Vreau sa achizitionez zilele astea un obiectiv ideal sa zic asa pentru fotografii de intrerior gen petreceri, nunti, botezuri.Momentan am un Nikon D3000 cu celebrul si in acelasi timp clasicul 18-55mm VR, un 55-200mm VR si un blitz Nikon SB600. Acum 55-200 iese din discutie.De 18-55mm cred k toata lumea poate sa dea detalii si cred k toti sunteti convinsi de focusul slab al obiectivului ca sa nu mai zic de luminozitatea lui, ceea ce in spatii inchise si cu lumina artificiala (bec, neon) e slabutza. Eu m-am gandit la un Nikon 35mm F1,8 care se gaseste in aceasta perioada la 698ron. Ce parere aveti de el? Recomandati altceva?Dar care sa nu ma lase cu buzunarul gol.Multumesc

Pai nu prea ai ce altceva sa alegi decat acel 35mm f/1.8 de care ai zis si tu.

Don’t steal. The government hates competition.

Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.

Are careva dintre voi obiectiv macro 1:1? Cum se comporta acestea pentru fotografia de portret?Dar pentru cea macro? Intreb pentru ca sunt pasionat si de aceasta parte a fotografiei si chiar daca as da un ban in plus as avea un 2 in 1 sa zic asa

am eu un 18-70 in stare foarte,foarte buna pe care probabil o sa-l vand zilele urmatoare fiindca o sa iau un D90 kit cu 18-105VR(am un D3000 la vanzare si ma intalnesc cu un client maine si probabil o sa i-l dau)Am avut inainte un 18-55 si iti spun ca 18-70 este mult,mult,mult peste 18-55 din punctul de vedere al focusului,luminozitatii,contructiei si a tot ce vrei.Ma rog,inca nu stiu daca pastrez 18-70 sau 18-105vr-ul,trebuie sa le testez bine inainte,parca all round mi-ar surade mai mult sa pastrez 18-105vr,ca nu sunt genul care schimb la obiective si sa ma car cu ele dupa mine.Daca te intereseaza sa-mi spui in zilele urmatoare.

Din cate am citit pe la calitate optica e cam la fel cu 18-55mm. La calitate mecanica e mult peste. Poate daca era f2.8 era mai atragator. La F64 scrie ca nu se mai fabrica. In plus (sau minus) nu are VR . Partea buna e ca totusi are autofocus. De cand il ai? Zi un pret si ma mai gandesc.

2.8 ?N-ai pretentii deloc

Cat despre ce ai vazut prin nu stiu ce review ca la calitate optica e cam la fel cu 18-55mm este total gresit,18-70 este mult peste la absolut orice capitol.Le-am avut pe amandoua si pot spune ca foculul il face,fara sa exagerez deloc,de 2 ori mai rapid!Acest aspect l-am observat si mi-a placut din primele secunde in care l-am montat.Cat despre luminozitate,are 4.5 la 70mm fata de 5.6 la 55mm la obiectivul mai slab,iar acest lucru spune destule.Il am de o luna si e luat de la un kit cu D70S(body-ul l-a luat altcineva) si pot spune ca ambele aratau impecabil(aveau numai 10k cadre).Anyway,mai intarzii vanzarea lui putin,ca cel care avea D90 la vanzare nu-l mai are si aduce altul probabil peste o sapt-doua,iar eu inca n-am vandut aparatul meu… Cat despre pret va fii 550ron fiindca este in stare f,f buna,iar la 500ron se dau cele uzate si folosiv intensiv la nunti.

Ok man…ma mai gandesc zilele astea…u de unde esti?Ca sa stiu macar daca ne putem intalni sa il vad si probabil sa il si cumpar.

crysty, tie iti trebuie un superangular pentru pentru camerele alea cu neoane chioare, soacre manjite cu frisca si puradei manelisti neintarcati.

Ma indoiesc ca te poti folosi de focusul manual pentru a alege din pleiada de ~20mm.

Raman la Nikon 35mm F1.8. E cel mai potrivit in categoria lui de pret. Un f2.8 zoom costa enorm. Nu zic k nu are lentile de foarte buna calitate dar totusi…pentru 700ron 35mm e cel mai potrivit. Daca cineva dintre voi il are, astept niste pareri va rog.

Hmm eu cred ca 35 1.8 s-ar putea sa fie destul de limitant, focala convine unui singur tip de poza tip bust fara sa mai iei si alte persoane in cadru mai ales daca indoors-ul e aglomerat, acum depinde de sala dar mira-m-as sa ai loc de mai multe persoane in cadru si chestia se complica daca vrei sa pozezi pe cineva dansand, ceea ce se cam intampla la nunti si botezuri. Cred ca ar fi bine sa te uiti la ce focala ai facut majoritatea pozelor cu 18-55 indoors si sa cauti sau un zoom standard/wide-angle 2.8 sau un prime apropiat de focala respectiva. Ideal ar fi sa incerci la vreuna din ocazii cu obiective de imprumut inainte sa cumperi. Altfel un 35 1.8 nu strica la casa omului mai ales ca e printre cele mai ieftine obiective nikon si permite un anumit control creativ, doar ca nu mi-as pune toate sperantele in el.

Dupa mine nu prea convine pentru nunti si botezuri unde daca vrei sa faci treaba ti-ar trebui un zoom standard 2.8 (de la sigma, nikon, tamron, tokina dupa buget dar cam toate mult peste 35 1.8 ca pret) si o focala de portrete un pic mai lunga (50, de preferat 85 pe dx). Ma rog aici ar fi de discutat pentru ca multi prefera un zoom si la partea de portret tele, mai versatil pe undeva si poate justifica un pic si pretul cerut daca fotograful apare cu un 70-200f2.8.

E cu 400ron mai scump k 35mm f1.8. In plus si filtrele pt el sunt mai scumpe datorita diametrului mai mare. 35mm f1.8 are diametrul de 52mm asa k pot monta pe el filtrele pe care le am acum de la obiectivul de kit si cel 55-200mm. Iar economie de bani. Oricum nu sunt fotograf profesionist. Ma descurc si cu asta. Fac pasi inainte si inapoi ca sa incadrez…asta e adevarat dar raman cu bani in buzunar pentru alte acesorii ca rucsac foto, card de memorie, eventual acumulatori.

Putini dintre cei care iti cumpara serviciile pentru petrecere/nunta/botez fac diferenta intre 70-200mm f2.8 si 55-200mm f4-5.6. Impresionezi in primul rand prin camera, dar sa fie ceva mai mare, daca ii atasezi grip..te-ai scos. Mai mult sa ai un blitz dedicat si asta te face fotograf in ochii multora chiar daca u esti electrician (zic si eu) . Poate prezenta unei a doua camere da bine. Macar nu stai sa tot schimbi obiectivele. Iar 18-200mm nu e o optiune.

