Doar una din sase reclame bune care ruleaza pe TV ajung sa aiba succes ridicat si in online, pe site-uri video precum YouTube, rezulta dintr-un studiu realizat de compania de cercetare Millward Brown, care ofera totodata si cateva sfaturi pentru a maximiza succesul viralelor.
Studiul a analizat 102 reclame de succes care au rulat initial pe TV, ulterior fiind transpuse pe cel mai mare portal video din lume, YouTube. Studiul a scos in evidenta patru elemente esentiale pentru a evidentia un viral de succes. Acestea sunt „indexul de engagement” (cat de vizibila este o reclama), „buzz-ul” pe care il creaza un viral in comunitate (daca acesta este retrimis de useri), „celebritatea” (daca intr-un viral este folosita o persoana celebra, clipul se va bucura de mai mult succes) precum si „originalitatea”, element uneori esential pentru ca un clip online sa fie remarcat.
„Sunt multi factori care au condus la succesul unei campanii virale, doi dintre acestia fiind Indexul de engagement (awareness index – in original) precum si suportul oferit de clipul difuzat la TV”, spune Nigel Hollis, chief global analyst la Millward Brown, una dintre cele mai mari companii de cercetare la nivel global.
„De asemenea, conform studiului, creativitatea este critica in crearea viralelor, pentru a convinge cat mai multi oameni sa acceseze clipurile”, continua Hollis.
Cele 10 sfaturi oferite de studiul Millward Brown pentru advertiserii ce vor sa aiba succes in ceea ce priveste clipurile online sunt:
1. Fiti realisti si nu va descurajati – foarte putine reclame fac intr-adevar valva
2. Creativitatea este de baza – este necesar sa construiti o reclama diferita de altele
3. Nu uitati, o reclama trebuie sa intipareasca anumite emotii privind brand-ul promovat in mintea oamenilor
4. Ganditi-va daca o celebritate s-ar potrivi in reclama, intrucat aceasta poate face diferenta
5. Ganditi-va la potentialul de a continua acea reclama si in viitor si lasati portile deschise spre o campanie mai ampla
6. Plasati reclama pe cat mai multe canale online. Cu cat e prezenta pe mai multe portaluri, cu atat cresc sansele ca aceasta sa se bucure de succes
7. Plasati reclama inteligent – uneori este necesar sa evitati anumite canale pe care audienta nu este cea dorita.
8. Puneti nume relevante reclamei, care sa fie usor de depistat si luati in considerare si plata pentru scoaterea in evidenta a acesteia
9. Integrati campania virala si in alte campanii publicitare
10. Tineti pumnii stransi!
Millward Brown a analizat comportamentul userilor pe canalul YouTube in cazul a 102 reclame (31 din Marea Britanie si 71 din SUA), in luna februarie 2010. Campaniile cu succes au fost considerate cele care au acumulat un minim de 1.000 de vizualizari pe zi in Marea Britanie si 5.000 in SUA.
Intregul studiu, precum si campaniile monitorizate pot fi accesate aici.
Despre acest subiect a scris si Cristian Manafu pe blogul personal.

Citeste articolul pe: Daily Business

Nu toate reclamele bune de pe TV au succes in online. 10 sfaturi pentru a construi un viral

Doar una din sase reclame bune care ruleaza pe TV ajung sa aiba succes ridicat si in online, pe site-uri video precum YouTube, rezulta dintr-un studiu realizat de compania de cercetare Millward Brown, care ofera totodata si cateva sfaturi pentru a maximiza succesul viralelor.
Studiul a analizat 102 reclame de succes care au rulat initial pe TV, ulterior fiind transpuse pe cel mai mare portal video din lume, YouTube. Studiul a scos in evidenta patru elemente esentiale pentru a evidentia un viral de succes. Acestea sunt „indexul de engagement” (cat de vizibila este o reclama), „buzz-ul” pe care il creaza un viral in comunitate (daca acesta este retrimis de useri), „celebritatea” (daca intr-un viral este folosita o persoana celebra, clipul se va bucura de mai mult succes) precum si „originalitatea”, element uneori esential pentru ca un clip online sa fie remarcat.
„Sunt multi factori care au condus la succesul unei campanii virale, doi dintre acestia fiind Indexul de engagement (awareness index – in original) precum si suportul oferit de clipul difuzat la TV”, spune Nigel Hollis, chief global analyst la Millward Brown, una dintre cele mai mari companii de cercetare la nivel global.
„De asemenea, conform studiului, creativitatea este critica in crearea viralelor, pentru a convinge cat mai multi oameni sa acceseze clipurile”, continua Hollis.
Cele 10 sfaturi oferite de studiul Millward Brown pentru advertiserii ce vor sa aiba succes in ceea ce priveste clipurile online sunt:
1. Fiti realisti si nu va descurajati – foarte putine reclame fac intr-adevar valva
2. Creativitatea este de baza – este necesar sa construiti o reclama diferita de altele
3. Nu uitati, o reclama trebuie sa intipareasca anumite emotii privind brand-ul promovat in mintea oamenilor
4. Ganditi-va daca o celebritate s-ar potrivi in reclama, intrucat aceasta poate face diferenta
5. Ganditi-va la potentialul de a continua acea reclama si in viitor si lasati portile deschise spre o campanie mai ampla
6. Plasati reclama pe cat mai multe canale online. Cu cat e prezenta pe mai multe portaluri, cu atat cresc sansele ca aceasta sa se bucure de succes
7. Plasati reclama inteligent – uneori este necesar sa evitati anumite canale pe care audienta nu este cea dorita.
8. Puneti nume relevante reclamei, care sa fie usor de depistat si luati in considerare si plata pentru scoaterea in evidenta a acesteia
9. Integrati campania virala si in alte campanii publicitare
10. Tineti pumnii stransi!
Millward Brown a analizat comportamentul userilor pe canalul YouTube in cazul a 102 reclame (31 din Marea Britanie si 71 din SUA), in luna februarie 2010. Campaniile cu succes au fost considerate cele care au acumulat un minim de 1.000 de vizualizari pe zi in Marea Britanie si 5.000 in SUA.
Intregul studiu, precum si campaniile monitorizate pot fi accesate aici.
Despre acest subiect a scris si Cristian Manafu pe blogul personal.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 60 ori.

Publica un raspuns