Pentru utilizatorii casnici, ofertele fixe de telecomunicatii de la Orange, Vodafone si Cosmote nu sunt atractive in lipsa serviciilor de televiziune. Pentru segmentul business, fixul de la companiile de comunicatii mobile ieftineste facturile
Tarife de interconectare mai mici, existenta zonelor inca neacoperite de servicii de telefonie fixa, tentatia mai mare din partea utilizatorilor de a schimba operatorul, in masura in care le sunt oferite conditiile, sunt principalii factori de care tin cont operatorii mobili de telecomunicatii de pe piata locala in decizia de a lansa servicii de telefonie fixa. La acestia se adauga majorarea ARPU si investitia zero in infrastructura.
Potrivit analistilor, miza nu o constituie insa utilizatorii individuali, ci segmentul corporate, cu toate ca, in declaratiile lor, operatorii de telecomunicatii mobile pun un accent foarte mare pe segmentul consumer cand vorbesc de serviciile de telefonie fixa.
„In ceea ce-l priveste pe utilizatorul final, el isi doreste solutii complete de la un furnizor unic, iar in acest moment, in majoritatea cazurilor, telefonia fixa completeaza portofoliul de servicii catre clienti”, a declarat pentru „Financiarul” Dinu Malacopol, CEO la Digital Cable Systems (DCS). Acest argument este hotarator mai ales pentru un utilizator individual si subliniaza si mai mult imposibilitatea operatorilor mobili de a oferi in prezent si servicii de televiziune, acestia orientandu-se catre servicii de telefonie mobila si fixa si internet mobil, pe care le pot oferi prin retelele mobile de telecomunicatii de care dispun.
Accesul la reteaua Romtelecom ar da insa posibilitatea operatorilor mobili sa ofere si astfel de servicii, insa prin intermediul internetului. Acest lucru s-ar putea intampla in curand, in masura in care Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) vrea sa reduca tariful de acces total la reteaua Romtelecom, cu 20,3%, la 6,67 euro pe luna.
Traficul de pe fix este in proportie de 40% catre mobil
In ceea ce priveste segmentul corporate, argumentul reducerii de costuri constituie unul dintre factorii pe care mizeaza si operatorii mobili atunci cand lanseaza servicii de telefonie fixa. „Estimam ca, la nivelul intregii piete de business, potentialul serviciilor de voce fixa este important, atat prin cereri de linii noi, cat mai ales prin cerintele de optimizare a costurilor cu telefonia fixa. In contextul economic actual, companiile se orienteaza catre un control mai atent al cheltuielilor, inclusiv in ceea ce priveste serviciile de comunicatii.
Cresterea din sectorul de telefonie fixa pentru segmentul business vine in sprijinul acestei afirmatii. La nivelul bazei de clienti se observa o tendinta de optimizare a cheltuielilor prin consolidarea facturilor la nivel de cont, cu atat mai mult cu cat traficul de pe fix este in proportie de 40% catre mobil”, au declarat pentru „Financiarul” oficialii Vodafone.
Privita, pana nu demult, ca o incercare timida din partea operatorilor mobili de a creste numarul de clienti, serviciile de telefonie fixa isi castiga adeptii, putin cate putin. Zapp a deschis acest curent, lansand in 2006 Zapp Fix Tel. Cea mai recenta miscare pe aceasta piata apartine companiei Orange, care a lansat serviciul „Fix pentru acasa” pentru utilizatorii individuali si „Office Fix” pentru clientii de business. Consideram ca avantajele oferite de acest serviciu vor determina un grad de adoptie ridicat in randul clientilor nostri”, a declarat pentru „Financiarul” Dorin Odiatiu, director de marketing la Orange Romania.
Vodafone Romania ofera, de asemenea, servicii de telefonie fixa pentru clientii persoane fizice prin ofertele Vodafone Acasa si Vodafone Zona Mea. Pe de alta parte, peste 10.000 de companii din toate segmentele pietei utilizeaza in prezent serviciile Vodafone de telefonie fixa, potrivit oficialilor companiei.