Am fost la o petrecere organizata de firma unde lucrez cu actualul Nikon D3000 + 18-55mm f3.5-5.6, grip, blitz nikon sb600. Dupa care am auzit k seful meu a fost intrebat de alti invitati daca nu cumva si-au angajat fotograf pentru eveniment.

daca lucrezi in asa ceva si iti ies bani iti permiti sa iei un 70-200mm f2.8. Cati dau banii pe asa ceva, dar pentru ei asta e doar un hobby? Ideea e ca trebuie sa impresionezi prin pozele facute, prin claritate, iar 35mm F1.8 face poze foarte bune pe lumina slaba. Uite un exemplu :

E adevarat …exista optiuni mult mai bune la mult mai multi bani, dar eu unu, traiesc in Romania.

Daca faci poze doar pentru tine e ok 35 1.8 si potrivit pentru o varietate de scenarii, de restul iti spuneam ca sa stii ce s-ar potrivi mai bine la ce vrei tu sa faci. Pe urma toata lumea traieste in buget, eu nu cred ca am mai cumparat un obiectiv de mai bine de un an si la cum imi stau finantele cred ca mai trece un an pana o sa mai imi iau altul dar daca imi crapa buza dupa ceva imprumut. O comunitate foto te-ar putea ajuta ajuta in directia asta mai ales daca stai intr-un oras mare. Pe urma ce iti spuneam de 35mm ramane valabil, poate indeplineste conditia ta de buget si e ok pentru indoors fara flash dar e departe de a fi un obiectiv „ideal pentru petreceri, nunti si botezuri” cum ai cerut. Tot asa departe de mine sa critic 35-ul despre care cred ca dupa 50ul echiv. e al doilea obiectiv care merita ca pret/performanta.

Cosmin_NFS …nu ai mai zis nimic de obiectivul pe care il ai la vanzare. Mai e valabila oferta?

sal,sorry dar mi-am luat D300 de cateva zile iar obiectivul va sta pe el cel putin cateva luni pana voi avea bani de un obiectiv 2.8 .Oricum prioritar pt mine este achizitionarea unui SB800 sau SB900,pe urma mai vad cu alt obiectiv,fiindca este mai mult decat ok si 18-70-le.

Si…cum e D300? Ma refer in comparatie cu D3000..daca se poate compara totusi. Ma intereseaza la calitata pozelor si la zgomotul de imagine la >iso 1600.

Ms. Ma asteptam la raspunsul asta..dar si pretul isi spune cuvantul. L-ai luat nou sau SH?

Buna afacere la 3400ron. Mai ales k nu aer multe cadre trase cu el.

Si apropo de tzarani…si eu la D3000 mi-am pus grip+ blitz SB-600 si deja zici k e de pe alta planeta.Am impresionat si eu la o petrecere organizata la servici. As fi si eu amator de nunti ..nacar 50% din bani sa imi scot dar pana acum nu prea am avut noroc sa fiu chemat sau recomandat macar .

Daca vrei sa impresionezi prin marimea sculelor, iti prevad o viata tare scurta pe piata foto.

Apoi, nici tu nu stii exact ce vrei.Vrei obiectiv pentru interioare, locuri mai putin iluminate, atunci mergi pe un tamron 17-50/2,8.Sau, ramai cu 18-55-ul care-l ai acum, folosesti un blitz, iar pentru chestii mai speciale (de exemplu poze in lumina ambientala la biserica/restaurant fara flash) ia-ti 35-ul/1,8. Ala va mai fi util si la pregatirile mirilor, la machiaj…etc in majoritatea locurilor unde ai lumina slaba si/sau la capturat diverse detalii fara sa folosesti blitzul.

Nu vad nici un singur motiv pentru care ai schimba 18-55 cu 18-70, ai aproximativ aceeasi plaja focala si aceeasi gama de diafragme, deci nu-ti aduce nimic in plus pentru ce vrei tu sa faci.Ar fi o alegere proasta din punctul meu de vedere.

Pentru cine nu are experienta, e usor sa-ti dea sfaturi aiurea. Inca o chestie la care trebuie sa te gandesti.La un eveniment – nunta, petreci 16-20 ore cu aparatul in mana/la gat.Daca pui pe el obiective grele, blitz, grip,(ca impresioneaza taranii) pe umar mai ai si o geanta cu alte accesorii, eventual un body de backup – dupa 2 evenimente coloana ta vertebrala va arata ca un covrig si o sa ai dureri de spate la greu.

Ideal e un setup cat mai usor, poti folosi fixe care-s mici si usoare si au si calitate peste orice zoom.

Sfatul meu, din experienta de …ceva ani de cand fac asta e sa mergi fara grija pe 35/1,8. Eu am avut 50/1,4 (pe canon) si l-am vandut pentru ca era prea lung pentru ce-mi trebuia mie la nunta.Din pacate la Canon nu am un astfel de obiectiv (din cate stiu eu dor 28/1,8) asa ca cel mai probabil o sa ma dau la un sigma 30/1,4.

Cosmin, camera video o iei pentru evenimente? Daca da, mai bine stai linistit.

35mm f1.8 l-am luat deja. Pot sa zic ca sunt f multumit de el din punct de vedere al calitaii imaginii. Imagini fff sharp la f1.8-2.8. Culorile sunt mult mai bune k la 18-55mm. Un alt lucru bun este focusul rapid.In schimb tot legat de focus sunt nemultumit atunci cand lumina este prea slaba, sau incerc sa fac poza unui obiect de aproape , motorasul de focus scoate un scartzait destul de pronuntat cand acopera toata distanta de miscare. Va-ti mai intalnit cu o astfel de problema la acest obiectiv?Sau macar la 50mm f1.8? E chestie de apelat la garantie? In rest nu ma pot plange de el.

As vrea sa iau 18-70mm SH la gandul k vand 18-55mm si iau ceva mai luminos..doar atat.(f4.5 la 70mm fata de f5.6 la 55mm – cel din urma)

Sa zicem ca un minim pt nunti ar fii D5000 sau mai degraba D90 ca sa-l poti folosii cu obiectivul excelent la calitate-pret 50 1.8(e 3 mil la SH) si altele care nu sunt AF-S .Florinel,camera aia este varful de gama de la sony in gama consumer (doar 520 este peste ea,insa singura diferenta e HDD-ul mai mare,atat!) .Si sa stii ca este mult peste camera care mi-a filmat mie la nunta(si n-am fost prea bucuros cand am vazut filmarea desigur,cu toate ca tipul avea un panasonic full hd)

Pentru pozele macro cei de la F64 mi-au recomandat langa 35mm f1.8 un set de inele macro Kenko. Ce parere aveti despre aceasta metoda de a obtine, dupa cum se zice, chiar o magnificatie de 1:1? Macro e alta parte a fotografiei de care sunt atras. Nu cred k toti fotografii care merg la nunti au doar pasiunea asta …wedding photo. (asta pentru cei care iar zic k nu stiu in ce directie ma indrept.Pt mine fotografia de nunta e mai mult un mod sigur de a scoate bani din aparatu foto pe care ai dat o groaza de bani)

Cosmin…daca zici k te apuci de meseria de fotograf la nunti..eu zic sa pastrezi D3000 k si a doua camera pe care sa pui un 55-200mm sau 70-300mm, iar pe D300 ti 18-70mm sau ..dupa caz..un obiectiv mai bun pe care ai de gand sa-l achizitionezi in viitorul apropiat. Oricum din cat vei castiga…dupa max 2 nunti iti permiti de exemplu un 17-50 f2.8.

