Industria europeana de cablu a crescut in pofida crizei economice. Viteza de conexiune la internet a ajuns la 100 Mbps in 13 tari europene. Pentru anul in curs se asteapta miscari de consolidare, dar si exituri ale fondurilor de private equity
Congresul Cablistilor desfasurat saptamana trecuta la Bruxelles, eveni­ment care a reunit peste 700 de repre­zentanti ai industriei, printre care si 10 sefi ai celor mai importanti operatori, a adus pe tapet problema sursei de castig in contextul crizei, dar si exiturile fondurilor de private equity asteptate anul acesta pe piata europeana.
Potrivit celor mai recente date pre­zentate la Congresul Cablistilor de la Bru­xelles, numarul abonatilor la inter­net de banda larga la punct fix a crescut in Europa cu 13,4% anul trecut, la 21,5 milioane, si cu 21% al clientilor la servicii de televiziune digitala, tot pana la 21,5 milioane. Ca venituri, serviciile broadb­and au generat 4,8 miliarde de euro, cu 3% mai mult ca in 2008, iar televiziunea digitala prin cablu cu 20%, pana la 4,74 de miliarde de euro.
2009 a fost primul an cand veniturile realizate din servicii de televiziune digitala le-au egalizat pe cele din servicii de televiziune analogica. Aceasta a fost nota in care a inceput Congresul Cablistilor. „Este un moment foarte bun pentru industria de cablu“, a fost mesajul transmis de operatorii reuniti la Bruxelles. Ei si-au motivat siguranta prin accesul la internet de superviteza, dar si prin cel de video-on-demand, disponibil doar pe aceasta platforma, despre care spun ca vor asigura cresterea industriei pentru cinci ani de acum inainte. „Asistam la o schimbare reala pe masura ce industria in care operam face trecerea la digital. Pe masura ce televiziunea analogica dis­pare, face loc cresterii consistente atat a televiziunii digitale, cat si a serviciilor de internet broadband de mare viteza. Video-on-demand este un serviciu care se va bucura de succes pe termen lung (…)“, a declarat directorul Asociatiei Ope­ratorilor prin Cablu, Caroline Van Weede. Odata cu cresterea penetrarii, s-a im­bu­natatit si viteza de acces la in­ter­net, dar si lista tarilor care bene­ficiaza de super­viteze. Serviciile de transfer al datelor la viteze de peste 100 Mbps este disponibil deja in 13 state, iar lista va creste cu inca doua.
Exituri, fuziuni si achizitii
Anul acesta va fi unul aglomerat, in special pentru industria de cablu din Germania si Europa Centrala si de Est, regiune din care face parte si Romania. Motivul il constituie dorinta unor fon­duri de private equity de a-si face exitul din companiile de cablu, dar si o con­so­lidare mult-asteptata a unei piete prea fragmentate. In prima situatie este cazul KDG (Germania), Com Hem (Suedia), You See (Danemarca), Numeri­cable (Franta) si Aster si Multimedia Polska (ambele din Polonia). Desi in crestere, valoarea companiilor este mult sub cea din 2000, justifica fon­durile de investitii. Cat priveste consolidarile, aceasta ar fi o miscare fireasca, avand in vedere ca vorbim de o piata cu sute de mici operatori, mai ales in Europa Centrala si de Est, care activeaza intr-un mediu tot mai concurential. YouTube, prieten sau dusman
O alta problema discutata este aceea a colaborarii dintre furnizorii de in­ternet si cei de continut. Anterior, acest aspect a fost discutat si la Mobile World Congress, dar si ca semnal de alarma tras de seful Vodafone, Vittorio Colao, care se plangea ca operatorii de internet mobil investesc in retele, iar unicul beneficiar al castigurilor de reclama on-line este Google. La Congresul Cabli­sti­lor, operatorii de cablu si furnizorii de continut au fost mai reconcilianti si au respins din start ideea unei competitii, declarandu-se in schimb pentru o cola­borare prin promovarea continu­turilor Web care sa genereze cerere pentru cresterea largimii de banda, in con­textul transmisiei de continut multi­plat­forma. „Modelele de afaceri se schimba. Rolul cablului ca agent de incredere al clientului ne confera noua rolul de a ajuta clientul sa se miste dincolo de granita sufrageriei. Putem lucra cu HBO sau YouTube sa isi furnizeze produsele nu doar pe PC, ci si in sufrageria clientului. Trebuie sa acceptam faptul ca nu vorbim de un joc cu miza zero si sa colaboram pentru a crea o sursa de profit pentru noi toti. Abilitatea de a ghida clientii pe diverse platforme va deveni foarte impor­tanta“, a declarat seful Virginia Media, Neil Berkett.
Profitabil dupa cinci ani
Desi are doar cinci ani de la lansare, serviciul de File sharing al Google, YouTube, numara in prezent 300 de milioane de utilizatori, un milliard de vizualizari pe zi si 20 de ore de upload de filme noi zilnic. Prin comparatie, radioul a ajuns la 50 de milioane de utilizatori in 37 de ani, televiziunea in 15 ani, cablul in sase ani, iar internetul in trei ani. YouTube nu este inca un serviciu profitabil, insa acesta este un target pentru acest an.