Cosmote Romania ofera serviciul Fix-Mobil nelimitat, dezvoltat in colaborare cu Romtelecom. Pentru clientii business, operatorul grec ofera Convergent 1000 si Convergent Nelimitat. Piata de telecom prin retele fixe poate creste cu maximum 5%
Cand vine vorba de evolutia pietei locale de telefonie fixa in 2010, opiniile reprezentantilor operatorilor sunt impartite. Astfel, oficialii DCS estimeaza o stagnare a pietei sau o crestere de cel mult 5%. In opinia Orange, piata de voce fixa traditionala va continua usoara descrestere din ultimii ani. „In acelasi timp, masuri de intensificare a competitiei, cum ar fi reglementarea eficienta a accesului la bucla locala, ar putea duce la o atenuare a acestui efect de descrestere”, mai spune Dorin Odiatiu.
Presedintele ANCOM, Catalin Marinescu, mizeaza anul acesta pe semnale pozitive din zona serviciilor de telefonie fixa, pe fondul accentuarii competitiei pe acest segment, lucru care va depinde insa in mare masura de evolutia economiei in general. „Interesul operatorilor de a oferi un pachet de servicii cat mai complet poate genera efecte pozitive pentru utilizatorul final, prin cresterea competitiei si a calitatii serviciilor, iar satisfactia utilizatorilor ar putea sa duca si spre cresterea gradului de penetrare a telefoniei fixe la nivel national”, argumenteaza seful ANCOM.
Potrivit celor mai recente date ale arbitrului pietei telecom, la jumatatea anului 2009, rata de penetrare a telefoniei fixe s-a situat la un maxim istoric de 24,1% (+3 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului 2008) la nivel de populatie si la 53,7% la nivel de gospodarii (+2,2 puncte procentuale comparativ cu perioada similara a anului 2008). La nivel european, potrivit oficialilor Vodafone, rata medie de penetrare a telefoniei fixe este de aproape 50%, diferenta data in special de acoperirea serviciilor de telefonie fixa in zonele rurale, unde Romania are inca de recuperat la capitolul infrastructura terestra.
Citeste articolul pe: Financiarul
Pentru utilizatorii casnici, ofertele fixe de telecomunicatii de la Orange, Vodafone si Cosmote nu sunt atractive in lipsa serviciilor de televiziune. Pentru segmentul business, fixul de la companiile de comunicatii mobile ieftineste facturile
Tarife de interconectare mai mici, existenta zonelor inca neacoperite de servicii de telefonie fixa, tentatia mai mare din partea utilizatorilor de a schimba operatorul, in masura in care le sunt oferite conditiile, sunt principalii factori de care tin cont operatorii mobili de telecomunicatii de pe piata locala in decizia de a lansa servicii de telefonie fixa. La acestia se adauga majorarea ARPU si investitia zero in infrastructura.
Potrivit analistilor, miza nu o constituie insa utilizatorii individuali, ci segmentul corporate, cu toate ca, in declaratiile lor, operatorii de telecomunicatii mobile pun un accent foarte mare pe segmentul consumer cand vorbesc de serviciile de telefonie fixa.
„In ceea ce-l priveste pe utilizatorul final, el isi doreste solutii complete de la un furnizor unic, iar in acest moment, in majoritatea cazurilor, telefonia fixa completeaza portofoliul de servicii catre clienti”, a declarat pentru „Financiarul” Dinu Malacopol, CEO la Digital Cable Systems (DCS). Acest argument este hotarator mai ales pentru un utilizator individual si subliniaza si mai mult imposibilitatea operatorilor mobili de a oferi in prezent si servicii de televiziune, acestia orientandu-se catre servicii de telefonie mobila si fixa si internet mobil, pe care le pot oferi prin retelele mobile de telecomunicatii de care dispun.
Accesul la reteaua Romtelecom ar da insa posibilitatea operatorilor mobili sa ofere si astfel de servicii, insa prin intermediul internetului. Acest lucru s-ar putea intampla in curand, in masura in care Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) vrea sa reduca tariful de acces total la reteaua Romtelecom, cu 20,3%, la 6,67 euro pe luna.