Cosmin…daca zici k te apuci de meseria de fotograf la nunti..eu zic sa pastrezi D3000 k si a doua camera pe care sa pui un 55-200mm sau 70-300mm, iar pe D300 ti 18-70mm sau ..dupa caz..un obiectiv mai bun pe care ai de gand sa-l achizitionezi in viitorul apropiat. Oricum din cat vei castiga…dupa max 2 nunti iti permiti de exemplu un 17-50 f2.8.

Te-am intrebat pentru ca faci o greseala daca o cumperi pentru nunti.Iti asumi niste riscuri mari, de la riscul ridicat al mediului de stocare(erori, sau poate pica hdd-ul si pierzi tot..etc)si pana la faptul ca la lumina slaba imaginile vor fi foarte „puricoase”.Nu mai vorbesc de compresia imaginii…

Eu iti recomand un Canon din gama HV…HV40 sau HV 50 daca o fi aparut. Vezi o comparatie….

Avantajele sunt – imagine buna in lumina scazuta (foarte important la nunti), filmare pe caseta DV(compresia f mica => DVD calitate mare), elimini riscurile mediului de stocare (de pe DV se poate recupera…)..etc.

Cat despre purici noaptea,crede-ma ca nu o sa vezi la vreun sony varf de gama asa ceva,camerele HDR-XR500 si 520 au printre cel mai mare senzor existent pe o camera video.M-am uitat foarte mult pe youtube pana sa ajung la camera aia(vreo 2-3zile) ,iar la calitatea imaginii(aproape ca in demo-urile pt tv) si low light nu am gasit alta mai buna la acelasi pret Plus ca panasonic si canon parca nici nu au stabilizator pe langa sony-urile cu active mode activat.Iar sony-urile au si niste bonusuri,gen functia slow motion

Si oricum camera as lua-o in primul rand pt mine,nu ca sa fac bani cu ea,daca pica sa fac vreo nunta-doua cu ea bine,daca nu la fel de bine,sunt sigur ca s-ar descurca.Iar despre camera video cu casete dv no way,parca m-as intoarce in timp

Apropo,cat poti inregistra full hd pe o caseta?(daca exista vreo camera dv capabila de asa ceva).Pe sony-ul cu hdd de 120gb poti inregistra 12-13 ore la calitate maxima,deci fara probleme un sejur sau o nunta.

Cosmin, n-ai inteles intocmai ce vreau eu sa-ti spun.Cand lucrezi „pro” si ai pe mana amintirile unice ale oamenilor trebuie sa-ti iei toate masurile ca sa minimalizezi riscurile. In cazul tau, presupunand ca-ti pica hdd-ul pe care ai filmat 5 ore….pierzi cele 5 ore(o nunta intreaga).Sa vad cum ii explici omului ca i-ai pierdut toata filmarea pentru ca ti s-a busit hdd-ul.E un risc.Iar la un eveniment ca nunta, riscul la HDD creste exponential, de la persoane neatente care dau peste tine si pana la usi care se inchid in camera ta..etc etc. Folosind camera cu caseta, vei filma 5 casete de 1 ora, in cazul in care ti se buseste una, le ai pe celelalte 4, deci nu pierzi tot.Pe langa asta, o caseta busita poate fi recuperata prin trecerea benzii in alta carcasa, deci iarasi e un avantaj.Referitor la calitate , cred ca o sa ai o mare problema cu editarea formatului AVCHD,transformarea in SD 16:9 si export DVD.

La fel in cazul fotografiei profesionale de nunta, am intalnit (si nu o data) „profesionisti” care trageau nunta intreaga pe un card de 16 G (mii de jpeg-uri).Si am avut oameni care au avut astfel de „profesionisti”, carora li s-a busit cardul cu toate pozele si ma rugau oamenii sa incerc sa recuperez ceva…Uneori se poate, alteori n-ai ce sa mai recuperezi.

La foto se trage RAW cu „n” carduri de maxim 2g (de preferat sandisk sau lexar).Se foloseste aparatura principala + backup in geanta, sau 2 aparate fiecare cu alt obiectiv (asta ca sa elimini timpii morti cu schimbatul obiectivelor).

La video se trage pe caseta – ai avantajul sigurantei + compresiei f mici de unde rezulta calitate mai buna a materialului final dupa editare.Si la video, ca si la foto sa tine o camera de backup in geanta.

Poti sa ai 100 clienti multumiti, daca vei avea unul singur nemultumit, asta te poate scoate de pe piata.

In felul asta elimini 98% din riscurile ce pot aparea, si chiar daca patesti o „buba” omul intelege mai usor si apreciaza faptul ca ti-ai luat masuri de prevedere.

Sunt convins ca o sa faci cum vrei tu, eu nu vreau sa-ti impun parerea mea, ti-am explicat din experienta mea (asta mi-e meseria) ce probleme se intalnesc cel mai des.

florinel, ce ai zis tu acolo se aplica, cum ai zis si tu, pt cei care isi castiga piinea din asa ceva. Sunt convins ca nu este cazul lui Cosmin. Probabil ca el va dori sa acopere integral nunta atat video cat si foto (ca doar nu isi lasa D300-le acasa), deci nu se poate pune problema de profesionalism

Don’t steal. The government hates competition.

Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.

Pai atata timp cat vrea sa castige o paine din asta, chiar daca o face doar ocazional , as zice ca sfaturile mele sunt binevenite.Chiar daca lucrezi ocazional, pe bani putini si nu te numesti „profesionist” in adevaratul sens al cuvantului, nu strica sa faci treaba cat mai bine.In felul asta iti scoti si banii pe aparatura si o sa ai de lucru si pe termen lung.

La 40 mil cat costa camera aia hdv cu hdd, mai pune ceva si ia un sony vx2100 sh, care e cu totul alta categorie, chiar daca nu e hdv. Oricum hdv-ul in momentul asta e doar o poveste frumoasa spusa clientilor ca sa le incante stima de sine, cei care lucreaza cu adevarat HD (cu tot ce implica asta, calculator scump, blue ray writter, blue ray player+tv hd) sunt extrem de putini in Romania si au preturi de la 1500 coco in sus…..

