Producatorul a vandut doar 408.000 telefoane, cu 29% mai putine decat in trimestrul anterior Pierderile au fost de 22 de milioane de dolari Vanzarea companiei ar fi sansa de revenire, dar nici cumparatori nu sunt prea multi
Producatorul american de telefoane Palm a devenit tinta a speculatiilor pri­vind o posibila vanzare a companiei, dupa vanzari sub asteptari. Palm pare astfel sa reediteze povestea Motorola, un alt producator american si numarul 1 pe piata telefoanelor la un moment dat, pus in situatia de a vinde tocmai busi­nessul care i-a adus succesul.
Palm, compania care a lansat si a impus pe piata PDA-urile, a revenit zilele acestea in centrul atentiei, dupa ce a anuntat rezultate financiare slabe.
Actiu­nile producatorului au pierdut 30% din valoare, tranzactionandu-se la aproxi­ma­tiv patru dolari pe titlu, aceasta fiind prima data dupa marile lansari din ultimul an – dispozitivele Palm Pre si Pixi si WebOS – cand actiunile coboara sub cinci dolari. Anul trecut, titlurile Palm se tranzactionau la peste 18 dolari. Mai mult, analistii finan­ciari isi sfatuiesc clientii care au actiuni la Palm sa le vanda cat mai repede po­sibil, decla­ran­du-le investitie cu va­loa­rea zero. Rezul­ta­tele Palm nu fac decat sa de­monstreze inca o da­ta, daca mai era ne­cesar, cat de acerba este com­petitia pe piata telefoa­nelor inteligente si a siste­me­lor de ope­rare pentru smart­phone-uri. Desi vedete la CES 2009, Palm Pre si sistemul de operare din spatele ace­stuia, declarate adevaratul competitor pentru iPhone, nu au reusit, se pare, sa se ridice la inaltimea asteptarilor consu­matorilor. Platforma a mai pierdut 2,1 puncte pro­centuale din cota de piata, astfel ca acum se afla pe ultimul loc in topul comScore. Desi comparabila cu Android, ambele sisteme bazate pe software open-source, WebOS duce lipsa unui marketing bun, sustin specialistii. RIM si Apple joaca in liga superioara, in timp ce Palm nu are nici cea mai mica sansa sa con­cureze Microsoft sau Google la capitolul pro­movare. Cat priveste dispozitivul in sine, un concurent serios pe lan­ga iPhone este Droi­dul celor de la Moto­rola. „Daca am fi putut lansa Palm Pre in magazinele Verizon inainte de lansarea Droid, ne-am fi bu­curat de acelasi succes ca si Droidul. Si cum cred ca avem un produs mai bun, cred ca am fi avut vanzari si mai mari“, a declarat seful companiei, Jon Rubin­stein, la conferinta cu analistii de saptamana trecuta. Lista incepe si se sfarseste cu RIM
Conducerea companiei pare a fi insa singura care mai crede in revenirea producatorului. „Evolutia recenta a fost dezamagitoare, insa potentialul Palm ra­mane puternic“, a mai declarat Rubin­stein, care a mai anuntat ca a inceput sa investeasca in trainingul angajatilor in shopurile operatorilor pentru a fi apti sa consilieze cumparatorii cu privire la marfa Palm. In acelasi timp, analistii emit speculatii privind posibilii cumpa­ratori ai Palm, insa nici lista potentialilor cumparatori nu este prea generoasa. Apple nu are nevoie sa faca o astfel de achizitie, Microsoft si Google au investit deja destul in dezvoltarea unor concu­renti pentru iPhone proprii, Nokia s-ar fi putut califica drept cumparator, insa recent a incheiat parteneriatul cu Intel pentru unificarea platformelor lor bazate pe Linux, ceea ce indica clar directia pe care a apucat-o. Singurul producator posibil interesat ar fi RIM care, desi detine o pozitie confortabila pe piata, nu are o platforma suficient de atractiva pen­tru a concura iPhone si pentru a adresa un alt segment de piata decat cel corporate. Pe cand prin integrarea plat­formei WebOS poate concura de la egal la egal cu Android, iPhone OS sau Win­dows Phone 7.
