Romania a reusit „performanta” de a fi ultima tara in UE in ceea ce priveste numarul de cetateni straini veniti in vizita in 2009. Internetul devine crucial pentru cresterea turismului romanesc. „Vestea proasta este ca Romania pierde vizibilitate pe Internet. Vestea buna este ca Google va pune la dispozitie instrumentele necesare indreptarii acestei situatii”, sustine Steffen Ehrhardt, sef regional al Google.
Gigantul Google devine din ce in ce mai interesat de Romania, deoarece a ajuns „la punctul la care ar trebui deja sa avem o prezenta locala (in Romania – n.r.). Consider ca ar trebui sa ne grabim si in urma cu doar doua saptamani am discutat cu superiorii mei pe aceasta tema”, a spus pentru DailyBusiness.ro Ehrhardt, product specialist si project manager emerging markets al Google.
„Trebuie sa alocam resurse, sunt si cativa pasi legali care trebuie urmati. Romania este una dintre tarile in care avansam foarte rapid din Europa Centrala si de Est si eu personal consider ca deja trebuia sa fim prezenti printr-un birou local aici”, mai spune Steffen Ehrhardt. Acesta s-a ferit insa sa speculeze in ceea ce priveste data cat mai exacta cand Google ar putea intra in mod direct in Romania. In prezent, actiunile companiei in Romania sunt coordonate de echipe din Dublin si din Zurich.
In cea mai recenta actiune de marketing a Google in tara, compania americana s-a adresat in mod special firmelor romanesti de turism. Temele discutiei: importanta cruciala pe care o are Internetul asupra afacerilor firmelor ce acopera acest domeniu dar si al turismului romanesc, in general.
„Romania este o tara superba. Din pacate, lipsa de promovare eficienta online a dus la scaderea interesului strainilor, dar si al romanilor, de a calatori intre aceste granite. Daca ar fi bine promovata pe Internet, Romania ar intra pe harta turistica a lumii”, subliniaza Ehrhardt.
Acesta si-a sustinut afirmatiile folosindu-se de date statistice ale companiilor de cercetare, precum si cu date proprii.
Astfel, conform unui studiu Forrester Research realizat in 2009, 86% dintre oameni isi planuiesc calatoriile pe Internet, in timp ce doar 56% se intereseaza la familie, prieteni sau colegi si doar 38% isi planuiesc excursiile pe baza informatiilor din brosuri.
De asemenea, penetrarea rezervarilor de bilete pe Internet a crescut in Europa de la 5% in 2005 la 41% in 2008. Totodata numarul de cautari ce contin cuvinte cheie specifice activitatilor turistice au crescut in regiune cu circa 60% in 2009 fata de 2007, conform oficialului Google.
18% dintre oameni ajung sa fie interesati de a calatori intr-un anumit stat datorita Internetului, iar 67% dintre acestia se informeaza online.
„Aceste date atesta faptul ca oamenii devin din ce in ce mai interesati de Internet si ceea ce poate oferi acest mediu. Si in Romania numarul de cautari turistice a crescut foarte mult in 2009 si cu toate acestea tara este pe ultimul loc in Europa ca numar al strainilor ce au ales aceasta destinatie si ca numar al noptilor petrecute aici”, spune Steffen Ehrhardt. „Avand in vedere importanta Internetului in alegerea destinatiilor, sfatul meu pentru companiile de turism este ‘marsati pe online, trebuie sa va faceti tara cunoscuta!’ Nu se poate ca in 2010 sa nu existati pe Internet”.
Primul sfat oferit de oficialul Google in acest sens este promovarea site-ului companiei si a serviciilor in deplina cunostinta de cauza si cat mai targetat. In acest sens, Google si-a promovat in fata unei audiente de circa 150 de oameni serviciul InsightForSearch.com, instrument care masoara numarul de cautari precum si regiunea din care acestea se realizeaza pe anumite cuvinte cheie.
Astfel, cuvantul „ski” a fost cautat in ultime 90 de zile in special de internauti din Maramures sau Brasov. „Aceste date permit companiilor ce ofera servicii turistice sa targeteze prin publicitate comunitati din regiuni cat mai restranse si sa isi creasca deci eficienta”, spune Ehrhardt.
La o comparatie intre cautarile „ski in Romania” si „ski in Bulgaria”, rezulta faptul ca prima sintagma a fost cautata de peste 10 ori mai putin decat cea de-a doua. „Romania pierde foarte mult teren in fata Bulgariei sau Austriei, luand in considerare aceste cautari”, mai subliniaza Ehrhardt. „Desi exista cerere pe Internet, Romania nu se afla printre destinatiile cautate”.
Directorul regional al Google spune ca interesul pentru servicii turistice creste cel mai puternic in luna noiembrie. „Campaniile online ar trebui deci incepute inca din august, pentru a fi eficiente”. De asemenea, un rezultat al crizei este faptul ca, spre deosebire de anii anteriori, oamenii efectueaza cautari turistice din ce in ce mai aproape de data la care acestia au zile libere, cum ar fi Pastele.