Ca sa filmezi pe hdd cu AVCHD si rezultatul final sa fie DVD inseamna doar batai de cap inutile, o gramada de timp pierdut si rezultate cel mult decente…

Oricum, ne-am abatut de la subiect, poate ar trebui separata partea asta intr-un topic nou….

O intrebare totusi. Nu se poate da la client un dvd (sau mai multe) cu filmul in format .mkv, ca sa aiba si varianta HD sau FullHD pe langa banalul DVD.

Si mie mi se pare complet aiurea sa filmez in 1080p da sa ii dau clientului filmul in format DVD. Un TV HDready incep sa aiba din ce in ce mai multi romani, iar un calculator cred ca deja are aproape toata lumea.

Don’t steal. The government hates competition.

Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.

Florinel,exista solutii si pentru camera cu HDD,apropo de importanta datelor.De exemplu,dupa cununia civila,pe cel care filmeaza(cineva cunoscut care se pricepe caruia i-as da 2-3 mil) il trimit acasa ca sa transfere pozele facute la cununie si filmarea pe pc-ul meu.In acest timp eu as face poze pe alt card in parc,la muzeu sau unde or vrea mirii.De asemenea mai exista un moment mort inainte de primirea oaspetilor la restaurant,timp in care as putea face back-up la date din nou pe pc.

DVD-ul este util numai celor care nu au calculator.

Nu trebuie sa trimiti pe nimeni acasa sa iti faca backup la poze. Este suficient sa folosesti mai multe carduri mici, decat un card mare. Cat despre filmare nu prea merge faza cu trimisul cuiva acasa sa copieze ce s-a filmat, pt ca in timpul asta tu esti mort dpdv video pt ca nu ai cu ce sa filmezi

Si grosul nuntii este la restaurant, nu cununia civila. Ce te faci daca la 4 dimineata iti scapa camera pe jos si s-a busit hardul? Ai pierdut tot de la ultimul backup incoace…adica aproape toata nunta. Asa daca ai miniDV si pierdut doar filmarea de la ora 3 la ora 4 (presupunand ca s-a busit si caseta).

Don’t steal. The government hates competition.

Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.

Sa facem cateva clarificari.

Formatul .mkv nu este citit de DVD playere. Deci se poate opta fara probleme pentu oferirea de HD pe mediu de stocare extern, ceea ce nu prea arata bine, si nu prea poate fi personalizat.Nu mai vorbesc de alte chestii, cum ar fi rezistenta in timp a materialului de stocare….etc.

Ca sa faci HD la nunti obligatoriu trebuie sa predai pe Blue ray, personalizat…etc etc, eventual cu ceva backup.Problema e ca 99% din clientii care cer HD habar n-au ce inseamna, dar au auzit ca e de bine.Cand le zici ca tre` sa-si cumpare blue ray player care costa 8-10 mil le trece.Sa nu mai spun ca 50% din ei nici macar nu au un tv LCD, ci tv clasic.

Singurul avantaj pe care il poti da clientuluui (asta ca sa poti pastra costuri rezonabile) este sa-i filmezi HD si sa-i faci editarea SD, predai materialul pe DVD-uri 16:9 si le dai si casetele HDV, pe principiu ca peste 5-10 ani tehnologia HD va fi la fel de accesibila ca cea SD acum.

Altfel s-ar putea sa dai blue ray si sa-ti vina clientul inapoi ca „nu-i merge pe DVD”.

Acum, daca pe un lcd de 60-80 cm faci o comparatie intre o camera HD consumer si o camera SD „pro” (gen vx2100) va arata mai bine cea cu VX-ul in ciuda resamplingului pe care-l face TV-ul.Diferenta majora pleaca de la obiectivul camerei (culoare, sharpness, putere de separatie) si pana la senzorul optimizat pentru lumina slaba, balans de alb mai bun; sau compresia aplicata imaginii care la camerele „pro” si „semipro” este imperceptibila, spre deosebide de camerele consumer care aplica compresie la greu si din pacate necontrolabila.

Ca sa fac o comparatie fortata as zice cam asa….ca dintr-o poza de 3 mp facuta cu o camera foto DSLR (sa zicem cel mai vechi canon – 300d) dotata cu un obiectiv bun , vei obtine imagini si printuri MULT superioare unei camere de buzunar de 10 mp, sau ale unui telefon cu camera de 8mp…

Si ce te faci daca clientul nu are nici DVD-player? Ii zici ca nu se poate sa ii filmezi nunta? Adica mi se pare aiurea sa ii zica ca pt HD iti trebuie bluray player de 8-10 mil, cand il poate vedea binemersi pe un calculator. Si ca sa fie totul safe linga filmul .mkv se poate pune si codecul care trebuie si un mic readme.txt cu config minima a PC-ului. In ziua de azi un PC intreg mai ieftin decat un bluray player e in stare sa citeasca un 720p fara probleme.

Normal mi se pare sa ii zici din start toate optiunile si sa ii explici ce ii trebuie ca sa vada un film HD, nu ii zici ca ii trebuie doar bluray player si altfel nu se poate.

Kodiak, nu te-ai gandit la toate aspecele problemei.Ok, ii dai filmul .mkv pe un suport oarecare.Da` o sa vrea sa-l vizioneze si parintii, fratii, colegi prieteni…etc, multi dintre ei nu stiu nici sa porneasca un pc, nu ma vorbesc de instalatul codecului….

Am tot auzit ideea asta (ca pe asta se si marseaza) „tre` sa te gandesti la viitor…”.Mi se pare asa,… cam ipocrita ideea asta. Poate HD-ul va fi pe scara larga peste 3-4 ani si va dura 5 ani. Va aparea apoi HHD-ul cu imagine de 3000 px pe latura lunga si 100 frame/sec. Peste 15 ani , probabil ca TV-urile nu vor mai avea ecran fizic ci imaginea se va forma din interactiunea laserelor de diferite lungimi de unda.

Daca acum ascultam muzica la mp3 player, nu inseamna ca nu mai putem asculta discuri la pick-up. Sau daca nunta a fost filmata acu 15 ani pe vhs, nu inseamna ca n-o mai putem vedea. Exemplele pot continua.

Ce nu va putea inlocui tehnologia ramane creativitatea si maiestria filmatorului si fotografului. Daca esti cameraman prost, da` ai camera HD, o sa ai filmate nunti proaste in format HD, care sa fie vizionate de 2 ori in 50 ani si …atat.Daca esti cameraman bun, poti sa filmezi si VHS – si peste 20 ani oamenii inca sa verse lacrimi la vizionarea lui.

ia vezi pana la ce suma se mai foloseste miniDV si ia vezi cam ce iti tre sa filmezi la o nunta calumea , ajungi pe la un 3000 euro lejer.

