum si asupra accesoriilor fashion, segment mai putin exploatat pana acum, dar care prezinta un real potential”, a declarat Silvia Fodor.
Familia Fodor detine si o a doua companie cu afaceri de telefonie mobila, Mobile Distribution, care este cel mai mare distribuitor local de cartele preplatite Orange, Vodafone, Cosmote, Romtelecom sau UPC, dar si de telefoane sau accesorii.
Cel mai mare retailer GSM de piata loala ramane Germanos, cu 262 de magazine in toata tara. Mai este grupul francez Avenir Telecom, care controleaza Internity, partener Cosmote, si reteaua GlobalNet, care era dealer Vodafone, dar operatorul a renuntat la colaborare. Exista, de asemenea, o serie intreaga de lanturi mari, precum Fonomat, care a adus la un loc patru retele de magazine (Dasimpex, Plus GSM, GSM Land si Puls GSM), sau Say Shops, important partener Orange.
Estimari precaute
Euro-GSM a raportat pe 2007 o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro. Mobile Distribution avea atunci incasari de peste 130 de milioane de euro. Problemele din economie i-au facut pe oficialii Euro-GSM sa estimeze pentru anul trecut afaceri la un nivel similar celui din 2007.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 146 ori.

Publica un raspuns