Pentru utilizatorii casnici, ofertele fixe de telecomunicatii de la Orange, Vodafone si Cosmote nu sunt atractive in lipsa serviciilor de televiziune. Pentru segmentul business, fixul de la companiile de comunicatii mobile ieftineste facturile
Tarife de interconectare mai mici, existenta zonelor inca neacoperite de ser­vicii de telefonie fixa, tentatia mai mare din partea utilizatorilor de a schimba ope­ratorul, in masura in care le sunt oferite conditiile, sunt principalii factori de care tin cont operatorii mobili de tele­co­mu­nicatii de pe piata locala in decizia de a lansa servicii de telefonie fixa. La acestia se adauga majorarea ARPU si investitia zero in infrastructura.
Potrivit analistilor, miza nu o cons­ti­tuie insa utilizatorii individuali, ci seg­men­tul corporate, cu toate ca, in de­cla­ratiile lor, operatorii de teleco­mu­nicatii mobile pun un accent foarte mare pe segmentul consumer cand vorbesc de serviciile de telefonie fixa.
„In ceea ce-l priveste pe utilizatorul final, el isi doreste solutii complete de la un furnizor unic, iar in acest moment, in majoritatea cazurilor, telefonia fixa completeaza portofoliul de servicii catre clienti”, a declarat pentru „Financiarul” Dinu Malacopol, CEO la Digi­tal Cable Systems (DCS). Acest ar­gu­ment este hotarator mai ales pentru un utilizator individual si subliniaza si mai mult imposibilitatea operatorilor mobili de a oferi in prezent si servicii de tele­vi­ziune, acestia orien­tandu-se catre ­ser­vicii de telefo­nie mobila si fixa si inter­net mobil, pe care le pot oferi prin retelele mobile de tele­co­municatii de care dispun.
Accesul la reteaua Romtelecom ar da insa posibilitatea operatorilor mobili sa ofere si astfel de servicii, insa prin intermediul internetului. Acest lucru s-ar putea intampla in curand, in masura in care Autoritatea Nationala pentru Ad­minis­trare si Reglementare in Co­mu­nicatii (ANCOM) vrea sa reduca tariful de acces total la reteaua Romtelecom, cu 20,3%, la 6,67 euro pe luna.
Traficul de pe fix este in proportie de 40% catre mobil
In ceea ce priveste segmentul corpo­rate, argumentul redu­ce­rii de costuri constituie unul dintre factorii pe care mizeaza si ope­ratorii mobili atunci cand lanseaza ser­vicii de telefonie fixa. „Esti­mam ca, la nivelul intregii piete de busi­ness, potentialul serviciilor de voce fixa este important, atat prin cereri de linii noi, cat mai ales prin cerintele de opti­mizare a costurilor cu telefonia fixa. In contextul economic actual, companiile se orienteaza catre un control mai atent al cheltuielilor, inclusiv in ceea ce priv­es­te serviciile de comu­nicatii.
Cresterea din sectorul de telefonie fixa pentru seg­men­tul business vine in sprijinul aces­tei afirmatii. La nivelul bazei de clienti se observa o tendinta de optimizare a cheltuielilor prin consolidarea facturilor la nivel de cont, cu atat mai mult cu cat traficul de pe fix este in proportie de 40% catre mobil”, au declarat pentru „Finan­ciarul” oficialii Vodafone.
Privita, pana nu demult, ca o incer­c­a­re timida din partea operatorilor mobili de a creste numarul de clienti, serviciile de telefonie fixa isi castiga adeptii, putin cate putin. Zapp a deschis acest curent, lansand in 2006 Zapp Fix Tel. Cea mai recenta miscare pe aceasta piata apartine companiei Orange, care a lansat serviciul „Fix pentru acasa” pentru utilizatorii individuali si „Office Fix” pentru clientii de business. Con­si­de­ram ca avantajele oferite de acest servi­ciu vor determina un grad de adop­tie ri­dicat in randul clientilor nostri”, a decla­rat pentru „Financiarul” Dorin Odia­tiu, di­rec­tor de marketing la Orange Romania.
Vodafone Romania ofera, de ase­me­nea, servicii de telefonie fixa pentru clien­tii persoane fizice prin ofertele Vodafone Acasa si Vodafone Zona Mea. Pe de alta parte, peste 10.000 de companii din toate segmentele pietei utilizeaza in prezent ser­viciile Vodafone de telefonie fixa, potrivit oficialilor companiei.
Cosmote Romania ofera serviciul Fix-Mobil nelimitat, dezvoltat in colaborare cu Romtelecom. Pentru clientii business, operatorul grec ofera Convergent 1000 si Convergent Nelimitat. Piata de telecom prin retele fixe poate creste cu maximum 5%
Cand vine vorba de evolutia pietei locale de telefonie fixa in 2010, opiniile reprezentantilor operatorilor sunt impar­tit­e. Astfel, oficialii DCS estimeaza o stag­na­re a pietei sau o crestere de cel mult 5%. In opinia Orange, piata de voce fixa traditionala va continua usoara des­cres­tere din ultimii ani. „In acelasi timp, masuri de intensificare a com­pe­titiei, cum ar fi reglementarea eficienta a acce­sului la bucla locala, ar putea duce la o atenuare a acestui efect de descrestere”, mai spune Dorin Odiatiu.
Presedintele ANCOM, Catalin Mari­nescu, mizeaza anul acesta pe semnale pozitive din zona serviciilor de telefonie fixa, pe fondul accentuarii com­pe­titiei pe acest segment, lucru care va depinde insa in mare masura de evolutia economiei in general. „Interesul opera­to­rilor de a oferi un pachet de servicii cat mai complet poa­te genera efecte pozitive pentru utili­za­torul final, prin cresterea competitiei si a calitatii serviciilor, iar satisfactia utiliza­to­rilor ar putea sa duca si spre cres­terea gra­dului de penetrare a telefoniei fixe la nivel national”, argu­men­teaza seful ANCOM.
Potrivit celor mai recente date ale arbitrului pietei telecom, la jumatatea anului 2009, rata de penetrare a telefoniei fixe s-a situat la un maxim istoric de 24,1% (+3 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului 2008) la nivel de po­pu­latie si la 53,7% la nivel de gospodarii (+2,2 puncte procentuale comparativ cu pe­rioa­da similara a anului 2008). La nivel european, potrivit oficialilor Vodafone, rata medie de penetrare a telefoniei fixe este de aproape 50%, diferenta data in special de acoperirea serviciilor de telefonie fixa in zonele rurale, unde Romania are inca de recuperat la capitolul infrastructura terestra. ­