Al doilea sfat, esential in succesul unei companii turistice, este promovarea pe Internet. Google a pus accent in acest sens pe serviciul de publicitate Google AdWords.
„La iesire va vom ruga sa lasati cartile de vizita, pentru a va putea trimite pachete promotionale, gratuite, pentru a folosi acest serviciu”, spune Ehrhardt. Compania a inceput sa trimita astfel de pachete inca din 2009 si va continua aceasta strategie. Oficialii Google nu au dorit sa precizeze cate astfel de pachete AdWords gratuite au trimis pana in prezent.
Pe langa AdWords, Ehrhardt spune ca este important ca firmele de turism sa faca pe cat posibil si clipuri video de prezentare pe care sa le incarce pe site-uri precum YouTube.
Reclamele AdWords care atrag cel mai multe click-uri sunt cele care includ in scurta descriere cuvintele „discount pentru zboruri”, „discount pentru hoteluri” si „pachete all inclusive”, spune Ehrhardt. „Nu le includeti insa doar de dragul de a le scrie. Odata ajuns pe site, daca utilizatorii nu regasesc ofertele asa cum sunt descrise in AdWords, pleaca si sunt slabe sperante sa mai revina”.
Odata ajuns pe site-ul companiilor turistice, potentialul client trebuie convins sa cumpere. Cu cat site-ul arata mai bine, este mai usor de folosit, mai atractiv, cu atat creste rata de conversie. In acest sens, Google si-a promovat serviciul Google Website Optimizer.
„Acest instrument a fost folosit de Barack Obama in campania prezidentiala din SUA. Practic, staff-ul lui Obama a modificat bannerele in trei feluri folosind Google Website Optimizer, au observat ce rezultate au avut toate trei si apoi l-au ales pe cel mai eficient”, exemplifica Ehrhardt unul dintre optiunile de baza ale serviciului gratuit al companiei Google.
„Chiar noi am folosit in cazul Gmail serviciul Website Optimizer. Am incercat doua variante ale paginii de inregistrare si am observat ca daca facem bullets-urile mai vizibile, introducem cuvantul ‘free’ inainte de ‘mail from Google’ si facem mai colorat butonul de ‘inregistreaza-te’, atragem cu 20% mai multi useri. Google Website Optimizer poate calcula aceste procente”, spune Ehrhardt.
DailyBusiness.ro va va tine si in continuare la curent cu cele mai noi miscari ale companiei Google pe piata locala.

Citeste articolul pe: Daily Business

Manager Google pe regiune: Romania este o tara superba. Daca ar fi bine promovata online, ar intra si pe harta turismului

Romania a reusit „performanta” de a fi ultima tara in UE in ceea ce priveste numarul de cetateni straini veniti in vizita in 2009. Internetul devine crucial pentru cresterea turismului romanesc. „Vestea proasta este ca Romania pierde vizibilitate pe Internet. Vestea buna este ca Google va pune la dispozitie instrumentele necesare indreptarii acestei situatii”, sustine Steffen Ehrhardt, sef regional al Google.
Gigantul Google devine din ce in ce mai interesat de Romania, deoarece a ajuns „la punctul la care ar trebui deja sa avem o prezenta locala (in Romania – n.r.). Consider ca ar trebui sa ne grabim si in urma cu doar doua saptamani am discutat cu superiorii mei pe aceasta tema”, a spus pentru DailyBusiness.ro Ehrhardt, product specialist si project manager emerging markets al Google.
„Trebuie sa alocam resurse, sunt si cativa pasi legali care trebuie urmati. Romania este una dintre tarile in care avansam foarte rapid din Europa Centrala si de Est si eu personal consider ca deja trebuia sa fim prezenti printr-un birou local aici”, mai spune Steffen Ehrhardt. Acesta s-a ferit insa sa speculeze in ceea ce priveste data cat mai exacta cand Google ar putea intra in mod direct in Romania. In prezent, actiunile companiei in Romania sunt coordonate de echipe din Dublin si din Zurich.
In cea mai recenta actiune de marketing a Google in tara, compania americana s-a adresat in mod special firmelor romanesti de turism. Temele discutiei: importanta cruciala pe care o are Internetul asupra afacerilor firmelor ce acopera acest domeniu dar si al turismului romanesc, in general.
„Romania este o tara superba. Din pacate, lipsa de promovare eficienta online a dus la scaderea interesului strainilor, dar si al romanilor, de a calatori intre aceste granite. Daca ar fi bine promovata pe Internet, Romania ar intra pe harta turistica a lumii”, subliniaza Ehrhardt.
Acesta si-a sustinut afirmatiile folosindu-se de date statistice ale companiilor de cercetare, precum si cu date proprii.
Astfel, conform unui studiu Forrester Research realizat in 2009, 86% dintre oameni isi planuiesc calatoriile pe Internet, in timp ce doar 56% se intereseaza la familie, prieteni sau colegi si doar 38% isi planuiesc excursiile pe baza informatiilor din brosuri.
