Florin Secanu, general manager XIPE Interactive
Piata auto din Romania s-a intors la cifrele din 200. Criza a trezit brusc importatorii si dealerii care au inceput sa descopere, cu surprindere, internetul. Money.ro a stat de vorba cu , dezvoltatorul platformelor Autonovo.ro si 2auto.ro despre potentialul online-ul in industria auto.
Care este profilul persoanelor care acceseaza portalurile auto inainte de a merge intr-un showroom?
In principal, sunt barbati cu varsta intre 20 si 45 de ani, cu studii medii si superioare, care urmaresc cel mai bun raport calitate pret si cauta cat mai multe detalii despre masina pe care doresc sa o achizitioneze.
Achizitia unui autoturism reprezinta un pas important. Pentru foarte multi utilizatori decizia de achizitie se ia pe baza informatiilor gasite online. Practic, cumparatorii au la dispozitie site-urile de brand cu date complete pentru fiecare model, cele care agrega toate brandurile si permit configurari si comparatii intre marci si modele precum si blogurile si forumurile unde pot fi sondate parerile celor care deja conduc autoturismele in cauza. Si nu in ultimul rand, in acest moment utilizatorul poate face cerere direct pe internet pentru a-si achizitiona masina dorita.
Ce fel de masini cauta romanii?
In cazul autoturismelor noi sunt cautate masinile din clasa mica si medie, sedan, cu consum mic, dar care sa ofere suficiente dotari, atat la capitolul siguranta – ABS, airbag-uri, sisteme de control al stabilitatii, sisteme de protectie antifurt, cat si din punct de vedere confort – geamuri electrice, inchidere centralizata, Radio CD cu Mp3.
Peste 70% dintre romani prefera masinile care au cutie de viteze manuala. Cautarile romanilor se impart in mod egal pentru masini cu motorizari pe benzina si cele diesel. De asemenea, cei mai multi prefera masinile cu putere medie cuprinsa intre 100 si 150CP.
Pe site-urile AutoNovo.ro si 2auto.ro cele mai vizitate marci, in lunile ianuarie si februarie, au fost Skoda, Opel, Ford, Dacia si Volkswagen.
Cum intervine o astfel de platforma online in relatia dealer-cumparator?
Exista in acest moment site-uri de publishing (de informare), unde utilizatorul gaseste informatii despre noile modele, pareri, teste, precum si site-uri de servicii care vizeaza nevoia directa a utilizatorilor de a-si achizitiona masina. In aceasta ultima categorie intra si AutoNovo.ro si 2auto.ro, care fac legatura directa intre cumparatori si dealeri.
Peste 60% dintre cumparatorii de autoturisme se informeaza in prealabil de pe Internet, unde, spre deosebire de alte medii, dealerii au posibilitatea de a pune la dispozitia consumatorilor toate detaliile necesare luarii unei decizii, avand acces la un volum considerabil mai mare de potentiali comparatori.
Online-ul este pentru dealeri si importatori un canal alternativ de vanzare care va deveni in viitor din ce in ce mai puternic. Avantajele nu constau doar din simpla expunere a ofertelor (in promovare). Dealerii pot verifica in ce masura reactioneaza utilizatorii la promotiile curente, care sunt cele mai cautate modele, dotari, culori, etc. Feedbackul poate fi convertit in decizii de optimizare a stocurilor si eficientizare a activitatilor de marketing.
Care sunt diferentele dintre o oferta online si una offline?
Exista destule diferente intre ofertele online si offline: online-ul ofera posibilitatea de prezentare a masinii in detaliu, lucru care nu este posibil in majoritatea mediilor offline. Apoi, online-ul angajeaza utilizatorul in interactiuni emotionale cu modelul dorit prin diverse actiuni asigurandu-se de intreaga lui atentie. Pe scurt, iti aduce consumatorul in showroom, unde poate testa masina. Cate oferte de cumparare solicitate pe site s-au transformat in achizitii in 2009?
Pentru unii dintre parteneri numarul masinilor vandute pe baza cererilor de oferta venite de pe AutoNovo.ro se ridic la cateva zeci. Anul 2009 a adus o schimbare de mentalitate in randul dealerilor care s-au vazut nevoiti sa isi caute activ clientii.
Ce vreti sa faceti in 2010?
Am pornit in 2010 cu lansarea unui nou produs, 2auto.ro, care ne-a deschis calea catre piata autoturismelor rulate, o piata de doua ori mai mare decat cea a automobilelor noi. Conform Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in 2009 au fost puse in circulatie 116.012 automobile noi, fata de 212.836 de masini rulate. Vom continua sa dezvoltam functionalitati care sa faciliteze decizia de cumparare a utilizatorilor atat pe AutoNovo.ro, cat si pe 2auto.ro, avand astfel garantie la cumparare. AutoNovo.ro este primul serviciu online dedicat 100% prezentarii autoturismelor noi si ofertelor complete ale acestora, disponibile pe piata auto din Romania. AutoNovo.ro este o baza de date ce urmareste sa acopere toata piata autoturismelor noi la nivel de marci, modele, variante, dotari, preturi si furnizori. Principalul diferentiator este serviciul de generare de prospectiuni calificate pentru importatorii si dealerii din piata de auto noi. In medie, site-ul are 50.000 de vizite in fiecare luna, cu o rata de conversie de aproximativ 2% in cereri de oferte calificate. 2auto.ro este un site de servicii care reuneste oferte de masini second hand provenind exclusiv de la dealeri si importatori auto. Contine prezentari detaliate ale marcilor si modelelor disponibile, dar si instrumente complexe de cautare si gestionare a informatiei.