Citeste articolul pe: Financiarul

Lupta dintre operatorii mobili pentru abonatii la telefonia fixa, axata pe clientii corporate

Pentru utilizatorii casnici, ofertele fixe de telecomunicatii de la Orange, Vodafone si Cosmote nu sunt atractive in lipsa serviciilor de televiziune. Pentru segmentul business, fixul de la companiile de comunicatii mobile ieftineste facturile
Tarife de interconectare mai mici, existenta zonelor inca neacoperite de ser­vicii de telefonie fixa, tentatia mai mare din partea utilizatorilor de a schimba ope­ratorul, in masura in care le sunt oferite conditiile, sunt principalii factori de care tin cont operatorii mobili de tele­co­mu­nicatii de pe piata locala in decizia de a lansa servicii de telefonie fixa. La acestia se adauga majorarea ARPU si investitia zero in infrastructura.
Potrivit analistilor, miza nu o cons­ti­tuie insa utilizatorii individuali, ci seg­men­tul corporate, cu toate ca, in de­cla­ratiile lor, operatorii de teleco­mu­nicatii mobile pun un accent foarte mare pe segmentul consumer cand vorbesc de serviciile de telefonie fixa.
„In ceea ce-l priveste pe utilizatorul final, el isi doreste solutii complete de la un furnizor unic, iar in acest moment, in majoritatea cazurilor, telefonia fixa completeaza portofoliul de servicii catre clienti”, a declarat pentru „Financiarul” Dinu Malacopol, CEO la Digi­tal Cable Systems (DCS). Acest ar­gu­ment este hotarator mai ales pentru un utilizator individual si subliniaza si mai mult imposibilitatea operatorilor mobili de a oferi in prezent si servicii de tele­vi­ziune, acestia orien­tandu-se catre ­ser­vicii de telefo­nie mobila si fixa si inter­net mobil, pe care le pot oferi prin retelele mobile de tele­co­municatii de care dispun.
Accesul la reteaua Romtelecom ar da insa posibilitatea operatorilor mobili sa ofere si astfel de servicii, insa prin intermediul internetului. Acest lucru s-ar putea intampla in curand, in masura in care Autoritatea Nationala pentru Ad­minis­trare si Reglementare in Co­mu­nicatii (ANCOM) vrea sa reduca tariful de acces total la reteaua Romtelecom, cu 20,3%, la 6,67 euro pe luna.
Traficul de pe fix este in proportie de 40% catre mobil
In ceea ce priveste segmentul corpo­rate, argumentul redu­ce­rii de costuri constituie unul dintre factorii pe care mizeaza si ope­ratorii mobili atunci cand lanseaza ser­vicii de telefonie fixa. „Esti­mam ca, la nivelul intregii piete de busi­ness, potentialul serviciilor de voce fixa este important, atat prin cereri de linii noi, cat mai ales prin cerintele de opti­mizare a costurilor cu telefonia fixa. In contextul economic actual, companiile se orienteaza catre un control mai atent al cheltuielilor, inclusiv in ceea ce priv­es­te serviciile de comu­nicatii.
Cresterea din sectorul de telefonie fixa pentru seg­men­tul business vine in sprijinul aces­tei afirmatii. La nivelul bazei de clienti se observa o tendinta de optimizare a cheltuielilor prin consolidarea facturilor la nivel de cont, cu atat mai mult cu cat traficul de pe fix este in proportie de 40% catre mobil”, au declarat pentru „Finan­ciarul” oficialii Vodafone.