Citeste articolul pe: XtremPC

Obiectiv de petreceri

Vreau sa achizitionez zilele astea un obiectiv ideal sa zic asa pentru fotografii de intrerior gen petreceri, nunti, botezuri.Momentan am un Nikon D3000 cu celebrul si in acelasi timp clasicul 18-55mm VR, un 55-200mm VR si un blitz Nikon SB600. Acum 55-200 iese din discutie.De 18-55mm cred k toata lumea poate sa dea detalii si cred k toti sunteti convinsi de focusul slab al obiectivului ca sa nu mai zic de luminozitatea lui, ceea ce in spatii inchise si cu lumina artificiala (bec, neon) e slabutza. Eu m-am gandit la un Nikon 35mm F1,8 care se gaseste in aceasta perioada la 698ron. Ce parere aveti de el? Recomandati altceva?Dar care sa nu ma lase cu buzunarul gol.Multumesc

Pai nu prea ai ce altceva sa alegi decat acel 35mm f/1.8 de care ai zis si tu.

Don’t steal. The government hates competition.

Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.

Are careva dintre voi obiectiv macro 1:1? Cum se comporta acestea pentru fotografia de portret?Dar pentru cea macro? Intreb pentru ca sunt pasionat si de aceasta parte a fotografiei si chiar daca as da un ban in plus as avea un 2 in 1 sa zic asa

am eu un 18-70 in stare foarte,foarte buna pe care probabil o sa-l vand zilele urmatoare fiindca o sa iau un D90 kit cu 18-105VR(am un D3000 la vanzare si ma intalnesc cu un client maine si probabil o sa i-l dau)Am avut inainte un 18-55 si iti spun ca 18-70 este mult,mult,mult peste 18-55 din punctul de vedere al focusului,luminozitatii,contructiei si a tot ce vrei.Ma rog,inca nu stiu daca pastrez 18-70 sau 18-105vr-ul,trebuie sa le testez bine inainte,parca all round mi-ar surade mai mult sa pastrez 18-105vr,ca nu sunt genul care schimb la obiective si sa ma car cu ele dupa mine.Daca te intereseaza sa-mi spui in zilele urmatoare.

Din cate am citit pe la calitate optica e cam la fel cu 18-55mm. La calitate mecanica e mult peste. Poate daca era f2.8 era mai atragator. La F64 scrie ca nu se mai fabrica. In plus (sau minus) nu are VR . Partea buna e ca totusi are autofocus. De cand il ai? Zi un pret si ma mai gandesc.

2.8 ?N-ai pretentii deloc

Cat despre ce ai vazut prin nu stiu ce review ca la calitate optica e cam la fel cu 18-55mm este total gresit,18-70 este mult peste la absolut orice capitol.Le-am avut pe amandoua si pot spune ca foculul il face,fara sa exagerez deloc,de 2 ori mai rapid!Acest aspect l-am observat si mi-a placut din primele secunde in care l-am montat.Cat despre luminozitate,are 4.5 la 70mm fata de 5.6 la 55mm la obiectivul mai slab,iar acest lucru spune destule.Il am de o luna si e luat de la un kit cu D70S(body-ul l-a luat altcineva) si pot spune ca ambele aratau impecabil(aveau numai 10k cadre).Anyway,mai intarzii vanzarea lui putin,ca cel care avea D90 la vanzare nu-l mai are si aduce altul probabil peste o sapt-doua,iar eu inca n-am vandut aparatul meu… Cat despre pret va fii 550ron fiindca este in stare f,f buna,iar la 500ron se dau cele uzate si folosiv intensiv la nunti.

Ok man…ma mai gandesc zilele astea…u de unde esti?Ca sa stiu macar daca ne putem intalni sa il vad si probabil sa il si cumpar.

crysty, tie iti trebuie un superangular pentru pentru camerele alea cu neoane chioare, soacre manjite cu frisca si puradei manelisti neintarcati.

Ma indoiesc ca te poti folosi de focusul manual pentru a alege din pleiada de ~20mm.

Raman la Nikon 35mm F1.8. E cel mai potrivit in categoria lui de pret. Un f2.8 zoom costa enorm. Nu zic k nu are lentile de foarte buna calitate dar totusi…pentru 700ron 35mm e cel mai potrivit. Daca cineva dintre voi il are, astept niste pareri va rog.

Hmm eu cred ca 35 1.8 s-ar putea sa fie destul de limitant, focala convine unui singur tip de poza tip bust fara sa mai iei si alte persoane in cadru mai ales daca indoors-ul e aglomerat, acum depinde de sala dar mira-m-as sa ai loc de mai multe persoane in cadru si chestia se complica daca vrei sa pozezi pe cineva dansand, ceea ce se cam intampla la nunti si botezuri. Cred ca ar fi bine sa te uiti la ce focala ai facut majoritatea pozelor cu 18-55 indoors si sa cauti sau un zoom standard/wide-angle 2.8 sau un prime apropiat de focala respectiva. Ideal ar fi sa incerci la vreuna din ocazii cu obiective de imprumut inainte sa cumperi. Altfel un 35 1.8 nu strica la casa omului mai ales ca e printre cele mai ieftine obiective nikon si permite un anumit control creativ, doar ca nu mi-as pune toate sperantele in el.

Dupa mine nu prea convine pentru nunti si botezuri unde daca vrei sa faci treaba ti-ar trebui un zoom standard 2.8 (de la sigma, nikon, tamron, tokina dupa buget dar cam toate mult peste 35 1.8 ca pret) si o focala de portrete un pic mai lunga (50, de preferat 85 pe dx). Ma rog aici ar fi de discutat pentru ca multi prefera un zoom si la partea de portret tele, mai versatil pe undeva si poate justifica un pic si pretul cerut daca fotograful apare cu un 70-200f2.8.

E cu 400ron mai scump k 35mm f1.8. In plus si filtrele pt el sunt mai scumpe datorita diametrului mai mare. 35mm f1.8 are diametrul de 52mm asa k pot monta pe el filtrele pe care le am acum de la obiectivul de kit si cel 55-200mm. Iar economie de bani. Oricum nu sunt fotograf profesionist. Ma descurc si cu asta. Fac pasi inainte si inapoi ca sa incadrez…asta e adevarat dar raman cu bani in buzunar pentru alte acesorii ca rucsac foto, card de memorie, eventual acumulatori.

Putini dintre cei care iti cumpara serviciile pentru petrecere/nunta/botez fac diferenta intre 70-200mm f2.8 si 55-200mm f4-5.6. Impresionezi in primul rand prin camera, dar sa fie ceva mai mare, daca ii atasezi grip..te-ai scos. Mai mult sa ai un blitz dedicat si asta te face fotograf in ochii multora chiar daca u esti electrician (zic si eu) . Poate prezenta unei a doua camere da bine. Macar nu stai sa tot schimbi obiectivele. Iar 18-200mm nu e o optiune.