Citeste articolul pe: Money.ro

Florin Secanu, Autonovo.ro: Peste 60% dintre cumparatorii de autoturisme se informeaza in prealabil de pe internet

Florin Secanu, general manager XIPE Interactive
Piata auto din Romania s-a intors la cifrele din 200. Criza a trezit brusc importatorii si dealerii care au inceput sa descopere, cu surprindere, internetul. Money.ro a stat de vorba cu , dezvoltatorul platformelor Autonovo.ro si 2auto.ro despre potentialul online-ul in industria auto.
Care este profilul persoanelor care acceseaza portalurile auto inainte de a merge intr-un showroom?
In principal, sunt barbati cu varsta intre 20 si 45 de ani, cu studii medii si superioare, care urmaresc cel mai bun raport calitate pret si cauta cat mai multe detalii despre masina pe care doresc sa o achizitioneze.
Achizitia unui autoturism reprezinta un pas important. Pentru foarte multi utilizatori decizia de achizitie se ia pe baza informatiilor gasite online. Practic, cumparatorii au la dispozitie site-urile de brand cu date complete pentru fiecare model, cele care agrega toate brandurile si permit configurari si comparatii intre marci si modele precum si blogurile si forumurile unde pot fi sondate parerile celor care deja conduc autoturismele in cauza. Si nu in ultimul rand, in acest moment utilizatorul poate face cerere direct pe internet pentru a-si achizitiona masina dorita.
Ce fel de masini cauta romanii?
In cazul autoturismelor noi sunt cautate masinile din clasa mica si medie, sedan, cu consum mic, dar care sa ofere suficiente dotari, atat la capitolul siguranta – ABS, airbag-uri, sisteme de control al stabilitatii, sisteme de protectie antifurt, cat si din punct de vedere confort – geamuri electrice, inchidere centralizata, Radio CD cu Mp3.
Peste 70% dintre romani prefera masinile care au cutie de viteze manuala. Cautarile romanilor se impart in mod egal pentru masini cu motorizari pe benzina si cele diesel. De asemenea, cei mai multi prefera masinile cu putere medie cuprinsa intre 100 si 150CP.
Pe site-urile AutoNovo.ro si 2auto.ro cele mai vizitate marci, in lunile ianuarie si februarie, au fost Skoda, Opel, Ford, Dacia si Volkswagen.
Cum intervine o astfel de platforma online in relatia dealer-cumparator?
Exista in acest moment site-uri de publishing (de informare), unde utilizatorul gaseste informatii despre noile modele, pareri, teste, precum si site-uri de servicii care vizeaza nevoia directa a utilizatorilor de a-si achizitiona masina. In aceasta ultima categorie intra si AutoNovo.ro si 2auto.ro, care fac legatura directa intre cumparatori si dealeri.
Peste 60% dintre cumparatorii de autoturisme se informeaza in prealabil de pe Internet, unde, spre deosebire de alte medii, dealerii au posibilitatea de a pune la dispozitia consumatorilor toate detaliile necesare luarii unei decizii, avand acces la un volum considerabil mai mare de potentiali comparatori.
Online-ul este pentru dealeri si importatori un canal alternativ de vanzare care va deveni in viitor din ce in ce mai puternic. Avantajele nu constau doar din simpla expunere a ofertelor (in promovare). Dealerii pot verifica in ce masura reactioneaza utilizatorii la promotiile curente, care sunt cele mai cautate modele, dotari, culori, etc. Feedbackul poate fi convertit in decizii de optimizare a stocurilor si eficientizare a activitatilor de marketing.
Care sunt diferentele dintre o oferta online si una offline?
Exista destule diferente intre ofertele online si offline: online-ul ofera posibilitatea de prezentare a masinii in detaliu, lucru care nu este posibil in majoritatea mediilor offline. Apoi, online-ul angajeaza utilizatorul in interactiuni emotionale cu modelul dorit prin diverse actiuni asigurandu-se de intreaga lui atentie. Pe scurt, iti aduce consumatorul in showroom, unde poate testa masina. Cate oferte de cumparare solicitate pe site s-au transformat in achizitii in 2009?
Pentru unii dintre parteneri numarul masinilor vandute pe baza cererilor de oferta venite de pe AutoNovo.ro se ridic la cateva zeci. Anul 2009 a adus o schimbare de mentalitate in randul dealerilor care s-au vazut nevoiti sa isi caute activ clientii.
Ce vreti sa faceti in 2010?
Am pornit in 2010 cu lansarea unui nou produs, 2auto.ro, care ne-a deschis calea catre piata autoturismelor rulate, o piata de doua ori mai mare decat cea a automobilelor noi. Conform Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), in 2009 au fost puse in circulatie 116.012 automobile noi, fata de 212.836 de masini rulate. Vom continua sa dezvoltam functionalitati care sa faciliteze decizia de cumparare a utilizatorilor atat pe AutoNovo.ro, cat si pe 2auto.ro, avand astfel garantie la cumparare. AutoNovo.ro este primul serviciu online dedicat 100% prezentarii autoturismelor noi si ofertelor complete ale acestora, disponibile pe piata auto din Romania. AutoNovo.ro este o baza de date ce urmareste sa acopere toata piata autoturismelor noi la nivel de marci, modele, variante, dotari, preturi si furnizori. Principalul diferentiator este serviciul de generare de prospectiuni calificate pentru importatorii si dealerii din piata de auto noi. In medie, site-ul are 50.000 de vizite in fiecare luna, cu o rata de conversie de aproximativ 2% in cereri de oferte calificate. 2auto.ro este un site de servicii care reuneste oferte de masini second hand provenind exclusiv de la dealeri si importatori auto. Contine prezentari detaliate ale marcilor si modelelor disponibile, dar si instrumente complexe de cautare si gestionare a informatiei.

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 525 ori.

Publica un raspuns