Tinta de sub 150 de milioane de dolari in T4
Astfel, pentru trimestrul III, incheiat pe 26 februarie, producatorul a raportat livrari de 960.000 de telefoane catre operatori, principalii parteneri din retail fiind Verizon si Sprint Nextel, din care acestia nu au reusit insa sa vanda decat 408.000 de unitati, fata de 573.000 de telefoane vandute in trimestrul II.
„In mod evident, ochii operatorilor au fost mai mari decat stomacurile“, au explicat esecul analistii de la Needham&Com­pany, care argumenteaza astfel de ce se as­teap­ta la vanzari dezastruoase si in trime­strul IV. Veniturile in T3 au fost de 350 de milioane de dolari, cu 91 de milioane de dolari peste aceeasi perioada a anului tre­cut si peste estimarea de 285 pana la 310 de milioane de dolari a companiei. Cifra se bazeaza insa pe li­vra­rile facute la distribuitori, si nu pe van­zarile propriu-zise la consumatori, con­form averti­smen­­tului emis de direc­torul financiar a com­paniei. Pierderile nete ale Palm au fost de 22 de milioane de dolari, respectiv 13 centi pe actiune, fata de pierderi de 98 de milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.
Pe tri­mestrul IV, produ­catorul american si-a fixat ca target sub 150 de milioane de dolari cifra de vanzari si livrari de 425.000 de unitati pentru a preveni reedi­tarea situatiei din T3. Alternativa la vanzare – un „iPad killer“
O alta posibila metoda pentru iesirea Palm din criza ar fi intoarcerea la activitatea de baza, respectiv productia de PDA-uri, dispozitivele care i-au si adus succesul. In acest fel, producatorul valorifica platforma WebOS, dar si increderea pe care a castigat-o din partea clientilor de telefoane care, desi putini, sunt multumiti si, prin urmare, fideli, apreciaza analistii. Potrivit acestora, producatorul este prea mic pentru a rezista pe o piata a smartphone-urilor atat de aglomerata, cu o competetie atat de acerba, motiv pentru care ar putea sa se intoarca la ceea ce stie sa faca cel mai bine.

Citeste articolul pe: Financiarul

Palm devine potentiala tinta de achizitie dupa rezultate dezamagitoare

Producatorul a vandut doar 408.000 telefoane, cu 29% mai putine decat in trimestrul anterior Pierderile au fost de 22 de milioane de dolari Vanzarea companiei ar fi sansa de revenire, dar nici cumparatori nu sunt prea multi
Producatorul american de telefoane Palm a devenit tinta a speculatiilor pri­vind o posibila vanzare a companiei, dupa vanzari sub asteptari. Palm pare astfel sa reediteze povestea Motorola, un alt producator american si numarul 1 pe piata telefoanelor la un moment dat, pus in situatia de a vinde tocmai busi­nessul care i-a adus succesul.
Palm, compania care a lansat si a impus pe piata PDA-urile, a revenit zilele acestea in centrul atentiei, dupa ce a anuntat rezultate financiare slabe.
Actiu­nile producatorului au pierdut 30% din valoare, tranzactionandu-se la aproxi­ma­tiv patru dolari pe titlu, aceasta fiind prima data dupa marile lansari din ultimul an – dispozitivele Palm Pre si Pixi si WebOS – cand actiunile coboara sub cinci dolari. Anul trecut, titlurile Palm se tranzactionau la peste 18 dolari. Mai mult, analistii finan­ciari isi sfatuiesc clientii care au actiuni la Palm sa le vanda cat mai repede po­sibil, decla­ran­du-le investitie cu va­loa­rea zero. Rezul­ta­tele Palm nu fac decat sa de­monstreze inca o da­ta, daca mai era ne­cesar, cat de acerba este com­petitia pe piata telefoa­nelor inteligente si a siste­me­lor de ope­rare pentru smart­phone-uri. Desi vedete la CES 2009, Palm Pre si sistemul de operare din spatele ace­stuia, declarate adevaratul competitor pentru iPhone, nu au reusit, se pare, sa se ridice la inaltimea asteptarilor consu­matorilor. Platforma a mai pierdut 2,1 puncte pro­centuale din cota de piata, astfel ca acum se afla pe ultimul loc in topul comScore. Desi comparabila cu Android, ambele sisteme bazate pe software open-source, WebOS duce