Am fost la o petrecere organizata de firma unde lucrez cu actualul Nikon D3000 + 18-55mm f3.5-5.6, grip, blitz nikon sb600. Dupa care am auzit k seful meu a fost intrebat de alti invitati daca nu cumva si-au angajat fotograf pentru eveniment.

daca lucrezi in asa ceva si iti ies bani iti permiti sa iei un 70-200mm f2.8. Cati dau banii pe asa ceva, dar pentru ei asta e doar un hobby? Ideea e ca trebuie sa impresionezi prin pozele facute, prin claritate, iar 35mm F1.8 face poze foarte bune pe lumina slaba. Uite un exemplu :

E adevarat …exista optiuni mult mai bune la mult mai multi bani, dar eu unu, traiesc in Romania.

Daca faci poze doar pentru tine e ok 35 1.8 si potrivit pentru o varietate de scenarii, de restul iti spuneam ca sa stii ce s-ar potrivi mai bine la ce vrei tu sa faci. Pe urma toata lumea traieste in buget, eu nu cred ca am mai cumparat un obiectiv de mai bine de un an si la cum imi stau finantele cred ca mai trece un an pana o sa mai imi iau altul dar daca imi crapa buza dupa ceva imprumut. O comunitate foto te-ar putea ajuta ajuta in directia asta mai ales daca stai intr-un oras mare. Pe urma ce iti spuneam de 35mm ramane valabil, poate indeplineste conditia ta de buget si e ok pentru indoors fara flash dar e departe de a fi un obiectiv „ideal pentru petreceri, nunti si botezuri” cum ai cerut. Tot asa departe de mine sa critic 35-ul despre care cred ca dupa 50ul echiv. e al doilea obiectiv care merita ca pret/performanta.

Cosmin_NFS …nu ai mai zis nimic de obiectivul pe care il ai la vanzare. Mai e valabila oferta?

sal,sorry dar mi-am luat D300 de cateva zile iar obiectivul va sta pe el cel putin cateva luni pana voi avea bani de un obiectiv 2.8 .Oricum prioritar pt mine este achizitionarea unui SB800 sau SB900,pe urma mai vad cu alt obiectiv,fiindca este mai mult decat ok si 18-70-le.

Si…cum e D300? Ma refer in comparatie cu D3000..daca se poate compara totusi. Ma intereseaza la calitata pozelor si la zgomotul de imagine la >iso 1600.

Ms. Ma asteptam la raspunsul asta..dar si pretul isi spune cuvantul. L-ai luat nou sau SH?

Buna afacere la 3400ron. Mai ales k nu aer multe cadre trase cu el.

Si apropo de tzarani…si eu la D3000 mi-am pus grip+ blitz SB-600 si deja zici k e de pe alta planeta.Am impresionat si eu la o petrecere organizata la servici. As fi si eu amator de nunti ..nacar 50% din bani sa imi scot dar pana acum nu prea am avut noroc sa fiu chemat sau recomandat macar .

Daca vrei sa impresionezi prin marimea sculelor, iti prevad o viata tare scurta pe piata foto.

Apoi, nici tu nu stii exact ce vrei.Vrei obiectiv pentru interioare, locuri mai putin iluminate, atunci mergi pe un tamron 17-50/2,8.Sau, ramai cu 18-55-ul care-l ai acum, folosesti un blitz, iar pentru chestii mai speciale (de exemplu poze in lumina ambientala la biserica/restaurant fara flash) ia-ti 35-ul/1,8. Ala va mai fi util si la pregatirile mirilor, la machiaj…etc in majoritatea locurilor unde ai lumina slaba si/sau la capturat diverse detalii fara sa folosesti blitzul.

Nu vad nici un singur motiv pentru care ai schimba 18-55 cu 18-70, ai aproximativ aceeasi plaja focala si aceeasi gama de diafragme, deci nu-ti aduce nimic in plus pentru ce vrei tu sa faci.Ar fi o alegere proasta din punctul meu de vedere.

Pentru cine nu are experienta, e usor sa-ti dea sfaturi aiurea. Inca o chestie la care trebuie sa te gandesti.La un eveniment – nunta, petreci 16-20 ore cu aparatul in mana/la gat.Daca pui pe el obiective grele, blitz, grip,(ca impresioneaza taranii) pe umar mai ai si o geanta cu alte accesorii, eventual un body de backup – dupa 2 evenimente coloana ta vertebrala va arata ca un covrig si o sa ai dureri de spate la greu.

Ideal e un setup cat mai usor, poti folosi fixe care-s mici si usoare si au si calitate peste orice zoom.

Sfatul meu, din experienta de …ceva ani de cand fac asta e sa mergi fara grija pe 35/1,8. Eu am avut 50/1,4 (pe canon) si l-am vandut pentru ca era prea lung pentru ce-mi trebuia mie la nunta.Din pacate la Canon nu am un astfel de obiectiv (din cate stiu eu dor 28/1,8) asa ca cel mai probabil o sa ma dau la un sigma 30/1,4.

Cosmin, camera video o iei pentru evenimente? Daca da, mai bine stai linistit.

35mm f1.8 l-am luat deja. Pot sa zic ca sunt f multumit de el din punct de vedere al calitaii imaginii. Imagini fff sharp la f1.8-2.8. Culorile sunt mult mai bune k la 18-55mm. Un alt lucru bun este focusul rapid.In schimb tot legat de focus sunt nemultumit atunci cand lumina este prea slaba, sau incerc sa fac poza unui obiect de aproape , motorasul de focus scoate un scartzait destul de pronuntat cand acopera toata distanta de miscare. Va-ti mai intalnit cu o astfel de problema la acest obiectiv?Sau macar la 50mm f1.8? E chestie de apelat la garantie? In rest nu ma pot plange de el.

As vrea sa iau 18-70mm SH la gandul k vand 18-55mm si iau ceva mai luminos..doar atat.(f4.5 la 70mm fata de f5.6 la 55mm – cel din urma)

Sa zicem ca un minim pt nunti ar fii D5000 sau mai degraba D90 ca sa-l poti folosii cu obiectivul excelent la calitate-pret 50 1.8(e 3 mil la SH) si altele care nu sunt AF-S .Florinel,camera aia este varful de gama de la sony in gama consumer (doar 520 este peste ea,insa singura diferenta e HDD-ul mai mare,atat!) .Si sa stii ca este mult peste camera care mi-a filmat mie la nunta(si n-am fost prea bucuros cand am vazut filmarea desigur,cu toate ca tipul avea un panasonic full hd)

Pentru pozele macro cei de la F64 mi-au recomandat langa 35mm f1.8 un set de inele macro Kenko. Ce parere aveti despre aceasta metoda de a obtine, dupa cum se zice, chiar o magnificatie de 1:1? Macro e alta parte a fotografiei de care sunt atras. Nu cred k toti fotografii care merg la nunti au doar pasiunea asta …wedding photo. (asta pentru cei care iar zic k nu stiu in ce directie ma indrept.Pt mine fotografia de nunta e mai mult un mod sigur de a scoate bani din aparatu foto pe care ai dat o groaza de bani)

Cosmin…daca zici k te apuci de meseria de fotograf la nunti..eu zic sa pastrezi D3000 k si a doua camera pe care sa pui un 55-200mm sau 70-300mm, iar pe D300 ti 18-70mm sau ..dupa caz..un obiectiv mai bun pe care ai de gand sa-l achizitionezi in viitorul apropiat. Oricum din cat vei castiga…dupa max 2 nunti iti permiti de exemplu un 17-50 f2.8.