De asemenea, penetrarea rezervarilor de bilete pe Internet a crescut in Europa de la 5% in 2005 la 41% in 2008. Totodata numarul de cautari ce contin cuvinte cheie specifice activitatilor turistice au crescut in regiune cu circa 60% in 2009 fata de 2007, conform oficialului Google.
18% dintre oameni ajung sa fie interesati de a calatori intr-un anumit stat datorita Internetului, iar 67% dintre acestia se informeaza online.
„Aceste date atesta faptul ca oamenii devin din ce in ce mai interesati de Internet si ceea ce poate oferi acest mediu. Si in Romania numarul de cautari turistice a crescut foarte mult in 2009 si cu toate acestea tara este pe ultimul loc in Europa ca numar al strainilor ce au ales aceasta destinatie si ca numar al noptilor petrecute aici”, spune Steffen Ehrhardt. „Avand in vedere importanta Internetului in alegerea destinatiilor, sfatul meu pentru companiile de turism este ‘marsati pe online, trebuie sa va faceti tara cunoscuta!’ Nu se poate ca in 2010 sa nu existati pe Internet”.
Primul sfat oferit de oficialul Google in acest sens este promovarea site-ului companiei si a serviciilor in deplina cunostinta de cauza si cat mai targetat. In acest sens, Google si-a promovat in fata unei audiente de circa 150 de oameni serviciul InsightForSearch.com, instrument care masoara numarul de cautari precum si regiunea din care acestea se realizeaza pe anumite cuvinte cheie.
Astfel, cuvantul „ski” a fost cautat in ultime 90 de zile in special de internauti din Maramures sau Brasov. „Aceste date permit companiilor ce ofera servicii turistice sa targeteze prin publicitate comunitati din regiuni cat mai restranse si sa isi creasca deci eficienta”, spune Ehrhardt.
La o comparatie intre cautarile „ski in Romania” si „ski in Bulgaria”, rezulta faptul ca prima sintagma a fost cautata de peste 10 ori mai putin decat cea de-a doua. „Romania pierde foarte mult teren in fata Bulgariei sau Austriei, luand in considerare aceste cautari”, mai subliniaza Ehrhardt. „Desi exista cerere pe Internet, Romania nu se afla printre destinatiile cautate”.
Directorul regional al Google spune ca interesul pentru servicii turistice creste cel mai puternic in luna noiembrie. „Campaniile online ar trebui deci incepute inca din august, pentru a fi eficiente”. De asemenea, un rezultat al crizei este faptul ca, spre deosebire de anii anteriori, oamenii efectueaza cautari turistice din ce in ce mai aproape de data la care acestia au zile libere, cum ar fi Pastele.
Al doilea sfat, esential in succesul unei companii turistice, este promovarea pe Internet. Google a pus accent in acest sens pe serviciul de publicitate Google AdWords.
„La iesire va vom ruga sa lasati cartile de vizita, pentru a va putea trimite pachete promotionale, gratuite, pentru a folosi acest serviciu”, spune Ehrhardt. Compania a inceput sa trimita astfel de pachete inca din 2009 si va continua aceasta strategie. Oficialii Google nu au dorit sa precizeze cate astfel de pachete AdWords gratuite au trimis pana in prezent.
Pe langa AdWords, Ehrhardt spune ca este important ca firmele de turism sa faca pe cat posibil si clipuri video de prezentare pe care sa le incarce pe site-uri precum YouTube.
Reclamele AdWords care atrag cel mai multe click-uri sunt cele care includ in scurta descriere cuvintele „discount pentru zboruri”, „discount pentru hoteluri” si „pachete all inclusive”, spune Ehrhardt. „Nu le includeti insa doar de dragul de a le scrie. Odata ajuns pe site, daca utilizatorii nu regasesc ofertele asa cum sunt descrise in AdWords, pleaca si sunt slabe sperante sa mai revina”.
Odata ajuns pe site-ul companiilor turistice, potentialul client trebuie convins sa cumpere. Cu cat site-ul arata mai bine, este mai usor de folosit, mai atractiv, cu atat creste rata de conversie. In acest sens, Google si-a promovat serviciul Google Website Optimizer.
„Acest instrument a fost folosit de Barack Obama in campania prezidentiala din SUA. Practic, staff-ul lui Obama a modificat bannerele in trei feluri folosind Google Website Optimizer, au observat ce rezultate au avut toate trei si apoi l-au ales pe cel mai eficient”, exemplifica Ehrhardt unul dintre optiunile de baza ale serviciului gratuit al companiei Google.
„Chiar noi am folosit in cazul Gmail serviciul Website Optimizer. Am incercat doua variante ale paginii de inregistrare si am observat ca daca facem bullets-urile mai vizibile, introducem cuvantul ‘free’ inainte de ‘mail from Google’ si facem mai colorat butonul de ‘inregistreaza-te’, atragem cu 20% mai multi useri. Google Website Optimizer poate calcula aceste procente”, spune Ehrhardt.
DailyBusiness.ro va va tine si in continuare la curent cu cele mai noi miscari ale companiei Google pe piata locala.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 117 ori.

Publica un raspuns