Citeste articolul pe: Financiarul

Operatorii de cablu anticipeaza crestere si consolidari in Uniunea Europeana

Industria europeana de cablu a crescut in pofida crizei economice. Viteza de conexiune la internet a ajuns la 100 Mbps in 13 tari europene. Pentru anul in curs se asteapta miscari de consolidare, dar si exituri ale fondurilor de private equity
Congresul Cablistilor desfasurat saptamana trecuta la Bruxelles, eveni­ment care a reunit peste 700 de repre­zentanti ai industriei, printre care si 10 sefi ai celor mai importanti operatori, a adus pe tapet problema sursei de castig in contextul crizei, dar si exiturile fondurilor de private equity asteptate anul acesta pe piata europeana.
Potrivit celor mai recente date pre­zentate la Congresul Cablistilor de la Bru­xelles, numarul abonatilor la inter­net de banda larga la punct fix a crescut in Europa cu 13,4% anul trecut, la 21,5 milioane, si cu 21% al clientilor la servicii de televiziune digitala, tot pana la 21,5 milioane. Ca venituri, serviciile broadb­and au generat 4,8 miliarde de euro, cu 3% mai mult ca in 2008, iar televiziunea digitala prin cablu cu 20%, pana la 4,74 de miliarde de euro.
2009 a fost primul an cand veniturile realizate din servicii de televiziune digitala le-au egalizat pe cele din servicii de televiziune analogica. Aceasta a fost nota in care a inceput Congresul Cablistilor. „Este un moment foarte bun pentru industria de cablu“, a fost mesajul transmis de operatorii reuniti la Bruxelles. Ei si-au motivat siguranta prin accesul la internet de superviteza, dar si prin cel de video-on-demand, disponibil doar pe aceasta platforma, despre care spun ca vor asigura cresterea industriei pentru cinci ani de acum inainte. „Asistam la o schimbare reala pe masura ce industria in care operam face trecerea la digital. Pe masura ce televiziunea analogica dis­pare, face loc cresterii consistente atat a televiziunii digitale, cat si a serviciilor de internet broadband de mare viteza. Video-on-demand este un serviciu care se va bucura de succes pe termen lung (…)“, a declarat directorul Asociatiei Ope­ratorilor prin Cablu, Caroline Van Weede. Odata cu cresterea penetrarii, s-a im­bu­natatit si viteza de acces la in­ter­net, dar si lista tarilor care bene­ficiaza de super­viteze. Serviciile de transfer al datelor la viteze de peste 100 Mbps este disponibil deja in 13 state, iar lista va creste cu inca doua.
Exituri, fuziuni si achizitii
Anul acesta va fi unul aglomerat, in special pentru industria de cablu din Germania si Europa Centrala si de Est, regiune din care face parte si Romania. Motivul il constituie dorinta unor fon­duri de private equity de a-si face exitul din companiile de cablu, dar si o con­so­lidare mult-asteptata a unei piete prea fragmentate. In prima situatie este cazul KDG (Germania), Com Hem (Suedia), You See (Danemarca), Numeri­cable (Franta) si Aster si Multimedia Polska (ambele din Polonia). Desi in crestere, valoarea companiilor este mult sub cea din 2000, justifica fon­durile de investitii. Cat priveste consolidarile, aceasta ar fi o miscare fireasca, avand in vedere ca vorbim de o piata cu sute de mici operatori, mai ales in Europa Centrala si de Est, care activeaza intr-un mediu tot mai concurential. YouTube, prieten sau dusman
O alta problema discutata este aceea a colaborarii dintre furnizorii de in­ternet si cei de continut. Anterior, acest aspect a fost discutat si la Mobile World Congress, dar si ca semnal de alarma tras de seful Vodafone, Vittorio Colao, care se plangea ca operatorii de internet mobil investesc in retele, iar unicul beneficiar al castigurilor de reclama on-line este Google. La Congresul Cabli­sti­lor, operatorii de cablu si furnizorii de continut au fost mai reconcilianti si au respins din start ideea unei competitii, declarandu-se in schimb pentru o cola­borare prin promovarea continu­turilor Web care sa genereze cerere pentru cresterea largimii de banda, in con­textul transmisiei de continut multi­plat­forma. „Modelele de afaceri se schimba. Rolul cablului ca agent de incredere al clientului ne confera noua rolul de a ajuta clientul sa se miste dincolo de granita sufrageriei. Putem lucra cu HBO sau YouTube sa isi furnizeze produsele nu doar pe PC, ci si in sufrageria clientului. Trebuie sa acceptam faptul ca nu vorbim de un joc cu miza zero si sa colaboram pentru a crea o sursa de profit pentru noi toti. Abilitatea de a ghida clientii pe diverse platforme va deveni foarte impor­tanta“, a declarat seful Virginia Media, Neil Berkett.
Profitabil dupa cinci ani
Desi are doar cinci ani de la lansare, serviciul de File sharing al Google, YouTube, numara in prezent 300 de milioane de utilizatori, un milliard de vizualizari pe zi si 20 de ore de upload de filme noi zilnic. Prin comparatie, radioul a ajuns la 50 de milioane de utilizatori in 37 de ani, televiziunea in 15 ani, cablul in sase ani, iar internetul in trei ani. YouTube nu este inca un serviciu profitabil, insa acesta este un target pentru acest an.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 506 ori.

Publica un raspuns