Cosmin…daca zici k te apuci de meseria de fotograf la nunti..eu zic sa pastrezi D3000 k si a doua camera pe care sa pui un 55-200mm sau 70-300mm, iar pe D300 ti 18-70mm sau ..dupa caz..un obiectiv mai bun pe care ai de gand sa-l achizitionezi in viitorul apropiat. Oricum din cat vei castiga…dupa max 2 nunti iti permiti de exemplu un 17-50 f2.8.

Te-am intrebat pentru ca faci o greseala daca o cumperi pentru nunti.Iti asumi niste riscuri mari, de la riscul ridicat al mediului de stocare(erori, sau poate pica hdd-ul si pierzi tot..etc)si pana la faptul ca la lumina slaba imaginile vor fi foarte „puricoase”.Nu mai vorbesc de compresia imaginii…

Eu iti recomand un Canon din gama HV…HV40 sau HV 50 daca o fi aparut. Vezi o comparatie….

Avantajele sunt – imagine buna in lumina scazuta (foarte important la nunti), filmare pe caseta DV(compresia f mica => DVD calitate mare), elimini riscurile mediului de stocare (de pe DV se poate recupera…)..etc.

Cat despre purici noaptea,crede-ma ca nu o sa vezi la vreun sony varf de gama asa ceva,camerele HDR-XR500 si 520 au printre cel mai mare senzor existent pe o camera video.M-am uitat foarte mult pe youtube pana sa ajung la camera aia(vreo 2-3zile) ,iar la calitatea imaginii(aproape ca in demo-urile pt tv) si low light nu am gasit alta mai buna la acelasi pret Plus ca panasonic si canon parca nici nu au stabilizator pe langa sony-urile cu active mode activat.Iar sony-urile au si niste bonusuri,gen functia slow motion

Si oricum camera as lua-o in primul rand pt mine,nu ca sa fac bani cu ea,daca pica sa fac vreo nunta-doua cu ea bine,daca nu la fel de bine,sunt sigur ca s-ar descurca.Iar despre camera video cu casete dv no way,parca m-as intoarce in timp

Apropo,cat poti inregistra full hd pe o caseta?(daca exista vreo camera dv capabila de asa ceva).Pe sony-ul cu hdd de 120gb poti inregistra 12-13 ore la calitate maxima,deci fara probleme un sejur sau o nunta.

Cosmin, n-ai inteles intocmai ce vreau eu sa-ti spun.Cand lucrezi „pro” si ai pe mana amintirile unice ale oamenilor trebuie sa-ti iei toate masurile ca sa minimalizezi riscurile. In cazul tau, presupunand ca-ti pica hdd-ul pe care ai filmat 5 ore….pierzi cele 5 ore(o nunta intreaga).Sa vad cum ii explici omului ca i-ai pierdut toata filmarea pentru ca ti s-a busit hdd-ul.E un risc.Iar la un eveniment ca nunta, riscul la HDD creste exponential, de la persoane neatente care dau peste tine si pana la usi care se inchid in camera ta..etc etc. Folosind camera cu caseta, vei filma 5 casete de 1 ora, in cazul in care ti se buseste una, le ai pe celelalte 4, deci nu pierzi tot.Pe langa asta, o caseta busita poate fi recuperata prin trecerea benzii in alta carcasa, deci iarasi e un avantaj.Referitor la calitate , cred ca o sa ai o mare problema cu editarea formatului AVCHD,transformarea in SD 16:9 si export DVD.

La fel in cazul fotografiei profesionale de nunta, am intalnit (si nu o data) „profesionisti” care trageau nunta intreaga pe un card de 16 G (mii de jpeg-uri).Si am avut oameni care au avut astfel de „profesionisti”, carora li s-a busit cardul cu toate pozele si ma rugau oamenii sa incerc sa recuperez ceva…Uneori se poate, alteori n-ai ce sa mai recuperezi.

La foto se trage RAW cu „n” carduri de maxim 2g (de preferat sandisk sau lexar).Se foloseste aparatura principala + backup in geanta, sau 2 aparate fiecare cu alt obiectiv (asta ca sa elimini timpii morti cu schimbatul obiectivelor).

La video se trage pe caseta – ai avantajul sigurantei + compresiei f mici de unde rezulta calitate mai buna a materialului final dupa editare.Si la video, ca si la foto sa tine o camera de backup in geanta.

Poti sa ai 100 clienti multumiti, daca vei avea unul singur nemultumit, asta te poate scoate de pe piata.

In felul asta elimini 98% din riscurile ce pot aparea, si chiar daca patesti o „buba” omul intelege mai usor si apreciaza faptul ca ti-ai luat masuri de prevedere.

Sunt convins ca o sa faci cum vrei tu, eu nu vreau sa-ti impun parerea mea, ti-am explicat din experienta mea (asta mi-e meseria) ce probleme se intalnesc cel mai des.

florinel, ce ai zis tu acolo se aplica, cum ai zis si tu, pt cei care isi castiga piinea din asa ceva. Sunt convins ca nu este cazul lui Cosmin. Probabil ca el va dori sa acopere integral nunta atat video cat si foto (ca doar nu isi lasa D300-le acasa), deci nu se poate pune problema de profesionalism

Don’t steal. The government hates competition.

Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.

Pai atata timp cat vrea sa castige o paine din asta, chiar daca o face doar ocazional , as zice ca sfaturile mele sunt binevenite.Chiar daca lucrezi ocazional, pe bani putini si nu te numesti „profesionist” in adevaratul sens al cuvantului, nu strica sa faci treaba cat mai bine.In felul asta iti scoti si banii pe aparatura si o sa ai de lucru si pe termen lung.

La 40 mil cat costa camera aia hdv cu hdd, mai pune ceva si ia un sony vx2100 sh, care e cu totul alta categorie, chiar daca nu e hdv. Oricum hdv-ul in momentul asta e doar o poveste frumoasa spusa clientilor ca sa le incante stima de sine, cei care lucreaza cu adevarat HD (cu tot ce implica asta, calculator scump, blue ray writter, blue ray player+tv hd) sunt extrem de putini in Romania si au preturi de la 1500 coco in sus…..