Traficul de pe fix este in proportie de 40% catre mobil
In ceea ce priveste segmentul corporate, argumentul reducerii de costuri constituie unul dintre factorii pe care mizeaza si operatorii mobili atunci cand lanseaza servicii de telefonie fixa. „Estimam ca, la nivelul intregii piete de business, potentialul serviciilor de voce fixa este important, atat prin cereri de linii noi, cat mai ales prin cerintele de optimizare a costurilor cu telefonia fixa. In contextul economic actual, companiile se orienteaza catre un control mai atent al cheltuielilor, inclusiv in ceea ce priveste serviciile de comunicatii.
Cresterea din sectorul de telefonie fixa pentru segmentul business vine in sprijinul acestei afirmatii. La nivelul bazei de clienti se observa o tendinta de optimizare a cheltuielilor prin consolidarea facturilor la nivel de cont, cu atat mai mult cu cat traficul de pe fix este in proportie de 40% catre mobil”, au declarat pentru „Financiarul” oficialii Vodafone.
Privita, pana nu demult, ca o incercare timida din partea operatorilor mobili de a creste numarul de clienti, serviciile de telefonie fixa isi castiga adeptii, putin cate putin. Zapp a deschis acest curent, lansand in 2006 Zapp Fix Tel. Cea mai recenta miscare pe aceasta piata apartine companiei Orange, care a lansat serviciul „Fix pentru acasa” pentru utilizatorii individuali si „Office Fix” pentru clientii de business. Consideram ca avantajele oferite de acest serviciu vor determina un grad de adoptie ridicat in randul clientilor nostri”, a declarat pentru „Financiarul” Dorin Odiatiu, director de marketing la Orange Romania.
Vodafone Romania ofera, de asemenea, servicii de telefonie fixa pentru clientii persoane fizice prin ofertele Vodafone Acasa si Vodafone Zona Mea. Pe de alta parte, peste 10.000 de companii din toate segmentele pietei utilizeaza in prezent serviciile Vodafone de telefonie fixa, potrivit oficialilor companiei.
Cosmote Romania ofera serviciul Fix-Mobil nelimitat, dezvoltat in colaborare cu Romtelecom. Pentru clientii business, operatorul grec ofera Convergent 1000 si Convergent Nelimitat. Piata de telecom prin retele fixe poate creste cu maximum 5%
Cand vine vorba de evolutia pietei locale de telefonie fixa in 2010, opiniile reprezentantilor operatorilor sunt impartite. Astfel, oficialii DCS estimeaza o stagnare a pietei sau o crestere de cel mult 5%. In opinia Orange, piata de voce fixa traditionala va continua usoara descrestere din ultimii ani. „In acelasi timp, masuri de intensificare a competitiei, cum ar fi reglementarea eficienta a accesului la bucla locala, ar putea duce la o atenuare a acestui efect de descrestere”, mai spune Dorin Odiatiu.
Presedintele ANCOM, Catalin Marinescu, mizeaza anul acesta pe semnale pozitive din zona serviciilor de telefonie fixa, pe fondul accentuarii competitiei pe acest segment, lucru care va depinde insa in mare masura de evolutia economiei in general. „Interesul operatorilor de a oferi un pachet de servicii cat mai complet poate genera efecte pozitive pentru utilizatorul final, prin cresterea competitiei si a calitatii serviciilor, iar satisfactia utilizatorilor ar putea sa duca si spre cresterea gradului de penetrare a telefoniei fixe la nivel national”, argumenteaza seful ANCOM.
Potrivit celor mai recente date ale arbitrului pietei telecom, la jumatatea anului 2009, rata de penetrare a telefoniei fixe s-a situat la un maxim istoric de 24,1% (+3 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului 2008) la nivel de populatie si la 53,7% la nivel de gospodarii (+2,2 puncte procentuale comparativ cu perioada similara a anului 2008). La nivel european, potrivit oficialilor Vodafone, rata medie de penetrare a telefoniei fixe este de aproape 50%, diferenta data in special de acoperirea serviciilor de telefonie fixa in zonele rurale, unde Romania are inca de recuperat la capitolul infrastructura terestra.
Citeste articolul pe: Financiarul