lipsa unui marketing bun, sustin specialistii. RIM si Apple joaca in liga superioara, in timp ce Palm nu are nici cea mai mica sansa sa con­cureze Microsoft sau Google la capitolul pro­movare. Cat priveste dispozitivul in sine, un concurent serios pe lan­ga iPhone este Droi­dul celor de la Moto­rola. „Daca am fi putut lansa Palm Pre in magazinele Verizon inainte de lansarea Droid, ne-am fi bu­curat de acelasi succes ca si Droidul. Si cum cred ca avem un produs mai bun, cred ca am fi avut vanzari si mai mari“, a declarat seful companiei, Jon Rubin­stein, la conferinta cu analistii de saptamana trecuta. Lista incepe si se sfarseste cu RIM
Conducerea companiei pare a fi insa singura care mai crede in revenirea producatorului. „Evolutia recenta a fost dezamagitoare, insa potentialul Palm ra­mane puternic“, a mai declarat Rubin­stein, care a mai anuntat ca a inceput sa investeasca in trainingul angajatilor in shopurile operatorilor pentru a fi apti sa consilieze cumparatorii cu privire la marfa Palm. In acelasi timp, analistii emit speculatii privind posibilii cumpa­ratori ai Palm, insa nici lista potentialilor cumparatori nu este prea generoasa. Apple nu are nevoie sa faca o astfel de achizitie, Microsoft si Google au investit deja destul in dezvoltarea unor concu­renti pentru iPhone proprii, Nokia s-ar fi putut califica drept cumparator, insa recent a incheiat parteneriatul cu Intel pentru unificarea platformelor lor bazate pe Linux, ceea ce indica clar directia pe care a apucat-o. Singurul producator posibil interesat ar fi RIM care, desi detine o pozitie confortabila pe piata, nu are o platforma suficient de atractiva pen­tru a concura iPhone si pentru a adresa un alt segment de piata decat cel corporate. Pe cand prin integrarea plat­formei WebOS poate concura de la egal la egal cu Android, iPhone OS sau Win­dows Phone 7.
Tinta de sub 150 de milioane de dolari in T4
Astfel, pentru trimestrul III, incheiat pe 26 februarie, producatorul a raportat livrari de 960.000 de telefoane catre operatori, principalii parteneri din retail fiind Verizon si Sprint Nextel, din care acestia nu au reusit insa sa vanda decat 408.000 de unitati, fata de 573.000 de telefoane vandute in trimestrul II.
„In mod evident, ochii operatorilor au fost mai mari decat stomacurile“, au explicat esecul analistii de la Needham&Com­pany, care argumenteaza astfel de ce se as­teap­ta la vanzari dezastruoase si in trime­strul IV. Veniturile in T3 au fost de 350 de milioane de dolari, cu 91 de milioane de dolari peste aceeasi perioada a anului tre­cut si peste estimarea de 285 pana la 310 de milioane de dolari a companiei. Cifra se bazeaza insa pe li­vra­rile facute la distribuitori, si nu pe van­zarile propriu-zise la consumatori, con­form averti­smen­­tului emis de direc­torul financiar a com­paniei. Pierderile nete ale Palm au fost de 22 de milioane de dolari, respectiv 13 centi pe actiune, fata de pierderi de 98 de milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.
Pe tri­mestrul IV, produ­catorul american si-a fixat ca target sub 150 de milioane de dolari cifra de vanzari si livrari de 425.000 de unitati pentru a preveni reedi­tarea situatiei din T3. Alternativa la vanzare – un „iPad killer“
O alta posibila metoda pentru iesirea Palm din criza ar fi intoarcerea la activitatea de baza, respectiv productia de PDA-uri, dispozitivele care i-au si adus succesul. In acest fel, producatorul valorifica platforma WebOS, dar si increderea pe care a castigat-o din partea clientilor de telefoane care, desi putini, sunt multumiti si, prin urmare, fideli, apreciaza analistii. Potrivit acestora, producatorul este prea mic pentru a rezista pe o piata a smartphone-urilor atat de aglomerata, cu o competetie atat de acerba, motiv pentru care ar putea sa se intoarca la ceea ce stie sa faca cel mai bine.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 107 ori.

Publica un raspuns