Ca sa filmezi pe hdd cu AVCHD si rezultatul final sa fie DVD inseamna doar batai de cap inutile, o gramada de timp pierdut si rezultate cel mult decente…

Oricum, ne-am abatut de la subiect, poate ar trebui separata partea asta intr-un topic nou….

O intrebare totusi. Nu se poate da la client un dvd (sau mai multe) cu filmul in format .mkv, ca sa aiba si varianta HD sau FullHD pe langa banalul DVD.

Si mie mi se pare complet aiurea sa filmez in 1080p da sa ii dau clientului filmul in format DVD. Un TV HDready incep sa aiba din ce in ce mai multi romani, iar un calculator cred ca deja are aproape toata lumea.

Don’t steal. The government hates competition.

Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.

Florinel,exista solutii si pentru camera cu HDD,apropo de importanta datelor.De exemplu,dupa cununia civila,pe cel care filmeaza(cineva cunoscut care se pricepe caruia i-as da 2-3 mil) il trimit acasa ca sa transfere pozele facute la cununie si filmarea pe pc-ul meu.In acest timp eu as face poze pe alt card in parc,la muzeu sau unde or vrea mirii.De asemenea mai exista un moment mort inainte de primirea oaspetilor la restaurant,timp in care as putea face back-up la date din nou pe pc.

DVD-ul este util numai celor care nu au calculator.

Nu trebuie sa trimiti pe nimeni acasa sa iti faca backup la poze. Este suficient sa folosesti mai multe carduri mici, decat un card mare. Cat despre filmare nu prea merge faza cu trimisul cuiva acasa sa copieze ce s-a filmat, pt ca in timpul asta tu esti mort dpdv video pt ca nu ai cu ce sa filmezi

Si grosul nuntii este la restaurant, nu cununia civila. Ce te faci daca la 4 dimineata iti scapa camera pe jos si s-a busit hardul? Ai pierdut tot de la ultimul backup incoace…adica aproape toata nunta. Asa daca ai miniDV si pierdut doar filmarea de la ora 3 la ora 4 (presupunand ca s-a busit si caseta).

Don’t steal. The government hates competition.

Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.

Sa facem cateva clarificari.

Formatul .mkv nu este citit de DVD playere. Deci se poate opta fara probleme pentu oferirea de HD pe mediu de stocare extern, ceea ce nu prea arata bine, si nu prea poate fi personalizat.Nu mai vorbesc de alte chestii, cum ar fi rezistenta in timp a materialului de stocare….etc.

Ca sa faci HD la nunti obligatoriu trebuie sa predai pe Blue ray, personalizat…etc etc, eventual cu ceva backup.Problema e ca 99% din clientii care cer HD habar n-au ce inseamna, dar au auzit ca e de bine.Cand le zici ca tre` sa-si cumpare blue ray player care costa 8-10 mil le trece.Sa nu mai spun ca 50% din ei nici macar nu au un tv LCD, ci tv clasic.

Singurul avantaj pe care il poti da clientuluui (asta ca sa poti pastra costuri rezonabile) este sa-i filmezi HD si sa-i faci editarea SD, predai materialul pe DVD-uri 16:9 si le dai si casetele HDV, pe principiu ca peste 5-10 ani tehnologia HD va fi la fel de accesibila ca cea SD acum.

Altfel s-ar putea sa dai blue ray si sa-ti vina clientul inapoi ca „nu-i merge pe DVD”.

Acum, daca pe un lcd de 60-80 cm faci o comparatie intre o camera HD consumer si o camera SD „pro” (gen vx2100) va arata mai bine cea cu VX-ul in ciuda resamplingului pe care-l face TV-ul.Diferenta majora pleaca de la obiectivul camerei (culoare, sharpness, putere de separatie) si pana la senzorul optimizat pentru lumina slaba, balans de alb mai bun; sau compresia aplicata imaginii care la camerele „pro” si „semipro” este imperceptibila, spre deosebide de camerele consumer care aplica compresie la greu si din pacate necontrolabila.

Ca sa fac o comparatie fortata as zice cam asa….ca dintr-o poza de 3 mp facuta cu o camera foto DSLR (sa zicem cel mai vechi canon – 300d) dotata cu un obiectiv bun , vei obtine imagini si printuri MULT superioare unei camere de buzunar de 10 mp, sau ale unui telefon cu camera de 8mp…

Si ce te faci daca clientul nu are nici DVD-player? Ii zici ca nu se poate sa ii filmezi nunta? Adica mi se pare aiurea sa ii zica ca pt HD iti trebuie bluray player de 8-10 mil, cand il poate vedea binemersi pe un calculator. Si ca sa fie totul safe linga filmul .mkv se poate pune si codecul care trebuie si un mic readme.txt cu config minima a PC-ului. In ziua de azi un PC intreg mai ieftin decat un bluray player e in stare sa citeasca un 720p fara probleme.

Normal mi se pare sa ii zici din start toate optiunile si sa ii explici ce ii trebuie ca sa vada un film HD, nu ii zici ca ii trebuie doar bluray player si altfel nu se poate.

Kodiak, nu te-ai gandit la toate aspecele problemei.Ok, ii dai filmul .mkv pe un suport oarecare.Da` o sa vrea sa-l vizioneze si parintii, fratii, colegi prieteni…etc, multi dintre ei nu stiu nici sa porneasca un pc, nu ma vorbesc de instalatul codecului….

Am tot auzit ideea asta (ca pe asta se si marseaza) „tre` sa te gandesti la viitor…”.Mi se pare asa,… cam ipocrita ideea asta. Poate HD-ul va fi pe scara larga peste 3-4 ani si va dura 5 ani. Va aparea apoi HHD-ul cu imagine de 3000 px pe latura lunga si 100 frame/sec. Peste 15 ani , probabil ca TV-urile nu vor mai avea ecran fizic ci imaginea se va forma din interactiunea laserelor de diferite lungimi de unda.

Daca acum ascultam muzica la mp3 player, nu inseamna ca nu mai putem asculta discuri la pick-up. Sau daca nunta a fost filmata acu 15 ani pe vhs, nu inseamna ca n-o mai putem vedea. Exemplele pot continua.

Ce nu va putea inlocui tehnologia ramane creativitatea si maiestria filmatorului si fotografului. Daca esti cameraman prost, da` ai camera HD, o sa ai filmate nunti proaste in format HD, care sa fie vizionate de 2 ori in 50 ani si …atat.Daca esti cameraman bun, poti sa filmezi si VHS – si peste 20 ani oamenii inca sa verse lacrimi la vizionarea lui.

ia vezi pana la ce suma se mai foloseste miniDV si ia vezi cam ce iti tre sa filmezi la o nunta calumea , ajungi pe la un 3000 euro lejer.

Citeste articolul pe: XtremPC

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 208 ori.

Publica un raspuns