Privita, pana nu demult, ca o incer­c­a­re timida din partea operatorilor mobili de a creste numarul de clienti, serviciile de telefonie fixa isi castiga adeptii, putin cate putin. Zapp a deschis acest curent, lansand in 2006 Zapp Fix Tel. Cea mai recenta miscare pe aceasta piata apartine companiei Orange, care a lansat serviciul „Fix pentru acasa” pentru utilizatorii individuali si „Office Fix” pentru clientii de business. Con­si­de­ram ca avantajele oferite de acest servi­ciu vor determina un grad de adop­tie ri­dicat in randul clientilor nostri”, a decla­rat pentru „Financiarul” Dorin Odia­tiu, di­rec­tor de marketing la Orange Romania.
Vodafone Romania ofera, de ase­me­nea, servicii de telefonie fixa pentru clien­tii persoane fizice prin ofertele Vodafone Acasa si Vodafone Zona Mea. Pe de alta parte, peste 10.000 de companii din toate segmentele pietei utilizeaza in prezent ser­viciile Vodafone de telefonie fixa, potrivit oficialilor companiei.
Cosmote Romania ofera serviciul Fix-Mobil nelimitat, dezvoltat in colaborare cu Romtelecom. Pentru clientii business, operatorul grec ofera Convergent 1000 si Convergent Nelimitat. Piata de telecom prin retele fixe poate creste cu maximum 5%
Cand vine vorba de evolutia pietei locale de telefonie fixa in 2010, opiniile reprezentantilor operatorilor sunt impar­tit­e. Astfel, oficialii DCS estimeaza o stag­na­re a pietei sau o crestere de cel mult 5%. In opinia Orange, piata de voce fixa traditionala va continua usoara des­cres­tere din ultimii ani. „In acelasi timp, masuri de intensificare a com­pe­titiei, cum ar fi reglementarea eficienta a acce­sului la bucla locala, ar putea duce la o atenuare a acestui efect de descrestere”, mai spune Dorin Odiatiu.
Presedintele ANCOM, Catalin Mari­nescu, mizeaza anul acesta pe semnale pozitive din zona serviciilor de telefonie fixa, pe fondul accentuarii com­pe­titiei pe acest segment, lucru care va depinde insa in mare masura de evolutia economiei in general. „Interesul opera­to­rilor de a oferi un pachet de servicii cat mai complet poa­te genera efecte pozitive pentru utili­za­torul final, prin cresterea competitiei si a calitatii serviciilor, iar satisfactia utiliza­to­rilor ar putea sa duca si spre cres­terea gra­dului de penetrare a telefoniei fixe la nivel national”, argu­men­teaza seful ANCOM.
Potrivit celor mai recente date ale arbitrului pietei telecom, la jumatatea anului 2009, rata de penetrare a telefoniei fixe s-a situat la un maxim istoric de 24,1% (+3 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului 2008) la nivel de po­pu­latie si la 53,7% la nivel de gospodarii (+2,2 puncte procentuale comparativ cu pe­rioa­da similara a anului 2008). La nivel european, potrivit oficialilor Vodafone, rata medie de penetrare a telefoniei fixe este de aproape 50%, diferenta data in special de acoperirea serviciilor de telefonie fixa in zonele rurale, unde Romania are inca de recuperat la capitolul infrastructura terestra. ­

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 477 ori.

Publica un raspuns